Hjemsøkt, Gjenferd & Åndertrosretninger her på paranormal, hva er din? ;)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Jeg er ikke enig med kirken (skapelsen osv), men jeg tror de er i nærheten. FORDI: DU SKAL ELSKE DIN NESTE SOM DEG SELV Jeg tror de ber til den kraften som omringer oss alle. Gud, Buddha, Allah...de er alle trosretninger som er bygget av mennesker for å komme nærmere kilden/eksistensen/meningen med livet. I koranen er det en lov som sier at du alltid skal gi til de trengende.
Jeg tror på Gud som en kraft i oss alle, jeg tror på livet som en lærdom-en prøve til å ta i bruk den kraften som ligger i oss alle.

Jeg ber til Gud, da til kraften, som man kan finne styrke i. Fordi denne kraften er en del av oss selv. Man ber til Gud, man ber til essensen/kjernen av noe du er en del av. Så når man opplever trøst/styrke, det kommer like mye fra deg selv, som fra Gud.

Jeg tror vi er alle en del av helheten, og den helheten vi er en del av omslutter alt som er. Vi er en del av universet, vi er en del av naturen, av hverandre.

Jeg tror på godhet, kjærlighet, omsorg og evnen til å bry seg.

Slik verden er blitt, så skal alle være så opptatt av å finne sin stil, sitt selv, sin nisje..meg, meg og atter meg. Tråkke på andre for å hevde seg selv. Alt dreier seg om å ta seg bra ut og missekonkurranser, karrierevalg, bra kåk, bra bil, masse penger, bra kropp, bra alt ytre. Materialistisk sterk. Misforstå meg rett, jeg har vært igjennom den biten også. Kjenner presset og gir nok litt etter. Men jeg føler at pga av alt dette, så blir man så overfladisk at man egentlig ikke kjenner seg selv. Man jager bare igjennom livet uten å kjenne på hvem man egentlig er og bør være. Mange gjør bare hva som oppfattes rett av andre. Man tør ikke være seg selv. Alle har et ego, noe annet er å benekte seg selv. Men det går ann å bry seg litt om hva som skjer i andres hverdag også.

Og der kommer også enn annen ting om nestekjærlighet inn: Å IKKE DØMME, Å AKSEPTERE.

Leste en reportasje i helgen, om ungdom i Mongolia som må sove i hull under gata for å ikke fryse ihjel. En 15 år gammel pike måtte samle tomflasker hele natten med sin far for å få råd til noen skarve kjeks. Gå på skole, det var det ikke krefter igjen til . I tilleg måtte hun leve med skammen, over å føle seg skitten, ustelt... Andre barn i samme område, blir voldtatt, utnyttet... Av voksne mennesker som kun tenker på sin egen tilfredstillelse!
Jeg blir så sint! Hvordan skal man egentlig skulle kunne tro på noe som helst godt for å forstå all denne elendigheten??
Jo, man må ikke gi opp. Man må tro på godhete. Gi av seg selv til de som trenger en hjelpende hånd. Godhet, nestekjærlighet, det er så viktig!
Man trenger nødvendigvis ikke dra til Mongolia eller Sudan for den saks skyld...Men se deg rundt: I familien, på skolen, på arbeidsplassen: Tenk om du kan endre hele livet til én person, fordi du tok deg tid til å vise det mennesket at du anser det som like verdifullt som deg selv.

Mangel på nestekjærlighet er det som skaper så mye grådighet og vondt her i verden. Trangen til å hevde seg selv, koste hva det koste vil

Spesielt norsk ungdom, de fleste er ganske heldige, burde innse nettopp dette: hvor heldige vi egentlig er! Samfunnet bryr seg faktisk. Bedre enn i mange andre land iallefall- fordi det er ildsjeler der ute med nestekjærlighet til andre

Vi kan selv utføre mirakler ved å nærme oss den kjernen av eksistens, av kraft og av kjærlighet. Tro kan flytte fjell.

Liker det som står på siden til Marion Damper Jeans - hva er spiritisme?

Noe sånt no.... Er sent når jeg skriver dette, så det blir litt sånn her..men jeg tror og håper dere ser poenget mitt.

http://www.mariondampier-jeans.com/ Og her er det oversikt over spiritistkirker til de som var intressert i det
Antall ord: 720

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror vi alle er ett. Og at vi er bundet sammen i hverandre på en måte som ingen klarer å fatte i denne virkeligheten. Jeg tror mer på å finne seg selv enn å følge ritualer, guder og hjelpere. Jeg tror at den kraften som er i oss er en skaperkraft som rokker ved alt dersom vi styrer den bevisst. En trenger ingen orden for å utøve magi, en trenger ikke Gud for å utrette mirakler. En trenger heller ikke engler eller demoner for å utføre tjenester eller til å holde lyset for en. Dog skal jeg innrømme at jeg anerkjenner deres eksistens og når min skrøpelige menneskelighet tar det bedre av meg, lar jeg dem få utføre sine tjenester for meg.
Og jeg kan ikke gi noen fasit på hva en egentlig trenger, for det er opptil enhver å finne ut fra sitt ståsted.
Men la det være skrevet; jeg respekterer at andre har sin overbevisning og tro, selvom jeg ikke deler den.
Antall ord: 167
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 22:28
18

Innlegg av €v@ »

SvartMagi skrev:
€v@ skrev:ateist her. tror jeg... :mozilla_undecided: tror ikke på gud, satan eller ett liv etter døden, jeg tror vi råtner under jorda, men likevel tror jeg på spøkelser.. hm.. tviler på meg selv her nå :) men holder en knapp på ateist :D hehe
Så din definisjon av spøkelser er?
Min definisjon av spøkelser er ånder som går igjen (synlige mennesker som vanligvis står ved senga di) :D , og energier som flytter på ting. Har selv opplevd slike energier så derfor tror jeg på de.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SvartMagi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2006 11:57
17

Innlegg av SvartMagi »

€v@ skrev:
SvartMagi skrev:
€v@ skrev:ateist her. tror jeg... :mozilla_undecided: tror ikke på gud, satan eller ett liv etter døden, jeg tror vi råtner under jorda, men likevel tror jeg på spøkelser.. hm.. tviler på meg selv her nå :) men holder en knapp på ateist :D hehe
Så din definisjon av spøkelser er?
Min definisjon av spøkelser er ånder som går igjen (synlige mennesker som vanligvis står ved senga di) :D , og energier som flytter på ting. Har selv opplevd slike energier så derfor tror jeg på de.
Akkurat. Og en ånd kan da ikke være sjelen til et menneske så lenge du har et ateistisk livssyn. Om du tror på ånder som en upersonlig nøytral energi så kan du være ateist, men som personligheten som eksisterer utenfor kroppen så blir det vel krasj?
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

er uten kjent tro. uten kjent relgion.

trur på det eg trur på...
det vil si det aller meste paranormale..
men noen vil si at "gud" er paranormal.
men eg vil si at ja. men ikke ifølge slikt kristendomen sier.. vil si at det kan eksistere ein gud. men ikke ein som i berre ein. vil si det eksiterer flere guder.. å alle har sine områder.. kanskje innre konkuranser mellom di? "kristendoms guden" haha eg har flere som tror på meg enn deg såh... :badgrin: "allah" berre vent.. starer en hellig krig eg da mohahaha.... :badgrin: "kristne guden" okey men da starer eg eit kårståg. mohahaha.... hehehehehe :badgrin:

min personlig tro er at når vi dør blir vi født på ny. kanskje ikke med en gang. mens vi ikke blir født er vi på ein vente plass.. den vente plassen er hvordan vi selv ser forr oss den er. fantasien til dette livet som bestemer det. så kan plassen variere fra liv til liv.
eg trur også på det at karma straffer oss etter hvordan vi er.. du høster hva du sår.
men kan ikke sjule at eg er en realist. så er det ein logisk forklaring til noe. trur eg først på det før eg trur på noe paranormalt
Antall ord: 219
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vamp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2005 20:49
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av vamp »

Jeg ser på meg selv litt som en wiccaner, med litt personlig vri kanskje. ¨liker best å ha en personlig vri, trenger ikke følge/tro på alt hos en religion til punkt og prikke. jeg vil gjøre som jeg selv vil (uten å skade andre) uten å måtte følge eldgamle dogmer/regler som er utgått på dato..
Antall ord: 59
*Everytime have a good time*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kvitskrømt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Des 2006 17:25
17
Lokalisering: Mot vest...

Innlegg av Kvitskrømt »

Jeg pleier å si at jeg definerer meg som troende - til litt av hvert :mozilla_wink:
Jeg bekjenner meg til den kristne troen. Jeg tror Gud har skapt oss i sitt bilde og at han sendte sin sønn til jorden... Dere vet hva det går i, regner jeg med :)

Men jeg driver med tarot, litt astrologi og tror på både spøkelser og underjordiske. Dette er det mange av de kristne vennene mine som vil steile av :mozilla_innocent: I tillegg prøver jeg å leve mest mulig rettferdig. Ikke like lett alltid, nei...

Typisk tvilling; til og med splittet livssyn. Ikke håp :mozilla_tongue:
Antall ord: 103
Ingenting er så absurd at ikke en filosof har sagt det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

Hecate skrev:Jeg tror vi alle er ett. Og at vi er bundet sammen i hverandre på en måte som ingen klarer å fatte i denne virkeligheten. Jeg tror mer på å finne seg selv enn å følge ritualer, guder og hjelpere. Jeg tror at den kraften som er i oss er en skaperkraft som rokker ved alt dersom vi styrer den bevisst. En trenger ingen orden for å utøve magi, en trenger ikke Gud for å utrette mirakler. En trenger heller ikke engler eller demoner for å utføre tjenester eller til å holde lyset for en. Dog skal jeg innrømme at jeg anerkjenner deres eksistens og når min skrøpelige menneskelighet tar det bedre av meg, lar jeg dem få utføre sine tjenester for meg.
Og jeg kan ikke gi noen fasit på hva en egentlig trenger, for det er opptil enhver å finne ut fra sitt ståsted.
Men la det være skrevet; jeg respekterer at andre har sin overbevisning og tro, selvom jeg ikke deler den.
utrolig fint sagt:)
en fin tanke å ta med seg::)
Antall ord: 178
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

..

Innlegg av green eyes »

jeg tror på det gode i oss mennesker og vår evne til å utföre mirakler, små som store...gleden over å leve....og det å väre til for hverandre som medmennesker...
what goes aroud, comes around!
Antall ord: 36
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

chupacabra18 skrev:
Hecate skrev:Jeg tror vi alle er ett. Og at vi er bundet sammen i hverandre på en måte som ingen klarer å fatte i denne virkeligheten. Jeg tror mer på å finne seg selv enn å følge ritualer, guder og hjelpere. Jeg tror at den kraften som er i oss er en skaperkraft som rokker ved alt dersom vi styrer den bevisst. En trenger ingen orden for å utøve magi, en trenger ikke Gud for å utrette mirakler. En trenger heller ikke engler eller demoner for å utføre tjenester eller til å holde lyset for en. Dog skal jeg innrømme at jeg anerkjenner deres eksistens og når min skrøpelige menneskelighet tar det bedre av meg, lar jeg dem få utføre sine tjenester for meg.
utrolig fint sagt:)
en fin tanke å ta med seg::)

Underskrives!!! Du er så fin Hecate!
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links