Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ trosretninger her på paranormal, hva er din? ;)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Des 2006 17:39
- 17
- Kjønn (valgfri): Mr.man
- Lokalisering: Akershus
trosretninger her på paranormal, hva er din? ;)
hmm bare lurte på en ting, viste ikke helt hvilket emne dette skulle på så tenkte jeg bare skulle spørre her:)
de fleste som bruker denne flotte siden.. hva slags tro har dere?
noen kristne her?
noen satanister?
Ateister?
annet?:)
lurer bare på hva slags trosretninger som tiltrekkes mest av det paranormale:D spennende:)
de fleste som bruker denne flotte siden.. hva slags tro har dere?
noen kristne her?
noen satanister?
Ateister?
annet?:)
lurer bare på hva slags trosretninger som tiltrekkes mest av det paranormale:D spennende:)
Antall ord: 55
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Des 2006 11:57
- 17
Kaller meg okkultist.
Mest crowley og satanisme inspirert. Satanisme i form av leveregler, ikke tro.
Troen går mest på det egyptiske gamle. Med min egen vri selvsagt.
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2006 22:28
- 18
ateist her. tror jeg... tror ikke på gud, satan eller ett liv etter døden, jeg tror vi råtner under jorda, men likevel tror jeg på spøkelser.. hm.. tviler på meg selv her nå men holder en knapp på ateist hehe
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Så din definisjon av spøkelser er?€v@ skrev:ateist her. tror jeg... tror ikke på gud, satan eller ett liv etter døden, jeg tror vi råtner under jorda, men likevel tror jeg på spøkelser.. hm.. tviler på meg selv her nå men holder en knapp på ateist hehe
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
okey::) men hva slags leveregler er det snakk om her a?:) spennende at du har en slik trosretning:) vil gjerne høre mer om det:)SvartMagi skrev:Kaller meg okkultist.
Hva er Crowley forresten?:)
takk for svaret ditt:)
Antall ord: 63
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Des 2006 20:34
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Holter
regner med at det er snakk om Alistair Crowley her nåchupacabra18 skrev:
Hva er Crowley forresten?:)
det er han som påstås å stå bak "oppfinnelsen" av store deler av satanismen/okkultismen... kall det hva du vil. i hvertfall det jeg fant ut da vi hadde et stort satanismeprosjekt.
Antall ord: 50
every wish is just a journey away
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Des 2006 20:34
- 17
- Lokalisering: Holter
hmm, tror jeg må kunne kalle meg selv en agnostiker... *tenke*
med en hang til det mørke, satanstiske og okkulte.
jeg tror nok det finnes noe der ute, både godt og ondt, men har aldri fått noen bekreftelse eller avkreftelse på det. (venter fortstatt håpefullt på en bekreftelse ) er blitt kalt ateist ved flere anledninger, men vil absolutt ikke si det er sant, selv om min sterkeste tro ikke akkurat dreier seg om kristendommen og gud, tror jeg absolutt det finnes veldig mye der ute. jeg har bare ikke vært så heldig å se noe av det ennå.
med en hang til det mørke, satanstiske og okkulte.
jeg tror nok det finnes noe der ute, både godt og ondt, men har aldri fått noen bekreftelse eller avkreftelse på det. (venter fortstatt håpefullt på en bekreftelse ) er blitt kalt ateist ved flere anledninger, men vil absolutt ikke si det er sant, selv om min sterkeste tro ikke akkurat dreier seg om kristendommen og gud, tror jeg absolutt det finnes veldig mye der ute. jeg har bare ikke vært så heldig å se noe av det ennå.
Antall ord: 102
every wish is just a journey away
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Jeg har min egen trosretning som etterhvert har blitt så innviklet at jeg nesten ikke skjønner den selv :/
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
hehe nais:P:PSatsuki skrev:Jeg har min egen trosretning som etterhvert har blitt så innviklet at jeg nesten ikke skjønner den selv :/
får håpe du finner ut av den da:)
kanskje dele den med oss hvis du vil?:)
Antall ord: 43
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
hva er Åsatru egentli a?:)Yn Drogh Spyrryd skrev:Åsatru.. Med en liten vri.
Ikke alt jeg tror på
er ganske ny her så sanker informasjon;)
Antall ord: 26
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Øhm, da kommer jeg sikkert til å bevege meg ut på dypt vann. Men basically handler det om at "alt" er, eller trenger, energi, og som i vitenskapen forsvinner aldri energi, den bare overføres fra et sted til et annet. Men skal ikke gå inn på det nå, ettersom den er litt motstridende på mange områder , dvs. under utvikling. Men der har du hvertfall litt av essensen
Antall ord: 68
Hide post links |
Det som var i Norge før kristendommen.
De gamle gudene våre, åndene osv.
Nå tilber ikke jeg Odin og co, men mye av det andre kan jeg tro på.
Bifrost Har jeg ikke tatt meg bryet til å melde meg inn i enda.
Er ikke så viktig for meg hva jeg er "medlem" i.
Så lenge det IKKE er statskirka.
De gamle gudene våre, åndene osv.
Nå tilber ikke jeg Odin og co, men mye av det andre kan jeg tro på.
Bifrost Har jeg ikke tatt meg bryet til å melde meg inn i enda.
Er ikke så viktig for meg hva jeg er "medlem" i.
Så lenge det IKKE er statskirka.
Sist redigert av Vomit på 17 Des 2006 22:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Lokalisering: Bodø
-
- Nybegynner
- 17
Crowley skrev lovens bok. Dvs, han mottok budskapet fra en ånd, eller praeter human. Aiwass. Dette var i 1904 i Egypt. Jeg står ikke inne for alt i lovens bok da den er nesten rasistisk i forhold til høyerestående mennesker og andre.
Aleister Crowley startet OTO, som igjen er basert på lovens bok, som kalles thelema, som igjen er det greske ordet for will/vilje. Do what you wilst.
Altså, gjør hva du vil, men det igjen blir feil. Oversatt blir det gjør som viljen.
La-vey satanister har den samme. Wicca bruker, gjør hva du vil, uten å skade noen.
Dette har nok noe med at både Gardner, som er wiccaens far og Anton LaVey som er satanismen far har vært med i OTO.
Men Crowley er absolutt ingen satanist. Han var en magiker. Drev mye med demoner og andre skapninger. I thelema dyrker man de egyptiske gudene. De gudene er jo omtrent det samme som i wicca. Sola, månen og the horned one. Dog, andre navn, med det går på det samme.
Denne religionen er absolutt ikke veldig lik wicca slik det blir praktisert i vesten i dag.
Det er mer mørkt. Jeg har ingen tro på lys og kjærlighet. Jeg tror på balanse. Ergo også det mørke. Jeg tror heller ikke på 3 ganger reglen, som også stammer fra gammelt av. Egentlig var det 2 ganger reglen, men ble endret veldig tilfeldig og har forblitt slik.
I tillegg så har jeg fått endel inspirasjon fra det keltiske og druidene.
Man finnes utrolig mange likheter i de gamle religionene, selv om de var geografisk langt fra hverandre.
Jeg tror den beste måten å finne svar på er og søke i det eldste vi har. De som levde i naturen hadde nok større forståelse og evne til finne svarene enn vi har i dag. Derfor er det min inspirasjonskilde.
Aleister Crowley startet OTO, som igjen er basert på lovens bok, som kalles thelema, som igjen er det greske ordet for will/vilje. Do what you wilst.
Altså, gjør hva du vil, men det igjen blir feil. Oversatt blir det gjør som viljen.
La-vey satanister har den samme. Wicca bruker, gjør hva du vil, uten å skade noen.
Dette har nok noe med at både Gardner, som er wiccaens far og Anton LaVey som er satanismen far har vært med i OTO.
Men Crowley er absolutt ingen satanist. Han var en magiker. Drev mye med demoner og andre skapninger. I thelema dyrker man de egyptiske gudene. De gudene er jo omtrent det samme som i wicca. Sola, månen og the horned one. Dog, andre navn, med det går på det samme.
Denne religionen er absolutt ikke veldig lik wicca slik det blir praktisert i vesten i dag.
Det er mer mørkt. Jeg har ingen tro på lys og kjærlighet. Jeg tror på balanse. Ergo også det mørke. Jeg tror heller ikke på 3 ganger reglen, som også stammer fra gammelt av. Egentlig var det 2 ganger reglen, men ble endret veldig tilfeldig og har forblitt slik.
I tillegg så har jeg fått endel inspirasjon fra det keltiske og druidene.
Man finnes utrolig mange likheter i de gamle religionene, selv om de var geografisk langt fra hverandre.
Jeg tror den beste måten å finne svar på er og søke i det eldste vi har. De som levde i naturen hadde nok større forståelse og evne til finne svarene enn vi har i dag. Derfor er det min inspirasjonskilde.
Antall ord: 326
Hide post links |