Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ svaiende julepynt over vunduet mitt...:S
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Des 2006 17:39
- 17
- Kjønn (valgfri): Mr.man
- Lokalisering: Akershus
svaiende julepynt over vunduet mitt...:S
helt siden juledekoren har blitt satt opp i stua mi, har det vært en julekule som er festet i en tråt på en gardinstang over vinduet mitt, det er flere slike julekuler på den gardinstanga men den ene kule driver å svaier fram og tilbake hele tiden og jeg skjønner ikke hvorfor... vinduet er helt tettt så kan ikke være noen vind...
forklaaring noen?
forklaaring noen?
Antall ord: 67
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2006 22:22
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i mitt lille rike
Re: svaiende julepynt over vunduet mitt...:S
chupacabra18 skrev:helt siden juledekoren har blitt satt opp i stua mi, har det vært en julekule som er festet i en tråt på en gardinstang over vinduet mitt, det er flere slike julekuler på den gardinstanga men den ene kule driver å svaier fram og tilbake hele tiden og jeg skjønner ikke hvorfor... vinduet er helt tettt så kan ikke være noen vind...
forklaaring noen?
det hørtest ikkje heilt normalt ut.... heh.. skummelt :/
Antall ord: 78
*****Love*****
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Hvis du har en ovn under vinduet som lager varme kan det da få ting til å svaie litt osv, men rart at bare den ene driver å svaier da.
Antall ord: 28
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2006 22:28
- 18
jeg har også noe julevinduspynt hengende i..ja..vinduet.. bare den ene av de remsene som henger ned, svaier. Dette er da pga en varmeovn som er under vinduet. Grunnen til at bare en svaier er fordi ovnene min ikke utgir like mye varme over hele ovnen. Derfor det.. Så det trenger ikke nødvendigvis være noe paranormalt over en kule som svaier.
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
hehe oki:P:P var jo en fin forklaring det der.. men nå er sake det at det ikke ER noen ovn av noe slag under vinduet da::P:P:P
så derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor da..
men liksom hvis det skulle vært en ånd eller noe lignende, hvorfor skule det hatt interesse av å holde på med den jæ***** julekula i vinduet a?:P:P makes no sense.p:P
skjønner ikeno jeg:P:P
men liksom hvis det skulle vært en ånd eller noe lignende, hvorfor skule det hatt interesse av å holde på med den jæ***** julekula i vinduet a?:P:P makes no sense.p:P
Antall ord: 80
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2006 22:28
- 18
Hehe, nei det er ikke godt å vite.. det kan jo være en forklaring til da. Ikke for at du ikke skal miste motet om at det kan være noe annet enn paranormalt altså, men bare kommer med teorier.chupacabra18 skrev:hehe oki:P:P var jo en fin forklaring det der.. men nå er sake det at det ikke ER noen ovn av noe slag under vinduet da::P:P:P
Ettersom varmluft stiger til værs, så kan det uansett være varmen fra en ovn som setter kula i sving. Hva fyrer du med? er det panelovn,vifteovn, peis/vedovn eller er det noe annet? se for deg at du fyrer med ved. Ovnen og området rundt den blir varmt og andre varmestråler (om jeg kan kalle det det) som allerede er kommet i taket, må flytte på seg for at de andre varmestrålene som kommer fra ovnen, også vili opp i taket. Det kan faktisk være litt intenst og få ting til å flytte på seg. Veeeldig dårlig forklart her nå altså, men jeg håper du forstår. Clue't er rett og slett at varme må flytte på seg/bli flyttet på for at annen varme også skal komme fram. Det kan får ting i sving. Hehe
Antall ord: 268
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Strengt tatt trenger det vel heller ikke stå en varmekilde under heller....?
Vil ikke den varme luften uansett stige opp ved vinduet dersom den kalde luften fra vinduet faller ned mot gulvet?
Det kommer vel litt an på hvor fort den avkjøles?
Vil ikke den varme luften uansett stige opp ved vinduet dersom den kalde luften fra vinduet faller ned mot gulvet?
Det kommer vel litt an på hvor fort den avkjøles?
Antall ord: 43
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
det er vinduet...chupacabra18 skrev:hehe oki:P:P var jo en fin forklaring det der.. men nå er sake det at det ikke ER noen ovn av noe slag under vinduet da::P:P:P
må huska at eit vindu er ikke 100% tett..
grunnen for at man skal ha ein varmskilde under eit vindu er for å varme opp den kalde lufta som kommer fra vinduet.. har du aldri hatt armen liggande på vinduet å kjent du blir kald? en kald luft som svaier ned? det er også grunnen til at man sier man skal ikke sova vedsiden av eit vindu. fordi det er lett å bli syk av den kalde lufta.
kalt luft er som vi alle vet tyngre enn varm luft.. så når vinduet kjøler ned varm luft rundt vinduet så siver kald luft ned. denne lufta sin intensitet kan variere hvor god isolasjonen rundt vinduet er og på vindu typen..
Antall ord: 203
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Nov 2006 10:22
- 18
- Lokalisering: Bodø
Eller så kan det være en ånd som "bor" i julekula.
Har en kompis som er medium og han har en bukett med roser hengende ned fra
taket og han sier at det "bor" ei kvinnelig ånd i rosebuketten.
Men jeg er enig med Dj_Devil at det kan hende at det er kald luft som gjør det :mozilla_wink:
Men jeg er enig med Dj_Devil at det kan hende at det er kald luft som gjør det :mozilla_wink:
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
skal man se det som paranormal aktivitet så vil eg si det du sier stemmer..Nudle666 skrev:Eller så kan det være en ånd som "bor" i julekula.
men skal man se på ein logisk forklaring så vil eg si det eg skrev stemmer.. hehe
det kan jo h*n testa da. henge en blomst der istede.. kanskje "gjenferde" vil like den bedre.
Antall ord: 114
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Nov 2006 10:22
- 18
- Lokalisering: Bodø
-
- Standard bruker
- 17
hehe jeg tar deres råd jeg å antar at det er varmluft som dere sier:) er den mest fornuftige forklaringen på det hele hehe så antar det er korrekt som dere sier, spesss deg dj_devil , det med vinduet som ikke er tett:)
tnx peeps:)
Antall ord: 45
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
eg kan mye om mye rart ;Dchupacabra18 skrev:hehe jeg tar deres råd jeg å antar at det er varmluft som dere sier:) er den mest fornuftige forklaringen på det hele hehe så antar det er korrekt som dere sier, spesss deg dj_devil , det med vinduet som ikke er tett:)
å etter eg har gått på teknisk tegning å ikke minst bodd i MANGE gamle hus og nye vet eg ganske mye om slike ting... hehe
Antall ord: 79
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
hehe ja har fått med meg det over dfden tiden jeg har vært her:P bra at vi har såne folk her da, trenger folk med kunnskaper vettu som kan oppklare det ene og det andre;)Dj_Devil skrev:eg kan mye om mye rart ;Dchupacabra18 skrev:hehe jeg tar deres råd jeg å antar at det er varmluft som dere sier:) er den mest fornuftige forklaringen på det hele hehe så antar det er korrekt som dere sier, spesss deg dj_devil , det med vinduet som ikke er tett:)
å etter eg har gått på teknisk tegning å ikke minst bodd i MANGE gamle hus og nye vet eg ganske mye om slike ting... hehe
keep it up!:)
Antall ord: 124
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
Jeg er enig, varm/ kald luft sirkulerer i rommet hele tiden, og det får gjerne gardiner og lette objekter til å røre på seg...Jeg tror også man skal være litt forsiktig med å smelle til med engang man opplever noe "unormalt" og si at "HERREGUD NÅ SÅ JEG ET SPØKELSE!"..for å sette det på spissenDj_Devil skrev: det er vinduet...
må huska at eit vindu er ikke 100% tett..
grunnen for at man skal ha ein varmskilde under eit vindu er for å varme opp den kalde lufta som kommer fra vinduet.. har du aldri hatt armen liggande på vinduet å kjent du blir kald? en kald luft som svaier ned? det er også grunnen til at man sier man skal ikke sova vedsiden av eit vindu. fordi det er lett å bli syk av den kalde lufta.
kalt luft er som vi alle vet tyngre enn varm luft.. så når vinduet kjøler ned varm luft rundt vinduet så siver kald luft ned. denne lufta sin intensitet kan variere hvor god isolasjonen rundt vinduet er og på vindu typen..
Antall ord: 182
Hide post links |