Hei alle sammen! Jeg har vært medlem her en stund og syns forumet er kjempespennende og veldig bra. :mozilla_smile:
Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg om noen konkrete steder i vestfold, helst larvik, sandefjord, stokke området, hvor det spøker?
Jeg vil gjerne oppleve noe spennende uten å måtte dra helt inn til Lier. Jeg har opplevd noe på egen hånd, men det har vært på natta og på mitt eget rom, og det er ganske lenge siden. Så nå vil jeg gjerne få vite om steder hvor folk har opplevd noe. :mozilla_smile:
Også vil jeg spørre om det er noen her som vet om et gravfølge som skal gå igjen i Bogen i Stokke? Har hørt rykter om det, men er litt i tvil om det er sant. Og jeg har også sett at noen her har skrevet om Storevahr i Stokke, og jeg vil gjerne vite mer om det. Hvor det er, og hva som skjer der.
Håper noen kan hjelpe meg, for jeg har prøvd å komme inn på Spøkeguiden, men jeg får bare opp at den er midlertidig ute av drift.
Jeg vet også at det er andre som har startet en tråd med samme tittel, og jeg har lest i gjennom den, men har ikke fått vite noe spesielt. Bare om områder langt avgårde. :mozilla_wink:
Håper dere kan hjelpe meg!
Hilsen ronja
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjemsøkte steder i Vestfold
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Des 2004 17:36
- 19
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Des 2006 12:16
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Jessheim
hvor ligger det her stedet på Lier som alle snakker om.. å hva skjer der..
Antall ord: 14
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Er ikke sikker på akkurat hvor det ligger, for har aldri vært der, men det er et psykiatrisk sykehus som har en del nedlagte avdelinger, hvor det er mange ånder som går igjen. Er mange som har opplevd mye skummelt og spennende der. Hvis du ser litt rundt på forumet så er det mange her som forteller om sine opplevelser. :mozilla_smile:
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2005 23:34
- 19
Re: Hjemsøkte steder i Vestfold
[quote="ronja22"]Hei alle sammen! Jeg har vært medlem her en stund og syns forumet er kjempespennende og veldig bra. :mozilla_smile:
Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg om noen konkrete steder i vestfold, helst larvik, sandefjord, stokke området, hvor det spøker?
Jeg vil gjerne oppleve noe spennende uten å måtte dra helt inn til Lier. Jeg har opplevd noe på egen hånd, men det har vært på natta og på mitt eget rom, og det er ganske lenge siden. Så nå vil jeg gjerne få vite om steder hvor folk har opplevd noe. :mozilla_smile:
Også vil jeg spørre om det er noen her som vet om et gravfølge som skal gå igjen i Bogen i Stokke? Har hørt rykter om det, men er litt i tvil om det er sant. Og jeg har også sett at noen her har skrevet om Storevahr i Stokke, og jeg vil gjerne vite mer om det. Hvor det er, og hva som skjer der.
Håper noen kan hjelpe meg, for jeg har prøvd å komme inn på Spøkeguiden, men jeg får bare opp at den er midlertidig ute av drift.
Jeg vet også at det er andre som har startet en tråd med samme tittel, og jeg har lest i gjennom den, men har ikke fått vite noe spesielt. Bare om områder langt avgårde. :mozilla_wink:
Hilsen ronja[/quote]
Har selv sett gjenferdene på Storevar (eller rettere sagt Bærvar, på et jorde rett etter bebyggelsen på Storevar, retning fra Melsomvik). Vet ikke om man ser noe fra veien der, jeg var på andre siden. Etterpå hørte jeg mamma fortalte om at hun hadde sett det når hun var yngre, uten at jeg hadde fortalt noe, og nå nylig kunne søsteren min fortelle at hun også hadde sett det. Det man ser er flere sortkledde mennesker som går etter hverandre og stopper (mener å huske at de står i en sirkel, men det er endel år siden).
Hvor og når man ser dette vet ejg ikke, jeg har bare sett det en gang, og har vært der ute endel.
Har i det siste hatt endel opplevelser i Storås, ved Gjennestadvannet. Gikk tur langs lysløypa med bikkjene, som var vanvittig hyperstresssa den dagen. De dro i alle kanter! Kom et lite stykke da jeg fikk en panisk følelse som fikk meg til å måtte snu og gå tilbake. Har siden følt noe hver gang jeg kjører forbi vannet på den andre siden (noe jeg gjør opptil flere ganger daglig). Det strammer seg over pannen, trykker i brystet, pusten kjennes kald. Har lenge prøvd og overbevise meg selv om at et bare er innbildning, men har akkurat fått bekreftet fra ei klarsynt at det skal være noen som druknet ufrivillig der...
Mamma kunne også fortelle at hun liker ikke å gå lysløypa i Storås, synes det er ubehagelig...
Ellers tror jeg at Storås generelt sett er et spennende sted, det er mye gammel historie, og det er bl.a. en gammel husmannsplass utenfor de vanlige stiene som er ekstremt trykkende.
Hilsen ronja[/quote]
Har selv sett gjenferdene på Storevar (eller rettere sagt Bærvar, på et jorde rett etter bebyggelsen på Storevar, retning fra Melsomvik). Vet ikke om man ser noe fra veien der, jeg var på andre siden. Etterpå hørte jeg mamma fortalte om at hun hadde sett det når hun var yngre, uten at jeg hadde fortalt noe, og nå nylig kunne søsteren min fortelle at hun også hadde sett det. Det man ser er flere sortkledde mennesker som går etter hverandre og stopper (mener å huske at de står i en sirkel, men det er endel år siden).
Hvor og når man ser dette vet ejg ikke, jeg har bare sett det en gang, og har vært der ute endel.
Har i det siste hatt endel opplevelser i Storås, ved Gjennestadvannet. Gikk tur langs lysløypa med bikkjene, som var vanvittig hyperstresssa den dagen. De dro i alle kanter! Kom et lite stykke da jeg fikk en panisk følelse som fikk meg til å måtte snu og gå tilbake. Har siden følt noe hver gang jeg kjører forbi vannet på den andre siden (noe jeg gjør opptil flere ganger daglig). Det strammer seg over pannen, trykker i brystet, pusten kjennes kald. Har lenge prøvd og overbevise meg selv om at et bare er innbildning, men har akkurat fått bekreftet fra ei klarsynt at det skal være noen som druknet ufrivillig der...
Mamma kunne også fortelle at hun liker ikke å gå lysløypa i Storås, synes det er ubehagelig...
Ellers tror jeg at Storås generelt sett er et spennende sted, det er mye gammel historie, og det er bl.a. en gammel husmannsplass utenfor de vanlige stiene som er ekstremt trykkende.
Antall ord: 548
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Tusen takk for svar AMS! :mozilla_smile: Skal se om ikke jeg får sjekket ut det stedet. Hørtes spennende ut og litt skummelt også. Var på Bogen i kveld og så etter følget som visstnok skal gå der, og vi tok noen bilder det. Mange av bildene ser man ingenting på, men venninnen min tok et bilde der det virkelig ser ut som en mann i profil, som har grå, gammeldagse klær og som ser sørgende ut. Om det virkelig er noe vet jeg jo ikke, for jeg er ikke sikker på om det virkelig spøker der, men det var litt creepy følelse man fikk der. Men det kan være mange ting
Håper på flere svar :mozilla_smile:
Håper på flere svar :mozilla_smile:
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Okt 2006 15:07
- 18
- Lokalisering: Oslo
Hei. Jeg kommer fra en liten plass som heter Fevang, rett ved grensa til Stokke, har selv vært på jakt etter plasser i Stokke/omegn, så dette hørtes spennende ut. Har allerede hørt om dette "følget" før melsomvik, men dette som skjer ved gjennestadvannet var nytt for meg. Så håper noen sitter på en eller fler historier om dette. Har selv vært ved gjennestadvannet mange ganger, er fiske entusiast, men aldri opplevd noe selv. Håper det kommer fler innlegg om plasser i Stokke, Sandefjord området
Antall ord: 94
Mer mellom himmel å jord enn vi vet
Hide post links |
Farfar hadde bodd i et lit hus, inne i skogen som ligger like ved siden av disse jordene på Storehvar. Tidlig på morgenen en gang for lenge siden skulle han ut på jakt, og da måtte han kjøre igjennom Bærevarskogen, og da var det bare en gammel vei uten lys der. Når han hadde kommet noen meter innover, så han noe som rørte seg nede i grøfta, men han tenkte ikke noe på det med det første, så han kjørte videre. Han kjørte noen meter til, men snudde til slutt av ren nysgjerrighet. Da han hadde kommet til ca. samme sted han hadde sett noe røre seg, måtte han bråstoppe, for det var noen som gikk over veien. En gammel kone (tror jeg) med hvitt, stygt ansikt og kledd i en lang svart kappe med hette på, snudde seg mot ham, stirret tomt på ham, og gikk videre over veien. Farfar syns det var litt rart at en gammel dame skulle ut i skogen kl. 4 om natta, så han fulgte etter henne mot det gamle huset. Men ho var borte! Han kikket inn, gikk inn i skogen og rundt huset, men han fant ho ikke noe sted. Han syns dette var skikkelig skummelt, fordi han trodde det var et tegn eller noe, så han dro hjem.
Denne historien hørte jeg da jeg var liten, men trodde aldri noe særlig på den, helt til jeg leste på nettet at det var sett noe lingnende på samme stedet! Jeg har aldri sett noe spessielt der, men har hatt en grøssende følelse hver gang jeg har gått der. Huset vårt ligger midt ute på disse jordene det skal spøke på, og det er snart 350 år gammelt! så når jeg er hjemme alene, og det knirker i gulv og vegger, kan det virkelig sette tankene i sving! :mozilla_wink:
Denne historien hørte jeg da jeg var liten, men trodde aldri noe særlig på den, helt til jeg leste på nettet at det var sett noe lingnende på samme stedet! Jeg har aldri sett noe spessielt der, men har hatt en grøssende følelse hver gang jeg har gått der. Huset vårt ligger midt ute på disse jordene det skal spøke på, og det er snart 350 år gammelt! så når jeg er hjemme alene, og det knirker i gulv og vegger, kan det virkelig sette tankene i sving! :mozilla_wink:
Sist redigert av Gjest på 25 Nov 2007 00:06, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 327
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
jeg var sammen med en bekjent ved Borrehaugene.. ved stranda der det pleier å være vikingmarked. Vi gikk langs storteltet og hun skvatt til.. jeg så en annen vei akkurat da, men hun hylte og sa hun så en naken mann som gikk krumbøyd han var definitivt ikke en levende nudist for å si det sånn hehe...
selv gikk jeg en gang tur med en venn der og ved siden av meg.. litt sånn i sidesynet så jeg et stort katteaktig hvitt dyr gå sammen med meg
selv gikk jeg en gang tur med en venn der og ved siden av meg.. litt sånn i sidesynet så jeg et stort katteaktig hvitt dyr gå sammen med meg
Antall ord: 89
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2007 20:32
- 17
- Lokalisering: hadde jeg vist det så...
hei vi må ikke glemme den gammle jegeren og gutten i skogen på adal når man kjører fra rundkjøring v åsgårdstrand mot horten kommr man til shell på ra da tar mann til venstre og følger veien mot e 18 det er skiltet når du er over "mini rundkjøringen" og tog over gangen skal du ka 800meter fram får du en litten grus vei du tar i der da følger du veien yterliger 300-400 meter før du kommer til neste av kjøring på venstre hånd (er en bom der men skjeldent den e i bruk) når du tar inn der skal du 200m inover til et gress gjorde der v tåkete morgener kan du se han halter inover skogen han skal ha kranglet me kona i fylla ( han skal ha vert en droken bolt) og av fyrte et våde skud i foten før kona fikk tak i rifla\hagla og skjøt mannen til døde huset\koja skal ha ståt skråt til høyere lenger inn mot skogen det er kun ruiner i dag... vi har v flere anledniner kjørt gammle veien over til undrums dal samme veien.... når mann kjøre forbi første gruss veien og over bake toppen kan mann av og til i disie sommer neter se en ung gutt rundt 20-22 år (på alder me meg nifst:( ) gå over vegen in mot skogen me et tau kvile rund halsen og senere se han henger der dete er noe som flere personer har sett og oxox ringt politet og raportert....
ord blind til 1000 soory
jan_M
ord blind til 1000 soory
jan_M
Antall ord: 284
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2007 20:32
- 17
- Lokalisering: hadde jeg vist det så...
hei har oxo en ting til jeg gjerne vil delle med dere en episode som skjede for mange år siden kansje har dete hent dere eler lignene på knatholmen(skirive feil jaaaaa da)
meeen vis jeg ikke er allene om det gi meg en pm.....
da jeg i 2001 ble konfirmert var vi en helg litt ut på høsten på knatholmen i sandefjor jeg og mine 3 gode kamerater fra barn doms skolen sprang rundt og tøyset og bare røra fredags natten( hvem har ikke gjort det?) dete som kommer nå kan bevitnes av flere en 1... vi lå i den 3 hytta fra toppen jeg selv som er avhengig av røyk (fysa meg) var ute for og trekke litt "luft" da jeg kom in i gjen sitter mine 2 kamerater og finner små vittige vers i bibelen da min gode kompis "nr1" sier jeg kan voodo til den ene vakten som kommer inom for og si natta en gang for alle han sitter i over køya på venstre side og ser på glass kupelen rund lys peren og begyner og oje seg det som utspiler seg 5sek eter på er at det blir vanvitig kaldt og så glovarmt som det barre kan bli en veeeldig varm sommer dag mens et tonk markant vindkasst får lampen til og gå rett i baken me et grise hyl fra "vakt dama" som i til dags dato ikke vil bli glemt hun fårtalte senere på lørdag at det hadde ståt en mann i uniform og sett på henne igjenom vinduet... jeg har aldri vert på knatt holmen i gjen men skule sjangsen by seg reiser jeg ikke avlene for og få et ordenlig svar på hva som er der
ord blind til1000 så sorry meg
jan_m
meeen vis jeg ikke er allene om det gi meg en pm.....
da jeg i 2001 ble konfirmert var vi en helg litt ut på høsten på knatholmen i sandefjor jeg og mine 3 gode kamerater fra barn doms skolen sprang rundt og tøyset og bare røra fredags natten( hvem har ikke gjort det?) dete som kommer nå kan bevitnes av flere en 1... vi lå i den 3 hytta fra toppen jeg selv som er avhengig av røyk (fysa meg) var ute for og trekke litt "luft" da jeg kom in i gjen sitter mine 2 kamerater og finner små vittige vers i bibelen da min gode kompis "nr1" sier jeg kan voodo til den ene vakten som kommer inom for og si natta en gang for alle han sitter i over køya på venstre side og ser på glass kupelen rund lys peren og begyner og oje seg det som utspiler seg 5sek eter på er at det blir vanvitig kaldt og så glovarmt som det barre kan bli en veeeldig varm sommer dag mens et tonk markant vindkasst får lampen til og gå rett i baken me et grise hyl fra "vakt dama" som i til dags dato ikke vil bli glemt hun fårtalte senere på lørdag at det hadde ståt en mann i uniform og sett på henne igjenom vinduet... jeg har aldri vert på knatt holmen i gjen men skule sjangsen by seg reiser jeg ikke avlene for og få et ordenlig svar på hva som er der
ord blind til1000 så sorry meg
jan_m
Antall ord: 303
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Des 2007 16:00
- 16
- Lokalisering: hekkveien23
herregården i Larvik har det vært mye snakk rundt.. det sies at det går igjen en grå dame det. og når du kommer inn i spisesalen der kan du se et bilde av den grå dame, det føles ut som om det følger deg hvor enn du går. ganske creepy, har bare vært der en gang men jeg er sikker på at det spøker der. På et vindu i andre etasje sier de at hun skrev med gifteringen sin på gammeltnorsk et eller annet med at "DETTE ER MITT HJEM".
det står der fortsatt. Et sted det er vært å besøke..
trodde ikke på det med spøkelser før jeg heller, men når jeg først kom inn dit forandret det seg temmelig fort.. :mozilla_surprised:
det står der fortsatt. Et sted det er vært å besøke..
trodde ikke på det med spøkelser før jeg heller, men når jeg først kom inn dit forandret det seg temmelig fort.. :mozilla_surprised:
Antall ord: 139
Hide post links |