Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan man komme tilbake med beskjeder etter døden?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
colargol
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2006 04:37
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Kan man komme tilbake med beskjeder etter døden?

Innlegg av colargol »

Hei alle på Paranormal.
Dette innlegget blir Laaangt,håper dere klarer å lese gjenom det...
Har lest innlegg her de siste 4 ukene med største fornøyelse,og har da faktisk lært en del nytt om de forskjellige elementene på Paranormal.
Vi også understreke alvoret i dette innlegget,her snakker vi faktiske ting som datoer og liknende.
Men så til saken.
Trengs sikkert litt bakgrunnstoff her først,så dere skjønner litt av forløpet til hendelsene.men utelater en del også,så hvis noen må spørre meg senere,så skal jeg svare så godt det lar seg gjøre,uten å avsløre noen identiteter her.
Natt til 1 Mai i år tok tragisk nok min 16 mnd yngre bror livet sitt.Trist er det med 3 barn som har mistet sin pappa,mor og far som har mistet sin sønn,og for min søster og meg..
Dette kom som en stor overraskelse for oss alle,ingen trodde han var i en sånn tilstand,(Men vi har fått mer forståelse for det etter hvert).mange grunner til at han gjorde det,men jeg kan jo nevne noen få sikre ting,Dama i hans liv sa bare stopp,ville ikke være sammen med han mer(de har 2 barn sammen).Det er for oss den største grunnen( han la igjen et brev kun rettet til henne)Måtte derfor selge huset,og ble ikke gjeldsfri.Han så vel bare motbakker...i tillegg var han uføretrygdet etter en motorsykkelulykke for lang tid tilbake( mistet 4 liter blod,og var vel på det nærmeste død allerede da) Kan det skje noe med kroppen når man er "nesten død"??
Selvmordet hans gikk uten tvil mest inn på mine foreldre,jeg så de sakte og sikkert gli bort fra oss som er igjen.Spesielt fatter hadde d helt grusomt( de to var avhengige av haverandre)Og det gjorde meg skikkelig vondt.Selvfølgelig går alle mulige tanke gjenom hodet deres,De mente selv de hadde misslykkes som foreldre osv.
Men så skjedde det en del ting de neste dagene.
3 dager etter han død skjer følgende med meg.
Setter meg ned på terassen med kona en morgen.vi skulle spise frokost ute.
Jeg skal inn og hente kaffe,og glemmer koppene som allerede er tatt ned fra skapet.
Går først ut med kaffekanna,og henter koppene.heller på kaffe i min og konas kopp.
Tar meg en liten slurk av koppen før jeg kjenner at noe er galt,den smaker ikke som vanlig.Til min store ovreraskelse har det kommer whitesprit i koppen,og ikke bare litt,men utrolig mye! kona smaker også,for at jeg skal være helt sikker.Har ikke hat whitesprit i huset noengang! kaffen smaker rett og slett jævelig.er selv helt sikker på at brodern står bak dette,som en siste spøk ovenfor meg!
Så til foreldrenes hendelser.Fatter går ned 10 kilo på rekordfart,og vil ikke spise.vi ser han lider.det tror jeg min bror gjorde også....Så en natt får fatter besøk..skal gjengi hvordan han fortalte meg dette:Jeg er helt sikker på at dette ikke var en drøm,for jeg følte meg helt våken,og husker ALT som skjedde.
Fatter står midt i et rom med to dører,og ut av den ene kommer min nå avdøde bror som ser helt fanastisk ut,solbrun og penere en noensinne før.masser av hvit lys kommer gjenom den døren,og han kan skimte mange skikkelser på innsiden.Min bror sier: Pappa jeg har det godt nå,du trenger ikke bekymre deg lenger.Fatter prøver da å gå mot han og døren.Da sier min bror:Nei pappa du skal ikke inn her ennå,Nå må jeg gå.
Dette gjorde all verdens forskjell for fatter,fra den dagen har han igjen begynt å spise.Humøret har kommet tilbake,og han har fått tilbake livsgnisten.
Og en ting står han fast med,Det var ingen drøm!
flere andre episoder har da også skjedd i etterkant,som stearinlys som tenner timesvis etter at de er slukt osv.
SpøRsmålet er,Kan han komme tilbake for å ta vare på enkeltmennesker? Jeg tror i alle fall det,Søstern min har visse evner,og hun føler hans nærvær ganske ofte,nesten hver dag.familiebåndet våres har alltid stått sterkt,Finnes ikke så mye som er viktigere.
Som gudfar for hans barn,blir det mange oppgaver på meg fremover,men jeg gjør det i hans minne!

Takker for alle svar/har dere spørsmål er det bare å fyre løs.

MVH Col
Antall ord: 810

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Hei du!

Jeg har hørt mange lignenede historier og er helt overbevist om at avdøde slektninger kan velge å bli igjen for å hjelpe familie ved behov. Spesielt viktig var det for din far å få en slik beskjed.
Tror det er slik at de i familien er litt hos alle etter behov, ikke bare hos en.
Tror du det var white sprit i koppen eller bare luktet det?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Har hørt om mange sånne historier og familien min og jeg opplever en god del ting selv etter at mamma gikk bort. Vi kan vel kanskje si at hun var matriarken og derfor passer hun fortsatt på. ;)
Noen ganger tror jeg at våre kjære får gjort mer for oss på den andre siden enn hva de kunne i live. Rett og slett fordi vi lytter mer til dem nå, og de kan påvirke oss på et dypere mentalt plan.
Så han er nok fortsatt med dere og holder dere i astralørene. ;)
Antall ord: 98
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

colargol
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av colargol »

Er 100% sikker på at det var whitesprit i koppen,rett og slett fordi det både lukta og smakte sånn....fikk det også bekreftet av kona,som da også smakte og måtte nesten kaste opp etterpå hehe.
Kan virke som om det er mulig å kommer seg mellom "dimensjoner" ja....
Ingenting er umulig i dette livet (eller neste).Eller var det en form for beskjed til meg?
Føler vel at jeg er personen i fammen med minst kontakt med han før han døde..
Vi var så totalt forskjellige..
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Synd at han tok selvmord, men det var en interessan historie, takk for at du delte den med oss. Og selv er jeg helt overbevist om at man kan komme tilbake med beskjeder etter døden.
Antall ord: 36
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

colargol
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av colargol »

Er helt enig i det,spesielt hvis plutselig andre personer i familien sliter.
Tror hans besøk til fatter faktisk kan ha reddet et liv til....man vet aldri:)

Col
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

takk for at du deler med oss. har opplevd en del snodige ting selv etter at mamma døde. er overbevist om at hun er her hos meg...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Jeg tror veldig at bestefar hjelper meg i arbeidslivet. Han var veldig dyktig. Onkelen min er samboer med ei som kan reiki-healing og kommunisere med ånder, hun har snakket med bestefar sier hun..Og hun sa ord som mamma sa var veldig typisk han å si.

Ja, vi er hos våre kjære etter døden!
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
liluth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Sep 2006 14:59
18
Blitt takket: 1 gang
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av liluth »

Takk for at du deler din historie med oss,det var interessant å lese dette. Jeg tror det er viktig for din bror å vise dere (spesielt din far) at han lever videre på den andre siden og har det bra der.Min mor døde for 10 år siden og har det travelt med å stikke innom oss i familien,hun slår av og på TV, skrur opp lyden osv. :)
Antall ord: 69
Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 18:38
18
Lokalisering: Toten

Innlegg av Lilo »

Jeg vil også takk for at du delte dette med oss. Jeg tror at man kan komme tilbake for å gi beskjeder og få oss til å forstå litt bedere om hvorfor ting ble som de ble.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jun 2006 10:47
18
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

hvis man går inn i lyset / den andre siden, kan man da komme tilbake? lurer fordi alle åndene jeg har hørt om har ikke hvist de var døde eller ikke fant lyset..
Antall ord: 35
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jomfruen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Des 2006 12:16
17
Lokalisering: Jessheim

Innlegg av jomfruen »

En spesiell historie. Jeg har trua på at folk kan komme tilbake etter døden. Det har det vært så mange historier på at hvis bar 91% av de stemmer så JA.. Det som skal sies er ette at en person går bort så skal kroppen bearbeide sorgen. Hvert menneske har sin måte å takle sorgen på. Det er faktisk ofte (bevist) at hjernen vår spilleross mang puss, spesielt i sånne situasjoner. Så man skal ike ta alt for go fisk heller..

Personlig har jeg aldri opplevd noe lignende,menskulle øsnket det for å få bekreftelsepå ting. Jeg har iallefall gjort en avtale med min gamle paranormale onkel at han skal gi meg klare tegng når han er på den andre siden, vel åmerke hvis han dørførst. Det vet man jo aldri.

Det var synd dette med broren din, kondulerer så mye, men ser du det posetive i det så har dere fått en form for bekreftelse.
Antall ord: 164
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links