Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEr alle like mye verdt?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

jomfruen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 02 Des 2006 12:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim

Er alle like mye verdt?

Innlegg av jomfruen »

I dagens moderne samfunn snakkes det om at alle er like mye verdt, men er vi egentlig det? Er en høyt utviklet sjel mer verdt enn en nybegynner? Er en samfunnsressurs mer verdt enn en gjengangskriminell?

Tar man med den totale delen av befolkiningen på koden, dems religioner, historier..

Så ser man desverre at noen er verdt mer enn andre.

Om en mauer i en stor tue dør (så lebge det ikke er dronninga) så hakke det veldig stor betyding. Det får en liksom til å se relativt lite verdt ut

Jeg bare spør.
Antall ord: 97
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Det kommer vel helt an på verdisynet til den enkelte, og hvordan man ser på verden. Personlig mener jeg alle er like mye verdt. Hvorfor skulle vi ikke være det, når vi er lagd av det samme? Men når det gjelder om din energi/sjel utvikler seg "oppover", er jeg usikker. I bunn og grunn er man vel ikke mer verdt, man bare vet mer, og har erfart mer. Men jeg er som sagt usikker. Er godt mulig energien nærmest tilfeldig flytter seg fra ett sted til et annet. Nå skulle jeg til å komme med et varmeenergi-eksempel som innebar åpning av et kjøleskap, men jeg dropper det. ble litt søkt :mozilla_innocent:
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

For helheten er alle like mye verd, tror jeg.
Og en person er alltid verdt et eller annet for noen. Selvom det kan være et så makabert motiv som "den enes død, den andres brød".

Sjelelig sett, er alle like mye verd. Alle sjeler har spesialkompetanse i form av sine erfaringer, men den ene er like viktig som den andre. De utfyller hverandre til den perfekte heleheten vi alle er. Vi er alle ett.
Antall ord: 77
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jomfruen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 02 Des 2006 12:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim

Innlegg av jomfruen »

Har veldig vanskelig med å tenke i de baner at vi alle er ett.....

Kan godt hende at på sjele planet ervi alle like mye verdt, at vi utfyller hverandre.MEN på dt jordiske plan så er vi slettes ikke det. Desverre.
Antall ord: 41
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

For meg faller det naturlig å tenke at vi alle er ett. Faktisk blir det mye som faller på plass i mitt verdensbilde,da. Ikke minst hvordan det er mulig å kommunisere utenfor tid og rom.
Det er vel ikke sikkert at energier flyr på kryss og tvers, men at de alltid er tilstede i den energien vi har. Slik som hvitt lys inneholder alle bølgelengder, skulle ikke vi kunne inneholde det også?

Vi er utsikilte deler av en Skaperenergi, men vi er alltid forbundet til denne energien vi har utgått fra. Helheten er perfekt, men delene er også hele og perfekte på hver sin måte.


På det jordiske planet er de felste mennesker blinde for hvem de egentlig er. Dualisme og ego er det som gjør at vi distanserer oss både fra oss selv og hverandre.
Antall ord: 140
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Re: Er alle like mye verdt?

Innlegg av TrappedSoul »

jomfruen skrev:Er en høyt utviklet sjel mer verdt enn en nybegynner?
Hvordan kan en sjel være nybegynner? Er sjeler noe som blir til etterhvert eller noe som alltid har eksistert?
Antall ord: 33
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror det er de som er i menneskeerfaring for første gang som refereres til som nybegynnere.
Jeg mener dessuten at Graham Bishop snakker om at sjelen duplikeres inntil 12 ganger, det kan jo sies at disse aspektene er "nye" også.
Antall ord: 42
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Vi er ALLE en puslespillbit i det store bildet !
Og alle puslespillbitene trengs for at bildet skal være helt... Ergo ; vi er like mye verdt !

Men bildet forandrer seg hele tiden, - fordi noen nye brikker kommer, og gamle brikker blir borte . .. og kommer igjen som nye brikker ( reinkarnasjon ) ;-)

Og om du var konge i ett liv, kan du komme tilbake som slave i det neste... eller omvendt.
Er da slaven mer verdt enn kongen ? eller omvendt ?
Eller er det bare "regler" vi setter opp mens vi er her i dette livet ?

mvh Asbjørn
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 13 Nov 2006 18:53
17

Innlegg av Minny »

Gestaltpsykologien hevder at:
"Summen er mer enn dens separate deler".

For meg blir dette spørsmålet vanskelig hvis vi skal utelukke helheten, altså alle mennesker som en helhet.
Hvordan kan jeg som menneske utvikle meg, vokse og finne dypere forståelse for ting hvis ikke jeg hadde hatt andre mennesker å sammenligne meg med, prate med og utveksle meninger med.
Jeg kan se på andres handlinger og velge annerledes siden det kan hende jeg er dypt uenige i deres valg, eller overhodet ikke forstår at det går an å velge som de.
Jeg mener at vi ikke kan vurdere verdien av et menneske som dårligere av den grunn.

Hvis du Jomfruen har vanskeligheter med å se at vi alle er ett, så prøv å forestill deg at vi hadde levd dette fysiske jordlivet uten å påvirke hverandre overhodet. Det er ganske vanskelig for meg ihvertfall. Derfor tror jeg vi må se oss som en helthet.

:mozilla_smile:
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Jeg mener alt som har en sjel er like mye verdt. Og om man som menneske endte opp som en idiot trenger det ikke ha noe med sjelen din å gjøre.

Du kan ha den mest perfekte og snilleste sjel men blir du oppdratt til at onde ting er flott så har det ingen betynding hvordan sjelen din er.
Antall ord: 59
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

VI er alle like mye verd, for min del er det utenkelig å sette folk i båser og si at DU er mindre verd enn andre...Alle er like mye verd og du kan bare bli bedre enn deg selv.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Er veldig enig i det som har blitt sagt her i at alle er like mye verdt.

Det som derimot har blitt diskutert en del i rundt dette på forumet, med at vi alle har like lang erfaring og at alle er på samme nivå, det er jeg uenig i

Så samfunnsressursen er jo mer verdt for et lokalsammfunn enn en uteligger, men for moren til uteliggeren vil jo sønnen være av mye større verdi enn denne ukjente samfunnsressursen.
Jeg skjønner at den ene bidrar til noe "større" enn den andre, men akkurat den uteliggeren kan være en som klarer å komme seg ut av helvete og kan hjelpe mennesker i samme situasjon. Muligheten til å gjøre noe stort ligger i alle, denne verdien ligger i oss alle...
Antall ord: 133
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

zind skrev:Er veldig enig i det som har blitt sagt her i at alle er like mye verdt.

Det som derimot har blitt diskutert en del i rundt dette på forumet, med at vi alle har like lang erfaring og at alle er på samme nivå, det er jeg uenig i

Så samfunnsressursen er jo mer verdt for et lokalsammfunn enn en uteligger, men for moren til uteliggeren vil jo sønnen være av mye større verdi enn denne ukjente samfunnsressursen.
Jeg skjønner at den ene bidrar til noe "større" enn den andre, men akkurat den uteliggeren kan være en som klarer å komme seg ut av helvete og kan hjelpe mennesker i samme situasjon. Muligheten til å gjøre noe stort ligger i alle, denne verdien ligger i oss alle...
Veldig enig i det du sier der!
Antall ord: 142
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Nei vi er ikke like mye verdt.
Når det gjelder hva man gjør for samfunnet, noen kan ofres om det gjelder livet til en veldig viktig person.

En gardist skal jo dø for kongen om det må til.
Han er ikke like mye verdt der og da, om det blir et attentat forsøk mot kongen.

Når jeg var i luftforsvaret lærte vi som vaktsoldater at vi skulle gjøre alt vi kunne for å beskytte pilotene.
De er dyre å trene opp og det tar lang tid.
En vaktsoldat tar noen få mnd.

De sa ikke direkte at vi skulle dø i prosessen i å redde dem, men det lå i ordene. :p

Spørs hvor viktig du er for samfunnet :)
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Jeg tror egentlig ikke det er helt det det er snakk om. Jeg tror det menes at om vi er like mye verdt universelt sett. Sjelene våre. eller noe
Antall ord: 30
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links