Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Min utavdæsjælopplevelse
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Des 2006 14:53
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sarpsborg
Min utavdæsjælopplevelse
Har egentlig lurt på om dette kan ha betydd noe spesielt, men her er min lille historie.
Dette har skjedd meg toppen 8 ganger, men like virklighetstro vær eneste gang.
Jeg på en måte drømmer at jeg har våkna og skal stå opp, men jeg vet ikke at jeg drømmer, så alt jeg gjør tror jeg at jeg gjør i våken tilstand.
Når jeg da "står opp" og skal kle på meg osv så skvetter jeg til at jeg ser meg selv ligge i senga. Da får jeg en slags livredd følelse og blir dratt ned igjen å brå våkner med en skikkelig hard og kjapp hjerterytme..
Kan disse "episodene" ha noe form for betydning?
Dette har skjedd meg toppen 8 ganger, men like virklighetstro vær eneste gang.
Jeg på en måte drømmer at jeg har våkna og skal stå opp, men jeg vet ikke at jeg drømmer, så alt jeg gjør tror jeg at jeg gjør i våken tilstand.
Når jeg da "står opp" og skal kle på meg osv så skvetter jeg til at jeg ser meg selv ligge i senga. Da får jeg en slags livredd følelse og blir dratt ned igjen å brå våkner med en skikkelig hard og kjapp hjerterytme..
Kan disse "episodene" ha noe form for betydning?
Antall ord: 127
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Re: Min utavdæsjælopplevelse
Kan hende at siden du prøvde å stå opp men kroppen din låg der og sov at sjelen da tok seg en tur ut, eller at det faktisk bare var en drøm.
Jeg drømmer også noen ganger at jeg står opp osv, ganske kjipt når man oppdaget at det bare var en drøm syns jeg.
Jeg drømmer også noen ganger at jeg står opp osv, ganske kjipt når man oppdaget at det bare var en drøm syns jeg.
Antall ord: 61
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
- I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)
Det høres jo veldig ut som en begynnende astralreise da... Skvetter du fortsatt like mye...Hvis du prøver å ikke skvette, kan du jo kanskje lære deg å kontrollere dette. Står mye om det rundt omkring i trådene her.
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Des 2004 21:29
- 19
- Lokalisering: Oslo
Jeg hadde også mye av det i en periode. Fryktelig irriterende når jeg trodde jeg allerede hadde gjort meg klar for skole/jobb osv.
Men tenker også som Liis sier at det kan være noe astralreiselignende sak. Den perioden jeg hadde mye sånne drømmer var rundt den tiden jeg hadde mye lucid dreams og også det jeg mener var astralreise.
Har du noen gang hatt søvnparalyse? Eller følelsen av at du snurrer, det blåser på deg, du hører et smell eller lignende? Det var slik det begynte med meg i hvertfall, og da var jeg livredd for jeg visste ikke engang at det hadde et navn. Hadde tidligere bare forsøkt å finne ut hvordan det var å sovne, altså å være bevisst idet jeg faller i søvn, så det var slik det startet. Da jeg fortalte dette til en kompis fortalte han meg om astralreiser og ba meg sjekke det på nettet. Jeg søkte litt og der fant jeg "oppskriften", på akkurat samme måte som hadde skjedd med meg så mange ganger. Det var sprøtt å lese det.
Bla bla bla...
Men uansett, en ting du kan gjøre er å tenke etter når du våkner om det er en drøm eller virkelighet. Selv om du vet at du er våken,så spør deg selv om dette. Etter en stund vil du automatisk spørre deg selv om dette i drømmen også, og om du da drømmer vil du se tegn på at du drømmer, og da kan du virkelig begynne å fantasere, for når du vet at du drømmer, da er det gøy å drømme :mozilla_cool:
Men tenker også som Liis sier at det kan være noe astralreiselignende sak. Den perioden jeg hadde mye sånne drømmer var rundt den tiden jeg hadde mye lucid dreams og også det jeg mener var astralreise.
Har du noen gang hatt søvnparalyse? Eller følelsen av at du snurrer, det blåser på deg, du hører et smell eller lignende? Det var slik det begynte med meg i hvertfall, og da var jeg livredd for jeg visste ikke engang at det hadde et navn. Hadde tidligere bare forsøkt å finne ut hvordan det var å sovne, altså å være bevisst idet jeg faller i søvn, så det var slik det startet. Da jeg fortalte dette til en kompis fortalte han meg om astralreiser og ba meg sjekke det på nettet. Jeg søkte litt og der fant jeg "oppskriften", på akkurat samme måte som hadde skjedd med meg så mange ganger. Det var sprøtt å lese det.
Bla bla bla...
Men uansett, en ting du kan gjøre er å tenke etter når du våkner om det er en drøm eller virkelighet. Selv om du vet at du er våken,så spør deg selv om dette. Etter en stund vil du automatisk spørre deg selv om dette i drømmen også, og om du da drømmer vil du se tegn på at du drømmer, og da kan du virkelig begynne å fantasere, for når du vet at du drømmer, da er det gøy å drømme :mozilla_cool:
Antall ord: 287
Ain't that the way it goes
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg driver også å prøver en del på sånt, har du noen tips? Og noe som var litt morsomt er at vist jeg er nok avslappet klarer jeg faktisk å gå inn i en søvnparalyse tilstand helt bestemt.CandyMilla skrev:Hadde tidligere bare forsøkt å finne ut hvordan det var å sovne, altså å være bevisst idet jeg faller i søvn, så det var slik det startet.
Antall ord: 68
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
åh.. det har eit navn aldså...
eg "drømer" ofte at eg berre ligger der i senga eg...
så teorien min har vert at eg sover samtidig som eg er bevist på omgivelsene mine...
har vert bevist om eg snart får vont noen plass så våkner eg i noen sekunder og bytter ligge stilling.. så sovner eg kjapt.. noen ganger etter eg har snudd meg drømer eg fremfor å være bevist på omgivelsene mine. dette skjer som oftest for meg når eg tenker utrulig mye.
eg "drømer" ofte at eg berre ligger der i senga eg...
så teorien min har vert at eg sover samtidig som eg er bevist på omgivelsene mine...
har vert bevist om eg snart får vont noen plass så våkner eg i noen sekunder og bytter ligge stilling.. så sovner eg kjapt.. noen ganger etter eg har snudd meg drømer eg fremfor å være bevist på omgivelsene mine. dette skjer som oftest for meg når eg tenker utrulig mye.
Antall ord: 89
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
Tja, jeg har opplevd dette i våken tilstand. Satt og pratet med en venn, og plutselig var det som om sjela gled oppover og plasserte seg litt over hodet mitt. Der så jeg ned på skallen min mens jeg fortsatte å prate med vennen min. Det var akkurat som om kroppen levde sitt eget liv og ikke trengte sjela for å fungere. Veldig spennende! Det varte resten av dagen, og jeg duppet opp og ned de neste 3-4 dagene. Allting var så lett! Jeg gjennomskuet alt og så årsakene og sammenhengene i alle hendelser og tanker. Det gjorde at jeg følte meg veldig fri til å være helt ekte og ærlig i alt. Kanskje dette er en naturlig tilstand...
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Des 2006 14:53
- 17
- Lokalisering: Sarpsborg
Noen ganger klarer jeg å styre selv hva jeg skal drømme om. har egentlig hatt my share of creepy experiences gjennom årene for å si det sånn.
Når jeg var veldig liten var vi hos en dame i danmark som var virkelig spesiell, for å forklare kort så skulle denne damen "Ellen som hun het" heale søstra mi som er psykisk og pysisk utviklingshemmet. Dette stede vi var på skjedde det masse rart. jeg husker ingenting for jeg var kjempelitten. Men Pappa som overhodet ikke har noe tro på noe sånt ble tilogmed livredd. Han har fortalt at det kom en mann til behandling hos denne "Ellen" og han hadde knall hvitt hår. når han gikk ut igjen senere var han helt svart. og hun driver ikke en frisørsalong.
Men uansett, jeg har også ofte problemer når jeg f.eks kjører bil. 2 ganger har det skjedd at jeg har brått fått passasjerer i baksetet. og utallige ganger har jeg holdt på å kjøre på "noen" som ikke er der.
Jeg kan også se for meg at ting skjer, men det skjer overhodet ikke. og da lurer folk fælt på hva jeg driver med... Må si jeg lever i en rar verden. Flere som har det sånn?
Når jeg var veldig liten var vi hos en dame i danmark som var virkelig spesiell, for å forklare kort så skulle denne damen "Ellen som hun het" heale søstra mi som er psykisk og pysisk utviklingshemmet. Dette stede vi var på skjedde det masse rart. jeg husker ingenting for jeg var kjempelitten. Men Pappa som overhodet ikke har noe tro på noe sånt ble tilogmed livredd. Han har fortalt at det kom en mann til behandling hos denne "Ellen" og han hadde knall hvitt hår. når han gikk ut igjen senere var han helt svart. og hun driver ikke en frisørsalong.
Men uansett, jeg har også ofte problemer når jeg f.eks kjører bil. 2 ganger har det skjedd at jeg har brått fått passasjerer i baksetet. og utallige ganger har jeg holdt på å kjøre på "noen" som ikke er der.
Jeg kan også se for meg at ting skjer, men det skjer overhodet ikke. og da lurer folk fælt på hva jeg driver med... Må si jeg lever i en rar verden. Flere som har det sånn?
Antall ord: 218
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
TrappedSoul skrev:Jeg driver også å prøver en del på sånt, har du noen tips? Og noe som var litt morsomt er at vist jeg er nok avslappet klarer jeg faktisk å gå inn i en søvnparalyse tilstand helt bestemt.CandyMilla skrev:Hadde tidligere bare forsøkt å finne ut hvordan det var å sovne, altså å være bevisst idet jeg faller i søvn, så det var slik det startet.
Ja, jeg også, selv om jeg egentlig hater disse paralysene. Jeg har egentlig ikke noe bedre råd enn å bare konsentrere deg skikkelig om at du skal vite det når du sovner. Jeg syns det er ganske vanskelig egentlig, for ofte blir man jo liksom så lei og vil bare slappe av og sovne, men konsentrer deg nok, så gårdet lettere.
Antall ord: 133
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg fikk en ide om at jeg kanskje skal ta å spille opp meg selv som sier "du drømmer..." eller noe sånt og så spille det av mens jeg sover og kanskje jeg da lettere blir bevist på at jeg drømmer.CandyMilla skrev:TrappedSoul skrev:Jeg driver også å prøver en del på sånt, har du noen tips? Og noe som var litt morsomt er at vist jeg er nok avslappet klarer jeg faktisk å gå inn i en søvnparalyse tilstand helt bestemt.CandyMilla skrev:Hadde tidligere bare forsøkt å finne ut hvordan det var å sovne, altså å være bevisst idet jeg faller i søvn, så det var slik det startet.
Ja, jeg også, selv om jeg egentlig hater disse paralysene. Jeg har egentlig ikke noe bedre råd enn å bare konsentrere deg skikkelig om at du skal vite det når du sovner. Jeg syns det er ganske vanskelig egentlig, for ofte blir man jo liksom så lei og vil bare slappe av og sovne, men konsentrer deg nok, så gårdet lettere.
Antall ord: 178
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Ja, kan funke, men tror du det blir lett å sovne med en stemme som sier du drømmer du drømmer i endeløs tid?
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hehe, nei det blir vel kanskje ikke det, men kanskje det hjelper om jeg forteller et kjedeli eventyr også.CandyMilla skrev:Ja, kan funke, men tror du det blir lett å sovne med en stemme som sier du drømmer du drømmer i endeløs tid?
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 21:35
- 18
Trapped Soul: Du vet at du kan utnytte søvnparalyse for å skaffe deg enkle APer? Bare prøv å reis deg veldig lett. Det er nesten som du virkelig skulle gjort det, men kroppen din følger deg ikke, da den er paralysert.
Og når du først er ute, er det en vanlig astral projeksjon :mozilla_smile:
Og når du først er ute, er det en vanlig astral projeksjon :mozilla_smile:
Antall ord: 58
Do what thou wilt shall be the whole of the law.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hadde en mistanke om det ja, så får prøve mer på dette.GrandSummon skrev:Trapped Soul: Du vet at du kan utnytte søvnparalyse for å skaffe deg enkle APer?
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Nov 2006 19:28
- 18
trapped soul: En liten idé!
Bruk et audio program. Lag en mp3 fil som har en lengde på noen timer. Ta opp "jeg drømmer" og andre lignende setninger og legg da disse opptakene på slutten av "låta". Så slipper du å sovne inn med teksten gående i headsettet!
Bruk et audio program. Lag en mp3 fil som har en lengde på noen timer. Ta opp "jeg drømmer" og andre lignende setninger og legg da disse opptakene på slutten av "låta". Så slipper du å sovne inn med teksten gående i headsettet!
Antall ord: 50
"How do you achieve and maintain an enlightened sense of existence when you are surrounded by those whose consciousness is stuck in an inferior state?"
Hide post links |