Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Min uhggeligste opplevels:S
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Okt 2005 20:04
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norge
- Blitt takket: 2 ganger
Min uhggeligste opplevels:S
Hei
Jeg tenkte kanskje jeg skulle fortelle litt om en av mine opplevelser med den andre siden. Jeg kan jo først starte med å si at jeg har både vært i kontakt med, sett, hørt, luktet, drømt, evp osv siden jeg har vært liten.
Dette er en av mine skummleste opplevelsen jeg har vært med hitil. Moren min hadde reist på jobb sånn ved litt under 06.00 om morgenen. jeg våknet og la meg ned igjen fordi det var en lørdags morgen. jeg klarte ikke å sove fordi det var så varmt i rommet så jeg la meg på mamma sitt rom, der erdet altid kaldt. Det jeg ikke la merke til da jeg hadde lagt meg til, var at døren ut i gangen var sånn halveis åpen så katta mi kom seg inn. hun la seg ved siden av meg og koste seg. Da jeg var sånn i halveis søvne var det noe eller noen som vekte meg. men jeg skjønte ikke helt hva jeg hadde væknet av. men så plutselig merket jeg at katta mi ble helt stiv som om hun merket noe.
og det var da det skjedde, plutselig hørte jeg løpende skritt i gangen som gikk fra inngangdøra og inn på rommet mitt. (det var ingen i huset untatt meg og katta, og vi var på rommet ved siden av rommet mitt..) plutselig freste katta og løp ut av gangen.
Jeg klarte ikke å sove mer så jeg gikk ut i stua halvredd og ble der til mamma kom hjem.
Dette er bare en opplevelse jeg har hatt men den meste uhyggelige:s
Noen som har vært med på det samme?
Jeg tenkte kanskje jeg skulle fortelle litt om en av mine opplevelser med den andre siden. Jeg kan jo først starte med å si at jeg har både vært i kontakt med, sett, hørt, luktet, drømt, evp osv siden jeg har vært liten.
Dette er en av mine skummleste opplevelsen jeg har vært med hitil. Moren min hadde reist på jobb sånn ved litt under 06.00 om morgenen. jeg våknet og la meg ned igjen fordi det var en lørdags morgen. jeg klarte ikke å sove fordi det var så varmt i rommet så jeg la meg på mamma sitt rom, der erdet altid kaldt. Det jeg ikke la merke til da jeg hadde lagt meg til, var at døren ut i gangen var sånn halveis åpen så katta mi kom seg inn. hun la seg ved siden av meg og koste seg. Da jeg var sånn i halveis søvne var det noe eller noen som vekte meg. men jeg skjønte ikke helt hva jeg hadde væknet av. men så plutselig merket jeg at katta mi ble helt stiv som om hun merket noe.
og det var da det skjedde, plutselig hørte jeg løpende skritt i gangen som gikk fra inngangdøra og inn på rommet mitt. (det var ingen i huset untatt meg og katta, og vi var på rommet ved siden av rommet mitt..) plutselig freste katta og løp ut av gangen.
Jeg klarte ikke å sove mer så jeg gikk ut i stua halvredd og ble der til mamma kom hjem.
Dette er bare en opplevelse jeg har hatt men den meste uhyggelige:s
Noen som har vært med på det samme?
Antall ord: 294
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Jeg har ikke opplevd nøyaktig det samme, men mange ganger når jeg er alene hjemme, hører jeg skritt fra annen etasje, at det knirker i trappen, eller at noen tar i døra øverst i trappen. Det hender også at jeg syns jeg hører noen komme inn inngangsdøren. Jeg for min del pleier å trøste meg selv med at jeg har stor fantasi, og klarer å innbilde meg mye.
Skjønner godt at du ble skremt. Hadde det ikke vært for at katten din hadde reagert såpass, ville jeg sagt det var et resultat av at du fremdeles var trøtt, eller halvt i drømmeland enda, siden du nettopp hadde våknet. Men dyr har en tendens til å merke sånt bedre enn vi mennesker.
Skjønner godt at du ble skremt. Hadde det ikke vært for at katten din hadde reagert såpass, ville jeg sagt det var et resultat av at du fremdeles var trøtt, eller halvt i drømmeland enda, siden du nettopp hadde våknet. Men dyr har en tendens til å merke sånt bedre enn vi mennesker.
Antall ord: 132
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
ja
jah, men jeg har møtt denne mannen også, for ikke så lenge siden.
Han sto i gangen og så på meg mens jeg så på tv, i en svart skikkelse.
Han sto i gangen og så på meg mens jeg så på tv, i en svart skikkelse.
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
Hei!
Mine opplevelser er som regel ikke uhyggelige..men en periode i våres har det vært slitsomt/ubehagelig.
1. Bråvåknet i 3-4 tiden, satt meg opp og åpner øynene, blikket fester seg på en høy, mørk skikkelse (mannlig) som farer opp fra fotenden til siden min, der han løser seg opp og forsvinner.
2.Ca. 3 mnd. senere:
Idet jeg sovner, føler jeg at noen presser meg på ryggen og skuldrene. Jeg kjenner at jeg blir presset mot madrassen. Har en durelyd idet ene øret når dette skjer. Kjenner liksom en durende vibrasjon..?
2.Kort tid etter det: (skriver av fra notater siste natten)
Natt til mandag: Jeg våkner av lyden av dørhåndtaket til utgangsdøra (1:30) "Noen" tar i dørhåndtaket som for å kjenne etter om det er åpent. Blir redd og blokkerer dørene med gjenstander, i tilfelle det er tjuver ellerno som lusker rundt. (Vurderer å ringe politi, men dropper det da det ikke skjer noe mer.)
Natt til tirdag: Sovner tidlig. Utover natten hører jeg noen banker på døra. Jeg får for meg at en vakthund bjeffer til den som banker. Vakthunden er en schæfer (jeg har ikke hund, men har hatt flere schæfere som liten). Da skjønner jeg at det ikke er virkelig. (1:30-2:00). Sovner. Våkner, går ut i gangen, låser døra og drikker litt vann. Klokken er 04:40. Sovner nesten. Våkner av lyden av dørhåndtaket som forrige natt. Reiser meg og står opp. Lytter ut i yttergangen. Hører lyden av noe som treffer gulvet, noe trillende, lite, som en kule. Stille.
Dette kan høres ut som folk, jeg er fullstendig klar over det! Og det er det jeg var virkelig redd for oxo! Men jeg bor i 3 etasje og ingen uvedkommende kommer inn uten å bli sluppet inn. Tviler på at det er naboen. Men jeg utelukker absolutt ikke at det er folk...grøss! Men det ga seg etter dette da.
Jeg synes hele sammenhengen i tid, tilstand, mønster er merkelig. Og dette med hunden..
Men vil også legge til at jeg, søstersen og ei vennine ble kjent med noen (medium/healer) som sa de kunne hjelpe meg og det ga seg etter dette da.
Folk kan tru hva de vil, er det stress, søvnproblemer? Jeg er åpen for forslag.
Mvh. Liis
Mine opplevelser er som regel ikke uhyggelige..men en periode i våres har det vært slitsomt/ubehagelig.
1. Bråvåknet i 3-4 tiden, satt meg opp og åpner øynene, blikket fester seg på en høy, mørk skikkelse (mannlig) som farer opp fra fotenden til siden min, der han løser seg opp og forsvinner.
2.Ca. 3 mnd. senere:
Idet jeg sovner, føler jeg at noen presser meg på ryggen og skuldrene. Jeg kjenner at jeg blir presset mot madrassen. Har en durelyd idet ene øret når dette skjer. Kjenner liksom en durende vibrasjon..?
2.Kort tid etter det: (skriver av fra notater siste natten)
Natt til mandag: Jeg våkner av lyden av dørhåndtaket til utgangsdøra (1:30) "Noen" tar i dørhåndtaket som for å kjenne etter om det er åpent. Blir redd og blokkerer dørene med gjenstander, i tilfelle det er tjuver ellerno som lusker rundt. (Vurderer å ringe politi, men dropper det da det ikke skjer noe mer.)
Natt til tirdag: Sovner tidlig. Utover natten hører jeg noen banker på døra. Jeg får for meg at en vakthund bjeffer til den som banker. Vakthunden er en schæfer (jeg har ikke hund, men har hatt flere schæfere som liten). Da skjønner jeg at det ikke er virkelig. (1:30-2:00). Sovner. Våkner, går ut i gangen, låser døra og drikker litt vann. Klokken er 04:40. Sovner nesten. Våkner av lyden av dørhåndtaket som forrige natt. Reiser meg og står opp. Lytter ut i yttergangen. Hører lyden av noe som treffer gulvet, noe trillende, lite, som en kule. Stille.
Dette kan høres ut som folk, jeg er fullstendig klar over det! Og det er det jeg var virkelig redd for oxo! Men jeg bor i 3 etasje og ingen uvedkommende kommer inn uten å bli sluppet inn. Tviler på at det er naboen. Men jeg utelukker absolutt ikke at det er folk...grøss! Men det ga seg etter dette da.
Jeg synes hele sammenhengen i tid, tilstand, mønster er merkelig. Og dette med hunden..
Men vil også legge til at jeg, søstersen og ei vennine ble kjent med noen (medium/healer) som sa de kunne hjelpe meg og det ga seg etter dette da.
Folk kan tru hva de vil, er det stress, søvnproblemer? Jeg er åpen for forslag.
Mvh. Liis
Antall ord: 416
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Kanskje du nesten havnet i søvnparalyse, da kan det komme lyder i øret, har merket det selv. Mener jeg har hørt flere nevne et sånt press også.Liis skrev:Idet jeg sovner, føler jeg at noen presser meg på ryggen og skuldrene. Jeg kjenner at jeg blir presset mot madrassen. Har en durelyd idet ene øret når dette skjer. Kjenner liksom en durende vibrasjon..?
Antall ord: 69
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg har hatt søvnparalyse flere ganger, da spesielt i tenårene. Så jeg er godt kjent med det. Dette var annerledes.TrappedSoul skrev:Kanskje du nesten havnet i søvnparalyse, da kan det komme lyder i øret, har merket det selv. Mener jeg har hørt flere nevne et sånt press også.Liis skrev:Idet jeg sovner, føler jeg at noen presser meg på ryggen og skuldrene. Jeg kjenner at jeg blir presset mot madrassen. Har en durelyd idet ene øret når dette skjer. Kjenner liksom en durende vibrasjon..?
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Okay, noen gang klart å tvinge deg selv inn i søvnparalyse da? Det klarte jeg for ikke så lenge siden, det var ganske kult.Liis skrev:Jeg har hatt søvnparalyse flere ganger, da spesielt i tenårene. Så jeg er godt kjent med det. Dette var annerledes.
Antall ord: 48
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Tvinge meg selv...nei, den tanken har ikke falt meg inn gitt! :mozilla_wink: Synes det er såpass ubehagelig at det vil jeg helst unngå..
Men er det mulig altså? Trodde det var en reaksjon på stress og traumer. Hvordan gjorde du det da?
Men er det mulig altså? Trodde det var en reaksjon på stress og traumer. Hvordan gjorde du det da?
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg var i en veldig avslappet tilstand sånn som man er rett før man sovner, og så konsentrerte jeg meg om å forlate kroppen, prøvde på en måte å bevege meg ut av hjernen (høres rart ut ja). Hørtes ut som en vind inni hodet mitt en stund og plustelig var jeg i denne merkelige søvnparalyse tilstanden. Det er da jeg skulle prøvd å ta neste steg ut liksom, men turte ikke.Liis skrev:Tvinge meg selv...nei, den tanken har ikke falt meg inn gitt! :mozilla_wink: Synes det er såpass ubehagelig at det vil jeg helst unngå..
Min teori er at søvnparalyse kan være være en slags mellom ting, at man er i kroppen men også nesten i den astrale verden. En gang forlot jeg kroppen nesten helt mens jeg var i sånn søvnparalyse også så jeg vet at det er mulig, og det var en sinnsyk opplevelse skal jeg si deg, men jeg nektet vist...
Antall ord: 188
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Ikke for å bagatellisere opplevelsen din, eller "skryte" av mine egne, men jeg tror jeg lett kan toppe det. Men først, det er litt forskjell på søvnparalyse og det jeg tror Trapped Soul snakker om. Det er å gå inn i en tilstand, om du vil kalle det søvnparalyse eller ikke, hvor sjelen har muligheten til å "kaste drivanker" fra skallet sitt(kroppen). Har ikke noe begrep på det selv, jeg bare gjør det, som omtrent alle evnene mine er de intuitive og har alltid vært det. Så ikke spør meg om noen bøker om temaet, for jeg har ingen peiling.
Men hvis man er nysgjerrig så kan man spørre, og jeg kan prøve å svare..
Sitter og ser på Medium på TV2, så har nesten glemt hvorfor jeg begynte å skrive. Kom på hvorfor jeg har gitt opp forhold med "vanlige" mennesker, og at jeg må slutte å bruke "hermetegn". *Klikk* tilbake *Klikk* fram igjen, husker nå hvor jeg var på vei.
Til Liis: Tidspunktet mellom 02-04(05) er det motsatte av vår våkne verden. Rart forklart, la meg utdype. Klokken 14-17 er det mest "våkne" denne verden blir, snu det på hodet og du får det mest "våkne" åndeverdenen er. Derfor skjer det så mye rart på natten. Ting skjer litt sånn hele tiden for min del, har en tendens til å tiltrekke meg åndeverdenen. Eller vekke den, hvor enn jeg går.
Topping av uhyggelige opplevelser:
#1 Skyggeskapning som av og til følger etter meg, står gjerne og venter på noen steder for å skremme blodet mitt til is. Og det gjør han på sett og vis også, eller gjorde. Tiden står helt stille, et minutt blir til en time, en time blir til en dag og jeg er på sett og vis borte fra denne verden fanget i klør av frykt og terror.
#2 Spøkelser som skubber en ned trappen, gjør vondt. Har også skjedd mine uheldige eks-kjærester hvis det passet seg sånn. Har hendt at jeg har måttet ha stakkars hunden min på rommet fordi han ble så redd av å være i gangen eller stuen i spesiellt det huset.
# 3 Gjenstander som flytter på seg, faller ned.
#4 Stemmer som snakker til meg, gjerne vekker meg ved å si navnet mitt(våkner med en gang noen gjør det, og kanskje det eneste som klarer å vekke meg brått, sover tungt).
#5 (Ehhrr...) Ikke så ubehagelig, men svevende dame over sengen, og noe som kan forklares som "seksuell" kontakt
# 6 Blitt kastet i veggen, blitt forsøkt kvelt. Og nei, ikke i sengen, lys våken, slutt å mas om søvnparalyse. Hvis noen spør meg om det kanskje var det, så skyter jeg meg selv og kommer tilbake som et spøkelse, og kveler vedkommende. Og det siste du vil høre er ordene fra min munn: Dette er ikke søvnparalyse!
He he, bare tuller. Tror jeg..
Man blir vant med det, merkelig nok. Og for hver gang man flytter grensen blir de små tingene man opplevde i begynnelsen for mindre episoder å regne. Men jeg tviler sterkt på at noen av dere kommer til å oppleve noe så ekstremt noensinne, og det er like greit tror jeg.
Men hvis man er nysgjerrig så kan man spørre, og jeg kan prøve å svare..
Sitter og ser på Medium på TV2, så har nesten glemt hvorfor jeg begynte å skrive. Kom på hvorfor jeg har gitt opp forhold med "vanlige" mennesker, og at jeg må slutte å bruke "hermetegn". *Klikk* tilbake *Klikk* fram igjen, husker nå hvor jeg var på vei.
Til Liis: Tidspunktet mellom 02-04(05) er det motsatte av vår våkne verden. Rart forklart, la meg utdype. Klokken 14-17 er det mest "våkne" denne verden blir, snu det på hodet og du får det mest "våkne" åndeverdenen er. Derfor skjer det så mye rart på natten. Ting skjer litt sånn hele tiden for min del, har en tendens til å tiltrekke meg åndeverdenen. Eller vekke den, hvor enn jeg går.
Topping av uhyggelige opplevelser:
#1 Skyggeskapning som av og til følger etter meg, står gjerne og venter på noen steder for å skremme blodet mitt til is. Og det gjør han på sett og vis også, eller gjorde. Tiden står helt stille, et minutt blir til en time, en time blir til en dag og jeg er på sett og vis borte fra denne verden fanget i klør av frykt og terror.
#2 Spøkelser som skubber en ned trappen, gjør vondt. Har også skjedd mine uheldige eks-kjærester hvis det passet seg sånn. Har hendt at jeg har måttet ha stakkars hunden min på rommet fordi han ble så redd av å være i gangen eller stuen i spesiellt det huset.
# 3 Gjenstander som flytter på seg, faller ned.
#4 Stemmer som snakker til meg, gjerne vekker meg ved å si navnet mitt(våkner med en gang noen gjør det, og kanskje det eneste som klarer å vekke meg brått, sover tungt).
#5 (Ehhrr...) Ikke så ubehagelig, men svevende dame over sengen, og noe som kan forklares som "seksuell" kontakt
# 6 Blitt kastet i veggen, blitt forsøkt kvelt. Og nei, ikke i sengen, lys våken, slutt å mas om søvnparalyse. Hvis noen spør meg om det kanskje var det, så skyter jeg meg selv og kommer tilbake som et spøkelse, og kveler vedkommende. Og det siste du vil høre er ordene fra min munn: Dette er ikke søvnparalyse!
He he, bare tuller. Tror jeg..
Man blir vant med det, merkelig nok. Og for hver gang man flytter grensen blir de små tingene man opplevde i begynnelsen for mindre episoder å regne. Men jeg tviler sterkt på at noen av dere kommer til å oppleve noe så ekstremt noensinne, og det er like greit tror jeg.
Antall ord: 554
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Mkay
Antall ord: 1
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Sep 2006 15:25
- 18
- Lokalisering: Oppland
Frokost.. Jeg skjønner overhodet ikke hvordan du klarer å gå videre etter sånne opplevelser? Hvordan overvinner du frykten? De fleste hadde jo gått av skaftet dersom det hadde opplevd noe sånt..??
Antall ord: 34
... ... Oh sure, pointless.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Herlig å høre at flere har slike opplevelser.
Det at man som regel opplever slikt mens man sover er rett og slett fordi man befinner seg på et roligere nivå. Man er lettere å få kontakt med.
Jeg har selv opplevd flere ganger å bli dytta til om natten. Den siste episoden jeg hadde var da jeg våknet av at noen stod ved siden av sengen å pustet tungt! Ikke ville "den" forsvinne heller. Heldigvis klarte jeg å komme meg tilbake til søvnen. Merkelig
Det at man som regel opplever slikt mens man sover er rett og slett fordi man befinner seg på et roligere nivå. Man er lettere å få kontakt med.
Jeg har selv opplevd flere ganger å bli dytta til om natten. Den siste episoden jeg hadde var da jeg våknet av at noen stod ved siden av sengen å pustet tungt! Ikke ville "den" forsvinne heller. Heldigvis klarte jeg å komme meg tilbake til søvnen. Merkelig
Antall ord: 82
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
ja
Det var litt merkelig ja:PLone skrev:Herlig å høre at flere har slike opplevelser.
Antall ord: 90
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Har ofte en kvinne som kommer om natten og bøyer seg ned til øret mitt og sier navnet mitt. Har ikke helt funnet ut hva hun vil ennå, men hun har vel sine grunner.Lone skrev:Herlig å høre at flere har slike opplevelser.
Antall ord: 119
Hide post links |