Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Jeg kan forstå det. Slik, i dette livet bor jeg i Norge, og er dritrik iforhold til resten av verden. Livet mitt er veldig materielt og ting\penger er det alt dreier seg om, selv om vi også opplever kjærlighet og slike gode følelser innimellom. Kanskje man i det neste livet vil befris fra gleden over det materielle og dermed kun basere sine gleder på kjærlighet, vennskap og ting som faktisk ER viktige. Jeg tror det er et naturlig valg etter et materielt liv. F eks det å være en bra person på tross av mangel på materielle goder. Å bli akseptert og satt pris på pga det du ER, ikke det du har og eier. Veldig viktig.Eireen skrev:Trenger vi ikke å oppleve det som er mindre bra også da? Jeg tror vi må det, hvilket betyr å bli født inn i et U-land og/eller en dårlig familie ikke beror på uflaks, men er en del av helheten.VikingF skrev:Hva med dem som fødes inn i "dårlige" familier? Eller, som jeg nevnte i forrige innlegg, de som fødes f eks i et land som er preget av sult eller terror? Kan det ikke være at det er uflaks som råder i slike tilfeller? Vi vil jo ikke ha et dårlig liv.
Hide post links |
Tid er bare tid. Jeg tror man kan bli plassert hvor som helst i tiden. Jeg tenker sånn at tid kan sammenlignes med kloden f eks. Alle steder på kloden eksisterer akkurat NÅ, men vi er HER, dermed opplever vi bare dette stedet. Altså denne tiden. Skjønner?VikingF skrev:orkan skrev:Skulle jeg velge så måtte det blitt en T-Rex :twisted:
Eller en annen predator på en annen planet der evolusjonen ikke har kommet så langt, kunne hvertfall tenkt meg å spasere en tur på den tiden dinosaurene hersket!
Man må jo bare ha respekt for de som sitter på toppen av næringskjeden
Spred the love!
Er det da ikke et evt tidligere liv du beskriver istedenfor et senere et?
Hvis noen er dinosaurus så er det vel i den epoken det eksisterer dinosaurer?
Og, hvis du tenker det sånn at i skillet mellom dette og neste liv så kan man fint ende et annet sted på tidslinjen, hvordan skiller man da hva som er forrige og neste liv?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |