Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderIkke alt paranormalt er skummelt...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
thahila
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Apr 2006 12:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: svolvær

Ikke alt paranormalt er skummelt...

Innlegg av thahila »

jeg har lurt litt på hvorfor det nesten bestandig hvis det er snakk om noe paranormalt så er det i forbindelse med noe skummelt. er det skummelt hvis en har kjent lenge og er glad i kommer å besøker deg etter den personen er død???

den 7/10-o6 døde mitt kjære søskenbarn i en bilulykke. han er den siste person vi noen gang hadde trodd skulle dø i en bilulykke siden dan var en veldi ansvalig sjofør. før han skulle bli begravd, har nesten alle i familien vår opplevdd forselige ting. blant annet:

moren til søskenbarnet mitt opplevde da hun satt ved siden av han på sykhuset da han var død følte hun en hånd på skulderen å det gikk varmt ned over hele hennes høyre side.

i den etarsen han hadde soverom gikk alle lyspærene.

jeg og søskenbarnett til moren min hørte begge at noen ropte navnet våre samme natt..

på begravelsesdagen da kista skulle senkes hørte stefaren min noen rope navnet hans tre ganger høyt.

pluss noen andre små hendelser..

da jeg har fått hørt alle disse historiene fra de andre i familien følte ikke en urgen følelse men en lettele...
jeg følte det som at det var hans ¨åte å ta forvell på etter en så brå død.. det føltes godt å hunne "høre" i fra han en siste gang før han forsvant helt...

er det noen andre som har følt det på samme måte...
kansje fra en mor eller far eller noen besteforeldre?? har lyst å hør noen koslige historier også ikke bare om ond ånder og slikt...
Antall ord: 289
The oldest and strongest emotion of mankind is fear,
and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aduck
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2006 12:35
18
Lokalisering: oslo

Innlegg av aduck »

:mozilla_cool: hei
jeg er helt enig med deg,alt som ikke kan forklares etter boka er ikke nødvendigvis ondt!
Mistet en venn for en mnd siden og før han døde,siste gang jeg så han fikk jeg beskjed om det,at det var siste gang jeg så han....Ganske frustrerende,men hva så? Det er ikke sikkert at det er siste gang man sees.Bare til neste gang.
Døden er bare en del av livet,og det er forståelig at dersom noen forsvinner brått vil både den personen og de gjenværende ta et farvel.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Vel, jeg har ingen slike opplevelser, men jeg har mange opplevelser, og jeg blir veldig sjelden redd. Jeg liker å tro at jeg merker det om det er noe jeg bør frykte.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

----
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

tahila...jeg fikk frysninger av historien din, jeg. Har aldri opplevd noe direkte kontakt avdød familie, venner selv...nesten litt skuffet..Men det har nok sin årsak. Jeg har jo sett flere andre "fremmede" ånder, men ikke noen jeg kjenner.

Men etter at farmora til søstersen og broderen døde, har mye ting blitt flyttet på, dører åpnet og lignende i huset de arvet. Ikke mens jeg har vært der, søstern har fortalt det.
Selv var jeg på andre siden av kloden i dødsøyeblikket, hadde totalt angst denne datoen. Følte trang til å reise hjem og var livredd, uten å ha noen grunn til det. Var våken hele natten. De hjemme hadde ikke lyst til å gi meg beskjed før jeg var hjeme, da jeg befant meg så langt unna at jeg ville ikke rekke hjem uansett. Når jeg kom hjem fikk jeg beskjeden, og når jeg ble fortalt datoen, forklarte det jo den angsten jeg følte. Men dette tror jeg var mer som et varsel, ikke kontakt.

Synes som regel ikke slike hendelser er skumle osv, men har hatt et par ganske ubehagelige opplevelser også!

Mvh. Liis
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Da min Mormor døde, kom hun til meg i Drømme samm natt......... Følte det var for å si at nå hadde hun det bra... Drømmen skjedde ca akkurat i det hun sovnet inn....
Det var betryggende å se henne ung, glad og vakker i denne drømmen....... Pussig, for jeg har faktisk aldri sett min mormor ung, men det var henne..... :mozilla_smile:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thahila
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av thahila »

Liis skrev:tahila...jeg fikk frysninger av historien din, jeg. Har aldri opplevd noe direkte kontakt avdød familie, venner selv...nesten litt skuffet..Men det har nok sin årsak. Jeg har jo sett flere andre "fremmede" ånder, men ikke noen jeg kjenner.

Men etter at farmora til søstersen og broderen døde, har mye ting blitt flyttet på, dører åpnet og lignende i huset de arvet. Ikke mens jeg har vært der, søstern har fortalt det.
Selv var jeg på andre siden av kloden i dødsøyeblikket, hadde totalt angst denne datoen. Følte trang til å reise hjem og var livredd, uten å ha noen grunn til det. Var våken hele natten. De hjemme hadde ikke lyst til å gi meg beskjed før jeg var hjeme, da jeg befant meg så langt unna at jeg ville ikke rekke hjem uansett. Når jeg kom hjem fikk jeg beskjeden, og når jeg ble fortalt datoen, forklarte det jo den angsten jeg følte. Men dette tror jeg var mer som et varsel, ikke kontakt.

Synes som regel ikke slike hendelser er skumle osv, men har hatt et par ganske ubehagelige opplevelser også!

Mvh. Liis

jeg har hatt mange ekle opplevelse med åder og slikt. men dette var helt annerledels det føltes så godt å vite at han ville si "hade". jeg må åsså få si at han var en en livsglad fyr med mye humør og humor. dette med at alle lyspærene som ble sprengt må jeg få lov å fortelle at:
han bodde på leilighet med kjæresten sin og der brukte lyspærene å gå titt og ofte men han og dama giddet nesten aldri å skifte lyspærene. svigermoren hans brukte å bli litt irritert over dette men di brukte bestandiv å svare: hva skal vi med lyspærer vi har jo stearinlys..

jeg har vokst opp sammens med han og den elste lillebroren hans. de begge er mine barndomsvenner og jeg ser dem som mine brødre.. det er en av grunnene til at jeg ikke ble redd.
dette er også en av di første gangene at jeg er taknemelig for å ha en sån evne.. har som sakt opplevd mange ekle opplevelser og vært i ganske tvil mange ganger om jeg egentlig ønsker denne evnen, men nå er jeg taknemelig...
Antall ord: 390

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
morten242
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2006 19:11
18
Kjønn (valgfri): jada
Lokalisering: lausgarda

Innlegg av morten242 »

det behøver ikke å være skummelt, men det er vel litt ekkelt hvis du plutselig ser noen som ikke finnes lenger
Antall ord: 22
-Morten242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 18:38
18
Lokalisering: Toten

Innlegg av Lilo »

Takk for at du delte historien din med oss. Det er helt korekt at det "unormale" ikke trenger å være frykt. Det finnes mange forskjellige følelser rundt dette har jeg merket og lest meg frem til.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thahila
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av thahila »

sytes det bare er for mange tråder her som er om hjemsøkte plasser og "ekle" ting. ville ha en tråd som kunne vise at det paranormale ikke bestandig handler om frykt og onde ånder... det hadde vær veldig fint viss andre har lignende historier å fortelle.
:mozilla_smile:
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links