Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hva drømmer en blind person?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2006 16:27
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Nord
Hva drømmer en blind person?
Hei!
Se for deg at du blir blind etter en arbeidsulykke.. du går hele dagen og ser ingenting, MEN, når du går å legger deg om kvelden vil du fortsatt ha perfekt syn i drømmene dine!
Det jeg lurer på ER: Hvordan drømmer en person som har vært blind siden han/hun var født? Noen som vet? ...
Ikke spør hvorfor jeg lurer på dette
Se for deg at du blir blind etter en arbeidsulykke.. du går hele dagen og ser ingenting, MEN, når du går å legger deg om kvelden vil du fortsatt ha perfekt syn i drømmene dine!
Det jeg lurer på ER: Hvordan drømmer en person som har vært blind siden han/hun var født? Noen som vet? ...
Ikke spør hvorfor jeg lurer på dette
Antall ord: 71
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Okt 2005 20:04
- 19
- Lokalisering: Norge
- Blitt takket: 2 ganger
sikkert
noe av det samme som vi gjør bare ut ifra hvordan hun eller han ser for seg verden:)
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2006 16:27
- 18
- Lokalisering: Nord
Enn hvis den blinde får en ut av kroppen opplevelse? og ser fra et astralt perspektiv?.. hmm.. jeg får ringe norges blindeforbund
Antall ord: 24
We talk to God = "praying"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
astralreise for de blinde
det er vel kanskje en posetiv opplevelse for dem, men det kommer fortsatt ann på hva som skjedde på denne reisen:)
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Des 2006 22:42
- 17
..............
Sist redigert av Garcia på 03 Nov 2008 23:47, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
den
personen ville drømme ut ifra hva den ser for seg verden:)
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2005 16:32
- 19
du får spørre hvordan de tørker seg bak etter de har vert på do også da...john_ skrev:Enn hvis den blinde får en ut av kroppen opplevelse? og ser fra et astralt perspektiv?.. hmm.. jeg får ringe norges blindeforbund
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2005 17:17
- 19
- Lokalisering: Hjemme <3
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 31 ganger
mest sansylig som alle andre gjør...alchemist skrev:du får spørre hvordan de tørker seg bak etter de har vert på do også da...john_ skrev:Enn hvis den blinde får en ut av kroppen opplevelse? og ser fra et astralt perspektiv?.. hmm.. jeg får ringe norges blindeforbund
Antall ord: 54
~ Don't feed the internet trolls ~
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
hah, veldig bra spørsmål, hva de blinde drømmer om.. de har vel fantasi som alle oss andre.. kanskje ikke drømmene deres er så virkelighetsnære da men.. de har vel sin egen oppfatning på hvordan ting rundt dem ser ut..
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Hahahaa!Exile skrev:De drømmer om.. Blinde ting.
Men de ser vel ikke når de har tørket seg ferdig....Medi skrev:mest sansylig som alle andre gjør...alchemist skrev:du får spørre hvordan de tørker seg bak etter de har vert på do også da...john_ skrev:Enn hvis den blinde får en ut av kroppen opplevelse? og ser fra et astralt perspektiv?.. hmm.. jeg får ringe norges blindeforbund
Antall ord: 78
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Hmm..vi diskuterte dette en gang for lenge siden og en eller annen fant en artikkel om nettopp dette. Nå er jo den aktuelle tråden slettet, men jeg synes å huske at de drømmer med andre sanser, d.v.s. de lager seg bilder utifra fantasien og hvilke sanseerfaringer de har med det de drømmer om.
"I can see, and that is why I can be happy, in what you call the dark, but which to me is golden. I can see a God-made world, not a manmade world. "
Helen Keller
"I can see, and that is why I can be happy, in what you call the dark, but which to me is golden. I can see a God-made world, not a manmade world. "
Helen Keller
Antall ord: 94
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
De som er født blinde drømmer ikke i bilder. De drømmer lyder, smaker, følelser osv. M.a.o. det som Hecate sier; de bruker andre sanser...
...Etter som jeg har lest og hørt...
...Etter som jeg har lest og hørt...
Antall ord: 38
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Egentlig blir jeg litt arg når jeg ser enkeltes noe førskoleaktige fnisende forsøk på å slå billig mynt på et spørsmål med såpass alvorlig bunn..
Oki, jeg vil innbille meg at en blind person har cirka de samme drømmene som en seende. Om vi som er seende har mere virkelighetsnære drømmer ( livingdeaddoll ) stiller jeg meg faktisk mere enn tvilende til.
Bare en illustrasjon: Noen kattunger ble for noen år siden utsatt for et forsøk. Man laget et rom med bare runde detaljer og gjenstander - ingen rette linjer overhodet.
Da disse kattungene etter å ha blitt noen måneder ble utsatt for gjenstander og ting som var rette - så så de dem ikke! Altså, det som skjedde var at de gikk rett på rette kanter uten å se dem, og overså mat og matskåler med rette kanter.
Overført til drømmer og mennesker, velger jeg å tro at det som du tror egentlig er virkeligheten (livingdeaddoll igjen) nok må tas med en stor klype salt.
Hvis jeg så vrir på flisa og spør: Hva er normalt å drømme, tror jeg svaret blir hengende der fantasien stopper. Hvor er det hos deg? Er du seende? Ser du rette kanter?
Hva om det finnes noe som vi ikke er trenet i å se som hverken er rett eller rundt men "rent". Ser vi da det? Drømmer vi om det?
Du drømmer ikke det samme som meg, - og ikke jeg heller..
Oki, jeg vil innbille meg at en blind person har cirka de samme drømmene som en seende. Om vi som er seende har mere virkelighetsnære drømmer ( livingdeaddoll ) stiller jeg meg faktisk mere enn tvilende til.
Bare en illustrasjon: Noen kattunger ble for noen år siden utsatt for et forsøk. Man laget et rom med bare runde detaljer og gjenstander - ingen rette linjer overhodet.
Da disse kattungene etter å ha blitt noen måneder ble utsatt for gjenstander og ting som var rette - så så de dem ikke! Altså, det som skjedde var at de gikk rett på rette kanter uten å se dem, og overså mat og matskåler med rette kanter.
Overført til drømmer og mennesker, velger jeg å tro at det som du tror egentlig er virkeligheten (livingdeaddoll igjen) nok må tas med en stor klype salt.
Hvis jeg så vrir på flisa og spør: Hva er normalt å drømme, tror jeg svaret blir hengende der fantasien stopper. Hvor er det hos deg? Er du seende? Ser du rette kanter?
Hva om det finnes noe som vi ikke er trenet i å se som hverken er rett eller rundt men "rent". Ser vi da det? Drømmer vi om det?
Antall ord: 247
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Dette er jo rene hulelignelsen... Men uansett mye av det samme som jeg mente. Blinde som aldri har sett vil heller ikke drømme i synsinntrykk/bilder. De vil drømme om sin tilværelse, som består av lyder, lukter, smaker og det de opplever ved bruk av berøringssansen...Nostradamus2 skrev:Egentlig blir jeg litt arg når jeg ser enkeltes noe førskoleaktige fnisende forsøk på å slå billig mynt på et spørsmål med såpass alvorlig bunn..
Antall ord: 300
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |