Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoe uforklarlig..! Kan noen forklare?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Mye rart som kan dukke opp i hodet hvis man tusler rundt alene i skogen, så mye rart når jeg gikk rundt på et fjell her igår i stormen, masse tåke. Men for min del så skriver jeg det opp som fantasi. Denne gang i hvert fall :mozilla_cool:

Kanskje du så en gammel skogsånd? Når vi først er i gang med å gjette :mozilla_laughing:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Noe uforklarlig..! Kan noen forklare?

Innlegg av Diffusa »

Namaste skrev:Har tenkt mye på noe som jeg 'så' i skogen en ettermiddag sent i sommer! Jeg var sammen med begge barna mine, og bestemoren min var med :mozilla_smile:
En stund etter at vi hadde grillet pølser og pinnebrød, bestemte jeg meg for å ta en liten tur rundt om i skogen alene, da besta skulle se etter barna. Jeg skulle egentlig prøve å finne et gammelt bjørnehi som var i et fjell i nærheten,(d ble kalt d fra gammelt av) men jeg husket jo selvfølgelig ikke hvor det var.Så jeg fant det ikke igjen.Men, nok om det!
Gikk barbent rundt i skogen i minst 20 min, da det er så godt å kjenne det myke,naturlige underlaget mot føttene..Jeg var ikke langt unna de andre da jeg stoppet opp, og så meg rundt omkring da jeg plutselig fikk 'øye' på noe! Det var et 'felt' ca 20-30 meter unna meg,der det rett og slett var noe uklart,gjennomsiktig, men i bevegelse! Det kunne minne om 'luften' i en luftspeiling! Det er det nærmeste jeg kommer på, som en forklaring av hvordan dette så ut...!!! :mozilla_undecided: Men, jeg blir ikke klok på dette, for jeg vet ikke hva dette var!
Hvis noen vet noe om dette, hadde det vært flott med en forklaring, eller noen forslag på hva det kan ha vært! :mozilla_smile:
Er sikkert helt på jordet jeg men når jeg leser det du skriver så tenker jeg på når sollyset går gjennom tretoppene og lager et "rom" av lys. Og i dette lyset så sirkulerer luften med pollen o.l som får det til å se ut som hele "rommet" er i bevegelse :)
Vakkert :D
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
beezer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2006 23:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandnes

Innlegg av beezer »

Det var ikke bare en insektsverm da? :mozilla_undecided:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jul 2006 12:07
18

Innlegg av lia »

Ja, alver kan det være ettersom de ofte tar form av varme-dis, tåke, skyer og lignende!
Alver kan være lunefulle men skjelden farlige.
Antall ord: 27
Lia.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Namaste
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2006 12:57
18
Lokalisering: Telemark

Innlegg av Namaste »

Diffusa skrev:
Er sikkert helt på jordet jeg men når jeg leser det du skriver så tenker jeg på når sollyset går gjennom tretoppene og lager et "rom" av lys. Og i dette lyset så sirkulerer luften med pollen o.l som får det til å se ut som hele "rommet" er i bevegelse :)

Det gjør ingenting med forslag som kan hjelpe meg til å forstå! :mozilla_smile:
Jeg skjønner hva du mener med tanke på sollys som går igjennom tretopper, og det med pollen, for dette har jeg sett før!! Men, det var ikke slik.. Dette var jo på sensommeren(lite pollen da!), og inn under trær'ne i skyggen, samt at jeg så dette i syv tiden på kvelden... Bare litt informasjon..., men,, takk for at du kommer med forslag!!! :mozilla_smile: koz
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Namaste skrev:
Diffusa skrev:

Det gjør ingenting med forslag som kan hjelpe meg til å forstå! :mozilla_smile:
Jeg skjønner hva du mener med tanke på sollys som går igjennom tretopper, og det med pollen, for dette har jeg sett før!! Men, det var ikke slik.. Dette var jo på sensommeren(lite pollen da!), og inn under trær'ne i skyggen, samt at jeg så dette i syv tiden på kvelden... Bare litt informasjon..., men,, takk for at du kommer med forslag!!! :mozilla_smile: koz
Ingen årsak :D

Håper du finner ut av det!
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Namaste
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Namaste »

phenomena skrev:
Exile skrev:Varmluft som møtte kaldluft?
Mest sansynlig...
Det var det jeg også trodde med en gang jeg så dette, for det har jeg sett mange ganger..Det er bare det at det var ikke i nærheten av å likne på noe slikt engang..Hm... :mozilla_undecided:
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Namaste
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Namaste »

beezer skrev:Det var ikke bare en insektsverm da? :mozilla_undecided:
Nei, det er jeg 110% sikker på at det ikke var! :mozilla_smile:
Mmm.... Hvis jeg skal si det på en annen måte, ville jag sagt at det så ut som en delvis gjennomsiktig/usynlig 'vann' som bare beveget seg i løse lufta! Og det var ikke bittesmå bevegelser, men ganske store! Har opplevd mye jeg.... men ikke dette før! :mozilla_undecided: :mozilla_smile:
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Namaste skrev:
Mmm.... Hvis jeg skal si det på en annen måte, ville jag sagt at det så ut som en delvis gjennomsiktig/usynlig 'vann' som bare beveget seg i løse lufta! Og det var ikke bittesmå bevegelser, men ganske store! Har opplevd mye jeg.... men ikke dette før! :mozilla_undecided: :mozilla_smile:
Hei igjen, hadde helt glemt dette men kom på det nå.
Kom til å tenke tilbake for ca ti år siden da min far lå på opperasjonsbordet pga hjertet.
Jeg var selv her i Norge når han ble opperert. Det var sommer, full sol og jeg lå utenfor på en solseng og nøt sola. Plutselig så så jeg en form for sky ca en meter fra meg, det kunne minnes om en liten "pløsete" fargeløs virvelvind på ca en meter høy og en halvmeter til en meter i diameter. Dette noe gjorde slik at sikten til det bakenfor ble litt sånn diffus. Det var der i noen få minutter, jeg tenkte ikke så mye over det følte bare at det hadde en forbindelse til min far på et vis.. ikke vet jeg hvordan jeg skal forklare det at jeg tror at det hadde noe med ham å gjøre bortsett fra at det jeg fikk den følelsen av dette som jeg får når jeg er rundt pappa :)
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Namaste
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Namaste »

Diffusa skrev:
Namaste skrev:
Kom til å tenke tilbake for ca ti år siden da min far lå på opperasjonsbordet pga hjertet.
Jeg var selv her i Norge når han ble opperert. Det var sommer, full sol og jeg lå utenfor på en solseng og nøt sola. Plutselig så så jeg en form for sky ca en meter fra meg, det kunne minnes om en liten "pløsete" fargeløs virvelvind på ca en meter høy og en halvmeter til en meter i diameter. Dette noe gjorde slik at sikten til det bakenfor ble litt sånn diffus. Det var der i noen få minutter, jeg tenkte ikke så mye over det følte bare at det hadde en forbindelse til min far på et vis.. ikke vet jeg hvordan jeg skal forklare det at jeg tror at det hadde noe med ham å gjøre bortsett fra at det jeg fikk den følelsen av dette som jeg får når jeg er rundt pappa :)
Hmm..kanskje dette er noe liknende...,men jeg vet ikke hva det betyr!Husker ikke om jeg kunne koble det til noen mennesker heller..Ikke tror jeg det er engler, eller 'vanlige ånder', det har jeg opplevd, men på en helt annen måte. Men så er er det vel noe i det at 'ting' kan evnt manifestere seg på forskjellige måter, avhengig av hva det er!!! :mozilla_smile:
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Namaste skrev:
Diffusa skrev:
Namaste skrev:
Hmm..kanskje dette er noe liknende...,men jeg vet ikke hva det betyr!Husker ikke om jeg kunne koble det til noen mennesker heller..Ikke tror jeg det er engler, eller 'vanlige ånder', det har jeg opplevd, men på en helt annen måte. Men så er er det vel noe i det at 'ting' kan evnt manifestere seg på forskjellige måter, avhengig av hva det er!!! :mozilla_smile:
Jeg tenker som så at det var pappa som kanskje var hos meg, sjelen eller energien hans. Vet ikke om det var det, det eneste jeg vet er at det føltes godt ut og det gir meg egentlig mer en nok. Alt til sin tid tenker jeg.. alt til sin tid :D
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Namaste
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Namaste »

Diffusa skrev:

Jeg tenker som så at det var pappa som kanskje var hos meg, sjelen eller energien hans. Vet ikke om det var det, det eneste jeg vet er at det føltes godt ut og det gir meg egentlig mer en nok. Alt til sin tid tenker jeg.. alt til sin tid :D

Det kan godt hende det! Hvis det er de tankene du får ang dette!
Alt til sin tid sier du.....!Hm....de ordene der har 'kommet' til meg mer enn en gang i det siste ja. Jeg gaper gjerne over mer enn hva jeg makter, og er vel ikke akkurat verdens mest tålmodige jente til tider :mozilla_wink: Men, jeg jobber med saken... :mozilla_smile:
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Namaste skrev:
Det kan godt hende det! Hvis det er de tankene du får ang dette!
Alt til sin tid sier du.....!Hm....de ordene der har 'kommet' til meg mer enn en gang i det siste ja. Jeg gaper gjerne over mer enn hva jeg makter, og er vel ikke akkurat verdens mest tålmodige jente til tider :mozilla_wink: Men, jeg jobber med saken... :mozilla_smile:
Hvis du gjerne gaper over mer enn det du makter og er klar over at du har en tendens til å gjøre nettopp det.. Er du ikke egentlig ganske tolmodig av deg da? .. :mozilla_undecided: var bare en tanke jeg fikk..
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Namaste
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Namaste »

Diffusa skrev:
Hvis du gjerne gaper over mer enn det du makter og er klar over at du har en tendens til å gjøre nettopp det.. Er du ikke egentlig ganske tolmodig av deg da? .. :mozilla_undecided: var bare en tanke jeg fikk..

Mmm, du sier noe der! Har fått høre at jeg er akkurat det da, verdens mest tålmodige jente!Men, det kommer helt an på hva det gjelder..Til tider har jeg flere jern i ilden enn det jeg egentlig har plass til,men, nå klarer jeg å 'stable' dem slik at jeg får plass til flere enn det som egentlig er meninga da! Eks. har mange 'alternative' bøker jeg skal lese som står i bokhylla,..nøyer meg med en om gangen, så nå leser jeg på tre forskjellige!
Det er jo så mye spennende å lese om! :mozilla_smile:
(..nå tror jeg vi sporer litt av her...!:)
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links