Opp igjennom tidene har det bodd miliardervis av mennesker på jorden.
Mennesker dør hele tiden, og nye blir født.
Hvis vi i utgangspunktet går ut i fra at alle de døde er samlet på et sted, så lurer jeg på:
I levende live hadde åndene forskjellige språk.
Kommuniserer åndene med språk slik som vi levende gjør, eller igjennom følelser, eller igjennom et felles språk i åndeverdenen?
Hvis åndene har forskjellige språk i åndeverdenen.
Kommuniserer de kun med sine egne da?
Ånder som har tilhørt et utdødd språk.
Kan ikke de kommunisere med levende mennesker, på grunn av at det ikke er gjennlevende mennesker som skjønner språket deres?
Et menneske som er født uten språk (Talegaver)
Vil dette mennesket som ånd kunne kommunisere med noen som helst?
Er det noen som har såpass kjennskap om det som skjer på den andre siden, at de har noen svar på dette?
Hvis noen har noen tanker rundt dette, så skriv i vei.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kommunikasjon på den andre siden
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
jeg mener å ha lest et sted at de på den andre siden kommuniserer med hverandre via telepati, da kanskje bilder i stedenfor ord.. og bilder er vel noe alle forstår..
Antall ord: 31
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Kommunikasjon
Jeg forstår det sånn at de kommuniserer via telepati og følelser.
Men den viktigste måten er via energi. Vi er energi. Alle våre følelser, ønsker
og kvaliteter vises som energi i form av frekvenser, lyd og farger.
Når en ånd ser ett menneske er det også dette de ser.
Antall ord: 56
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
med andre ord så er åndene gode til å lese mennesker.. hvis jeg skulle få besøk av en ånd, så hadde den visst alt om meg, uten å kjenne meg??
Antall ord: 29
Hide post links |
Re: Kommunikasjon
Takk for svaret.kaja43 skrev:Jeg forstår det sånn at de kommuniserer via telepati og følelser.
Det har seg sånn at søsteren min for 3-4 år siden gikk til en spådame.
Spådamen hadde sett at hun har 2 brødre, meg og bror min, og fortalte litt om oss.
Alt stemte!
Hun fortalte også om onkelen vår, og at faren hans, vår farfar, prøvde å advare ham, ved å si at han måtte komme seg til legeundersøkelse fortest mulig.
Dette budskapet hadde ikke trengt igjennom til onkelen min.
Søstera mi fortalte dette til onkelen min, men han tok ikke dette alvorlig.
Han døde ikke så lenge etter dette, av nyresvikt etc.
Var faren hans hjelper her?
Hjelper åndene sine egne?
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Des 2006 12:16
- 17
- Lokalisering: Jessheim
kommunikasjon på den andre siden
Hei.
Syns det er spennende at du tar opp dette temaet. Er det noe alle lurer på så er det hva som skjer når vi "dør". Jeg tror også at vi kommuniserer via følelser og tanker, men vi bruker også farger til å kommunisere med. Videre så tror jeg ikke at alle sjeler kommuniserer med alle. Sjeler er delt inn i sjelegrupper som du reiser sammen med i forskjellige liv. Disse sjelene er de du mest er sammen med, men det hender sa at de sjelene utvikler seg raskere enn andre sånn at de må skifte sjelegruppe på en måte.
Jeg anbefaler deg å lese en vanvittig bra bok som heter "sjele reiser" skrevet av Newton (husker ikke fornavnet hans).
mvh Inge
Syns det er spennende at du tar opp dette temaet. Er det noe alle lurer på så er det hva som skjer når vi "dør". Jeg tror også at vi kommuniserer via følelser og tanker, men vi bruker også farger til å kommunisere med. Videre så tror jeg ikke at alle sjeler kommuniserer med alle. Sjeler er delt inn i sjelegrupper som du reiser sammen med i forskjellige liv. Disse sjelene er de du mest er sammen med, men det hender sa at de sjelene utvikler seg raskere enn andre sånn at de må skifte sjelegruppe på en måte.
Jeg anbefaler deg å lese en vanvittig bra bok som heter "sjele reiser" skrevet av Newton (husker ikke fornavnet hans).
mvh Inge
Antall ord: 125
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Se også de fine filmsnuttene som H. la ut om John Edwards litt lenger ned. Den siste filmen var desidert best til å få frem poenget.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 960#184960
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 960#184960
Antall ord: 34
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
;)
Det er helt riktig. De som forsker på menneskenes historie mener at vi har vært der en gang her på jorden også, men har mistet det på veien av nødvendighet. Både under Lemurtiden og atlantistiden kommuniserte vi ved hjelp av telepati.livingdeaddoll skrev:med andre ord så er åndene gode til å lese mennesker.. hvis jeg skulle få besøk av en ånd, så hadde den visst alt om meg, uten å kjenne meg??
Når vi så utviklet oss og fikk følelser og tanker ble det gradvis borte. Vi fikk ego og det passer dårlig sammen med det å ha full innsikt i andre mennesker.
Så det vi jobber for å erverve oss nå er noe vi en gang for millioner av år siden har kunnet.
Antall ord: 128
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
Re: ;)
Jeg har skrevet et innlegg her tidligere, om at jeg tror folk var mer følsomme for å se/føle før i tiden.kaja43 skrev:Det er helt riktig. De som forsker på menneskenes historie mener at vi har vært der en gang her på jorden også, men har mistet det på veien av nødvendighet. Både under Lemurtiden og atlantistiden kommuniserte vi ved hjelp av telepati.livingdeaddoll skrev:med andre ord så er åndene gode til å lese mennesker.. hvis jeg skulle få besøk av en ånd, så hadde den visst alt om meg, uten å kjenne meg??
Når vi så utviklet oss og fikk følelser og tanker ble det gradvis borte. Vi fikk ego og det passer dårlig sammen med det å ha full innsikt i andre mennesker.
Så det vi jobber for å erverve oss nå er noe vi en gang for millioner av år siden har kunnet.
Da var de ikke så forstyrret av allt rundt seg, og kommunikasjon generellt var vanskelig.
Kansje det å ikke ha lettvinte 1veis eller 2 veis kommunikasjonsmidler, trigger de nedgravde evnene våre?
Ingen mobiltelefon.
Ikke tv.
Ikke radio osv.
Antall ord: 192
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Re: ;)
Altså lemuriere/lemurer hadde et talespråk også. De sang ihvertfall noen lyder.kaja43 skrev:Det er helt riktig. De som forsker på menneskenes historie mener at vi har vært der en gang her på jorden også, men har mistet det på veien av nødvendighet. Både under Lemurtiden og atlantistiden kommuniserte vi ved hjelp av telepati.livingdeaddoll skrev:med andre ord så er åndene gode til å lese mennesker.. hvis jeg skulle få besøk av en ånd, så hadde den visst alt om meg, uten å kjenne meg??
Uansett, språk betyr ingenting. Jeg tror energien er oversatt allerede før den når hjernen vår. Men det henger sammen med min tro om at hjernen bare er en slags mottaker/sender.
Antall ord: 178
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Den kan ha studert deg lenge vettu. :mozilla_wink:livingdeaddoll skrev:med andre ord så er åndene gode til å lese mennesker.. hvis jeg skulle få besøk av en ånd, så hadde den visst alt om meg, uten å kjenne meg??
Antall ord: 40
Hide post links |