Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon???? Blæh!!!!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Aksel Bjarne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Des 2006 00:37
17

Reinkarnasjon???? Blæh!!!!

Innlegg av Aksel Bjarne »

Hvis du kommer hjem og møter en feit rotte som springer foran gårdsplassen og du lykkes med å ta kverken på den, da kan du risikere å ha tatt livet av tipp-oldefaren din, og når du har satt deg ned og tar deg en cola ute på verandaen og slapper av etter en slitsom dag på skolen eller jobben og det kommer en veps som er altfor nærgående og du måker til den, da kan du risikere å ha tatt livet av oldemoren din. Hvis du så reiser avgårde til blomsterbutikken og kjøper en bukett blomster til din kjære, da kan du risikere å komme hjem med hele slekta di, så pass på du!!!!
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av Liis »

Saklig..
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

Hvis du har en vane om å drepe alt som kravler og kryper rundt deg, så er det vel en stor sannsynelighet for at du kommer til å ende opp som et insekt i ditt neste liv selv!
Antall ord: 36
"initative comes to thems that wait!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

trodde mennesker ble mennesker i sitt andre liv, og dyr ble dyr.. det har olav sagt..
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

Innlegg av olav moldestad »

Hei har jeg sagt det *flire* jo jeg har nok det i mitt syn blir mennesker mennesker og dyr blir dyr, kan ikke huske å ha sett noen se seg selv som en apekatt under regresjon :)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

olav moldestad skrev:Hei har jeg sagt det *flire* jo jeg har nok det i mitt syn blir mennesker mennesker og dyr blir dyr, kan ikke huske å ha sett noen se seg selv som en apekatt under regresjon :)
det kunne ha vært sabla gøy da... se sjøl som en gorilla :mozilla_tongue:
Antall ord: 53
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

olav moldestad skrev:Hei har jeg sagt det *flire* jo jeg har nok det i mitt syn blir mennesker mennesker og dyr blir dyr, kan ikke huske å ha sett noen se seg selv som en apekatt under regresjon :)
mener du sa det i foredraget ditt på den messa i oslo.. men vi stammer fra apene, så det er jo rart at ingen har sett seg selv som en apekatt da.. eller?? :mozilla_tongue:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

livingdeaddoll skrev:
mener du sa det i foredraget ditt på den messa i oslo.. men vi stammer fra apene, så det er jo rart at ingen har sett seg selv som en apekatt da.. eller?? :mozilla_tongue:
Spiralinkarnasjon.. alt skal da liksom nå høyere opp i utvikling... alt må igjennom ulike tilstander... ergo.. forkaster det at noen sjeler er eldre enn andre..
:mozilla_tongue: antallet inkarnasjoner uansett tidsaspekt bestemmes av hva sjelen selv velger å gjennomgå i sin reinkarnasjon.. noen velger å ta i ett liv det andre velger å på 4 liv?.. any one som vet noe litt mer seriøst i dette?
Antall ord: 136
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men det er vel strengt tatt forskjell på dyre"sjeler" og menneske"sjeler".
Fordi mennesker har jo en akash og det har ikke dyrene, d.v.s. det er den delen av DNA'et vårt som skiller oss fra resten. Alle inkarnasjoner som ikke er som menneske blir ikke nedfelt i vår akash, derfor vil mennesker heller ikke huske noe av slike inkarnasjoner...eller hva?

Det er litt interessant dette med utvikling fra apene....jovisst muterer vi ennå, men er det ikke underlig at mennesker stort sett ser like ut, mens dyr av samme art kan være vidt forskjellige enda de bor i samme habitat? Og at vi har sett like ut siden arten homo sapiens, mens våre forgjengere døde ut....hvorfor? Litt rart at en fysisk sett skjørere mennesketype skulle overta..og det på tilsynelatende kort tid....og hvor kom homo sapiens fra? Er det ikke bevis funnet bevis for at denne "rasen" levde samtidig med neandertalere? (eller var det cro-magnon?)
Antall ord: 169
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

En sjel en er sjel... Man kan ende opp som dyr, menneske, romvesnen, robot... Ofte er det nok slik at et menneske velger å være et menneske igjen neste gang, men det er ingen regel. Fluer har også en sjel helt lik din egen, kjenner en som snakket med en flue jeg... (etter han drepte den)
Antall ord: 56
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ja, en sjel er en sjel, men det er forskjell på hvilken type "imprint" sjelen gir den biologiske organismen. Så et dyr vil ikke ha menneskerminner, mens et menneske vil ikke ha dyreminner. Men sjelen husker selvfølgelig alt. Jeg har ikke helt oversikten over denne teorien, men utgangspunktet ligger i at sjelen ikke er en slags person, men en intelligent energi. Det er vel magnetismen i den som gir minnet....jeg vet ikke...
Antall ord: 74
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SvartMagi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2006 11:57
17

Innlegg av SvartMagi »

Trapped Soul skrev
En sjel en er sjel..
Er det det?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Hecate skrev:Så et dyr vil ikke ha menneskerminner, mens et menneske vil ikke ha dyreminner.
Hva mener du med dette? Minner om tidligere liv eller?
Antall ord: 26
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg tror mennesker blir mennesker og dyr blir dyr osv. Men det betyr ikke at man skal drepe dyr, eller noe i det hele tatt. Selv dreper jeg ikke mygg engang. Liv er en fin ting, man skal ikke ødelegge det.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

karina skrev:Jeg tror mennesker blir mennesker og dyr blir dyr osv. Men det betyr ikke at man skal drepe dyr, eller noe i det hele tatt. Selv dreper jeg ikke mygg engang. Liv er en fin ting, man skal ikke ødelegge det.
Men hva er forskjell på mennesker og dyr da? Vi er jo bare et type dyr... Skjønner ikke hvorfor alle tror at menneske og dyr er to forskjellige ting.
Antall ord: 73
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links