Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderViking ånder?!?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Viking ånder?!?

Innlegg av Toadii »

Tror dere på viking ånder?
Selv bor jeg på en gård som er omsvermet av vikinge ånder. Hele gården ligger midt i over 30-50 vikingegraver. mange av dem er gravd opp av museumer og plyndret før vår tid. jeg har alltid følt meg iaktat når jeg går forbi en strekning på gården vår. Det er sånn fra et puntk til ett annet. Det slutter like over huset mitt. Det er mer sånn at jeg kan stikke foten på den ene siden å kjenne det der hvis dere skjønner.
Det er veldig tungt å gå, mer som at du presser deg frem.
Jeg har alltid kjent dette når jeg går der, og hadde besøk av ei veninne fra sverige hun holder på å utvikler sine evner. Hun kan kommunisere med ånder og veninnen hennes er medium.
Vi gikk å pratet litt og da vi kom til den strekningen jeg hadde kjent dette presset var jeg spent på om hun kjente noe. Jeg sa ingen ting. Hun gikk inn i punktet og sa "oj" jeg spurte hva det var og hun sa "Her er det forferdelig fult." sa hun. fult?? sa jeg. så sa hun at det var en stor folkemengde som sto der og at hun følte at de ikke var fra denne perioden. Hun ble så forstyrra så vi forsatte å gå. men hun følte også at hun måtte presse seg fram. Og hun sa her stoppa det. akkurat der jeg mener det stoppet. Vi snakket om det senere å kom fram til at d kan være noe fra vikingetiden. Litt spennende da:) kanskje det har vært et slag der eller noe.

Jeg løper bestandi forbi den strekningen!

Noen som har noe å fortelle/si?
Antall ord: 300
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Har ikke noe å fortelle nei, men historien er jo veldig aktuell da for det finnes jo mange viking graver rundt omkring............
Blir spennede å høre om noen har noe å fortelle!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

På spørsmålet om viking-ånder, så tror jeg at svaret er ja. Ånder og gjenferder hadde en stor plass i vikingenes kultur, og det finnes mange beretninger fra vikingtiden om møter mellom mennesker og ånder. I mange av kongesagaene viser for eksempel gudekongen Odin seg for kongene, for å fortelle dem om fortid og framtid osv. Andre beretninger forteller for eksempel om gjenferd og ånder som vokter gravhauger, går inn i menneskeverdenen i det ondes tjeneste osv. Det gikk en Åndenes Makt- episode i fjor, hvor mediumet mente hun kom i kontakt med ånder fra norrøn tid, altså fra vikingtiden og oppover til 12-1300-tallet. Jeg kommer selv fra et sted hvor det er mange gravhauger, og har selv følt meg i akttatt når jeg oppholder meg ved dem. Det eksisterer også en del gamle sagn om mange av disse gravhaugene, og spøkelsene som sies å vokte dem mot inntrengere. I fjor sommer jobbet jeg for kommunen hjemme, blant annet med å klippe gress rundt de tre største gravhaugene i kommunen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg følte en stor respekt for disse gravhaugene, og vi var alltid ekstra opptatt av at det skulle se skikkelig plettfritt ut rundt dem, da vi hadde klippet gress der. Jeg opplevde det som om vi gjorde det ekstra bra der av respekt for de som ligger gravlagt der.
Antall ord: 233
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Vikinger

Innlegg av kaja43 »

Det er lite sannsynlig at det er ånder eller gjengangere. Det som er veldig sannsynlig
på steder hvor det har foregått spesielle ting er at det ligger energiavtrykk der. Disse kan bli ganske sterke og oppleves som ånder, men om en kontakter de og prøver kommunisere vil en kun få inn bilder av hva det er, ikke noen intelligent kommunikasjon.

Mine foreldre bor på en stor gravhaug fra stenalderen. Særlig i deres soverom er det noen som går gjennom til stadighet og det ligger en tung sorg over rommet. Dette er avtrykk fra noen som har vært ved dette stedet mye når gravhaugen var aktuell.
Ved å bo i sånt blir en lett påvirket og blir påført disse følelsene og det ser jeg godt på
mine foreldre.

De tror ikke på sånne ting og vil ikke at jeg skal rense så de må bare bo i det.
Det er deres valg.
Antall ord: 162
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Hytta vår (dessverre solgt nå:() ligger ved siden av en gravhaug, og der er det faktisk masse energier. Om det er vikinger, eller ikke, er heller usikkert, men hvorfor ikke?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links