sjelen husker.. altså.. underbevissthet.. sjelelig hukommelse.. er dypere og mer vanskelig tilgjengelig slik vi er vant til hva hukommelse er.. den som er opp i dagen liksom.. (guud jeg er så ræva til å forklare meg noen ganger... )Hecate skrev:Jeg tenkte at: vi husker jo ikke våre gudommelige opphav som mennesker og derfor må jo ønsket om perfeksjoneisme enten være drevet fra en indre viten om at noe er mer perfekt, eller så er det drevet ut i fra hvilke rollemodeller vi identifiserer oss med, utenfra.
Kommer ønsket fra sjelen eller kommer det fra egoet?
Men jeg synes at alle er perfekte,da. I kraft av å være unike, så er det ingen som kan være en person mer perfekt enn personen selv.
vi drives av en indre sak ja.. men.. vi drives i langt mer samspill med andre enn vi er klar over.. kan indre drivkraft da skilles helt utfra den ytre.. i form av.. andre..?
og det siste om at alle er det.. ja.. hvis man evner som du er innpå å se kjernen og likheten som også er unikhet så ja.. vi er perfekte som vi er i akkurat oss selv... eller åsse jeg skal si det.. hmm.. sove snart kanskje.. hehe...
jeg slenger ut påstander her Hekate.. tilgi.. he he.. jeg bare bruker mine refaranser og hva jeg tror er akkurat min indre viten.. men uten å si at det er akkurat slik det er.. for alle