leste litt for fort. sorry. men kanskje det eg skreiv svarte på andre spørsmål du tenkte på?Xirque Zdataan skrev:men det svarer ikke på spørsmålene
sorry igjen
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
leste litt for fort. sorry. men kanskje det eg skreiv svarte på andre spørsmål du tenkte på?Xirque Zdataan skrev:men det svarer ikke på spørsmålene
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Noen ganger... er det en fristende tanke... :mozilla_laughing:ToneG skrev:Om vi ikke hadde fri vilje, ville vi vel vært roboter da
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
takk.. skriver under på denne eg... utruligt godt sakt HecateHecate skrev:Som jeg skrev i en annen tråd; mennesket har kommet veldig langt i løpet av de siste 100 årene. En rask og effektiv utvikling.
Etter den søte kløe kommer den sure svie; mennesket vil snart oppdage at i kjølvannet av materialismen kommer regningen. Da vil det våkne opp og se seg om. Det har allerede begynt, for nå er vi i ferd med å innse hvilke ødeleggelser våre nyvinniger og forbruk har påført nautren, det rettes større fokus mot skjevheter i samfunnet. Folk begynner å få det så bra at de begynner å vende fokus mot det åndelige og tar ansvar for sin egen åndelighet. På sikt vil de lære om sitt sanne vesen, og da er 5. dimensjon et faktum.
Når jeg tenker tilbake, så er det igrunn de siste årene mennesket har kunnet bruke sin frie vilje og frihet. Før var det mange fler begrensninger. Mennesket var bundet av sin tid og kultur. En kan kanskje si at det er mange uopplyste samfunn som lider under det samme i dag, ,men nå har de i det minste en mulighet til å se mot vest og at det finnes et alternativ. Utfordringen for dem er å fri seg fra dogmene og våge å være forandringen. Det kommer....
Internett er en fin ting. Internettbuddies er gode å ha:)
All dritten kommer for en dag. Det forferdelige som avsløres pr. idag er ikke verre enn det som ble holdt skjult for 60 år siden. Det er bare at samfunnet er mer åpent og informasjonen når flere. Det er ikke flere mennekser med svekkede sjelsevner nå enn før, men færre. Dog er summen av mennesker mye større, hvilket krever større toleranse og balanse. Dette vil vi erfare etterhvert. Ta tiden til hjelp, vi utvikler oss for hver eneste dag. Det går den riktige veien, på tross av alle dommedagsprofetier o.s.v.
Selv om resurssene virker begrenset, er ikke kilden de kommer fra begrenset, sier en klok sjel vi kjenner godt.
Fra nå av kan vi bruke vår frie vilje til å rette opp i feilene og vi kan ta lærdom av dem. Og siden snu det til noe positivt-da har ikke ofrene vært forgjeves.
Hide post links |
Som jeg skrev lenger opp; hvordan kan en perfekt skille mellom seg og sine perfekte omgivelser, dersom den ikke har noe som er mindre perfekt å sammenlikne seg med?Svennis skrev:Gud skapte mennesket i sitt bilde. ...og vi er da slett ikke perfekte!!
Kan vi da konkludere med at Gud er akkurat like lite perfekt som oss mennesker?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Bra sagt!snuppedilla skrev:uperfeksjon.. slik det tilsynelatende utarter seg hos mennesket.. er grobunn for læring i skapelse av det perfekte i alle...
Hide post links |
Hide post links |
sjelen er perfekt, er fra en perfekt greie.. kraft.. men.. den må jo også perfeksjoneres til å ligne mer og mer på sin kilde.. der den er fra.. og likevel er i ett med den?.. innenfra.. men det kommer jo an på hva du definerer som utenfra.. innenfra..Hecate skrev:Bra sagt!snuppedilla skrev:uperfeksjon.. slik det tilsynelatende utarter seg hos mennesket.. er grobunn for læring i skapelse av det perfekte i alle...
Men så lurer jeg på; vår oppfatning av hva som er perfekt, kommer det innenfra eller utenfra?
Er det nærmest som idélæren der de rene idéene er perfekte, men virkeligheten er en dårlig kopi? Og at alle har en indre viten om denne ideen, men har bare virkeligheten til rådighet?
Hide post links |
Hide post links |