Da er du nok sikkert en indigo.Thyrin skrev:Hmmmm.....
Etter en rask gjennomlesning av de punktene i den første linken vil jeg påstå at 99% passa på meg.
Problemet er bare at jeg tror ikke på det!
![Laughing :D](./images/smilies/mozilla_laughing.png)
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Da er du nok sikkert en indigo.Thyrin skrev:Hmmmm.....
Etter en rask gjennomlesning av de punktene i den første linken vil jeg påstå at 99% passa på meg.
Problemet er bare at jeg tror ikke på det!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
-Marie- skrev:Sparrow kan ALT!
Hide post links |
kjente meg også igjen på utrulig mye...Sparrow skrev:-Marie- skrev:Sparrow kan ALT!
Takker for det. hehe
jeg snakker om listen på voksen indigo. jeg kjenner meg igjen på samtlige punkter. det som ittiterer meg er, er det meningen jeg skal gjøre noe med det da? skal jeg danne en regnbueklubb?? Hurra! Jeg skjønner ikke vitsen med lista, og skjønner ikke vitsen med betegnelsen, jeg liker ikke at folk skal klassifiseres etter noe system, eller tilhøre noe spesielt system fordi de passer til yay beskrivelser.
Hide post links |
Nei, man blir litt "satt i bås"..Sparrow skrev:-Marie- skrev:Sparrow kan ALT!
Takker for det. hehe
jeg snakker om listen på voksen indigo. jeg kjenner meg igjen på samtlige punkter. det som ittiterer meg er, er det meningen jeg skal gjøre noe med det da? skal jeg danne en regnbueklubb?? Hurra! Jeg skjønner ikke vitsen med lista, og skjønner ikke vitsen med betegnelsen, jeg liker ikke at folk skal klassifiseres etter noe system, eller tilhøre noe spesielt system fordi de passer til yay beskrivelser.
Hide post links |
Men-Marie- skrev:Nei, man blir litt "satt i bås"..Sparrow skrev:-Marie- skrev:Sparrow kan ALT!
Takker for det. hehe
jeg snakker om listen på voksen indigo. jeg kjenner meg igjen på samtlige punkter. det som ittiterer meg er, er det meningen jeg skal gjøre noe med det da? skal jeg danne en regnbueklubb?? Hurra! Jeg skjønner ikke vitsen med lista, og skjønner ikke vitsen med betegnelsen, jeg liker ikke at folk skal klassifiseres etter noe system, eller tilhøre noe spesielt system fordi de passer til yay beskrivelser.![]()
Men jeg MÅ hoppe tilbake til listen for barn indigo..Kunne veldig gjerne ha tenkt meg å klaska den lista i bordet til lærere og adm på skolen til ungene. For å få dem til å tenke litt videre, enn ADHD diagnoser, som de er altfor kjappe med å stille. Men, da får jeg vel menn i hvite frakker etter meg
Hide post links |
Hide post links |
Ja - og mange ADHD barn får god hjelp av medisinene. Det jeg lurer på er - hva skulle blitt gjort annerledes om de ble diagnostisert indigobarn i stede?-Marie- skrev:ADHD barn medisineres... Ofte mot foreldrenes ønske. Man blir nesten presset til å gi ungene medisiner! Har sluppet unna med min gutt, men har venninner med barn som blir påtvunget medisiner. Dopet ned. Og kan det virkelig være sant, at anna hvert barn, for å sette det litt på spissen, har ADHD??
Hide post links |
Hide post links |
Jeg tenker at skolen kan ikke stille en slik diagnose. Et barn med ADHD har det relativt vanskelig psykisk sett - i hvertfall i mange tilfeller. Så jeg tenker at da er det skolen det er et problem med ikke ADHD diagnosen. Skolen kan heller ikke skrive ut medisinering mot ADHD. Jeg forstår ikke helt dette - hvordan de kan prøve å medisinere ham uten utredning av spesialist.-Marie- skrev:Kan ta et eksempel: Har en gutt på 9 år. Skolen mener han har ADHD. Han har ingen konsentrasjonsvansker i det hele tatt. Er skoleflink som få. Hjelper eldre barn med matteleksene,osv. Har ingen problemer med å sitte i ro, og konsentrere seg om det han skal. Men har mange(omtrent alle) av kjennetegnene for indigobarn. Han healer litt, til og med.
Hvorfor skal de stille ADHD diagnose på en unge som ikke har ADHD, er mitt poeng. Skal jeg medisinere ungen min for at han har bestemte meninger, og vet hva han vil, og tror på? Er det riktig og dope han ned, for at han skal få det bedre, mener du?
Er totalt imot all denne ADHD diagnostiseringen! Altfor mange barn dopes ned, når det kan være andre ting de trenger istedetfor.
Men! Er det noen som virkelig har denne diagnosen, og ingenting annet hjelper, er jeg for medisinering, for å bedre livet deres. Vi må bare huske at alt har bivirkninger, og andre alternativer finnes..
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Takktorgeir skrev:Jeg tror dagens skolesystem fremtvinger noe som hos mange kan oppleves som "adhd".
Det å sitte på rekker ved en pult (ups, hvordan skrives det) gjennom hele barndommen og til opp i ungdomsårene, for å bli foret med ting som for mange er totalt uinnteresant. Det strider jo mot menneskets natur..
Det blir påtvunget, år etter år, og en spenning bygges opp som må få utløp på ett eller annet vis!
Hide post links |
Det blir mye å gå inn på. Jeg bare tror ikke noe på det.-Marie- skrev:Hvorfor tror du indigobarn er noe tullball?
Hide post links |