Ser hva du skriver, men vanskelig å sette seg inn i slike situasjoner uten at man har opplevd noe selv. Det er ofte jeg setter på en grøsser/skrekk/thriller og er litt urolig etterpå, du har sikkert hatt det slik noen ganger. Er du litt ekstra redd for at du skal se noe etter en slik film feks.?Liis skrev:Vel..Redd...nei. Jeg er redd mennesker jeg :mozilla_surprised: Psykopatiske,spydige, dumme, egosentriske, fordomsfulle, ondskapsfulle folk uten empati. Det er noe å frykte det. Mye dritt som utvikler seg fra slike egenskaper....Pjoltergeist skrev:Hei.Liis skrev:
Det er bra du forklarer detaljert:)
Ja det kan jo godt være at ikke energier kan fanges på kamera, et menneske sinn er jo tross alt mer avansert og ikke minst individuellt. Jeg har akkurat rundet 24 selv og har aldri opplevd noe paranormalt, med min innstilling gjør jeg det nok ikke heller :mozilla_wink: . Jeg tror nok man må være oppriktig åpen for å kunne "se". Om det er som du sier at du ser ting, skikkelser osv., blir du ikke redd? Føler du at det er en grunn til du ser de?
Jeg kommer sikkert til å trives vet du:)
Men det du sier om innstilling...jeg tror ikke det nødvendigvis handler om å være åpen eller ikke... Jeg tror det handler mer om at folk er raskere til å finne logiske forklaringer enn andre.Jeg prøver også alltid å finne naturlige årsaker til ting! Trekk, stress, sliten, skremt osv. Og det er som regel årsaken også...
Nå er det ikke sånn at jeg går og "ser" i tide og utide. Men det har skjedd. Og de gangene har jeg ikke vært "innstilt" på noen som helst måte. Nei, jeg føler ikke at det er noen grunn... Ikke er det et ønske heller, he he. Jeg er også av den oppfatning at man kan se mye rart bare man ønsker det nok :mozilla_wink:
Mvh. Liis
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Njaa..Skeptisk.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Nov 2006 01:58
- 18
Antall ord: 333
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
Nei, forventer ikke å "se" noe som helst etter en film. Ærlig talt...
Men ja, grøssere er skremmende. Eller teite. Og overdrevne, med lydeffekter, bilder osv...
Skaper overdrevne tolkninger til det vi kaller "paranormalt".
Film er film, det er meningen å bli beveget,skremt, lattermild...ikkesant?
Men ja, grøssere er skremmende. Eller teite. Og overdrevne, med lydeffekter, bilder osv...
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Selvfølgelig, mente ikke sånn. Men man kan jo ikke gå rundt å være nervøs for å se noe hele tiden, og når du skrev at du ikke hadde et ønske om å se tenkte jeg kanskje det var visse situasjoner du følte deg utsatt. For min del som ikke tror så kan jeg jo bare se en film og legge den vekk, men filmen kan jo gi meg en ekkel følelse og om jeg hadde sett skikkelser i min tid ville jeg håpet de holdt seg unna akkurat da. Om du skjønner.Liis skrev:Nei, forventer ikke å "se" noe som helst etter en film. Ærlig talt...
Antall ord: 145
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
Ok...begynte et sekund å mistenke at du gjorde narr av megPjoltergeist skrev:Selvfølgelig, mente ikke sånn. Men man kan jo ikke gå rundt å være nervøs for å se noe hele tiden, og når du skrev at du ikke hadde et ønske om å se tenkte jeg kanskje det var visse situasjoner du følte deg utsatt. For min del som ikke tror så kan jeg jo bare se en film og legge den vekk, men filmen kan jo gi meg en ekkel følelse og om jeg hadde sett skikkelser i min tid ville jeg håpet de holdt seg unna akkurat da. Om du skjønner.Liis skrev:Nei, forventer ikke å "se" noe som helst etter en film. Ærlig talt...
Det jeg mente med å ønske... Noen mennesker ØNSKER veldig å se og oppleve paranormale fenomener. Personlig synes jeg det er spennende, men det jeg føler ikke det på den måten. Iallefall ikke idag.
Føler meg ikke utsatt i visse situasjoner, bortsett fra å gå igjennom mørke rom, skoger osv. Men det er jo helt normalt.
Det jeg er redd for, er: tenk hvis jeg skulle se noe ekkelt?
Men pr. dags dato har det aldri vært noe ekkelt liksom. Bare skygger, konturer osv. Og det er ikke noe jeg kan styre, pluss at jeg prøver å ha et avslappet forhold til det osv.
Men når vi er inne på opplevelser. Her er en link hvor jeg forteller en litt snodig ting...
http://forum.gaiaforum.com/viewtopic.php?t=7515415
Antall ord: 291
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Interessant historie faktiskLiis skrev:Men når vi er inne på opplevelser. Her er en link hvor jeg forteller en litt snodig ting...
http://forum.gaiaforum.com/viewtopic.php?t=7515415
Antall ord: 32
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
svaret er ganske enkelt egentlig...
du trur det ikke før du får se/føla det.
folk som har opplevd gjenferd vet med sikkerhet at det ikke er huset men "noe"..
å hvordan ta bilde av noe man ikke kan se men føle?
hvordan ta bilde når man føler en kald bris ned nakken som ikke kommer pågrunn av gjenomtrekk?
hvordan dokumentere "mage følelsen" når den som oftest tar rett?
hvordan ta eit bilde når noe har blitt fløtta på? for gjenferd er ikke så dume at di fløtter på noe foran kamra.
å da kommer spørsmålet: hvordan bli trudd om man tar eit før og etter bilde?
argumentet mot er jo "du fløtta på den selv å så tok nytt bilde"
da kommer spøremålet. hvordan vet du at luft er der?
jo du vet det for du puster det, du kjenner det med vind, kanskje også lukt om du står med ein som er godt parfymert eller kommer fra trenings senteret.
men du ser det ikke? du kan ikke ta bilde av luft. berre eventuele blader eller regn som vind fløtter på. men lufta i seg selv er ikke noe du ser. berre kjenner og ser resultatet av den.
you know it's there. but you can believe that's it not.(Dj_Devil)
energi ser du heller ikke. ser du energien strøme gjenom en uisolert kobbertråd?
du vet den er der.du kjenner jo varmen den gir til ledningane og den gir jo strøm til tven din. men ser du den?
kan du ta bilde av det? du ser jo lyn eller når noe kortslutter. å lyn er en elektrisk ladning som kortslutter mellom himmel og jord.
så hva om ånder er energi. det er ikke elektriske energier. men en form for energi.
kan du se det da? for du kan jo ikke se energi. men du kan føle det. noen trente kan se åndlige energier. da har di jo "om programert" augene og/eller sinnet.
di aller fleste kjenner det når en åndlig energi treffer deg. noen blir tunga ned, lufta blir tung og man blir kald. da kjenner du resultatet av en energi. det betyr jo at det er noe der. ikke sant? for du ser jo ikke vinden. men du vet det er vind når det treffer kinnet ditt en kald morgen.
you can believe what you want to. but others don't have to believe what you do. (Dj_Devil)
serien ghost wisperer er eit godt eksempel på hvordan det er for di fleste. noen kan se gjenferdene eller jord bunnet sjeler som det kalles i den serien. men di nermeste til di sjelene føler di er der selv etter døden. men det betyr ikke at man kan se di lika detaljert.
if you dont believe what others do. believe that they believe. (Dj_Devil)
du trur det ikke før du får se/føla det.
folk som har opplevd gjenferd vet med sikkerhet at det ikke er huset men "noe"..
å hvordan ta bilde av noe man ikke kan se men føle?
hvordan ta bilde når man føler en kald bris ned nakken som ikke kommer pågrunn av gjenomtrekk?
hvordan dokumentere "mage følelsen" når den som oftest tar rett?
hvordan ta eit bilde når noe har blitt fløtta på? for gjenferd er ikke så dume at di fløtter på noe foran kamra.
å da kommer spørsmålet: hvordan bli trudd om man tar eit før og etter bilde?
argumentet mot er jo "du fløtta på den selv å så tok nytt bilde"
da kommer spøremålet. hvordan vet du at luft er der?
jo du vet det for du puster det, du kjenner det med vind, kanskje også lukt om du står med ein som er godt parfymert eller kommer fra trenings senteret.
men du ser det ikke? du kan ikke ta bilde av luft. berre eventuele blader eller regn som vind fløtter på. men lufta i seg selv er ikke noe du ser. berre kjenner og ser resultatet av den.
you know it's there. but you can believe that's it not.(Dj_Devil)
energi ser du heller ikke. ser du energien strøme gjenom en uisolert kobbertråd?
du vet den er der.du kjenner jo varmen den gir til ledningane og den gir jo strøm til tven din. men ser du den?
kan du ta bilde av det? du ser jo lyn eller når noe kortslutter. å lyn er en elektrisk ladning som kortslutter mellom himmel og jord.
så hva om ånder er energi. det er ikke elektriske energier. men en form for energi.
kan du se det da? for du kan jo ikke se energi. men du kan føle det. noen trente kan se åndlige energier. da har di jo "om programert" augene og/eller sinnet.
di aller fleste kjenner det når en åndlig energi treffer deg. noen blir tunga ned, lufta blir tung og man blir kald. da kjenner du resultatet av en energi. det betyr jo at det er noe der. ikke sant? for du ser jo ikke vinden. men du vet det er vind når det treffer kinnet ditt en kald morgen.
you can believe what you want to. but others don't have to believe what you do. (Dj_Devil)
serien ghost wisperer er eit godt eksempel på hvordan det er for di fleste. noen kan se gjenferdene eller jord bunnet sjeler som det kalles i den serien. men di nermeste til di sjelene føler di er der selv etter døden. men det betyr ikke at man kan se di lika detaljert.
if you dont believe what others do. believe that they believe. (Dj_Devil)
Antall ord: 495
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
Hei Pjoltergeist!
Når det gjelder oss her inne som tror, er da dett mye mer logisk å tro på enn det som for eksempel står i bibelen?
Gud og Jesus er det da aldri noen noensinne som har sett, men milliarder av mennesker tror på dem for det...?
Når det gjelder Polenturen din, har jeg ikke noe annen forklaring enn at det nok har vært hundretusenvis av mennesker der i årenes løp som gjennom tanker,følelser, ønsker og energier har ført dem over på "andre siden"?
Når det gjelder oss her inne som tror, er da dett mye mer logisk å tro på enn det som for eksempel står i bibelen?
Gud og Jesus er det da aldri noen noensinne som har sett, men milliarder av mennesker tror på dem for det...?
Når det gjelder Polenturen din, har jeg ikke noe annen forklaring enn at det nok har vært hundretusenvis av mennesker der i årenes løp som gjennom tanker,følelser, ønsker og energier har ført dem over på "andre siden"?
Antall ord: 92
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Med våre øyner ser man ikke mange energier, egentlig er vi ganske blind... Men det finnes disse high tech kameraene som ser en god del, hadde vært tøft å brukt det til å se etter spøkelser.energi ser du heller ikke
Antall ord: 43
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
stemmer det.. men hvilken low budsjett ghost jegere har råd til eit orntligs high tech kamera for å dokumentere?TrappedSoul skrev:Med våre øyner ser man ikke mange energier, egentlig er vi ganske blind... Men det finnes disse high tech kameraene som ser en god del, hadde vært tøft å brukt det til å se etter spøkelser.energi ser du heller ikke
men poenge var at vi ser det ikke. augene våre er som du ser ganske blinde egentlig.
Antall ord: 82
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Nov 2006 07:08
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Se på det på denne måten da, det er allerede tidlligere sagt at hjernen er et bioelektrisk organ og at magnetfelter og lignende eksisterer.Ingen som fatter at det er fysisk umulig at naturen har funksjoner slik folk på forumet skisserer?
Innta litt mer kunnskap og lær dere hvordan ting henger sammen.. Så slipper man å rote så veldig.
Men hvorfor bryr jeg meg egentlig? Bare kast bort bort tiden deres. Men kom ikke og si jeg advarte dere.. Very Happy
BTW: Har sett mye rart jeg også, som ikke har hatt logiske forklaringer i det hele tatt - men med litt sunn fornuft og påbygning av kunnskap så løser det seg...
La oss da si at gamle Olga borte i det gamle huset botri gata går og savner mannen som døde for lenge siden og at hun irriterer seg over de bråkete ungene på utsiden hver eneste dag.
Det hun hun føler er jo kun elektrise signaler tolket av hjernen hennes, ville det da kanskje ikke være mulig at energien etter dette dag ut og dag inn kan ha satt seg litt igjen i enten jordstrålingen eller magnetfelter der hun bor?
Litt likt som vann lager spor i bakken når det renner der lenge nok
Men dette er nå min teori
og inntak av kunnskap om hvordan ting henger sammen?
Er ikke dette noe som stadig er i forandring.
Spesielt når det gjelder hjernen så er det vel ikke stort de har funnet ut hittil.
Så hvem kan egentlig med 100% sikkerhet si at det ikke ligger noe i min teroi om saken?
Antall ord: 274
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Som jeg skrev i et innlegg lengre oppe på siden er jeg helt enig i det med religion, men en annen ting ved stedet auscwitz. Det har vel ikke vært noen som har "sett" et eneste gjenferd der noensinne, ikke som jeg vet iallefall. Ikke hørt om noen historier. Det kan selfølgelig ha med at det blir sett på som litt rart å tro at man ser, og respekten for stedet. At folk ikke tør fortelle sine historier for å på en måte sverte stedet mer enn det er. Man føler faktisk ikke man kan tillate seg selv å smile der inne en gang. Rar stemning.Christina skrev:Hei Pjoltergeist!
Det trenger du ikke mistenke :mozilla_smile: Gjør ikke narr av folk jeg vet ekstremt lite om.Ok...begynte et sekund å mistenke at du gjorde narr av meg
Antall ord: 232
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Det er det ingen som kan nei. Er ikke så lenge siden alle var sikre på at jorden var flat, eller at sola sirkulerte rundt jorden.Raith skrev:Se på det på denne måten da, det er allerede tidlligere sagt at hjernen er et bioelektrisk organ og at magnetfelter og lignende eksisterer.Ingen som fatter at det er fysisk umulig at naturen har funksjoner slik folk på forumet skisserer?
Innta litt mer kunnskap og lær dere hvordan ting henger sammen.. Så slipper man å rote så veldig.
Men hvorfor bryr jeg meg egentlig? Bare kast bort bort tiden deres. Men kom ikke og si jeg advarte dere.. Very Happy
BTW: Har sett mye rart jeg også, som ikke har hatt logiske forklaringer i det hele tatt - men med litt sunn fornuft og påbygning av kunnskap så løser det seg...
La oss da si at gamle Olga borte i det gamle huset botri gata går og savner mannen som døde for lenge siden og at hun irriterer seg over de bråkete ungene på utsiden hver eneste dag.
Det hun hun føler er jo kun elektrise signaler tolket av hjernen hennes, ville det da kanskje ikke være mulig at energien etter dette dag ut og dag inn kan ha satt seg litt igjen i enten jordstrålingen eller magnetfelter der hun bor?
Litt likt som vann lager spor i bakken når det renner der lenge nok
Men dette er nå min teori
og inntak av kunnskap om hvordan ting henger sammen?
Er ikke dette noe som stadig er i forandring.
Spesielt når det gjelder hjernen så er det vel ikke stort de har funnet ut hittil.
Så hvem kan egentlig med 100% sikkerhet si at det ikke ligger noe i min teroi om saken?
Antall ord: 302
Hide post links |