Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerStemmer i hodet

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Keina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 20 Okt 2006 23:38
17

Stemmer i hodet

Innlegg av Keina »

Hei.

Er rimelig ny her og egentlig ganske skeptisk. Men etter noen rare opplevelser her og der har jeg nå tenkt over endel ting som jeg aldri har funnet forklaring på. En av de er at jeg ofte og i mange år har hørt stemmer i hodet. Jeg hører en mann som står nærme og 2 damer som kakler inne i hodet mitt. Jeg hører diskusjoner mellom dem, men får ikke alltid med meg hva de diskuterer. Det begynner stort sett når jeg skal sove hvor jeg hører mannen roper navnet mitt. For endel år tilbake ble jeg livredd hver gang og da stoppet det. Men hvis jeg prøver å si til meg selv at dette er bare tull begynner stemmen å si det om igjen og om igjen. Akuratt som den prøver hardt å få oppmerksomheten min. Etterhvert har jeg sluttet å bli redd og svart de i hodet mitt i stedet som for å kjempe i mot. Da begynner ofte diskusjonene og jeg ender med å ikke få med meg noen ting. Den mannlige stemmen snakker alltid direkte til meg, ikke damene. Det er en trygg og stødig stemme. En ung mann vil jeg si.

Jeg trodde en stund jeg var blitt sinnsyk og snakket med psykolog om dette. Men han fant ikke noen forklaring på det for syk var jeg ikke. Så derfor spør jeg her om det finnes noen naturlig forklaring på dette. Når jeg tenker etter så skjedde det samme ofte når jeg var liten, men da var det en damestemme tror jeg. Er takknemlig for svar.
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 141
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hamar
Blitt takket: 2 ganger

Re: Stemmer i hodet

Innlegg av Fju Mascaja »

Keina skrev:Hei.

Er rimelig ny her og egentlig ganske skeptisk. Men etter noen rare opplevelser her og der har jeg nå tenkt over endel ting som jeg aldri har funnet forklaring på. En av de er at jeg ofte og i mange år har hørt stemmer i hodet. Jeg hører en mann som står nærme og 2 damer som kakler inne i hodet mitt. Jeg hører diskusjoner mellom dem, men får ikke alltid med meg hva de diskuterer. Det begynner stort sett når jeg skal sove hvor jeg hører mannen roper navnet mitt. For endel år tilbake ble jeg livredd hver gang og da stoppet det. Men hvis jeg prøver å si til meg selv at dette er bare tull begynner stemmen å si det om igjen og om igjen. Akuratt som den prøver hardt å få oppmerksomheten min. Etterhvert har jeg sluttet å bli redd og svart de i hodet mitt i stedet som for å kjempe i mot. Da begynner ofte diskusjonene og jeg ender med å ikke få med meg noen ting. Den mannlige stemmen snakker alltid direkte til meg, ikke damene. Det er en trygg og stødig stemme. En ung mann vil jeg si.

Jeg trodde en stund jeg var blitt sinnsyk og snakket med psykolog om dette. Men han fant ikke noen forklaring på det for syk var jeg ikke. Så derfor spør jeg her om det finnes noen naturlig forklaring på dette. Når jeg tenker etter så skjedde det samme ofte når jeg var liten, men da var det en damestemme tror jeg. Er takknemlig for svar.

Hva annet sier de da, bortsett fra å rope navnet ditt?Hører du hva damene sier?
Antall ord: 288
Fortell meg, og jeg glemmer
Vis meg, og jeg husker
Involver meg, og jeg forstår!

(Kinesisk ordtak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Keina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 20 Okt 2006 23:38
17

Innlegg av Keina »

Hm... som sagt hører jeg damene som kakler i bakgrunnen. Har hørt mannen hysje på de og be de være stille. Det er akuratt som om mannen bestemmer. De andre er i bakgrunnen. Har opplevd at diskusjonene har gått over til mer krangel og at mannen har brutt igjennom for å stoppe det. Det er ofte diskusjoner hvor jeg ikke greier å få med meg hva de sier. Men har blant annet hørt "det kan vi ikke la henne gjøre" og "ja, vi må nesten gjøre det sånn". Det føles som om de diskuterer meg. Hehe, føles helt sprøtt i det hele tatt å beskrive dette. Men det føles på en måte som det sitter 3 mennesker i hodet mitt og har lange samtaler. For de snakker mye, men jeg kan ikke huske spesielt hva de snakker om nå. Mer som sånn kakling over middagsbordet. Men skal høre godt etter neste gang. Tenkte først at dette var min egen stemme, men den hører jeg som min egen. Dette er helt klart 3 forskjellige stemmer og jeg kjenner de igjen som de samme hver gang. Det er heller ikke hver natt. Det skjer bare en gang i blant.
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
milla_86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 14 Apr 2006 18:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hordaland

Innlegg av milla_86 »

Det som du opplever minner meg litt på noe jeg opplevde i perioder da jeg var 8-10 år. Jeg hørte en damestemme inni hodet mitt, som snakket til meg. Hun sa det samme gang på gang, men jeg klarer ikke å huske hva hun sa. Og hver gang det skjedde lå jeg i sengen, men var våken. Det merkelige var at hver gang stemmen kom, så jeg opp i taket, og der kunne jeg på en måte se henne, selv om hun ikke var der. Jeg husker jeg følte meg ganske rar i kropp og hode når det skjedde.
Dette gikk over da jeg var ca 10 år, men husker akkurat hvordan det føltes. Og jeg har etter det skjedde lurt på hva det var.

Kanskje ikke helt det samme som det du opplever, men merkelig var det :mozilla_smile:
Antall ord: 146
Ta vekk kjærligheten - og vår jord blir en grav.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
siv37
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 16 Apr 2006 19:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tåkedalen,Oppland

Innlegg av siv37 »

kansje dette er noe å lese? http://www.hearingvoices.no/
Antall ord: 9
"Den som lever får se"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Klarhørsel

Innlegg av kaja43 »

Om du har fått konstatert at du ikke feiler noe så er det flott.
For meg høres det ut som du har åpnet for klarhørsel før du egentlig er klar for det.
Sånt kan skje og er ikke farlig, men kan være ubehagelig om en ikke vet hva det er.

Mannen du hører er antagelig din Guide og han kan du snakke med og få gode råd av.
Damene er trolig hjelpere på ett noe lavere nivå. Derav den lite hensynsfulle opptredenen :)
Start med å fortelle de at de ikke må snakke i munnen på hverandre og at du ikke vil høre deres diskusjoner. Lytt til Guiden din og be om hjelp til å kunne få bedre kontroll på dette så vil han vise deg veien.
Har selv vært klarhørt hele livet og har barn som har vært plaget med det samme som deg. Når de har turt fortelle om det og fulgt mine råd har det bedret seg og blitt en støtte i stedet for en plage.

Lykke til....dette er en gave når du blir kjent med det
Antall ord: 194
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ninafjo90
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 27 Nov 2006 23:29
17

Innlegg av ninafjo90 »

OKiiii... dette va skummelt.... kom her sånn grævligt skeptiske å trudde iche eg kom t å kjenna meg igjen i mesten nogen ting og trodde at det va bare eg som va sånn... vet ikkje ke eg sga kalla det eingong.. Rare?Men eg åg høre stemma, Smådiskusjona ein sjelden gong. av å t kan eg t å me finna på å diskutera me den stemmen i håve. Tror til og med eg vett kem det e... føle dette på ein måde endten e beskytteren min elle noge aent. trur mest på det fusta.. =S men eg vett ikkje ke eg sga GJER for eg føle meg iche klar for dette.. eg vil liksom ikkje ha dette.. kan og forutsaj litt framtid. vett ke som komme t å skje elle ke nogen komme t å saj elle noge i den duren rett før... Får bare ein rare magefølese også e det som om eg høre di saj det i håve mitt. Eg føle det åg viss det e noge rart i ett rome elle område, har sett spøkelsa.. og eg vil ikkje meir.. går det an og få det t å stoppa?
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Jeg vet ikke om dette kategoriseres som noe helt annet, men i blant når jeg holder på å sovne, kan jeg høre stemmer. Men det er stemmer som hører til mennesker som jeg kjenner, som f.eks. søstra mi. Opplevd dette flere ganger, og jeg vet jeg ikke sover. Ekkelt, for jeg klarer ikke røre på kroppen. Noen som har opplevd dette?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hele tiden, med flash av bilder av folk jeg ikke husker at jeg har sett før. Det kaffeslaberaset i hue noen ganger. Fikk t.o.m. zchizo-tabletter for det, uten at det hjalp. Jeg tror det er bare hjernen som prøver å rydde litt før den legger seg...;)
Antall ord: 51
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Helt merkelig.. Det er så klart, akkurat som de står rett ved siden av meg.. Enkelte ganger føles det som om jeg er hjemme på barndomsrommet mitt og, hører alle de kjente lydene fra hjemme, men bor for meg selv nå..
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

det der er ikke så vanskelig å kontrollere.. og kommer i perioder.. og jeg gjorde bla som Kaja43 foreslo også.. men jeg utelukket heller ikke min egen heeeerlige fantasi... og ingen grunn til å bli paranoid eller bruke tabletter he he...

noen opplever det iforbindelse med søvnparalyse som først og fremst er kjent som søvnforstyrrelse hos enkelte.. også normalt..
Antall ord: 60
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

er det kjærlighet i stemmen så er det en guide. er det ikke så...
Antall ord: 15
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
picaboo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 04 Des 2006 10:40
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: andslev,troms

Innlegg av picaboo »

hei.
har nettopp flyttet til en liten leilighet sammen med en venninne. tredje natten var svært ubehagelig. jeg visste aldri om jeg sov eller drømte, men jeg befant meg iallefall på i sengen i drømmen og. det begynte med noen stemmer som dukket opp en etter en, tror det var tre. en dame, og to menn. de virket hysterisk, klagde og ropte om hjelp. det var spesielt damestemmen som jeg hørte best, mannestemmene litt i bakgrunnen. det ble etterhvert høyere og høyere...ble fryktelig inntenst. trodde hodet skulle eksplodere.

jeg sovnet etterhvert ordentlig, men våknet i fem-tiden av ei melding jeg fikk fra en kompis. jeg sa hva som hadde skjedd, han sa vi kunne snakke om det senere.
det var mye bråk fra kjøkkenet, dette hadde det vært hver kveld, men det var først nå jeg ble skremt av det. jeg sa til han at det kanskje spøkte dær (har vært med på det før), og han svarte at det var det han visste. han har mye erfaring fra slike ting.

han kom opp helga etter, og vi snakket om dette. han hadde sett for seg to damer og en mann(jeg hadde kun fortalt om at det var mange stemmer, ikke antall) den ene damen hadde høyest stemme, og sto bøyd over meg. det var akkurat dette jeg også hadde fått for meg. han snakket med dem om natten, og fått dem over på den andre siden..men det er fortsatt uro i huset, og i natt ble jeg nærmest låst i mitt eget sinn, trodde hodet skulle eksplodere men det var ingen stemmer denne gang. jeg prøvde å rope om hjelp, men fikk det ikke til. helt sykt rett og slett...

har noen råd om hva vi kan gjøre for å få ro? vi ønsker å ha det fint i vår nye leilighet..
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Christina

Innlegg av Christina »

siv37 skrev:kansje dette er noe å lese? http://www.hearingvoices.no/
:mozilla_smile:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
altemulig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 19 Aug 2006 00:58
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

Innlegg av altemulig »

Tror kanskje at når stemmene begynner å diskutere deg.... er et varsko signal. :mozilla_frown: Det å høre stemmer er som nevnt en normal opplevelse, (hearing voices..), i England finnes det studier som viser at 2% av befolkningen hører stemmer uten at det er noe gæli. Men når de stemmene du hører driver på å kritisere deg eller kommentere alt du gjør tror jeg du burde snakke med fagfolk/psykologen din på nytt! :mozilla_surprised: Gjennom å få bearbeide det stemmene dine sier nå og klarere hva de egentli sier, kan faktisk være med på å forebygge psykiske sykdommer seinere(psykoser og schizofreni). Så lov meg at du gjører noe orntli tiltak med de stemmene... Hvis stemmene hadde vært naboer, hadde du tolerert all snakkinga og kritiseringa da???
Antall ord: 133
tror fortsatt på det jeg tror på..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !