Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDød datter's mobil ringer mor?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Nettan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skedsmokorset

Innlegg av Nettan »

Den ulykken som nevnet over her er reèll, for deg som har søkt i aviser så er enten søket ditt for dårlig eller at artiklene arkivert og borte - JEG har avisa fra onsdag 23. april -98 hvor vraket dekket hele forsiden, og to sider inni, pluss Østlendingen og Se og Hør som også omtaler ulykken, var mye rundt den lenge.. Var en stygg ulykke og utrolig trist for alle involverte og pårørende. Kjente begge to, ene bedre enn andre - men kjente begge... Om tlf har ringt etter ulykken el ikke skal jeg ikke uttale meg om, men husker at det var noe styr rundt den - ble meg bekjent IKKE funnet igjen, verken i bilen eller på ulykkesstedet.. Dette var i bil..

MEn for deg som mente at man ikke kan kjøre sykkel der oppe på den tiden av året tar feil, var faktisk en dødsulykke til samme kveld, dette var en middlealdrende mann på MOTORSYKKEL som koliderte, ble overkjørt og døde.. denne var dog på Arneberg/Flisa, men skjedde nesten til samme tid...

Ellers så stemmer det nok at det er mye rart oppe i Solør området ja.. Hehe, bla hytta våres har et ganske saftig sagn rundt seg.. Poltergaist fenomen og greier - skal se om jeg finner det - seter fra 1600 (eldste del), Kvinnefengslet på arneberg, et hus på Flisa, et rart hus på Arneberg med påmalte vinduer (husekr ikke hvorfor i farta)Syversætre gård, Sønsterud gård, det korset som tideligere er nevnt, og inne på (finn)skogen så er det vel enda tettere..
Forresten så skal det visstnok nå ha begynt å vokse i det korset..
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Nettan skrev:Den ulykken som nevnet over her er reèll, for deg som har søkt i aviser så er enten søket ditt for dårlig eller at artiklene arkivert og borte - JEG har avisa fra onsdag 23. april -98 hvor vraket dekket hele forsiden, og to sider inni, pluss Østlendingen og Se og Hør som også omtaler ulykken, var mye rundt den lenge.. Var en stygg ulykke og utrolig trist for alle involverte og pårørende. Kjente begge to, ene bedre enn andre - men kjente begge... Om tlf har ringt etter ulykken el ikke skal jeg ikke uttale meg om, men husker at det var noe styr rundt den - ble meg bekjent IKKE funnet igjen, verken i bilen eller på ulykkesstedet.. Dette var i bil..
Fint - da har vi en dato å forholde oss til. Dette er vel det mest håndfaste så langt i historien. Rent bortsett fra at dette var bil og ikke motorsykkel da ...
Nettan skrev:MEn for deg som mente at man ikke kan kjøre sykkel der oppe på den tiden av året tar feil, var faktisk en dødsulykke til samme kveld, dette var en middlealdrende mann på MOTORSYKKEL som koliderte, ble overkjørt og døde.. denne var dog på Arneberg/Flisa, men skjedde nesten til samme tid...
Jeg har aldri ment at det ikke går an - jeg spurte om det gikk an ...

(Ellers har jeg venner som kjører motorsykkel hele året, men det er så en annen sak)
Nettan skrev:Ellers så stemmer det nok at det er mye rart oppe i Solør området ja.. Hehe, bla hytta våres har et ganske saftig sagn rundt seg.. Poltergaist fenomen og greier - skal se om jeg finner det - seter fra 1600 (eldste del), Kvinnefengslet på arneberg, et hus på Flisa, et rart hus på Arneberg med påmalte vinduer (husekr ikke hvorfor i farta)Syversætre gård, Sønsterud gård, det korset som tideligere er nevnt, og inne på (finn)skogen så er det vel enda tettere..
Hvor er det korset nærmere bestemt?

Mvh Dan
Antall ord: 353
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Nettan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 20:33
18
Lokalisering: Skedsmokorset

Innlegg av Nettan »

Tror egentlig dette har blitt to tråder i en, for denne ulykken det er snakk om nå er INGEN motorsykkelulykke, selv om dette var det hele tråden startet med. Om telefonen hennes har ringt eller ikke skal jeg ikke uttale meg sikkert om, husker bare som nevnt tideligere at det var noe greier om den telefonen.. Bortsett fra det aner jeg ikke hvorfor denne har blitt dratt inn i det hele..
Ja, hvis jeg ikke husker helt feil med datoen, så var det 22.04.98 (tirsdag) det skjedde i åttetiden tror jeg.. Var hvertfall "tidsnok" til at den var omtalt på TV2 nyhetene.. Ingen bilder eller navn, men bare at det hadde vært ulykke på Brandval.. Ekleste var når jeg da la meg så var det siste jeg tenkte at får håpe det ikke er NN som er død... Ca 00.30 blir jeg oppringt fra sykehuset ang ulykken, og får da bekreftet at det var de jeg "trodde" tidligere på kvelden som var involvert..

Hehe, ang sykkelkjørere har man mange som kjører hele året ja - men er betraktlig bedre på sommeren :mozilla_wink: han som døde i denne ulykken var nok en typisk helårskjører..

Ang det korset så er jeg litt usikker, har ikke vært der, men kan nok stemme at det er det, vet det skal ligge ved et gammelt torp i skogen, har også hørt en historie om det, men det er borte for øyeblikket.. Men skal prøve å sjekke opp litt jeg - korset er almenn kjent der oppe, og jeg tror det bare er ett - så da er sikkert Morokulien riktig sted.. Kjennskap til det?
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
spissmusa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Apr 2006 12:11
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av spissmusa »

har bodd både på brandvald og eidskog. har ingen kjennskap til ulykken, så den har jeg ingen formening om...
når det snakkes om kjøring på motosykkel i april, noen år har det vært både isfritt og snøfritt i april på brandvald.
dette korset som det er prat om har jeg aldri selv sett på, men har da alltid hørt det skal være på finnskogen, ikke ved morokulien. det er da ganske mye snakket om også på de kanter egentlig. ettersom jeg har bodd på magnor, så hadde jeg helt sikkert vært så utrolig nyskjerrig at jeg hadde vært der å beskuet litt om det hadde vært ved morokulien...
Antall ord: 118
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser

skrevet av... -meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Zanna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2006 13:58
18

Re: Død datter's mobil ringer mor?

Innlegg av Zanna »

Theajenta skrev:Dette er en EKTE historie om en familie som bor ikke langt ifra der jeg bor:

Mor, datter og far levde lykkelig. Datteren ble med kjæresten på motorsykkel. De kom inn i en skarp sving, og kræsja i inn i en stor stein. Datteren og kjæresten døde momentant. Det rare var: Mobilen til jenta ble aldri funnet, ikke stjelt, ikke noe! Så kl 0.00. ringer mobilen til moren. Det lyste opp "Datter's navn". Moren tok telefonen. Ingen sa noe, ikke et ord. Moren skrek inn i telefonen "HALLOO?". Få timer etter fikk moren vite at datteren hadde dødd i en motorsykkel-ulykke.

Dette er helt sant, Husker ikke navnet på familien eller noe. Men jeg må innrømme: SÅ EKKELT :o Tenk at datteren og kjæresten døde momentant, og så ringer telefonen til moren? Uff, Stakkars foreldre sier nå jeg :(

Dette høres helt horribelt ut, eg tror det ikke!! Og det er heller ikke så rart at mennesker blir redd for det åndelige, når sånt tull blir skrevet. Det er en historie skrevet kun for å tjene penger ikke noe mer eller mindre!!!TULL..
Antall ord: 196
Zanna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Innlegg av Dan »

Hvordan kan noen tjene penger på en slik historie?

Mvh Dan
Antall ord: 11
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Zanna
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Zanna »

Ble kanskje litt feil det der med pengene, men uansett føler eg at det er noe tull. Sånne ting går nemlig ikke an!!
Antall ord: 26
Zanna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Dan skrev:
Sol@ngelica skrev:
Nettan skrev:Den bilulykken du snakker om, den skjedde ikke på Brandval vel? I april 98? Jenta var fra Finnskogen (Svullerya)? Bare lurer..
Ja det stemmer det.
Så det er ihvertfall noe som er sant her.
Kanskje. Jeg har gjort et lite søk på trafikkulykker i forskjellige aviser, og finner ingenting på Brandval april 98. Hverken i Østlendingen eller Glomdalen eller noen andre aviser for den saks skyld. Og er det virkelig mulig å kjøre motorsykkel på Brandval i april? Beliggenheten ved elva gjør vel sitt til at både snø og islagte veier ikke akkurat innbyr til den type aktiviteter.
Street_witch skrev:når det kommer til den motorsykkel historien så merker ikke gutten at bremsene ikke funker før de kjører ned en lang bakke... og derfor ber han henne om og ta hjelmen hans og gi han en klem og si at henne elsker henne. har lest den historien flere ganger men det er en gos stund siden
En motorsykkel kan som tidligere nevnt bremses på flere måter enn det ordinære bremsesystemet. Dessuten er for- og bakbrems adskilt, nettopp fordi slike ting ikke skal kunne skje. Utover dette er det ikke særlig mange lange bakker på Brandval - kunne du være litt mer spesifikk rent geografisk?
Shatique skrev:
finnskogen er kjendt for å ha mange uforklarlige historeier. Jeg bodde ikke så lang fra arneberg/flisa da jeg var yngre. Fikk høre flere historier om at det var mye uforklarlige ting mange år tilbake og ikke såå langt unna der tror jeg det var en jordflekk ett eller annet sted hvor det ikke vokste gress og det var merket som et kors i bakken. Det er mange forskere som har undersøkt det og ingen av de har noen som helst forklaring på hvorfor det ikke vokser gress der. Tror det var noen historie at det var noe med noen hekser som hadde levd og blitt drept der eller noe flere 100 år tilbake i tid. Jeg er litt usikker mulig jeg sier noe feil nå. Jeg var der en gang for å se på korset,oxo da kunne jeg se helt klart at dette ikke var noe tull eller noe..
Er ikke dette "korset" på Morokulien ved riksgrensen?

Mvh Dan

Det var med en bil da, og dattra hadde ringt hjem med mobilen etter at hun var død.
Korset er på Røgden ikke ved svenske grensa til Charlottenberg.'
Historien har vært med på et program som het søndagsåpent på tv2.
Antall ord: 429

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Hvis du går inn på Finnskogen-Turist forening eller noe sånt er det kart som viser hvor korset er.

Det er også en bjørk på Finnskogen der det er manet inn sykdommer, men den står nok ikke på kartet. Det er jo synd da.
Det sies at hvis du tar på bjørka får du sykdommene som er manet inn i den.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Zanna
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Zanna »

Sol@ngelica skrev:Hvis du går inn på Finnskogen-Turist forening eller noe sånt er det kart som viser hvor korset er.

Det er også en bjørk på Finnskogen der det er manet inn sykdommer, men den står nok ikke på kartet. Det er jo synd da.
Overtro til de grader :D
Antall ord: 74
Zanna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Zanna skrev:
Sol@ngelica skrev:Hvis du går inn på Finnskogen-Turist forening eller noe sånt er det kart som viser hvor korset er.

Overtro til de grader :D[/quote

Det er bilder også, og de er ikke mørke de er tatt i fullt dagslys.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Eivind S
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Nov 2008 23:59
15

Innlegg av Eivind S »

sitter og leser litt på forumet her og kommer over denne tråden ved søk på stedsnavn i nærområdet.

Vet at dette er en gammel tråd, men føler for å svare likevel.

Kan iallefall bekrefte at det var en bilulykke, der han overlevde og hun omkom (på brandval).
Mener å huske at de enten kjørte på en hest som hadde rømt, eller kjørte av veien pga hesten. Historien om mobilen kan jeg ikke bekrefte da jeg såvidt hadde snakket med de involverte ved 2-3 anledninger en måned eller 2 tidligere.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jojja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Mar 2006 19:51
18
Lokalisering: Steigen

Innlegg av jojja »

Dette har jeg også vært borti. Mora til bestevenninna mi døde av kreft. En uke etter hun døde, dagen etter begravelsen, var jeg sammen med henne. Vi satt å så på tv, så fikk hun en melding. Jeg så på henne, og hun så helt skrekkslagen og likblek ut i trynet... :?
Jeg spurte henne om det var noe galt, og da gav hun mobilen sin til meg.
Meldingen var slik:
"Fra: Mamma
Glad i deg!"

Dette var en skikkelig ekkel opplevelse, og venninna mi ble hysterisk etterhvert, så jeg bestemte meg for å ta henne med meg ned på politistasjonen. De kunne selvfølgelig ikke forklare det.
Det rare er at faren til venninna mi hadde sperret og avsluttet abbonemente på mobilen...
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Florenthyna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Aug 2008 04:03
16
Lokalisering: Spikkestad

Innlegg av Florenthyna »

Det der er kjent! Det med mobiler asså.. Jeg husker ikke kunne finne mobilen min, den var helt borte! Så mamma ringte til den mens jeg gikk rundt i huset for å høre etter om den var der noe sted.. Og så hører jeg mamma si: "Hallo?". Jeg gikk inn til henne og hun sa at det ble svart i andre enden. Fint! tenkte jeg. Noen har stjelt mobilen min. Men den lå under senga :S
Antall ord: 77
Florenthyna

"As above, so below"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Maria89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2008 22:28
16
Kjønn (valgfri): gjett...
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Maria89 »

Minner meg om filmen.. One last call.... Eller et ubesvart anrop da... Skeptisk
Antall ord: 13
Maria..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links