Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er det mulig at ånder kommer og går?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Nov 2005 11:24
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: kristiansand
Er det mulig at ånder kommer og går?
Hjemme hos oss, har det vært en del aktivitet til tider, så stopper det helt. Så kan det være stille i mange mnd før man hører noe igjen.
Hva kan det være?
Vi har hørt løping i trappa vår, som går fra stua ned til gangen, løping over gulvet oppe,noen som hopper ned fra kjøkkenbenken, tunge skritt over stuegolvet, gitar spilling fra stua... Har ofte vært små, raske skrittt over gulvet...akkurat som når et barn løper.
Vet ikke hva det kan være jeg...:S for det holder på sånn en periode, så slutter det helt... som sagt,så kommer det igjen etter mange mnd osv...sånn går det...
Forrige huseieren sa at det lå folk begravd i hagen vår!!!Men det virket som han tullet...tenkte bare dere skulle få vite det også
Noen som har noen teori på dette her?
Hva kan det være?
Vi har hørt løping i trappa vår, som går fra stua ned til gangen, løping over gulvet oppe,noen som hopper ned fra kjøkkenbenken, tunge skritt over stuegolvet, gitar spilling fra stua... Har ofte vært små, raske skrittt over gulvet...akkurat som når et barn løper.
Vet ikke hva det kan være jeg...:S for det holder på sånn en periode, så slutter det helt... som sagt,så kommer det igjen etter mange mnd osv...sånn går det...
Forrige huseieren sa at det lå folk begravd i hagen vår!!!Men det virket som han tullet...tenkte bare dere skulle få vite det også
Noen som har noen teori på dette her?
Antall ord: 162
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg er ikke så inn i hvordan ånder eller energier tilbringer evigheten, men jeg vi tro at de kan komme og gå som de vil. De er ikke bundet av tid eller rom, så de kan sikkert være på besøk hos meg i skrivende stund, for å sjekke hva jeg skriver om dem
Antall ord: 54
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
hehe :mozilla_wink: hm.. hehe... men jeg trodde at ånder som går igjen en plass ikke har den muligheten...? nei det er ikke lett å vite..=)
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Okt 2006 15:07
- 18
- Lokalisering: Oslo
Har vært borti dette selv. I huset besteforledrene mine bodde var det stor aktivitet til tider. Møbler som ble flyttet, dører ble åpnet og lukket, skritt osv. Men dette forgikk også bare tider, kunne være mye aktivitet en stund, for så å være lenge "stille".
Så det du har opplevd er fullt mulig etter mitt syn.
Så det du har opplevd er fullt mulig etter mitt syn.
Antall ord: 60
Mer mellom himmel å jord enn vi vet
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Sier du det.. Ja da er det nok det :mozilla_smile:
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Sånn var det i gammelhuset jeg vokste opp i.
Til tider kunne det være jævelig mye aktivitet, så var det nermest dødt i perioder.
Uansett, ikke hyggelig!
Til tider kunne det være jævelig mye aktivitet, så var det nermest dødt i perioder.
Uansett, ikke hyggelig!
Antall ord: 31
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 13 Jul 2005 21:40
- 19
- Lokalisering: Eidsvoll
Hei hjemme hos os er det sådanne, mye aktivitet og så noen dage hvor der er helt rolig, nå har vi jo så mye aktivtet i huset vort, at det er så mektbart når der ikke sker noet.
Jeg forstod på Lili B. da hun var hos os at noet henger fast i jorden og er der hele tiden det likesom høre til stedet, og så har vi dem som kommer og går eller pasere igennem huset, og så har vi vore hjelper/hjelpere som er der og avdøde familie som kommer og følger lidt med av og til.
Ann
Jeg forstod på Lili B. da hun var hos os at noet henger fast i jorden og er der hele tiden det likesom høre til stedet, og så har vi dem som kommer og går eller pasere igennem huset, og så har vi vore hjelper/hjelpere som er der og avdøde familie som kommer og følger lidt med av og til.
Ann
Antall ord: 106
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Lokalisering: Bodø
Man kan vel skille litt mellom ånder. De som er stedbunnede og de som har kommet seg over. De som er stedbunnet er de som gjør at man sier at f. eks et hus er hjemsøkt. Den ånden har ikke kommet seg over til den andre siden og sitter fast mellom vår verden og åndeverdenen. De som har kommet seg over, kan komme og gå som de vil for å besøke oss. I de fleste tilfeller kommer de nok til personer som er åpen for slikt, da gjerne et medium.
Det er vel ganske normalt i hus som har en eller annen stedbunden ånd at det ikke skjer ting hele tiden. At det kan gå lang tid mellom hver gang det skjer noe spesielt.
Det er vel ganske normalt i hus som har en eller annen stedbunden ånd at det ikke skjer ting hele tiden. At det kan gå lang tid mellom hver gang det skjer noe spesielt.
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2006 16:27
- 18
- Lokalisering: Nord
jeg ser for meg en ånd som en energi av/med intelligens.. og den kan komme og gå som den ønsker.
Antall ord: 21
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2006 16:27
- 18
- Lokalisering: Nord
Det du beskriver høres jo merkelig ut, men kan nok ikke svare ja eller nei, for det vet jeg ikke nok til
Antall ord: 23
We talk to God = "praying"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Okt 2006 17:50
- 18
- Lokalisering: moss
Hei!Det er akurat sånn det er hos meg også..Det har vært perioder hvor det har skjedd ting,som at vannkraner slår seg på,juletrelys skrur seg av og på,ting detter i gulvet,dører blir lukket osv..Andre ganger er det helt rolig..jeg har selv lurt på akurat dette..For jeg har tenkt,er det jeg som er gal..er det jeg som bare er ekstra redd enkelte dager og innbiller meg ting..Prøver å finne en logisk forklaring,men noen ganger er det ikke en forklaring bare..I det siste har det ikke skjedd sånne store fysiske ting her hos meg,men jeg har en kjempe følelse at noen er her bare,ser på meg,vekker meg hvis jeg sovner på sofen osv..jeg prøver å finne et svar på dette..Tok som sagt kontakt med et medium,som desverre ser ut til å være en løgnhals,så jeg har ikke kommet noe lenger i å forstå hva dette er..Så et svar har jeg ikke å gi deg.men det er vel som med ånder som med oss kanskje:noen dager er de aktive andre dager ikke..
Antall ord: 197
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
- Blitt takket: 1 gang
virker som gjennomgang. Åndevesner/engler/++ som bruger leiligheten din som gjennomgangssted. la meg forklare litt:
Åndene har stier og snarveier mellom steder. om det plutselig skulle dukke opp ett hus på stien deres, så vil dei fortsatt gå igjennom huset ditt, forde de er den veien dei er vant meg å ta. Det kanm vare at dei stopper opp for en rast før dei drar videre.
Åndene har stier og snarveier mellom steder. om det plutselig skulle dukke opp ett hus på stien deres, så vil dei fortsatt gå igjennom huset ditt, forde de er den veien dei er vant meg å ta. Det kanm vare at dei stopper opp for en rast før dei drar videre.
Antall ord: 66
non omnis moriar
Hide post links |