Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDød datter's mobil ringer mor?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

jeg kjente engang en som kjente en som flaksa med vingene og kunne fly

gjør det det sant?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Død datter's mobil ringer mor?

Innlegg av Satsuki »

Ulvar skrev:
ludoburgero skrev:
kthon2 skrev:
ludoburgero skrev:
kthon2 skrev: Jøss kan du kinesisk eller søkte du på google?

Kenneth
Jeg kan også russisk, spansk, fransk, japansk, mandarin, urdu og sørlandsk.
Jøss ikke værst for en liten mann i ung alder :mozilla_laughing:

Kenneth
Nei, jeg lærte det da jeg var 11.
Liten mann? Tja, 185 cm. over bakken, som jeg har sagt tidligere.
Hvor liten føler du deg?

Er forresten deilig å være ung. Ikke sant? ;)
hehe, den kinesisken din er nojk noe rusten, da arrigato (arigatou) Betyr takk, konichiwa (betyr god dag) chop suey er en matrett ^

Men anntar nesten at du spøkte ^^

Å jo, det er forresten Japansk.
kan du japansk på ordentlig? vet du i så fall hva "jaruga", "jarada", "jarega" e.l. betyr? Tror det er et slags kraftutrykk, da dette blir ytret når personen får en del skade. har forsøkt å finne det på nettet, men tror ikke jeg skriver det riktig.

på forhånd, domo arigato gosaimas! ;)
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
cleopatra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2004 09:51
19
Lokalisering: Østfold

Sukk..

Innlegg av cleopatra »

Åh! jeg er så lei alle de tullehistoriene her inne altså! Kan liksom ikke tro på noe lenger, like stor sjangs for at det er KUN oppspinn som sannhet!

Den om han som gir hjelmen til kjæresten er jo bare dum! For det første, hvorfor satt han seg på sykkelen i det hele tatt om bremsene ikke virket? man vil ganske raskt merke om de ikke virker. Og hvorfor ga han ikke den ene hjelmen til kjæresten før de kjørte?
Og hvorfor bremset han ikke bare på gira?

Dum historie som ikke er romantisk en gang!! Og aller minst sann!
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Llanfairpwllgwyngyll skrev:jeg kjente engang en som kjente en som flaksa med vingene og kunne fly

gjør det det sant?
Ja.. Så nå kan jeg si at jeg kjenner en som kjenner som flaksa med vingene og kunne fly! Hvor kult er ikke det da !
Antall ord: 46
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sjanten24
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Nov 2005 23:53
19
Lokalisering: Tønsberg

Re: Sukk..

Innlegg av sjanten24 »

cleopatra skrev:Åh! jeg er så lei alle de tullehistoriene her inne altså! Kan liksom ikke tro på noe lenger, like stor sjangs for at det er KUN oppspinn som sannhet!

Den om han som gir hjelmen til kjæresten er jo bare dum! For det første, hvorfor satt han seg på sykkelen i det hele tatt om bremsene ikke virket? man vil ganske raskt merke om de ikke virker. Og hvorfor ga han ikke den ene hjelmen til kjæresten før de kjørte?

Kunne ikke ha vært mer enig. Har kjørt sykkel sjøl i endel år, og selv om alt av bremser skulle ryke, så har vi gir, tenning, og bein. Og alt dette kan benyttes til å stoppe fremdriften med :p For teit historie.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Angel90*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mar 2006 23:29
18

Innlegg av *Angel90* »

sjanten24 skrev:
cleopatra skrev:Åh! jeg er så lei alle de tullehistoriene her inne altså! Kan liksom ikke tro på noe lenger, like stor sjangs for at det er KUN oppspinn som sannhet!

Kunne ikke ha vært mer enig. Har kjørt sykkel sjøl i endel år, og selv om alt av bremser skulle ryke, så har vi gir, tenning, og bein. Og alt dette kan benyttes til å stoppe fremdriften med :p For teit historie.
hva om det var en nedoverbakke?
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
18

Innlegg av RaggSokken »

kan fortsatt slakke ned med girene, dessuten en nedoverbakke er ikke uendelig lang
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
iGuess
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2006 15:11
18

Re: Død datter's mobil ringer mor?

Innlegg av iGuess »

ludoburgero skrev: Forestill deg nå at jeg sier dette på kinesisk:
"Gow gee, gon bao... dao me arrigato konichiwa chop suey!"
Det betyr: Bruk hjelm og handsfree. Helt sant.
Kinesisk? Nå betyr 'arrigato' og 'konichiwa' strengt tatt 'takk' og 'hei' på japansk ;) Så det var en pussig kombinasjon.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nettan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 20:33
18
Lokalisering: Skedsmokorset

Sol@ngelica

Innlegg av Nettan »

Den bilulykken du snakker om, den skjedde ikke på Brandval vel? I april 98? Jenta var fra Finnskogen (Svullerya)? Bare lurer..
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sjanten24
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Nov 2005 23:53
19
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av sjanten24 »

*Angel90* skrev:
sjanten24 skrev:

hva om det var en nedoverbakke?

Ja, hva om det var en nedoverbakke?
Det jeg skrev over her kan fortsatt brukes til å stoppe sykkelen. Tyngdekraften vil tilslutt hjelpe deg ganske så godt :p
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Sol@ngelica

Innlegg av Konto avsluttet »

Nettan skrev:Den bilulykken du snakker om, den skjedde ikke på Brandval vel? I april 98? Jenta var fra Finnskogen (Svullerya)? Bare lurer..
Ja det stemmer det.
Så det er ihvertfall noe som er sant her.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Street_witch
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2006 05:24
18
Kjønn (valgfri): 110% gutt
Lokalisering: Kolbotn

Innlegg av Street_witch »

når det kommer til den motorsykkel historien så merker ikke gutten at bremsene ikke funker før de kjører ned en lang bakke... og derfor ber han henne om og ta hjelmen hans og gi han en klem og si at henne elsker henne. har lest den historien flere ganger men det er en gos stund siden
Antall ord: 59
2012, punktet hvor virkelighet og fantasi må møtes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shatique
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 01:05
18
Kjønn (valgfri): Webmistress

Innlegg av Shatique »

Sol@ngelica skrev:Det samme skjedde på et sted som heter Finnskogen.
Men der overlevde han som kjørte bilen.(vet godt hvem han er)
Jenta ble drept.
Hvis det er folk her i fra Finnskogen i nærheten av Svullrya, kan de bekrefte det. Det er vel nærmere 10 år siden dette skjedde.
Men telefonen ringte etter at de hadde fått vite at datteren var blitt drept.
Det værste etterpå synes jeg var at bilen sto til salgs utafor der foreldrene drev forretningen sin, den sto der iflere år.
Den ble aldri solgt, så den ble nok skrota til slutt.
finnskogen er kjendt for å ha mange uforklarlige historeier. Jeg bodde ikke så lang fra arneberg/flisa da jeg var yngre. Fikk høre flere historier om at det var mye uforklarlige ting mange år tilbake og ikke såå langt unna der tror jeg det var en jordflekk ett eller annet sted hvor det ikke vokste gress og det var merket som et kors i bakken. Det er mange forskere som har undersøkt det og ingen av de har noen som helst forklaring på hvorfor det ikke vokser gress der. Tror det var noen historie at det var noe med noen hekser som hadde levd og blitt drept der eller noe flere 100 år tilbake i tid. Jeg er litt usikker mulig jeg sier noe feil nå. Jeg var der en gang for å se på korset,oxo da kunne jeg se helt klart at dette ikke var noe tull eller noe..
Antall ord: 255
Dont try to fix me,im not broken..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Innlegg av Dan »

Sol@ngelica skrev:
Nettan skrev:Den bilulykken du snakker om, den skjedde ikke på Brandval vel? I april 98? Jenta var fra Finnskogen (Svullerya)? Bare lurer..
Ja det stemmer det.
Så det er ihvertfall noe som er sant her.
Kanskje. Jeg har gjort et lite søk på trafikkulykker i forskjellige aviser, og finner ingenting på Brandval april 98. Hverken i Østlendingen eller Glomdalen eller noen andre aviser for den saks skyld. Og er det virkelig mulig å kjøre motorsykkel på Brandval i april? Beliggenheten ved elva gjør vel sitt til at både snø og islagte veier ikke akkurat innbyr til den type aktiviteter.
Street_witch skrev:når det kommer til den motorsykkel historien så merker ikke gutten at bremsene ikke funker før de kjører ned en lang bakke... og derfor ber han henne om og ta hjelmen hans og gi han en klem og si at henne elsker henne. har lest den historien flere ganger men det er en gos stund siden
En motorsykkel kan som tidligere nevnt bremses på flere måter enn det ordinære bremsesystemet. Dessuten er for- og bakbrems adskilt, nettopp fordi slike ting ikke skal kunne skje. Utover dette er det ikke særlig mange lange bakker på Brandval - kunne du være litt mer spesifikk rent geografisk?
Shatique skrev:
finnskogen er kjendt for å ha mange uforklarlige historeier. Jeg bodde ikke så lang fra arneberg/flisa da jeg var yngre. Fikk høre flere historier om at det var mye uforklarlige ting mange år tilbake og ikke såå langt unna der tror jeg det var en jordflekk ett eller annet sted hvor det ikke vokste gress og det var merket som et kors i bakken. Det er mange forskere som har undersøkt det og ingen av de har noen som helst forklaring på hvorfor det ikke vokser gress der. Tror det var noen historie at det var noe med noen hekser som hadde levd og blitt drept der eller noe flere 100 år tilbake i tid. Jeg er litt usikker mulig jeg sier noe feil nå. Jeg var der en gang for å se på korset,oxo da kunne jeg se helt klart at dette ikke var noe tull eller noe..
Er ikke dette "korset" på Morokulien ved riksgrensen?

Mvh Dan
Antall ord: 382
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mitzy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 20:58
18
Lokalisering: Hedemark

Innlegg av mitzy »

Vet om den ulykken på brandval der gutten kjørte og jenta satt på i bil(bil vel og merke)i 98. Jenta døde. Vet om det fordi jeg gikk på samme vidregående som henne da det skjedde. (bakeren eller kokken mener jeg hun gikk). Men har aldri hørt om noen mobil eller lignede som har ringt. Men er mulig ikke den samme ulykken. Trist var det hvertfall og enda tristere hvis folk finner på liksom historier rundt den. Det var mitt syn på saken....
Antall ord: 88
Hilsen Mitzy

Hvis ting går galt idag, bare vent til i morgen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links