Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅnder etter dyr?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Ånder etter dyr?

Innlegg av Diablesse »

Jeg har ofte lurt på en ting, og det er om dyr kan gå igjen? Etterlater de noen form for ånder/gjenferd? Jeg leste en gang en slags spøkelseshistorie (selvsagt bare en vandrehistorie, ikke noe som er sant, altså) og den fikk meg litt til å tenke på dette temaet. Spøkelseshistorien handler om en mann i begynnerlsen av 1900-tallet. Han hadde en hest som arbeidet svært godt, til tross for at mannen slo og pinte den. Andre advarte han mot å mishandle hesten sin slik, men han gørte ikke på fornuft. En dag så han hesten ligge død i stallen, og ble bare arg over at han nå måtte bruke penger på en ny arbeidshest. Et par dager senere hadde mannen gått inn i den tomme stallen hvor hesten hadde stått. Noen venner av ham som spaserte utenfor stallen, hørte et voldsomt leven derfra. De lurte på om "mannen" kunne ha fått seg en ny hest allerede, men da de hørte hovslag og at mannen skrek, brøt de seg inn i den stengte stallbygningen. De fant mannen liggende død på bakken, og tilkalte en lege. Legen kunne konstatere at han var blitt sparket i hjel av et stort og tungt dyr. Men det var jo ingen hester i stallen ennå..

Som sagt, dette er bare en vandrehistorie, og det var den som fikk meg til å tenke på det med gjenferd av dyr. I fortellingen vil nok de fleste tenkte seg at den mishandlede hesten "kom tilbake" for å ta hevn og sparket i hjel mannen, så det er derfor jeg lurer... kan dyr etterlate seg ånder/gjenferd?
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
casiopia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2006 17:36
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hjemme

Innlegg av casiopia »

Hei. Jo jeg tror at alle levende individ etterlater seg energier på denne jord, noen mere enn andre, men eg er sikker på at også dyr kan "vise seg" etter sin død.
Antall ord: 33
Ikke viste jeg at dagene

som kommer og går,

er selve livet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Heisann!
Jeg er overbevist om at dyr etterlater seg energier!
Dette har jeg selv erfart:

Tinka, en brun labrador som tilhørte min samboers familie i 14 år. Hun døde for 5 år siden. De hadde også en katt og de to var bestevenner. Mange kvelder etter hennes overgang, kunne vi høre henne leke med katten i andre etasje. Noe som var vanlige lyder fra disse, fra da hun levde.
Flere i familien har hørt Tinka, etter den dagen hun ble borte.

Nå er katten borte også :mozilla_cry: ... Og det er fred i huset.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 22:05
18
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

Faktiskt gjør katten til mamma noe som kan minne eller jeg veit ikke helt - Jeg hadde en kattunge (ung hukatt ) som jeg tok med hjem en sommer.
Han mamma har er en kasterert katt, litt oppi åra, som ikke var så happy for henne men passet på henne ved å gå etter henne med noen gode meters mellomrom etc.

Hun ble overkjørt og forlatt den sommeren, og det var jo isegselv trist, men mamma fortalte meg (han gjør dette enda) at han går ned i kjelleren og roper, men ikke på oss, og altså på samme måte som når han ropte på henne da hun levde.

Jeg synes det er cute, men og litt trist. Men jeg er overbevist om at hun er der i "ånd"/"energi" form og at han enda passer på henne.. på en weird måte hehe :D
Antall ord: 146
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulvar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Nov 2005 19:41
19
Lokalisering: Røyken

Innlegg av Ulvar »

hadde en katt som hadde defekt klør, så når han gkk, så klikket det i gulvet. En dag ble han funnet overkjørt på veien utenfor huset vårt, men vi kunne fortsatt høre klikkinga over glvet og mot utgangsdøren hver eneste morgen-

Pappa trodde ikke på det, helt til en morgen da han i halfsøvne gikk opp og 'slapp ut katta' fordi han hørte den, og gjorde det uten og tenke over det. Savner pusen min veldig..Det er mange år siden jeg har hørt ha nå. Klikkingen slutten når mamma fkk en ny pus.
Antall ord: 104
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."
~~Terry Pratchett

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Ulvar skrev:hadde en katt som hadde defekt klør, så når han gkk, så klikket det i gulvet. En dag ble han funnet overkjørt på veien utenfor huset vårt, men vi kunne fortsatt høre klikkinga over glvet og mot utgangsdøren hver eneste morgen-

Pappa trodde ikke på det, helt til en morgen da han i halfsøvne gikk opp og 'slapp ut katta' fordi han hørte den, og gjorde det uten og tenke over det. Savner pusen min veldig..Det er mange år siden jeg har hørt ha nå. Klikkingen slutten når mamma fkk en ny pus.
HeHe... en artig historie...Trist med katten altså, men morsomt med faren din. Tipper han ble overbevist da? Det er en ny katt i huset jeg snakket om også. Når jeg tenker over det... Tinka og den første katten var lekekamerater... Så ble Tinka borte... Så hørte vi Tinka med den første katten... Så flyttet ny katt inn, så det var to katter i huset.. Lyder borte. Nå er det en katt tilbake. Jeg tenker kanskje Tinka ble borte for godt når den nye katten kom...at hun var der for å holde den første katten med selskap??
Samme som med katten din.. Var der for å være med dere, til dere fikk en ny..
Hmm
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eg har enda ikkje opplevd at dyr eller mennesker går igjen eller etterlater seg energi osv. Har meir tru på menneskets utrulige evne til å fantasere fram dette.
Antall ord: 28
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus

Innlegg av snuppedilla »

madjava skrev:Eg har enda ikkje opplevd at dyr eller mennesker går igjen eller etterlater seg energi osv. Har meir tru på menneskets utrulige evne til å fantasere fram dette.
eg trur.. begge deler kan forekomme... både fantasien og reell energi som går igjen.. eller hva en nå skal kalle det he he..
Antall ord: 55
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:
madjava skrev:Eg har enda ikkje opplevd at dyr eller mennesker går igjen eller etterlater seg energi osv. Har meir tru på menneskets utrulige evne til å fantasere fram dette.
eg trur.. begge deler kan forekomme... både fantasien og reell energi som går igjen.. eller hva en nå skal kalle det he he..
Yepp...begge deler er så fantastisk at det sikkert ikkje er umulig atte det lar seg gjere...hehe

Har fått høre at eg har så varme hender at eg sikkert har evner utover det normale...nokre mennesker gløyme å føreta sin sedvanlige reality-check...varme hender...pøh...
Antall ord: 108
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Jeg vet at energien/ ånden til dyr går igjen... Finnes flere beviser for dette, eller mennesker som har opplevd slikt!
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Takk for svar;)
Nå ble jeg litt klokere.:)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus

Innlegg av snuppedilla »

madjava skrev:
snuppedilla skrev:
Yepp...begge deler er så fantastisk at det sikkert ikkje er umulig atte det lar seg gjere...hehe

Har fått høre at eg har så varme hender at eg sikkert har evner utover det normale...nokre mennesker gløyme å føreta sin sedvanlige reality-check...varme hender...pøh...
hvem vet... kan ikke utelukke det heller M ;) da er det bare begynne å heeeele andre hehe
Antall ord: 126
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:
madjava skrev:
snuppedilla skrev:

hvem vet... kan ikke utelukke det heller M ;) da er det bare begynne å heeeele andre hehe
Er nå eg skulle teke heilt av og byrja slap-healing...pr tlf...veit atte eg kan vekke skinndøde...men det gjelds vel ikkje?
Antall ord: 153
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
morten242
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2006 19:11
18
Kjønn (valgfri): jada
Lokalisering: lausgarda

Innlegg av morten242 »

jeg har alltid trodd at dyr har sin egen sjel, og at katter er en annen rase sånn som indere og slike ting for oss... og siden sjeler forlater kroppen, eller ''skallet'' når den dør, så tror jeg den gjør det hos dyr også
Antall ord: 48
-Morten242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 18:38
18
Lokalisering: Toten

Innlegg av Lilo »

Jeg tror også at dyr kan "gå igjen". Jeg mener jeg har opplevd noe om dette når jeg var lita. Men det er ikke 100% sikkert, for barn har livlig fantasi.. Men jeg tror på det, den dag i dag.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links