Fakta, teori & skepsis ⇒ satanisme
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Okt 2006 18:46
- 18
satanisme
Er det noen antikristne her? Lurer på hvordan dere går frem i troen å handlingene deres. Er det ett image, eller går dere dypere....?
Antall ord: 25
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: satanisme
Det er mange definisjoner på hva en satanist er.sizzla skrev:Er det noen antikristne her? Lurer på hvordan dere går frem i troen å handlingene deres. Er det ett image, eller går dere dypere....?
På lik linje som med kristne.
Noen mener at kristne er "dem som går i kirka og aldri gjør noe galt",
mens andre kaller seg kristne selv om de banner, stjeler, lyver og manipulerer andre og virkelig har satt ondskapen selv ut til live. Jeg kjenner til flere eksempler på dette.
Uansett: en satanist kan vel defineres som en antikristen, men en antikristen er ikke nødvendigvis en satanist. Jeg kan vel kalles å være delvis imot kristendom, fordi jeg ser flere av dens hykleriske sider, men igjen: tolkningen og personene som utøver den, det er nok mer viktig i den sammenheng. Så det er kanskje det du også søker etter?
Hvordan satanistene her inne går frem for å utøve sin religion?
Vel... jeg kjenner ihvertfall ikke en eneste satanist som ærlig innrømmer at han er det. Jeg kjenner flere "satanister" som tror de er ondskapen selv, bare fordi de går med svarte klær og naglebånd. Så jeg har egentlig ikke noe svar til deg, men kaster meg på spørsmålet ditt og ber om litt respons jeg også...
Hadde vært spennende å se om det er noen svar å få her.
Antall ord: 237
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
antikristen
Jeg personlig har imot oppførselen til kristne, og mange av holdningene deres. jeg har i tilegg blit mer å mer interesert i satanismen, å jeg mener at det ikke handler om å sette fyr på kirker, å ofre dyr. Det mener jeg klart.
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Handler ikke satanisme om å dyrke satan?
Ser satanistene på satan, på samme måte som kristne?
Ser satanistene på satan, på samme måte som kristne?
Antall ord: 16
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
spørs
Spørs hvilken type satanist det er snakk om. Når vi hører om de som setter fyr på kirker å kler seg i svart, så vil jeg si det. De virkelige kjente satanistene, som gjore seg kjent tidlig på 1900 tallet mente mer at viss vi har en gud, så har vi i tillegg djevelen. Dette var mer en teori enn religion, siden de hadde respekt for begge sider.
Antall ord: 70
Hide post links |
Jeg leste en plass, i et tvilsomt interju med ei nede i oslo som hadde løsreve seg fra en kristen sekt..
hun mente på at satan skapte universet, og det var satan som skapte mennesket, gud hatet menneskene og prøvde å utslette dem. Derfor menneskene en gang var ape mennesker, satan prøvde en stund å gjemme oss som ape mennesker til at gud ikke var så hissig lengre..
Jeg husker ikke mer av den historien men Det var et sinnsykt morsomt intervju, bare synd jeg ikke finner den siden nå
hun mente på at satan skapte universet, og det var satan som skapte mennesket, gud hatet menneskene og prøvde å utslette dem. Derfor menneskene en gang var ape mennesker, satan prøvde en stund å gjemme oss som ape mennesker til at gud ikke var så hissig lengre..
Jeg husker ikke mer av den historien men Det var et sinnsykt morsomt intervju, bare synd jeg ikke finner den siden nå
Antall ord: 91
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
-
- Standard bruker
- 20
Jeg ser ikke noe i veien for at den teorien der skulle være mer tåpelig enn noen andre. For det er jo det samme hva vi kaller "ham" som skapte oss. Hva de vil oss, om de eksisterer, det må det jo være stor uenighet i, siden vi ikke klart og holdent har fått vite det selv - hva det er vi er her for?keynine skrev:Jeg leste en plass, i et tvilsomt interju med ei nede i oslo som hadde løsreve seg fra en kristen sekt..
Antall ord: 161
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg ser ikke noe i veien for at den teorien der skulle være mer tåpelig enn noen andre. For det er jo det samme hva vi kaller "ham" som skapte oss. Hva de vil oss, om de eksisterer, det må det jo være stor uenighet i, siden vi ikke klart og holdent har fått vite det selv - hva det er vi er her for?
Ja jeg er enig med deg der. Mange sier at tro er en slags knagg en kan henge usikkerheten på. Det å ha en god teori å gå etter, gjør mange trygge
Ja jeg er enig med deg der. Mange sier at tro er en slags knagg en kan henge usikkerheten på. Det å ha en god teori å gå etter, gjør mange trygge
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Det er mange tråder om satanisme her.
Må vel skille mellom hva en ligger i satanisme, ja. En del som har fordypet seg litt i hva det går ut på har svart i noen av disse trådene:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... =satanisme
Må vel skille mellom hva en ligger i satanisme, ja. En del som har fordypet seg litt i hva det går ut på har svart i noen av disse trådene:
Sist redigert av Hecate på 21 Nov 2006 21:41, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 80
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
Re: hørtes spesielt ut
sizzla skrev:Men hva mener du selv da?
Jeg er helt nøytral når det gjelder religion
For min del har det ikke nå å si hvordan vi ble skapt osv...Jeg trodde på nissen når jeg var liten og det var min egen lille tåpelige religion
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
i lavey's satanisme er djevelen/satan et symbol på deg selv. du tilber på en måte deg selv og dine "dyriske" sider. du bruker djevelen som et symbol, fordi du er imot den kristne undertrykkelsen av deg selv. og i ritualene bruker du derfor ting som er det motsatte av en kristen seremoni, slik som et opp-ned kors, svarte klær, svarte lys o.l. det var ihvertfall det jeg fikk ut/tolket den satansike bibelen..
Antall ord: 79
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 13 Jul 2005 21:40
- 19
- Lokalisering: Eidsvoll
satan/djævlen er jo et fortrinsvis nyt ( alt er realtivt )
jeg er på satanister som jeg ser på dem som tror at det å være heks er inn og som flere hentyder her går med sort har sort hår og er lidt rar, det blir kult å være anderledes, og al den info man får fra nettet, tv, og ander media gør jo at ting spreder seg fort, og så har moet folk jo også en finger med i spillet, men nok om det.
Så vidt jeg vet så skulle djævlen/satan være lusifer som faktisk var en engel, den høyjeste av dem alle, men han ville ikke føje gud og så fik han sparken, jeg ser ikke lusifer som noen vond fyr, han hadde bare fri vilje og sa sin mening ikke noet slemt i det.
men tilbake til satanister, de ægte av dem får du nok ikke tak i her, det er helt sikkert, det kan være folk i høye stillinger, ser helt vanlig ut men dyrker ondskap og tror at da får de mere makt mm.
jeg er på satanister som jeg ser på dem som tror at det å være heks er inn og som flere hentyder her går med sort har sort hår og er lidt rar, det blir kult å være anderledes, og al den info man får fra nettet, tv, og ander media gør jo at ting spreder seg fort, og så har moet folk jo også en finger med i spillet, men nok om det.
Så vidt jeg vet så skulle djævlen/satan være lusifer som faktisk var en engel, den høyjeste av dem alle, men han ville ikke føje gud og så fik han sparken, jeg ser ikke lusifer som noen vond fyr, han hadde bare fri vilje og sa sin mening ikke noet slemt i det.
men tilbake til satanister, de ægte av dem får du nok ikke tak i her, det er helt sikkert, det kan være folk i høye stillinger, ser helt vanlig ut men dyrker ondskap og tror at da får de mere makt mm.
Antall ord: 192
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
mhm
enig, men jeg bare lurte på hvordan de "uekte" tenker, for jeg tviler på de har sett seg inn i greia. jeg veit om ialefall en "antikrist" her
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Re: mhm
Å, du... jeg ser tendenser til flere enn bare én her jeg...sizzla skrev:enig, men jeg bare lurte på hvordan de "uekte" tenker, for jeg tviler på de har sett seg inn i greia. jeg veit om ialefall en "antikrist" her
Antall ord: 41
Hide post links |