Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEr hjelpere kun knyttet til en person?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Svennis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 21 Nov 2005 23:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lier

Er hjelpere kun knyttet til en person?

Innlegg av Svennis »

Jeg har lest at avdøde slektninger ofte er hjelperne våre. Da er et naturlig spørsmål fra meg om en avdød slektning som f.eks. min bestemor, kun er min hjelper, eller kan hun
være søsteren min sin hjelper, også?

Det er vel ikke alle slektninger av de som er døde (og jeg har opplevd) som jeg hadde like god kjemi med. Har dette noen betydning for om den personen blir min hjelper? :-k

Jeg føler meg som en unge som spør så mye, men det er ting jeg gjerne vil ha svar på. :D
Antall ord: 102
Skal du være ærlig, så vær det!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 04 Okt 2006 16:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

Du har vel i teorien EN hovedhjelper som er hos deg hele tiden, også kan du ha andre som kommer etter behov. De kan også være hjelperen til andre personer.
Antall ord: 31
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Du har hjelpere som bare er dine.

Avdøde slektninger og venner kan også være med deg og hjelpe deg - og andre personer de er glad i.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Jeg har ikke lest noe særlig i de trådene som handler om hjelpere, jeg synes det er litt vanskelig å akseptere at de er da jeg ikke har hatt noe følelse av dem selv.
Jeg lurer på om hjelpere er slik som oss mennesker? Altså er de hverken onde eller gode men istand til å gjøre hva de vil..? Er de frie, liksom? Det samme som oss bare uten fysisk kropp? Kan de finne på å terrorisere menneskene f.eks?

Eh.. ja ? :D
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Heisann!
Jeg har ikke opplevd mine hjelpere selv, men noen ganger må jeg se meg til høyre fordi jeg føler at det er noe der. Om dette er hjelper, det vil jeg ikke påstå før jeg er 100% sikker.
For å oppklare en del spørsmål her vil jeg gjerne sitere ei dame med masse kunnskap, som jeg lærer mye av:


Hjelperene dine er dine avdøde venner og slektninger og kjæledyr.
De er hos deg fordi de har følelsmessige bånd til deg. Familie som døde før du ble født er der, og de som har mistet et barn i en abort, så er de der også. Noen har du mer kontakt med enn andre, alt etter HVA DU HAR BEHOV FOR i din livssituasjon akkurat nå. De har forskjellig kompetanse og derfor vil de også bidra med forskjellig kunnskap. De er innom deg så og si hver dag, men det er ikke alltid at du merker dem. Det er forskjellige av mine som kommer igjennom, farmor, mormor, pappa, farfar, morfar, oldemor og venner. Wink

Dine guider og lærere.
Disse kommer NÅR DU BESTEMMER DEG FOR Å UTVIKLE DEG. Noen har jo vært interesserte siden de var små, andre får seg en aha opplevelse og de fleste blir sakte men sikkert mer og mer interesserte. Du har IKKE en yoga lærer tassende etter deg om du ikke er interessert i yoga. Og du har ikke healing lærere om det kun er mediumskap isolert du vil holde på med. Åndene kaster ikke bort sine ressurser, men de kommer når du har behov for deres kunnskap. Hvorfor skulle da jeg ha en urtekyndig om jeg ikke var interessert i urter?




Det er altså forskjell på guider og hjelpere. :mozilla_smile:
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Min erfaring

Innlegg av kaja43 »

Min erfaring med både andres og egne hjelpere og Guider er at dette er en personlig hjelp vi har med oss. Det er noe vi selv må erfare og det er egentlig ikke noen mal på det.

Det som ble sitert over her er riktig, men det er bare en bitteliten del av en sannhet.
Og sånn vil det være. Du får svar etter det bevissthetsnivået og preferansene til den du spør har. Er en person, selv om den jobber "seriøst" med dette veldig opptatt av døde slektninger vil den oppleve at det er mest disse som er hjelpere, er den opptatt av engler ja så oppfatter den at du har engler osv. Ja, også sitter de til og med å ler av hverandre og synes den andre er helt på jorden forde de selv har sannheten. :mozilla_cry:

Jeg får mer og mer oppfattelsen av at energiene på den andre siden viser seg for oss på den måten vi kan like og forstå, derfor all forskjellen. Egentlig bryr de seg ikke så mye om sånt der "inne" de er ikke lenger en person, de er en energi eller vibrasjon med forskjellige spesialer. Men trenger de å vise seg er det naturlig å vise seg som bestemor om du likte henne. Da blir du ikke så redd og lukker deg, og du blir glad forde hun er med deg.
Min konklusjon er at du kan gjerne få en selvutnevnt proff til å se dine hjelpere, men vit at han/hun ser de ut fra sitt ståsted.
Antall ord: 262
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.N.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 19 Nov 2006 21:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestland

Innlegg av J.N. »

Har alle hjelpere? Finnes det noen som ikke har hjelpere?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Re: Min erfaring

Innlegg av Liis »

kaja43 skrev:Min erfaring med både andres og egne hjelpere og Guider er at dette er en personlig hjelp vi har med oss. Det er noe vi selv må erfare og det er egentlig ikke noen mal på det.

Det som ble sitert over her er riktig, men det er bare en bitteliten del av en sannhet.
Og sånn vil det være. Du får svar etter det bevissthetsnivået og preferansene til den du spør har. Er en person, selv om den jobber "seriøst" med dette veldig opptatt av døde slektninger vil den oppleve at det er mest disse som er hjelpere, er den opptatt av engler ja så oppfatter den at du har engler osv. Ja, også sitter de til og med å ler av hverandre og synes den andre er helt på jorden forde de selv har sannheten. :mozilla_cry:

Jeg får mer og mer oppfattelsen av at energiene på den andre siden viser seg for oss på den måten vi kan like og forstå, derfor all forskjellen. Egentlig bryr de seg ikke så mye om sånt der "inne" de er ikke lenger en person, de er en energi eller vibrasjon med forskjellige spesialer. Men trenger de å vise seg er det naturlig å vise seg som bestemor om du likte henne. Da blir du ikke så redd og lukker deg, og du blir glad forde hun er med deg.
Min konklusjon er at du kan gjerne få en selvutnevnt proff til å se dine hjelpere, men vit at han/hun ser de ut fra sitt ståsted.
Ja, dette har jeg også tenkt på. At energiene viser seg som det vi vil like å se.
En gang for lenge siden hørte jeg en som påsto at hjelpere kommer i tre former: Indianer, arisk eller en til. Sånne påstander synes jeg blir tull.
Hvorfor er det så mange som skal påstå at nettopp de har rett? Og hvis andre oppfatter annerledes så har de feil.
Nei, det er mye mer intressant å være åpen for flere teorier :mozilla_smile:

Men jeg har lest flere ganger at du kommuniserer med hjelpere.
Vil du fortelle hvordan du oppfatter dine? Hvem de er og sånn...

Mvh. Liis
Antall ord: 375

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Her inne er det en vedtatt sannhet at alle hjelpere er indianere eller munker. :mozilla_cool:


Men jeg ser det ikke som umulig at en energi kan være hjelper for flere. Jeg ser det heller ikke som en umulighet at en del av min energi fortsatt er hjelper for en eldre person som jeg valgte å bistå lenge før jeg påtok meg denne inkarnsjonen, heller.
Antall ord: 67
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Ok... Jeg skal ikke påstå at det er umulig. Jeg har svært lite kunnskap på dette området. Har aldri sett disse hjelperne selv. For meg er dette fortsatt litt "high fly", men som sagt... Eg vet ikkje.

Mvh. Liis
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det går rett og slett ut på teorien om at den energien som utgjør oss også er degenerert.
Dersom auraen vår består av minst 12 legemer som svarer til 12 nivåer av energi med ulik energitetthet (dimensjoner), skulle det ikke være mulig at i en av disse dimensjonene har vi flere nivåer. Men husk at vi må ikke begrense dette til det fysiske rommet, men en tilværelse der alt flyter sammen.

Dette er bare tanker fra min side. Men at vi er flere steder på en gang, det er vel ganske alment akseptert innenfor newage-krestser....?
Antall ord: 104
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

her

Innlegg av Kittana »

hei .

vel det er mange teorier rund dette temaet og helt erlig så tror jeg mån bare kan velge å tro på det som er mest rett for seg,( håper det hørtes logisk ut)
for til 7 og sist er det ikke akurat hånd faste beviser hehe.

mvh kira
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Re: her

Innlegg av Liis »

Kira skrev:hei .

vel det er mange teorier rund dette temaet og helt erlig så tror jeg mån bare kan velge å tro på det som er mest rett for seg,( håper det hørtes logisk ut)
for til 7 og sist er det ikke akurat hånd faste beviser hehe.

mvh kira
:mozilla_wink: Ja, det kan jeg si meg enig i.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Min erfaring

Innlegg av kaja43 »

Liis skrev:
kaja43 skrev:Min erfaring med både andres og egne hjelpere og Guider er at dette er en personlig hjelp vi har med oss. Det er noe vi selv må erfare og det er egentlig ikke noen mal på det.

Det som ble sitert over her er riktig, men det er bare en bitteliten del av en sannhet.
Og sånn vil det være. Du får svar etter det bevissthetsnivået og preferansene til den du spør har. Er en person, selv om den jobber "seriøst" med dette veldig opptatt av døde slektninger vil den oppleve at det er mest disse som er hjelpere, er den opptatt av engler ja så oppfatter den at du har engler osv. Ja, også sitter de til og med å ler av hverandre og synes den andre er helt på jorden forde de selv har sannheten. :mozilla_cry:

Jeg får mer og mer oppfattelsen av at energiene på den andre siden viser seg for oss på den måten vi kan like og forstå, derfor all forskjellen. Egentlig bryr de seg ikke så mye om sånt der "inne" de er ikke lenger en person, de er en energi eller vibrasjon med forskjellige spesialer. Men trenger de å vise seg er det naturlig å vise seg som bestemor om du likte henne. Da blir du ikke så redd og lukker deg, og du blir glad forde hun er med deg.
Min konklusjon er at du kan gjerne få en selvutnevnt proff til å se dine hjelpere, men vit at han/hun ser de ut fra sitt ståsted.
Ja, dette har jeg også tenkt på. At energiene viser seg som det vi vil like å se.
En gang for lenge siden hørte jeg en som påsto at hjelpere kommer i tre former: Indianer, arisk eller en til. Sånne påstander synes jeg blir tull.
Hvorfor er det så mange som skal påstå at nettopp de har rett? Og hvis andre oppfatter annerledes så har de feil.
Nei, det er mye mer intressant å være åpen for flere teorier :mozilla_smile:

Men jeg har lest flere ganger at du kommuniserer med hjelpere.
Vil du fortelle hvordan du oppfatter dine? Hvem de er og sånn...

Mvh. Liis
jeg tror grunnen til at mange påberoper seg å ha sannheten er at de får kontakt med noe og begynner å få informasjon og velger å tro så bastant på dette at det blir deres sannhet. De ser ikke at de kun er kommet til første klasse i denne lærdommen.
Det er jo så fantastisk å ha kontakt og kjærligheten er så stor at de er sikre på at dette er riktig. Og det er det også, for dem. men de har bare så vidt startet utdannelsen.
Jeg tenker og erfarer at de mest markante faktisk er de som er kommet ut av "barneskolen" og er på ungdomsskolen i åndelighet. Det blir som i det vanlige livet. Da er en verdensmester og har alle svarene.
Når en er blir voksen blir en ydmyk og ser at jo mer en lærer, jo mer forstår en at en ikke kan.

Hehe...mine hjelpere? De er der etter hva jeg jobber med og fokuserer på. Akkurat nå jobber jeg mye med meg selv og høyne mine energier, da har jeg mye engler rundt meg som formidler vibrasjoner og energier som skal integreres i kroppen min. De merkes som ullike typer enrgi som kommer inn i kroppen min, og som mild kjærlighet som smyger rundt meg. jeg ser de med det blotte øyet kun som merkelige former av en slags sølvtråd med flotte farger i. Litt vanskelig å forklare.
Jeg skriver også en del for tiden så jeg har en maskulin energi rundt meg som har vært forfatter. Han var hos meg forlenge siden hvor jeg i flere meditasjoner ble vist en stor gruppe hjelpere, de presenterte seg med navn og hva de kunne hjelpe med. Jeg lurte den gangen veldig på hva jeg skulle med alle disse og fikk litt prestasjonsangst.... :D
Men forstår nå at det var en måte å vise hva jeg bør drive med resten av livet. Vanligvis ser jeg de kun som indre bilder.
Så har jeg en Guide som sier hans forrige liv var i Irland hvor han satt i fysisk sirkel. Han har jeg kontakt med hele tiden gjennom klarhørsel...høres bedre ut enn stemme i hodet?? :mozilla_cool: Selv om han alltid snakker forstår jeg at mange beskjeder kommer fra andre enn han. Han blir som en budbringer i tillegg til å ha mye kunnskap om åndelig og mental utvikling. Jeg har også en som viser seg som en gammel indianerhøvding. Han er det mange kaller for doorkeeper. Passer på at alt går riktig for seg og at ikke noe som ikke skal inn kommer inn. Han tar kun kontakt når det er veldig viktig, men jeg føler han er der når jeg fokuserer på det. De har akle navn og noen har jeg funnet igjen i historien, men er ikke så viktig.
Når jeg går i transe er det min Guide, doorkeeper og en kvinnelig hjelper som oftest kommer igjennom.
Puhh!! Det var ikke lurt å spørre... :D

Tenkte jeg kunne dele siden så mange lurer på hvordan dette fungerer.
Men egentlig er dette min verden, og andre har det sikkert på en annen måte.
Og alt forandre sseg hele tiden etter hvor en er og hva en driver med og trenger.
Antall ord: 932
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Intressant!! Kan jeg spørre når begynte du å merke disse rundt deg, har det alltid vært sånn? Har du trent det opp?

Jeg er veldig enig med deg i det med at hvert individ har sin sannhet!!
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links