Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderspøker det hos meg, eller er det bare en livlig fantasi?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
f
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Nov 2006 22:11
18

spøker det hos meg, eller er det bare en livlig fantasi?

Innlegg av f »

Jeg har kjøpt meg et hus fra 1954 som jeg og andre er sikker på at det "spøker" i.

2 etasjen er værst der hører vi at det er noe som går og slår igjen dører. Det er også en dør der som alltid er åpen uansett hvor mange ganger jeg lukker den. Det er også noen her som har "sett" skygger fra gangen. Har også et rom som alltid er kjølig uansett temperatur ellers..

Generelt så lever huset bra, det knirker og smeller hele tiden :)

Kan det være atnoen går igjen eller er det bare litt for mye åndenes makt og fantasi som trigger meg??
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

prøv og sette opp et kamera ved den døra. bare vær sikker på at den er helt lukket først da.
da kommer sikkert svaret av seg selv etter en stund tenker jeg. :)
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
f
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av f »

vet ikke om jeg tør, tenk om det er noe der da?! nå synes jeg dette er gøy og spennende men vet ikke hvordan jeg vil reagere om det faktisk er noe som går igjen..
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Svantekiller skrev:vet ikke om jeg tør, tenk om det er noe der da?! nå synes jeg dette er gøy og spennende men vet ikke hvordan jeg vil reagere om det faktisk er noe som går igjen..
Så du vil ikke ofre spenningen i gjengjeld til å vite at det ikke er noe der da? For meg virker det som om mange tror på spøkelser fordi de synes det er spennende og har lyst til at det skal være noe "mer" her i verden, ikke fordi det er realistisk.

Å sette opp et kamera virker som en god idè, men dekk eventuelt for vinduer eller sett kameraet på en plass uten slik at skygger og lysforandringer utenfra ikke påvirker noe. Nå var ikke huset ditt så utrolig gammelt, men sjekk det kalde rommet og finn ut om det trekker fra kantene rundt vinduene el.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kankje noen ved en feiltagelse sendte åndene fra Åndenes makt hjem til deg i stedet?

Sorry, kunne ikke dy meg.
June hadde et godt forslag, ellers kan det jo være trekk ettersom rommet er kjølig??

Paraunormal var kjappere enn meg, så jeg.
Antall ord: 44
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
f
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av f »

Tomten som huset står på har en kjent historie fra tidlig 1500 tallet når det stod en Kjempe gård her, og hovedhuset på den gårder ligger "under" huset mitt.

jeg er en av de som vil tro på det men ikke skjønner noe av det. Men jeg skal prøve med kamera. Men jeg vil ikke finne det ut egentlig på grunn av redsel for det ukjente, eller noe slikt
Når det gjelder dette kalde rommet så kan det ikke være trekk, dette rommet blir brukt til filmvisning så det eneste vinduet er tettet og ellers så er det ingenting som kan gjøre det kaldere enn andre rom. Men igjen så er det sikkert bare litt "åndenes makt inni meg ;) jeg vet at dette rommet var oppholdsted til de som bodde i huset og de dødde i dette rommet..

Jeg begynner nesten å bli litt redd jeg, etter å ha sittet på dette forumet en ukes tid nå..
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Svantekiller skrev:Tomten som huset står på har en kjent historie fra tidlig 1500 tallet når det stod en Kjempe gård her, og hovedhuset på den gårder ligger "under" huset mitt.

jeg er en av de som vil tro på det men ikke skjønner noe av det. Men jeg skal prøve med kamera. Men jeg vil ikke finne det ut egentlig på grunn av redsel for det ukjente, eller noe slikt
Når det gjelder dette kalde rommet så kan det ikke være trekk, dette rommet blir brukt til filmvisning så det eneste vinduet er tettet og ellers så er det ingenting som kan gjøre det kaldere enn andre rom. Men igjen så er det sikkert bare litt "åndenes makt inni meg ;) jeg vet at dette rommet var oppholdsted til de som bodde i huset og de dødde i dette rommet..

Jeg begynner nesten å bli litt redd jeg, etter å ha sittet på dette forumet en ukes tid nå..
Hvis det tar seg opp fordi du tenker på det og fordi du leser her inne, ser på tv o.s.v. kan det enten bety at du tiltrekker deg aktivitet av den grunn, eller at du rett og slett innbilder deg hele greia. Det er nok lettere sagt enn gjort, men prøv å ikke gi næring til det en stund og se om det gir seg da.
Hvis ikke, så er det sikkert mange som mer enn gjerne påtar seg oppdraget med å rense huset ditt. Jeg kan dessverre ikke anbefale deg noen, for jeg kjenner ingen på det området...
Antall ord: 270
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
bittelillehufsa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 04:49
18

Innlegg av bittelillehufsa »

Hva med å oppsøke en som kan rense huset ditt? Det syns jeg du skal. Da får du iallefall beroliget deg selv.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
f
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av f »

Grunnen til at jeg fant dette forumet var på grunn av det jeg sier! jeg har bodd i huset i et halvt år! og har hatt disse følelsene siden dag 1! ( dette forumet fant jeg i forrige uke ) jeg har heller ikke sett noe særlig om dette på tv, kun hørt fra andre. Det er etter dette forumet at jeg kanskje tror at det kan være noe.

Jeg lurer videre på om det finnes, eller hvor jeg kan finner mer info om dette temaet, har blitt litt fascinert av dette og har "åpnet" meg mer og mer for dette.

og er det sant dette med at dyr oppfatter ting sterkere en oss? i dette rommet med døren så ELSKER de 3 ildrene mine seg. Det er absolutt det beste rommet de vet om. På tross av at det ikke er noe inne der.

Det med å ikke tenke på det klarer jeg ikke, tenker på det nesten hele tiden :) kanskje farlig mye til og med.
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
f
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av f »

bittelillehufsa skrev:Hva med å oppsøke en som kan rense huset ditt? Det syns jeg du skal. Da får du iallefall beroliget deg selv.
har tenkt mye på det ja! men jeg vet ikke om noen eller hvor jeg kan komme i kontakt med noen ( jeg er ny her ja ;) )
Men hva om det ikke er noe her da, litt dumt å dra noen hit uten grunn??!? mye å tenke på her. Men om noen vet om noen i nærheten så si ifra. Har også et annet hus som burde bli renset, der har jeg sett ting med egne øyne :D
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 18:38
18
Lokalisering: Toten

Innlegg av Lilo »

Så spennende!! Hvis du skal sette opp et kamera der, så fortell hvordan det gikk.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

Svantekiller skrev:Grunnen til at jeg fant dette forumet var på grunn av det jeg sier! jeg har bodd i huset i et halvt år! og har hatt disse følelsene siden dag 1! ( dette forumet fant jeg i forrige uke ) jeg har heller ikke sett noe særlig om dette på tv, kun hørt fra andre. Det er etter dette forumet at jeg kanskje tror at det kan være noe.

Jeg lurer videre på om det finnes, eller hvor jeg kan finner mer info om dette temaet, har blitt litt fascinert av dette og har "åpnet" meg mer og mer for dette.

og er det sant dette med at dyr oppfatter ting sterkere en oss? i dette rommet med døren så ELSKER de 3 ildrene mine seg. Det er absolutt det beste rommet de vet om. På tross av at det ikke er noe inne der.

Det med å ikke tenke på det klarer jeg ikke, tenker på det nesten hele tiden :) kanskje farlig mye til og med.
jepp..mine to katter elsker gammle rommet mitt..og der vet jeg og kjenner jeg at det er noe... tilogmed pusur vår avdøde katt elsket å ligge der inne... så ja..dyr reagerer :mozilla_wink:
det er no iallefall min mening..
Antall ord: 213
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
f
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av f »

Nå har jeg ihvertfall låst døren :) får vente og se..

MEN litt OT: hvor kan jeg lese mere om dette emnet? jeg vil vite hva dette er lære mere om enrgier og alt dette.. Ikke at jeg vil bli "synsk" men jeg vil vite hva dette dreier seg om...
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links