Drømmer, NDO & ut av kroppenFølte nettop at jeg nesten ble dradd ut av kroppen...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Takk for at du delte historien Sharingan! :)
Antall ord: 7
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

JUNE skrev:søvnparalyse tenker jeg. du befinner deg mellom våken og søvn. opplevde noe liknende for et par uker siden. skikkelig ekkelt. ville så gjerne røre på meg, men det var ikke mulig.
Jeg har også hatt det slik at jeg våkner og kan ikke røre på meg, det er som om hele kroppen sover eller er lamm mens hodet er lys våkent, øynene åpner seg og jeg klarer å se helt fint men klarer ikke å vri på hodet.
Den ene gangen så mener jeg at det hørtes ut som om det sto flere personer og hvisket svakt, men det var som om alle hvisket på en gang slik at det var helt umulig å tyde noe. Jeg lå på siden og lydene kom bakfra så jeg så ikke noen,jeg hadde også katten i sengen. Han lå ved puten på andre siden av sengen og jeg fikk øyenkontakt med ham og han flyttet blikket flere ganger fra meg og mot lyden og det var som om han vurderte å gå ,han oppførte seg som om han følte seg plaget av noe bak meg i noen sekunder men så kikket han på meg igjen og ble liggende,og stirre på meg med et beroligende blikk . Jeg tenkte at hvis jeg bare slappet av og sovnet igjen så ville det gå over , og da sovnet jeg på flekken.
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Lars84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Nov 2006 04:02
18

Innlegg av Lars84 »

Har også hatt problemer med dette temaet. Ligger i senga og er mellom søvn og våken. Siste gangen det skjedde våkna jeg og kroppen var tung, kunne ikke røre meg, ikke snakke. Det ekle var at hele kroppen uten om hode dirra/prikka, som f.eks da beinet har "sovna" fordi man har sittet for lenge stille. Jeg jobba hardt for å røre på meg, og da jeg til slutt greide det og våkna ordentlig, satt i senga - Prikka det fremdeles i en av armene mine. Tydelig at det ikke var en drøm. Dette skjer som oftes hvis jeg legger meg på dagen. Skjer aldri om natta.. Var ikke en hyggelig opplevelse..
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Takk for alle svar! :)
Antall ord: 4
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Også opplevd lignende ting, også i forbindelse med at jeg har tenkt/lest og hørt om paranormale ting. Personlig tror jeg at ved å tenke på paranormale ting og uko så åpner man seg for det, og det skjer. Vil du ikke at det skal skje, så er det bare å lukke seg.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Vilma skrev:Også opplevd lignende ting, også i forbindelse med at jeg har tenkt/lest og hørt om paranormale ting. Personlig tror jeg at ved å tenke på paranormale ting og uko så åpner man seg for det, og det skjer. Vil du ikke at det skal skje, så er det bare å lukke seg.
Ja, jeg tror det er tingen, åpen har jeg alltid vært, men jeg har hatt det i tankene ganske mye i det siste og det er ofte slik at det man har vært opptatt mye av i det siste er noe man drømmer om. Og hjernen funker litt annerledes når man drømmer og hvis man da prøver å forlate kroppen klarer man lettere å gjøre det og det var det som skjedde, men når jeg avbrøt halvveis våknet jeg da opp til å være litt paralysert siden jeg ikke fikk våknet på en skikkelig måte.
Jeg vet hvertfall hva som førte til det, en ødelagt døgnrytme og paranormale tanker i hodet, så jeg tror jeg skal kunne klare det igjen og at jeg den gangen ikke skal la frykten ødelegge for meg.
Antall ord: 198
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

TrappedSoul skrev:
Vilma skrev:Også opplevd lignende ting, også i forbindelse med at jeg har tenkt/lest og hørt om paranormale ting. Personlig tror jeg at ved å tenke på paranormale ting og uko så åpner man seg for det, og det skjer. Vil du ikke at det skal skje, så er det bare å lukke seg.
Ja, jeg tror det er tingen, åpen har jeg alltid vært, men jeg har hatt det i tankene ganske mye i det siste og det er ofte slik at det man har vært opptatt mye av i det siste er noe man drømmer om. Og hjernen funker litt annerledes når man drømmer og hvis man da prøver å forlate kroppen klarer man lettere å gjøre det og det var det som skjedde, men når jeg avbrøt halvveis våknet jeg da opp til å være litt paralysert siden jeg ikke fikk våknet på en skikkelig måte.
Jeg vet hvertfall hva som førte til det, en ødelagt døgnrytme og paranormale tanker i hodet, så jeg tror jeg skal kunne klare det igjen og at jeg den gangen ikke skal la frykten ødelegge for meg.
Det er det samme med meg, jeg stopper det halveis når jeg vet at det skjer, fordi jeg er redd. Så våkner jeg inne i kroppen min, og har store problemer med å få den til å virke. Hatt ekkel opplevelse med det før, da jeg ville prøve uko, så nå har jeg stoppet å prøve. Gleder emg til jeg blir klar, og ikke er redd mer!
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Djevelrompa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2006 23:31
18

Innlegg av Djevelrompa »

eg har hatt det samma selv flere ganger..ligger i senga,skal sove,lukker øynene og føler at jeg bare svever..så lukker jg opp øynene,får ikke til å rikke meg.
ganske creepy,så det er vel mellom liv og søvn..!=)
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

I sted når jeg låg i sengen min var jeg et sted mellom drømmeverden og våkenstadiet, jeg betsemte meg for å tvinge meg inn i søvnparalyse tilstanden og jeg klarte det ganske enkelt egentlig, og når man er i den tilstanden så kan man da prøve å tvinge seg ut av kroppen. Men jeg følte meg fortsatt ikke helt trygg så jeg prøvde ikke på det i dag.

Så jeg føler at jeg har kommet meg et langt stykke nå, når jeg faktisk klarer å tvinge meg inn i slike tilstander, hørtes ut som en storm inni hodet når det skjedde også.

Det jeg gjorde for å komme i denne tilstanden var at jeg konsentrerte meg og tenkte "beveg deg ut av hjernen" på en måte, man kjenner et lite trykk i hodet og det høres ut som om det blåser og så ligger man der uten å kunne bevege seg, jeg tror at dette kan være første steget i å gå ut av kroppen.

Dere som driver med "gå ut av kroppen" greier bruker dere lignende metoder?
Antall ord: 190
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yvain el FuchsiaS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2006 13:54
18

Innlegg av Yvain el FuchsiaS »

Heisann trappedsoul =)

Jeg har også opplevd slike type drømmer, hypnogogiske drømmer som de heter.
Jeg kjenner meg klart igjen i det du beskriver. Jeg også så formen til en skikkelse som fremtredte truende og ondsinnet, og siden jeg sov var kroppen min lammet. Jeg opplevde også at jeg oppfattet folk i rommet, og prøvde å skrike for at de skulle vekke meg før det "onde" tok meg. Det var utrolig skremmende! Kjæresten vekket meg etter at han oppdaget at øynene mine var halvåpne, og at jeg klagde lavt.
Senere har jeg hatt en rekke slike drømmer, også en hvor min mor dukket opp i stedet for den "onde" figuren. Jeg så også jenta fra filmen "the ring" ;)

I perioden da jeg hadde desse drømmene, var jeg under mye stress og hadde det vanskelig på skolen. I ettertid har jeg lest at om du har hypnogogiske drømmer, burde du stresse ned og skille ut negative aspekter ved livet ditt. =)

Wikipedia om hypnogogiske drømmer : http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnogogia
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av Liis »

Sharingan...(og andre lesere)...det dere skriver er veldig intressant...Her er en lignende historie: Søvnparalyse er jo som kjent et utbredt fenomen.. Jeg har selv hatt det flere ganger og kjenner MANGE som har att det...MEN..dere er de første som har fortalt noe som ligner dette.
Mamma hadde det veldig ille en periode når jeg var 10-11. Hun opplevde dette nesten hver natt. Men ikke nok med det...hun mener også helt bastant at hun så en dame i blå kjole, med svart langt hår. Damen utstrålte ondskap og stirret på henne. Hun opplevde også en slags djevel/demon som sto over henne i sengen. Mamma hadde som sagt paralyse, så hun fikk ikke ropt, beveget seg osv, men kjempet imot. Da hun endelig fikk frem ord...kom det bare :Vik fra meg Satan...(!) .så gikk alt over, på et blunk. JEG VET at dette høres helt sykt ut, og det er sikkert mareritt..(eller..?).men mamma er ikke så veldig overtroisk, religiøs eller sprø på noen som helst måte. Og vanligvis ler hun av sånne ting eller rister på hodet.. Men dette gikk veldig inn på henne. Så jeg tviler ikke på at det opplevdes virkelig og ekstremt.
Hun synes selv det er altfor sprøtt, små flaut(!) osv. Snakker liksom ikke om det :mozilla_wink:
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Re: Følte nettop at jeg nesten ble dradd ut av kroppen...

Innlegg av PearlDrop89 »

TrappedSoul skrev:Jeg la meg til å sove litt midt på dagen i dag siden jeg var så trøtt og siden jeg har vært litt mye opptatt av paranormale ting i det siste både internett siden min, dette forumet, og et sterkt ønske om å få kontakt med det paranormale hadde jeg litt merkelige drømmer...
Det siste jeg husker å drømme var at jeg på en måte snakket med en ånd eller noe sånt, at jeg ble fortalt hvordan ting funker i åndeverdenen, egentlig husker jeg ikke mye av det men husker det siste at... "familien var som et sted man kunne besøke" selvsagt kan det hende at drømmen var vill fantasi. Men så husker jeg at jeg i drømmen ble enig om å stikke eller noe sånt når jeg låg helt i svime, det var helt sykt det som skjedde da, alt gikk over til å bli mørkt grått og så over til helt svart samtidig som jeg følte at jeg ble sugd ut av kroppen min ned mot gulvet (jeg låg da på ryggen), det føltes ut som om all kontakt med kroppen min forsvant og jeg skjelver når jeg skriver om det nå faktisk. Jeg datt ut av drømmemodusen min og begynte å lure på hva **BANNEORD!?** som foregikk, jeg ble livredd og kjempet i mot det og klarte å våkne skikkelig.
Jeg åpner da øynene men klarer ikke bevege meg skikkelig, prøvde å hoppe rett ut av sengen egentlig, men beinet mitt gikk bare litt frem og tilbake i sengen... men så skjer det igjen, det blir svart og jeg føler at jeg blir dradd ut av kroppen, det var sinnssykt skummelt og jeg kjempet i mot det igjen og klarte etterhvert å prøve på å sparke i veggen og skrike, jeg klarte å skrike veldig lavt. Og så klarte jeg å tvinge meg ut av hele greiene og klarte endelig å sprette ut av sengen. (jeg var jo redd for å dø, viste ikke helt hva som foregikk)
Da gikk jeg inn til pappa som satt i rommet ved siden av her og fortalte om det, han hørte faktisk de siste ropene mine også selv om de var ganske lave, og med en gang dette skjedde så "viste" jeg at det var en ut av kroppen opplevelse som var i ferd med å skje.
Det var det jeg tenkte da hvertfall, kan vel ikke være 100% sikker siden jeg jeg faktisk ikke turte å gå gjennom det.

Noen her som vet hva som skjedde? (eller hatt lignende opplevelser)
I drømmen husker jeg at jeg følte meg er som en ånd og at jeg på slutten kanskje bestemte meg for å stikke en tur... så kanskje jeg er inne på noe her.
Var hvertfall helt sykt og jeg skjelver fortsatt...
Astral reise kanskje??
Antall ord: 478
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Mkay... så i dag hadde jeg faktisk nettopp en ny opplevelse.
Jeg låg å drømte og så drømte jeg at drev å svevde rundt i et spill eller noe sånt og det fikk meg til å tenke på at jeg kanskje burde prøve på å sveve ut av kroppen i stedet. Og så konsentrerte jeg meg litt om det og og det ble svart med en gang, jeg kjente at kroppen min låg der paralysert men jeg var egentlig ikke inni den, men først så kvapp jeg og prøvde å skrike (kom litt lyd også), men så tenkte jeg nei denne gangen skal jeg ikke bli redd og så prøvde jeg å slappe av. Men jeg tror egentlig at jeg allerede hadde ødelagt litt ved å bli så redd først for jeg følte ikke at jeg kom meg helt ut, alt var bare svart samtidig som jeg følte at jeg svevde, roterte rundt osv. Men så plutselig begynner jeg å høre jævlig mye kattelyder/katteskrik og da begynte jeg å lure på om jeg hadde kommet til kattehelvete eller noe sånt, jævlig creepy... Men så kom jeg tilbake til kroppen og tror egentlig de kattelydene kom ovenfra, tror mamma var i ferd med å mate våre. Må spørre henne om det når hun kommer hjem, begynner å lure.
Har tidligere forklart hvordan jeg klarte å tvinge meg selv inn i søvnparalyse, men denne gangen var det mer en bare det så jeg tror jeg begynner å nærme meg.

Hmm skummelt, mamma sier at det var ingen katter inne på den tiden, så kanskje kattene jeg hørte var døde...
Antall ord: 278
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Men yeah... det jeg har funnet ut nå er at flere ganger når jeg ligger i sengen min så kommer jeg i en sånn tilstand (når jeg er veldig avslappet) der jeg kan klare å tvinge meg inn i søvnparalyse ved å bare konsentrere meg om det. Og noen ganger må jeg rett og slett konsentrere meg for at det ikke skal skje, er noen ganger jeg ikke vil at det skal skje nettopp på grunn av frykten jeg har.
Og så jeg har fått med meg av folk som har litt peiling på dette at søvnparalyse ofte det første steget i å forlate kroppen sin, det er nettopp derfor veldig merkelige ting kan skje når man er i den tilstanden!
Det vanlige som skjer når jeg prøver på dette er at for eksempel at "suse lyden" i ørene mine bare tar helt av samtidig som jeg kjenner et trykk inni hodet mitt (og en vibrasjon) og at jeg blir paralysert (klarer ikke bevege meg eller snakke skikkelig). Og plutselig kan ganske skumle "elektriske" lyder komme, samtidig som man føler at man omtrent beveger seg rundt inni kroppen, nesten som om sjelen prøver å presse seg ut. Sist gang dette skjedde husker jeg at jeg plutselig såg gulvet mitt også, syns det var litt merkelig at jeg såg gulvet når jeg låg i sengen min, men selve minnet av det ble litt uklart på en måte så jeg er ikke helt sikker på hva som skjedde.

Men når jeg for eksempel i en drøm får denne fantasien om å forlate kroppen så pleier det å skje med en gang omtrent (bare jeg tenker på det i drømmen, selv om jeg er bevist eller ikke). Men da skjer det slik at jeg på en måte våkner fra drømmen, kjenner meg paralysert, men at alt er svart og at jeg svever! (føler egentlig ikke at jeg er inni kroppen)
Det er vel egentlig det beste jeg har fått til, har ikke klart å sveve rundt og se ting enda, men jo mer jeg "øver" på dette jo bedre resultater får jeg sikkert!

Nå har jeg hvertfall prøvd å forklare det litt bedre og hvis jeg får noen flere spennende erfaringer så kommer jeg nok til å dele dem med dere her! :mozilla_smile:
Antall ord: 401
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

gardini

Innlegg av gardini »

samme greiene jeg ha rnå og da det er skremmede med det at du blir så sykt tung og den rare summe lyde "som jeg få rnår det skjer " det er som du sier du føler at du nesten dør ellerer på vei til å dø
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links