Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
BA skrev:Øyets 130 millioner staver fungerer adskillig bedre enn en filmrull i et fotografiapparat, og det er ingen grunn til å tro at spøkelser du ikke ser med det blotte øyet skal fanges i et fotografi.
Hvorfor kan vi ikke se radiobølger, etc da? Det er ALL grunn til å tro at film/kamera kan fange opp ting øyet ikke kan se, spesielt digitale kameraer.
Du kan ikke fotografere radiobølger heller.
Vel, med spesialkameraer kan du det. Men her snakker vi om vanlige kameraer med vanlig film. Digitalkameraer er like dårlige som filmkameraer.
Et moderne digitalkamera er gjerne opp mot rundt 6 millioner pixler, mens de menneskelige øyne har 6 millioner tapper, som kun definerer farger, mens 130 millioner staver ser sort/hvitt. I tillegg har du to øyne, som kan gi deg dybdesyn, mens kameraet kun gir deg flatt bilde.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
john_
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord
Innleggav john_ »
Kameraet fanger opp øyeblikket.. noe vi vanligvis tar for gitt.. Jeg har den troa på at hvis et gjenferd kan materialiserer seg i noen millisekund, så er det større sjanse for å få det på et kamera enn at vi legger merke til det med det blotte øyet! Blant annet er det veldig mye energi som sendes ut via en blitz, som et vesen/energi kan bruke til å materialisere seg.
Du kan jo ta bilde av et lyn som du ellers ikke ville oppfattet med det blotte øyet så hvorfor ikke andre energier?
det er MIN oppfatning.
Antall ord: 97
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic
john_ skrev:Kameraet fanger opp øyeblikket.. noe vi vanligvis tar for gitt.. Jeg har den troa på at hvis et gjenferd kan materialiserer seg i noen millisekund, så er det større sjanse for å få det på et kamera enn at vi legger merke til det med det blotte øyet! Blant annet er det veldig mye energi som sendes ut via en blitz, som et vesen/energi kan bruke til å materialisere seg.
Du kan jo ta bilde av et lyn som du ellers ikke ville oppfattet med det blotte øyet så hvorfor ikke andre energier?
det er MIN oppfatning.
Et kamera fanger akkurat øyeblikket, slik du sa det. Normalt fanger kameraet opp øyeblikket i en brøkdel av et sekund. Da er sjansen liten for at man skal treffe akkurat det millisekundet som spøkelset velger å vise seg.
Når man stiller opp kameraet for å ta bilder av lyn, så må man først ha et solid stativ for kameraet, slik at det ikke beveger seg det minste, og deretter tar man bildet med lang lukkertid, slik at et lyn vil kunne vises på filmen.
På slike øyeblikksbilder er det ikke i nærheten av noe slikt som har skjedd.
Nå ser jeg at en annen har studert bildet litt bedre enn jeg har gjort, og vedkommende har følgende kommentarer.
* Nederste del av kjolen går parallellt med den avlange gravstenen til venstre. Gravstenens høyre kant danner derfor en av sidene på kvinnen. Hvis man ser til høyre for kvinnen ser man et gjentagende mønster av lyse felter. Høyre kant av kvinnens nedre del er nok en tilfeldig mørk strek. Summes av disse elemnt skaper nedre del av kvinnens kjole.
* Kvinnens overkropp er en del av de rødlige buskene bak steingjerdet. Dette ser man igjen tydelig til høyre for kvinnen. Dekker man til kvinnens "hår" og nedre del, ser man at midtpartiet bare er en busk.
* Kvinnens hode/hår bygges og opp av ulike elemnter. Venstre side, som ser lysende/glinsende ut er en del av treet bak. Høyre side rammes inn av busk + tre.
BA skrev:Nå ser jeg at en annen har studert bildet litt bedre enn jeg har gjort, og vedkommende har følgende kommentarer.
* Nederste del av kjolen går parallellt med den avlange gravstenen til venstre. Gravstenens høyre kant danner derfor en av sidene på kvinnen. Hvis man ser til høyre for kvinnen ser man et gjentagende mønster av lyse felter. Høyre kant av kvinnens nedre del er nok en tilfeldig mørk strek. Summes av disse elemnt skaper nedre del av kvinnens kjole.
* Kvinnens overkropp er en del av de rødlige buskene bak steingjerdet. Dette ser man igjen tydelig til høyre for kvinnen. Dekker man til kvinnens "hår" og nedre del, ser man at midtpartiet bare er en busk.
* Kvinnens hode/hår bygges og opp av ulike elemnter. Venstre side, som ser lysende/glinsende ut er en del av treet bak. Høyre side rammes inn av busk + tre.
Det er mulig vedkommende her ser noe jeg ikke ser, men for meg ser det mer ut som dobbeleksponering. Jeg synes jeg ser gjennomsiktige gravstener også.
BA skrev:Nå ser jeg at en annen har studert bildet litt bedre enn jeg har gjort, og vedkommende har følgende kommentarer.
Det er mulig vedkommende her ser noe jeg ikke ser, men for meg ser det mer ut som dobbeleksponering. Jeg synes jeg ser gjennomsiktige gravstener også.
Samme tenkte jeg
Var nettopp i London og fikk flere "spøkelsesbilder" av Big Ben..... nightfunksjonen på kameraet klikka litt kan man si, bildene ble dobbeleksponert. Kjipt, for det var mange bilder som måtte slettes
Hadde alle sett et gjenferd der, dersom det ikke var "avgjort" på forhånd?
Det kunne jo vært interessant å se flere bilder fra samme vinkel i like lysforhold. Eller ved andre tidspunkt.
Antall ord: 33
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu