Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerandre siden

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Så det dere sier at det er andre sider av den andre siden?
Så det er sånn det liksom henger sammen når en skal sende en ånd over til den andre siden av den andre siden? Eller m.a.o. en som har forlatt kroppen og pr. def. er død, og dermed pr. def. er på den andre siden av livet, skal da til den andre siden av....hva da?


Mulig min forbannelse er at jeg synes alt virker så....typisk menneskelig.
Det kan jo tenkes at vi overhodet ikke klarer å sammenfatte dette uten å måtte linke det opp mot noe som allerede er kjent.
Vår hjernes begrensning klarer ikke å utvide horisonten vår uansett hvor klarsynte vi er! Vi kan få glimt av høyere dimensjoner, men de må oversettes til et 4D bilde....hvordan kan vi egentlig vite noe som helst....? Vi ser ikke hele bildet, vi ser ikke engang ting i riktig rekkefølge, for vi oppfatter tid som lineært. Hva får oss en gang til å tro at det vi ser er fra dette universet, kan det ikke være fra et anti-univers?

Les forøvrig Bob_stews tråd om tid, jeg tror han er inne på noe...
Antall ord: 209
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Det skal ikke være enkelt vet du Hek. men i all hovedsak er det snakkom "den andre siden av den andre siden" det fine er at når ein dør så vil ting gå automatisk, mennesker vil fortsatt gå over og inn i lyset, og når over på "den" siden bli ført/dratt til riktig sted mens vi Humanoide av annet slag drar "hjem", samler krefter og venter på ny oppgave.

Du har også helt riktig i at ein må slutte å tenke i 3 dimensjoner men i 4/ 5 ++

Til trøst kan det sies at de aller aller fleste som ikke er "jordiske" av ånd har flere møter med "den andre siden" via astralprojeksjon, bevist el ubevist (i søvne). Det kan faktisk hende at livingdeadoll astralprojekterte over til den andre siden i natt. :)
Antall ord: 140
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg hadde vært fornøyd dersom det ikke var enkelt. Poenget er at historiene og fortolkningene er for enkle. De minner mer om folkeeventyr og menneskelige oppfatninger av det uforklarlige.
Dette er noe vi ikke forstår, vi kan ha teorier og kose oss med diskusjoner, men ingen vet svaret. Det er jo ganske snedig. Og det er ikke mulig for et menneske å tenke i mer enn 4D, vi har ikke evnen til å ekspandere dette uten mutasjon. Noe som hevdes at er i tråd med 2012, men hey; vi muterer jo hele tiden... Poenget mitt er; vi kan ikke forestille oss noe som vi ikke allerede vet hva er, uansett hva en tenker seg så er det produkter av noe vi vet fra før. Det finnes ikke et fantasifoster som ikke er et resultat av noe en allerede kjenner....
Så jo mer jeg graver i dette, jo mindre tror jeg at vi har noe å forholde oss til...at vi senser ting og kan styre energi, ja det vet jeg går an, men det er vel heller ikke noe paranormalt i det. Bare kommunikasjon mellom kvanter, selv om det ikke er bevist at vi kan programmere våre egne atomer. Vi får se om vi klarer dette innenfor teknologien først, for det er jo på trappene. Så jo flere stener en snur, jo dummere høres det ut. Og jeg er en troende, men jeg tar ikke noe for sannhet lenger.
Antall ord: 246
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

det er ikke enkelt og jeg sa ikke at mennesket er i stand til å tenke i flere enn 3 dim. men ikke alle er mennesker. Over til noe annet du kom inn på, en liten digresjon: året 2013 er mere intressant enn året 2012. og om du regner ut feilberegningen i fra den berømte himmel tegnet fant sted, så er vi i 2012 i år. vel bare en liten digresjon :mozilla_innocent:
alltid fint med en liten diskusjon :D
Antall ord: 77
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Uff, disse tallene. :D
Det viser jo bare hvor mange skrøner det er der ute, ikke sant?

Men et spørsmål; hvilken hensikt er det for andre livsformer å komme hit? Hvilke oppgaver har de? Er det for sin egen agenda eller er det noe samarbeid. Du nevner jo "oppdrag".
Antall ord: 50
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Hecate skrev:Uff, disse tallene. :D
Det viser jo bare hvor mange skrøner det er der ute, ikke sant?

Men et spørsmål; hvilken hensikt er det for andre livsformer å komme hit? Hvilke oppgaver har de? Er det for sin egen agenda eller er det noe samarbeid. Du nevner jo "oppdrag".
Ja det er mange skrøner der ute, det gjelds å sortere ut det som er relevant :mozilla_wink:

Ikke alle "mennesker" er har menneskeånder/sjeler. se stjernebarn i en annen tråd :mozilla_smile:
Antall ord: 87
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Xirque Zdataan skrev: Til trøst kan det sies at de aller aller fleste som ikke er "jordiske" av ånd har flere møter med "den andre siden" via astralprojeksjon, bevist el ubevist (i søvne). Det kan faktisk hende at livingdeadoll astralprojekterte over til den andre siden i natt. :)
heh, det hadde vært gøy om jeg virkelig hadde reist dit:) men tror nok at fantasien min ble inspirert av denne tråden.. det som irriterer meg litt med den drømmen, var at jeg i drømmen fikk en aha opplevelse, jeg husker det så godt!! men jeg husker ikke hva denne aha'en var for noe.. plutselig skjønte jeg masse om hvordan ting hang sammen, men nå ikke noe... :(
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Oppgavene kan være hva som helst. Hvis jeg skal forklare det enkelt så blir man("overdøde" i mangel av et bedre ord) kastet inn i livet når man trengs. Kan være å passe på at ting går som de skal, evt forhindre at ting skjer, bringe mennesker noe, whatever. Og så går vi over til den andre siden for å vente på neste gang. Grunnen til at vi snakker om en mer kompleks "andre side" er fordi vi har erfart den.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

dør man rett etter man har fullført sin oppgave her på jorden?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

livingdeaddoll skrev:dør man rett etter man har fullført sin oppgave her på jorden?
Jeg tror det kommer litt an på hva slags oppgave en har. Noen har som oppgave å dø.

Det finnes mange som har oppfylt sin karma, men som fortsatt lever fordi de utgjør en viktig energetisk oppgave på jorden. Dette henger sammen med oppstigninsstatus o.l.
Jeg er ikke så inne i akkurat dette, da jeg egentlig ikke synes det spiller så stor rolle om en når denne tilstanden eller ikke. Poenget er at en lever og gjør det beste ut av livet.
Antall ord: 101
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Hecate skrev:
livingdeaddoll skrev:dør man rett etter man har fullført sin oppgave her på jorden?
Jeg tror det kommer litt an på hva slags oppgave en har. Noen har som oppgave å dø.

Det finnes mange som har oppfylt sin karma, men som fortsatt lever fordi de utgjør en viktig energetisk oppgave på jorden. Dette henger sammen med oppstigninsstatus o.l.
Jeg er ikke så inne i akkurat dette, da jeg egentlig ikke synes det spiller så stor rolle om en når denne tilstanden eller ikke. Poenget er at en lever og gjør det beste ut av livet.
Deaddoll: Nei, ikke nødvendigvis. Du dør når det er meningen at du skal dø. Om det er rett etter du har fullført oppgaven din eller lenge etter spiller liten rolle. Du trenger vel ikke engang å oppfylle oppgaven din, hvis du har noen, før du dør. Min oppgave varer livet ut, så jeg går over når det er tiden min. Evt når det passer meg.

Hecate: Noe som bringer meg til mitt neste poeng, lev livet uten å tenke for mye på "det store mysteriet" døden. Foreslår at de fleste følger Hecates råd, gjør det beste utav det du har til rådighet her og nå. Døden kommer fortere enn du aner, kanskje i morgen..?
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

så egentlig er det bare å gjøre vågale stunts og leve livet, fordi man dør aldri? og når man "dør", så var det meningen, fordi du kom uansett til å dø på den datoen uansett, fordi det var den datoen du hadde satt som dødsdatoen..?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

livingdeaddoll skrev:så egentlig er det bare å gjøre vågale stunts og leve livet, fordi man dør aldri? og når man "dør", så var det meningen, fordi du kom uansett til å dø på den datoen uansett, fordi det var den datoen du hadde satt som dødsdatoen..?
Dersom du beregner alle dager som har samme numerologiske sum som fødseldatoen din, kommer du frem til alle mulige dødsdatoer. Så lenge du ikke gjør noen stunt på de dagene, så skal du teoretisk ikke dø, nei. Men så vet en jo aldri hva en skal dø av, da....kanskje av et vågalt stunt etter et halvt år i koma....?
Antall ord: 115
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 62
Startet: 10 Okt 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av A.M »

Hecate skrev: Dersom du beregner alle dager som har samme numerologiske sum som fødseldatoen din, kommer du frem til alle mulige dødsdatoer.
Hva mener du, hvordan gjør en det, plusser alle tallene?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

hm.. ok :) sikkert ikke noe bra tidsfordriv å ligge i koma til dødsdagen nei.. og man kan regne seg frem til dødsdatoen altså? er det ved hjelp av numerologi? har ikke lest om dette emnet..
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links