Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSjel til sjel avtale

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Sjel til sjel avtale

Innlegg av stajn »

Har noen av dere hørt om avtaler som kan inngås sjeler i mellom? Avtaler som kan ha blitt avtalt før man ble født (reinkarnasjon)
Og hva skjer når den avtalen eventuelt blir brutt..?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Vomit

Innlegg av Vomit »

Husker man det i denne verden da?
For hvis du blir født, og ikke husker noen avtale, all hukommelse fra avtalen er borte er ikke avtalen særlig bindende.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Hvis man tror man har en sjel vil jo sjelen huske dette, og det vil påvirke deg hvordan du er og oppfører deg.
Noen kan jo også kommunisere med din sjel.
Du kan jo også kommunisere med din sjel. Jeg tror at hvis man stiller seg selv spørsmål, vil stort sett det som kommer til deg først være det rette. kan det være sjelens svar?!
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Men virker din egen sjel uavhengig av deg selv da?
Hvis den svarer deg?
Hvis den husker og ikke du..

Da er jo ikke det din sjel lenger..
Da er det en annen "ting" som lever sammen med deg i/rundt din egen kropp :o

Skjønner?
Hmm.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Exile skrev:Men virker din egen sjel uavhengig av deg selv da?
Hvis den svarer deg?
Hvis den husker og ikke du..

Da er jo ikke det din sjel lenger..
Da er det en annen "ting" som lever sammen med deg i/rundt din egen kropp :o

Skjønner?
Hmm.
Neida, det er bare det at hjernen din ikke får tak i alt sjelen "husker", og når vi er i denne kroppen går ting via hjernen.
Antall ord: 78
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Jada har hørt om det og tror det har vært tilfelle selv et par ganger med meg selv. Vi møter personer i livet vårt som skal lære oss forskjellige ting om oss selv. Hensyn, tålmodighet, toleranse.. det kan være mye rart. Sjelene våre kan da ha inngått en avtale før vi inkarneres om akkurat dette møtet og lærdommen det skal gi oss. Kan hende vi har med oss denne personen i livet vårt til den dagen vi har lært, for så å miste kontakten med vedkommende.
Antall ord: 99
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Trappedsoul, takk det høres ut som noe jeg ville ha skrevet =)
Om vi hadde hatt alle de minnene sjelen har, hadde vi husket alle våre tidligere liv noe jeg tror ville ha gjort det vanskelig for oss.
Det er mange ting vi ikke vet, min mor kan ha vært min bestevenninne i tidligere liv. Jeg tror nemlig man ofte havner sammen med de samme sjelene igjen, bare i andre roller.

Men tilbake til avtalen, den har ikke blitt dannet fra menneske til menneske, men sjel til sjel. Vi kommuniserer jo med sjelene hver dag, tror jeg. Kanskje det kan forklare tiltrekning og.. Det er ikke lett å si, men at min sjel vet mer enn meg, det er jeg sikker på.

Den jobber sammen med meg, den er kanskje bare et steg forran meg. Jeg ser min sjel som min. En bedre side av meg selv som kanskje til og med kan veilede meg.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Jada har hørt om det og tror det har vært tilfelle selv et par ganger med meg selv. Vi møter personer i livet vårt som skal lære oss forskjellige ting om oss selv. Hensyn, tålmodighet, toleranse.. det kan være mye rart. Sjelene våre kan da ha inngått en avtale før vi inkarneres om akkurat dette møtet og lærdommen det skal gi oss. Kan hende vi har med oss denne personen i livet vårt til den dagen vi har lært, for så å miste kontakten med vedkommende.
Jeg tror egentlig vi møter alle på vår vei av en hensikt. At vi skal lære hverandre noe. men som du sier, kanskje vi møter noen spesielle som skal lære oss noe spesielt. At det kan være en avtale.
Det finnes jo trossalt noen man møter og det føles som om man har kjent hverandre i en evighet. Tilfeldighet?
Jeg loffet igjennom sør-øst Asia og var i en periode hvor jeg var opptatt av elementene som blir skrevet i James Redfields bok Den niende Innsikt (energi, energiutveksling osv). Om og om igjen møtte jeg mennesker som hadde de samme interessene og meningene som meg, og alle lærte meg ny kunnskap. Tilfeldighet?
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anny
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 65
Startet: 13 Jul 2005 21:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Eidsvoll

Innlegg av Anny »

Hmmm er jeg ikke min egen sjæl ? jeg ville si det sådanne at meg er også min sjæl, kroppen av kjøt og blod har jeg bare til låns når jeg er her på jorden. Men vi alle har jo forskellig syn på live og døden. Men denne er min.
Så hvis jeg har indgået en avtale før jeg blev født til denne krop, så må jeg vel kunne huske det et sted derinne, blir ikke sådanne ahaa nå husker jeg skal møte den eller den men på en eller anne måte så møtes man ( måske det er det vi kalder skæpende )
Antall ord: 117
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

har du aldri møtt en person for første gang som du hadde på følelsen av at du kjente fra før av? har ei veninna som var slikt.

husk at når du blir født husker ikke hjernen alt. du husker foreksempel ikke at du blir født. mange vet det berre. for di er jo her. :p noen husker det kanskje. men mesteparten aldså 99,9% alle glemmer det..

så hva om du husker hele ditt forje liv når du blir født?. men din mensklige hjerne er så liten at den glemer alt. men sjelen husker det. for den er jo den samme selv etter 10 år. den er med og former deg til den du er. (merk eg sa med ikke at den former deg) da kan man si at sjelen husker mens din mensklige hjerne ikke husker.

det er jo egenskaper du har som du sikkert ikke har lert deg. du berre vet det. hvorfor trur du at du berre vet?

så om dette er muligt så må jo avtaler mellom sjeler være muligt... at du bestemte på forhand at di å di har di å di egenskapene di vil at en skal lære ute i den virklige verden..

dette er min mening og tanker seff :)
Antall ord: 214
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror vi har noen slike avtaler, ihvertfall at vi kjenner de relasjonene vi har i livet, ganske godt fra før. Sånn sett kanskje alle paranormalere egentlig kjenner hverandre fra før :D Jeg er rimelig sikker på at jeg kjenner et par stykker her fra før, for de har gitt meg et skikkelig tupp bak!
Men jeg tror også at vi former det livet vi lever underveis og at ting ikke er forutbestemt, men forutdisponert. At noe er tilrettelagt for at ting skal skje, og således er det ikke tilfeldig det som skjer. Kanskje har vi tusenvis av potensielle livsløp og tusenvis av potensielle avtalepartnere, men hele spillet går ut på å teste utfallet av hvilke kombinasjoner vi velger. Vi er kanskje bare et stokastisk forsøk for vår herre :)
Så tror jeg også at mye tas på sparket på et høyere bevissthetsnivå. Jeg har hørt at kontrakten vår kun går ut på at vi er her på jorden som den og den, med de og de potensialene fra fødselsdato til dødsdato, og så er resten showtime. Egentlig et tøft rollespill, når en tenker over det....uansett så inngår vi nye avtaler hele tiden, siden vi stadig lever et dynamisk liv.
Antall ord: 216
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Avtaler og avtaler. det handler ofte om at kjente søker etter hverandre ubevist. Har møtt flere fra tidligere liv nå også. Det spesielle er at enkelte er sammen med deg i alle inkarnasjonene dine. Det kan vare at det er tilfeldig, men det er lite truleg. En annen ting er at ånderlige søsken ofte dukker opp i livene våre som venner og venners venner.

Vet om en annen type avtale. "Walk in / walk out" avtalen. Der din tvillingsjel går inn og tar over livet til tvillingsjelen sin om den blir syk el ikke mestrer oppgaven. bluir avklart i løpet av dei 1. 3 årene i eit menneskeliv. Det er med andre ord ikke sikkert at et "menneske" er den samme "person" ved fødsel som ved død.
Antall ord: 134
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Xirque Zdataan skrev:Avtaler og avtaler. det handler ofte om at kjente søker etter hverandre ubevist. Har møtt flere fra tidligere liv nå også. Det spesielle er at enkelte er sammen med deg i alle inkarnasjonene dine. Det kan vare at det er tilfeldig, men det er lite truleg. En annen ting er at ånderlige søsken ofte dukker opp i livene våre som venner og venners venner.

Vet om en annen type avtale. "Walk in / walk out" avtalen. Der din tvillingsjel går inn og tar over livet til tvillingsjelen sin om den blir syk el ikke mestrer oppgaven. bluir avklart i løpet av dei 1. 3 årene i eit menneskeliv. Det er med andre ord ikke sikkert at et "menneske" er den samme "person" ved fødsel som ved død.
men da må tviling sjelen være død fra før av?
Antall ord: 150
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Dj_Devil skrev:
Xirque Zdataan skrev:Avtaler og avtaler. det handler ofte om at kjente søker etter hverandre ubevist. Har møtt flere fra tidligere liv nå også. Det spesielle er at enkelte er sammen med deg i alle inkarnasjonene dine. Det kan vare at det er tilfeldig, men det er lite truleg. En annen ting er at ånderlige søsken ofte dukker opp i livene våre som venner og venners venner.

Vet om en annen type avtale. "Walk in / walk out" avtalen. Der din tvillingsjel går inn og tar over livet til tvillingsjelen sin om den blir syk el ikke mestrer oppgaven. bluir avklart i løpet av dei 1. 3 årene i eit menneskeliv. Det er med andre ord ikke sikkert at et "menneske" er den samme "person" ved fødsel som ved død.
men da må tviling sjelen være død fra før av?
Vel...ja, men dette er en spesiell form for tvillingsjel.
Det er et litt spesielt tema, men jeg kan forklare det på en litt annen måte:

En jeg kjenner er "walk in"-sjel. Da "oppraget" med å gi liv til jentebarnet nermet seg (fødselstermin) så var det 2 kandidater om jobben, ånden til hun jeg kjenner og hennes "walk out". Disse 2 har aldri liv parallelt siden den andres opgave er å assistere den inkarnerte fra den andre siden sammen med hjelperene og guidene. Min vennindes "walk out " fikk jobben. Da jenta ble 3 år oppdaget sjelen at den hadde tatt seg vann over hodet, jenta ble dødsyk, havnet på sykehus for opereasjon og mens kroppen var i narkose, byttet de 2 sjelene plass. min venninne har med andre ord 3 år mindre her på jorden i dette livet enn hva fødselspappirene tilsier.
Den mest bemerkelsesverdige tingen er at de 2 sjelene deler hukommelse over livet, min venninne husker følelsene og synene som tvillingen hadde mens på jorden, men har en kjar følelse av at det ikke var henne. det er også en grunn til at folk i hennes nære omkreds merket at hun fikk en annen personlighet etter oppholdet på sykehuset.

Vanskelig å forklare, Henviser fortsatt til bøkene til Knut Aasheim som er ekspert på området
Antall ord: 376
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Xirque Zdataan skrev:Avtaler og avtaler. det handler ofte om at kjente søker etter hverandre ubevist. Har møtt flere fra tidligere liv nå også. Det spesielle er at enkelte er sammen med deg i alle inkarnasjonene dine. Det kan vare at det er tilfeldig, men det er lite truleg. En annen ting er at ånderlige søsken ofte dukker opp i livene våre som venner og venners venner.

Vet om en annen type avtale. "Walk in / walk out" avtalen. Der din tvillingsjel går inn og tar over livet til tvillingsjelen sin om den blir syk el ikke mestrer oppgaven. bluir avklart i løpet av dei 1. 3 årene i eit menneskeliv. Det er med andre ord ikke sikkert at et "menneske" er den samme "person" ved fødsel som ved død.
Du sier 1-3 årene, men det finnes unntak, ikke sant? De kan være eldre?
Jeg synes dette er skikkelig kjipt, men det er kanskje ikke den som blir tatt over som skal lære noe av det, men de som er rundt....?
Er veldig spent på fremtiden i allefall på dette området for den det gjelder....:roll:
Antall ord: 196
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links