Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderdøde "henter" levende

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

døde "henter" levende

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg leste et sted at nære døde slektninger "hentet" levende pårørende.. altså en gutt døde, og en stund senere begynner den yngre broren hans å leke med den døde. foreldrene tror det er hans måte å takle sorgen etter en tapt bror.. men en stund etterpå dør også denne gutten.. og ingen skjønner hvorfor han døde, han bare døde uten grunn.. før han døde snakket han med foreldrene sine om at broren han lekte med skulle vise ham et fint og nytt sted å leke.. hva mener dere om denne historien? er det ikke stygt at den døde broren henter den levende broren på den måten? hvordan kan det være den "levende" brorens tid, når han dør uten å være syk, og han har heller ikke vært i en ulykke? kan de døde bestemme dødstiden til andre levende mennesker?
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Freaky historie hvis den er sann. Noen døde folk har jo en tendens til å henge igjen litt etter døden, har hatt masse samtaler med døde slektninger i stunden etter at de har dødd. Men ingen som har ville dra meg over, klarer fint å komme meg over når den tid kommer selv.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Men jeg kan jo fortelle en liten historie som skjedde med en slektning av meg, jeg var 12 år den gangen.

Han var fem år, en glad liten gutt.

Uten synlig grunn ble han innesluttet, ville ikke leke med andre barn, ingen skønte noe. Hans bestemor la merke til at han gravde graver, la på blomster og hun spurte han hvorfor han gjorde det, og han svarte at han skulle snart ligge sånn under jorda og at han ville det skulle ligge hvite blomster oppå. Han sa at noen hadde sagt det til han.Den sommeren var vi på ferie sammen, vi stoppet ved en sameleir på Skaidi, (mellom Alta og Hammerfest), og han gikk sammen med sin far og min far opp til leiren. Vi hadde parkert på en parkeringsplass på den andre siden av veien, jeg, min mamma, og tante satt utenfor bilene og pratet. Plutselig hørte vi et kraftig smell, (som jeg fremdeles kan høre), og vi så at han ble slept etter en bil som hadde voldsomt stor fart. Den lille gutten knakk nakken. Han skulle bare løpe over veien for å hente penger hos sin mor. Så hva skal man tro, er det virkelig sant som historien livingdeaddoll refererer til?
Antall ord: 209
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

hm... Jeg vet ikke hva jeg skal tro om det, kan verken si det ene eller det andre for jeg har ingen erfaring med slikt.

Men tror at når det gjelder han 12 åringen som døde p Skaidi, så tror jeg at det var meningen at han skulle dø, at det kanskje var hans hjelper som sa det til ham. Men det er bare spekulasjoner...

har foresten vært på Skaidi, i syvendeklasse, på klassetur. Bodde i hammarfest før.

Foresten så døde min onkel (5år gammel) da han skulle krysse veien da familien hadde ankommet stedet hvor hytten deres sto.

Så skjønner godt at slikt er tragisk.
Antall ord: 113
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Tror nok også at det Sosja snakker om er en hjelper som ga forvarsel
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

sosja skrev:Men jeg kan jo fortelle en liten historie som skjedde med en slektning av meg, jeg var 12 år den gangen.

Han var fem år, en glad liten gutt.

Uten synlig grunn ble han innesluttet, ville ikke leke med andre barn, ingen skønte noe. Hans bestemor la merke til at han gravde graver, la på blomster og hun spurte han hvorfor han gjorde det, og han svarte at han skulle snart ligge sånn under jorda og at han ville det skulle ligge hvite blomster oppå. Han sa at noen hadde sagt det til han.Den sommeren var vi på ferie sammen, vi stoppet ved en sameleir på Skaidi, (mellom Alta og Hammerfest), og han gikk sammen med sin far og min far opp til leiren. Vi hadde parkert på en parkeringsplass på den andre siden av veien, jeg, min mamma, og tante satt utenfor bilene og pratet. Plutselig hørte vi et kraftig smell, (som jeg fremdeles kan høre), og vi så at han ble slept etter en bil som hadde voldsomt stor fart. Den lille gutten knakk nakken. Han skulle bare løpe over veien for å hente penger hos sin mor. Så hva skal man tro, er det virkelig sant som historien livingdeaddoll refererer til?
Denne historien va jammen sterk. Takk for at du deler med deg.

Jeg klarer nok ikke tanken på at døde kan hente levende, men at det skjer uforklarlige ting, er jo helt sikkert.

Jeg har et eks der en mamma får beskjed om at "hennes" tid snart er forbi. Hun fikk 2 år på å forberede familien på sin bortgang.
Merkelig vettu..
Antall ord: 274
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Jeg kan liksom heller ikke forstå at det kan være sånn, men hvis det nå er det, hvorfor skal et lite barn få en sånn voldsom død? Det er mye vi ikke vet men hvis det er en hjelper som kommer med forvarsel, kan h*n ikke da også gi et forvarsel på "hvordan" det menneske skal "gå bort"?Det er så mange tanker som svirrer rundt, og noe godt svar får vi vel aldri, vi skal jo ikke vite alt heller.
Antall ord: 87
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2005 20:17
19
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

jeg tror at måten vi dør på er forutbestemt,-bortsett fra selvmord. før vi ankommer jorda igjenn har vi allerede skrevet vår grunnplan for dette livet, slik vi har gjort alle andre ganger vi har levd her på jorden. på den andre siden setter vi opp vår grunnplan for hva vi skal lære i dette livet, vi velger bla våre foreldre. våre hjelpere/ guider leser vår grunnplan og støtter oss i det med ubetinget kjærlighet.
Det er fryktelig trist for de som sitter igjenn når man mister noen man er glad i spesielt ille er det når de kjære barna dør ifra oss...
men jeg velger å tro at det VIRKELIGE livet er på den andre siden, å der skal vi alle treffes igjenn i harmoni og kjærlighet...
Antall ord: 142
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

er mord også forutbestemt? hvem sykinger bestemmer at i sitt neste liv skal han være en seriemorder?

hvorfor kan ikke de døde bestemme ens skjebne når de levende kan gjør det? det er mange mennesker som tror de kan leke gud, og tar andres liv bare sånn helt uten videre..
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2005 20:17
19
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

det blir for langt å svare på det du skriver, men jeg anbefaler igjenn en bok som heter Livet på den andre siden, av Sylvia Brown. der fikk iallefall jeg svar på mange av mine spørsmål om liv og død
Antall ord: 42
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

jeg synes det kan være vanskelig å finne alle disse bøkene, det kryr ikke av dem på biblioteket.. og de står ikke fremme i bokhandleren.. men håper det kommer til å være mange stands som selger bøker på messa nå til helga.. Moren min får endel bøker gjennom Energica (?), men.. Hun fortalte at hun hadde vært i Polen og der krydde det av slike bøker.. Norge er så langt etter når det gjelder alternativ medisin og ting i den sjangeren at det er flaut.. :(
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anca-77
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2006 10:32
18

Innlegg av anca-77 »

men det var jo ikke 12 åringen men 5 åringen som døde......??
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links