Huff... haha, jeg leste den saken igår.
Kona hans kan ikke være helt god i hodet da. La mannen sin få gå gjennom det der, fordi hun ikke liker at han jobber i politiet... puh...
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Huff... haha, jeg leste den saken igår.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Trodde nå at det ville blitt mindre penger og narkotika på nettopp disse typene hvis det ble legalisert?BA skrev:Et problem med hamp er at hamp-planten også heter cannabis, og har en rekke skumle sideeffekter.
Derfor er reklame for hamp ofte en skjult propaganda for å legalisere hasj og marihuana, sponset av de som sitter med pengene og er bakmenn i narkotikatrafikken.
Hide post links |
For et glimrende eksempel:altemulig skrev:Jeg er helt enig med Atmi i dette spørsmålet.
Har mange venner som må ha seg en mornings før de går til butikken.. Ille! De mente også slik som mange andre at å røyke en bønne eller to/tre om dagen var uiskyldig...
Har jobbet med psykoser og rus i over 10 år og vet hvilket helvete hasj fører til! . Hvis en røyker mye og over lang tid vil hele hjernen bli påvirket. Kortidshukommelse, planleggingsevner, muligheter for å håndtere psykisk lidelse eller stress. Det verste er nok at hasjen/cannabis lagres i fettvev!!! Da vi vet at Hjernen vår består til over 90% fett, og nerveceller hadde ikke fungert uten fett. Pasienter på min avdeling får positiv prøve opptil 3 - 4 uker etter røyking. Hasj /Cannabis sitter i lenge.
Men det jeg opplever i praksis er at folk som har røyket lenge blir litt enkel etter noen år... har mistet noen veninder på røykinga. Det er jo ikke jeg som har mistet dem , men de som har mistet ønsket om kontakt med andre
Hide post links |
Hide post links |
Det er godt. Dessverre har jeg ingenting å bidra med av historier eller erfaringer når det gjelder medisinsk bruk, men har sett selv at bruken kan være problemfri.Diffusa skrev:Det er stor forskjell på bruk og missbruk. Jeg har tro på marijuana som en legemiddelsplante, jeg har selv opplevd hva det kan gjøre for mennesker med blandt annet ms.
Hide post links |
Hide post links |
Det tror jeg også. At egentlig er hasj kjempesunt og alle burde gjøre det mest mulig. Men fordi at det kan fremvinnes gratis så har store stygge staten tatt makten fra oss - de har forbudt det fordi de vil ikke vi skal kose oss - og så vil de heller vi skal dope oss på medisiner som koster penger.MikkelRev skrev:Javisst. Men siden det er et naturprodukt og økonomisk ugunstig for legemiddelindustrien, er det nok best det er forbudt og vi tar avstand fra det.
Hide post links |
Til tross for sarkasmen din, så er det faktisk slik, sett litt mer nyansert.Atmi skrev:Det tror jeg også. At egentlig er hasj kjempesunt og alle burde gjøre det mest mulig. Men fordi at det kan fremvinnes gratis så har store stygge staten tatt makten fra oss - de har forbudt det fordi de vil ikke vi skal kose oss - og så vil de heller vi skal dope oss på medisiner som koster penger.MikkelRev skrev:Javisst. Men siden det er et naturprodukt og økonomisk ugunstig for legemiddelindustrien, er det nok best det er forbudt og vi tar avstand fra det.
At vi ikke har forstått det før?!?!?
Atmi
Hide post links |
Ja, som jeg sier. Hasj er sunt, året rundt. Og at det er ulovlig, det er bare noen gjerrige overhoder som misbruker makten sin for å tjene penger.ludoburgero skrev:Til tross for sarkasmen din, så er det faktisk slik, sett litt mer nyansert.Atmi skrev:Det tror jeg også. At egentlig er hasj kjempesunt og alle burde gjøre det mest mulig. Men fordi at det kan fremvinnes gratis så har store stygge staten tatt makten fra oss - de har forbudt det fordi de vil ikke vi skal kose oss - og så vil de heller vi skal dope oss på medisiner som koster penger.MikkelRev skrev:Javisst. Men siden det er et naturprodukt og økonomisk ugunstig for legemiddelindustrien, er det nok best det er forbudt og vi tar avstand fra det.
Atmi
Cannabis er sunt og veldig nyttig på mange måter, men ikke som et rusmiddel.
Hasjen er ikke sunn, som du her sa.
Staten er vel "stor", men stygg? Nei, bare litt umoralsk.
Staten er god å ha, bortsett fra når det gjelder økonomiske spørsmål hvor staten ikke tjener fett på det selv. Ja, man kan selvsagt si at Norge er en velferdsstat, og at trygd og sosial stønad er en fin ting, men den er minimal - og likevel finansiert av oss alle.
Hide post links |
Du som ser på denne problematikken som en selvfølge, kan ikke du fortelle hele historien om hasj og hamp fra det var en alminnelig nytteplante til det ble noe man puttes i fengsel for? Du kan gjøre den kort om du ikke orker å fortelle så detaljert. Bare så jeg får en viss peiling.Atmi skrev: Ja, som jeg sier. Hasj er sunt, året rundt. Og at det er ulovlig, det er bare noen gjerrige overhoder som misbruker makten sin for å tjene penger.
Atmi
Hide post links |
Du overser poengene mine med vilje du, og feilsiterer som det passer deg.Atmi skrev:Ja, som jeg sier. Hasj er sunt, året rundt. Og at det er ulovlig, det er bare noen gjerrige overhoder som misbruker makten sin for å tjene penger.ludoburgero skrev:Til tross for sarkasmen din, så er det faktisk slik, sett litt mer nyansert.Atmi skrev:Det tror jeg også. At egentlig er hasj kjempesunt og alle burde gjøre det mest mulig. Men fordi at det kan fremvinnes gratis så har store stygge staten tatt makten fra oss - de har forbudt det fordi de vil ikke vi skal kose oss - og så vil de heller vi skal dope oss på medisiner som koster penger.MikkelRev skrev:Javisst. Men siden det er et naturprodukt og økonomisk ugunstig for legemiddelindustrien, er det nok best det er forbudt og vi tar avstand fra det.
Atmi
Cannabis er sunt og veldig nyttig på mange måter, men ikke som et rusmiddel.
Hasjen er ikke sunn, som du her sa.
Staten er vel "stor", men stygg? Nei, bare litt umoralsk.
Staten er god å ha, bortsett fra når det gjelder økonomiske spørsmål hvor staten ikke tjener fett på det selv. Ja, man kan selvsagt si at Norge er en velferdsstat, og at trygd og sosial stønad er en fin ting, men den er minimal - og likevel finansiert av oss alle.
Atmi
Hide post links |
Hide post links |
Dette er en vanlig påstand, og den har mange tilhengere. Likevel er det gjort en del undersøkelser, som ikke er entydige i sin dom over marihuana som medisin mot MS.Diffusa skrev:Det er stor forskjell på bruk og missbruk. Jeg har tro på marijuana som en legemiddelsplante, jeg har selv opplevd hva det kan gjøre for mennesker med blandt annet ms.
Hide post links |
Hehe.MikkelRev skrev:Her er litt informasjon jeg har samlet:
Cannabis eller hamp
*har vært brukt som medisin i over 3500 år.
*-brukere lever statistisk sett 1-2 år lengre enn ikke-brukere.
*som medisin ville kunnet erstatte 10-20% av all resept.
*40-50% av all medisin kunne avledes fra hamp.
*ble brukt av leger mot over 100 sykdommer i Amerika 1850-1937.
Cannabis er ikke et mirakel som fjerner sykdommer, men kan allikevel hjelpe mot bl.a.:
AIDS
Anorexia
Astma: 80% av astmatikerne, kunne fått 2-4 ekstra leveår av cannabis
Depressjoner
Emfysem
Epilepsi: til fordel for 60% av epileptikerne
Forstoppelse: Enzymer og endistiner i marihuanafrø bryter ned næringsstoff som gir lettere fordøying
Glaukoma
Muskelkrampe
Redusering av svulst
Kreftbehandling
Migrene
Stress
Leddbetennelse
Slimløsende
Reumatisme
Best kjente til å tørke munnens salvie[?] i tannlegevitenskapen.
Atmi, hva hadde skjedd med legeindustrien og arbeidsledigheten dersom alle mennesker hadde blitt frisk til de døde?
Atmi, hvorfor blir man allerede som små barn lært opp til å påføre seg selv daglige giftstoffer ?
Hide post links |