Drømmer, NDO & ut av kroppenFølte nettop at jeg nesten ble dradd ut av kroppen...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Følte nettop at jeg nesten ble dradd ut av kroppen...

Innlegg av TrappedSoul »

Jeg la meg til å sove litt midt på dagen i dag siden jeg var så trøtt og siden jeg har vært litt mye opptatt av paranormale ting i det siste både internett siden min, dette forumet, og et sterkt ønske om å få kontakt med det paranormale hadde jeg litt merkelige drømmer...
Det siste jeg husker å drømme var at jeg på en måte snakket med en ånd eller noe sånt, at jeg ble fortalt hvordan ting funker i åndeverdenen, egentlig husker jeg ikke mye av det men husker det siste at... "familien var som et sted man kunne besøke" selvsagt kan det hende at drømmen var vill fantasi. Men så husker jeg at jeg i drømmen ble enig om å stikke eller noe sånt når jeg låg helt i svime, det var helt sykt det som skjedde da, alt gikk over til å bli mørkt grått og så over til helt svart samtidig som jeg følte at jeg ble sugd ut av kroppen min ned mot gulvet (jeg låg da på ryggen), det føltes ut som om all kontakt med kroppen min forsvant og jeg skjelver når jeg skriver om det nå faktisk. Jeg datt ut av drømmemodusen min og begynte å lure på hva faen som foregikk, jeg ble livredd og kjempet i mot det og klarte å våkne skikkelig.
Jeg åpner da øynene men klarer ikke bevege meg skikkelig, prøvde å hoppe rett ut av sengen egentlig, men beinet mitt gikk bare litt frem og tilbake i sengen... men så skjer det igjen, det blir svart og jeg føler at jeg blir dradd ut av kroppen, det var sinnssykt skummelt og jeg kjempet i mot det igjen og klarte etterhvert å prøve på å sparke i veggen og skrike, jeg klarte å skrike veldig lavt. Og så klarte jeg å tvinge meg ut av hele greiene og klarte endelig å sprette ut av sengen. (jeg var jo redd for å dø, viste ikke helt hva som foregikk)
Da gikk jeg inn til pappa som satt i rommet ved siden av her og fortalte om det, han hørte faktisk de siste ropene mine også selv om de var ganske lave, og med en gang dette skjedde så "viste" jeg at det var en ut av kroppen opplevelse som var i ferd med å skje.
Det var det jeg tenkte da hvertfall, kan vel ikke være 100% sikker siden jeg jeg faktisk ikke turte å gå gjennom det.

Noen her som vet hva som skjedde? (eller hatt lignende opplevelser)
I drømmen husker jeg at jeg følte meg er som en ånd og at jeg på slutten kanskje bestemte meg for å stikke en tur... så kanskje jeg er inne på noe her.
Var hvertfall helt sykt og jeg skjelver fortsatt...
Antall ord: 473
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
El Boss

Innlegg av El Boss »

Rem-søvn!
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

El Boss skrev:Rem-søvn!
Kan du forklare litt bedre hva som menes med det?
Og hvorfor er du så sikker?
Antall ord: 22
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Har lest her noen ganger.

Det har blitt sagt at om du har brukt mye tid på å tenke og søke etter det paranormale, kan det føre til at du får besøk...

Men ikke vet jeg :)
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Exile skrev:Det har blitt sagt at om du har brukt mye tid på å tenke og søke etter det paranormale, kan det føre til at du får besøk...
Var det jeg også tenkte på, har i det siste virkelig prøvd og bedt om å få besøk faktisk!
Antall ord: 52
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

søvnparalyse tenker jeg. du befinner deg mellom våken og søvn. opplevde noe liknende for et par uker siden. skikkelig ekkelt. ville så gjerne røre på meg, men det var ikke mulig.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

JUNE skrev:søvnparalyse tenker jeg. du befinner deg mellom våken og søvn. opplevde noe liknende for et par uker siden. skikkelig ekkelt. ville så gjerne røre på meg, men det var ikke mulig.
Men jeg har hørt at man da ike klarer å røre seg i det heletatt, men jeg kunne røre meg litt.
Stemmer dette?
Men jeg har en følelse av at det var noe mere enn dette, har hatt følelsen av å ikke kunne bevege meg skikkelig en gang før også, men denne gangen skjedde det i kombinasjon med det andre som var en helt syk opplevelse.

Her forklarer jeg mer om hvordan det føltes når jeg forsvant mer og mer, og andre gangen det skjedde låg jeg med øynene åpne i sengen først (at jeg var våken, men litt paralysert):
Det føltes som om jeg ble sugd inn i tunnel som gikk gradvis over fra grå til svart og følelsen av at jeg ikke lenger var inni kroppen, fikk følelsen av å være helt alene i mørket.
Man såg helt tydelig at det gikk over fra grått til svart og det føltes ikke ut som noe fall eller noe sånt, det var som om å bli dradd rett bortover og litt nedover.
Og når jeg merket at det var like før jeg mistet helt kontakt med kroppen prøvde jeg desperat å kjempe meg tilbake siden jeg ikke var sikker på hva som kunne skje.

Også laget et bilde for å demonstrere litt:
http://img56.imageshack.us/img56/677/oobesg1.png
Synet mitt gikk fra å se rommet mitt til å plutselig bli som hvis du følget dette bildet nedover samtidig som jeg mistet mer og mer kontakt med kroppen. (nå snakker jeg om andre gangen det skjedde, og jeg var VÅKEN men paralysert)
Sist redigert av TrappedSoul på 13 Nov 2006 17:56, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 317
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sharingan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Okt 2006 23:37
18
Lokalisering: Telemark

Innlegg av Sharingan »

Det du opplever har jeg et problem med faktisk.
skjer med meg 2-3 ganger i uka.
jeg har en link til det hold on....

http://www.faqs.org/qa/qa-7085.html

Et lite Utdrag:

I go to sleep and use to wake up paralyzed in my sleep, but not asleep, just laying there eyes wide open paralyzed. I couldn't breath, i couldn't speak, move anything but my eyes. I could look around but i couldn't even breathe. This has happened a few times in my old house, once in my mother's house (she lived by a graveyard), and then only once in my new house. What is it, and what do you think is causing it?

Svar:
You have what is called "sleep paralysis". It can be a sleep disorder unto itself or could be a symptom of narcolepsy (another sleep disorder). I have episodes, myself, of sleep paralysis, where I'm not completely awake and not completely asleep. My eyes are open but I can't move or scream. I also get "hypnogogic hallucinations" during these episodes where I think I see someone or something in the room. This is terrifying seeing as I am unable to move or speak. Usually there is a buzzing noise that gets louder and louder, too. During these episodes all I want to do is to fully wake up and usually after a minute I am able to do it usually by managing a small sound like a moan. These episodes of sleep paralysis always feel absolutely terrifying and when I do finally wake up for real there is a moment of confusion about what is real and what was a dream/hallucination and then a moment of great relief.

Håper det hjalp deg litt =)
Antall ord: 299
www.LastKnights.Com <----- Genialt Middel Alder MMORPG
www.King-And-Country.com <------ Samme Bare Med Marine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Sharingan skrev:Det du opplever har jeg et problem med faktisk.

Kan hende at det er noe slikt, men jeg kunne bevege litt på meg, rope lavt og puste helt fint.

Men nå vet jeg at alle skeptikere vil skylde på nettop dette ja, dette som blir kalt "sleep paralysis". Men nå kom jeg til å tenke på at kanskje sleep paralysis egentlig kan være noe ekte, men at folk tror det må være noe drømme greier siden dem ikke forstår det. (dårlig forklart)
Antall ord: 112
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sharingan
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Sharingan »

Hm bare et spørsmål opplevde du noen type skrik/høye lyder?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Sharingan skrev:Hm bare et spørsmål opplevde du noen type skrik/høye lyder?
Ingen lyder i det heletatt.
Antall ord: 21
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

TrappedSoul skrev:
Sharingan skrev:Det du opplever har jeg et problem med faktisk.

Kan hende at det er noe slikt, men jeg kunne bevege litt på meg, rope lavt og puste helt fint.

Men nå vet jeg at alle skeptikere vil skylde på nettop dette ja, dette som blir kalt "sleep paralysis". Men nå kom jeg til å tenke på at kanskje sleep paralysis egentlig kan være noe ekte, men at folk tror det må være noe drømme greier siden dem ikke forstår det. (dårlig forklart)
Jeg tror at søvnparalyse er det det er.. hjernen kobler ut signale til muskler for at man skal unngå å leve ut sine drømmer i virkeligheten.. MEN, jeg tror også at åndelige energier kan være sterke nok til å blokkere signalene fra hjernen til musklene til en person. Jeg kan jo nevne automatskrift som et eksempel. Der fungerer armen/hånden som et medium ved at du lar den du skal ha kontakt med ta over, slik jeg har forstått det..

Jeg har hatt en merkelig drøm i tiden jeg var plaget med noe jeg er sikker på er en ånd.. Drømte at jeg voknet i sengen og modern kom inn og fikk sjokk fordi jeg var ikke meg, ånden hadde klart å ta over kroppen min og jeg så meg selv bli stengt ute av min egen kropp. Så plutselig pupillene mine som to hull jeg kunne se igjennom og de forsvant lenger og lenger unna, og jeg satte i et stort skrik som bare ble svakere og svakere..
Dette var en drøm som var satte en støkk i meg, trodde virkelig jeg var våken en stund.. Jeg anbefaler deg å lese om lucid dreaming og oobe(out of body experience) på http://brain.web-us.com/lucid/luciddreamingFAQ.htm og http://ld4all.com.. Kan kansje dempe frykten din og "slippe deg løs" hvis det skjer flere ganger..
Antall ord: 349
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

john_ skrev:Kan kansje dempe frykten din og "slippe deg løs" hvis det skjer flere ganger..
Takk for svar, ja, det er det jeg tenkte jeg kanskje burde gjøre, bare la det skje.
Antall ord: 35
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av TrappedSoul »

Helst vil jeg at folk som har hatt OOBE skal fortelle meg om hvordan det skjer, og om det kan skje i sammenheng med søvnparlyse.
Antall ord: 26
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sharingan
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Sharingan »

Jeg kan fortelle deg om min Paralyze as min er samme hvergang.
Jeg sovner kan være hvorsomhelst i huset mitt.
men helst akkuratt i midten av rommet mitt hvor jeg har en sofa.
Når jeg sovner der hender det jeg våkner, kroppen min er ikke mulig å bevege.
Skrik jeg prøver få ut kommer som små hese lyder som ingen kan høre.
Jeg fortsetter med å prøve løse meg vekk, men det er en person i rommet.
Denne personen er meget høy lytt.
Skrik ofte skrik, han er derimot veldig spinkel og av en eller annen grunn kan ligne litt på en Emo (han har sorte klær og sort hår, har ikke sett ansiktet hans ordentlig.)
Men i så fall han går i rommet noe jeg kan høre (siden jeg som regel ligger ansiktet vekk fra han) Så gjør han som regel et eller annet som å nærme seg meg og da kjenner jeg at må komme meg løs, så på et eller annet hvis får jeg kroppen ut av paralyzen og ser meg rundt jeg er alene.

Mannen har jeg sett en del ganger men som regel ikke jeg bare hører han,jeg har også sett ansiktet hans en gang i et tiendels sekund eller no, hvorav han hadde en del arr i ansiktet, men ut i fra ansiktet og størrelse etc etc ville jeg tippe han var noget rundt en 16-17 år.

Jeg har også opplevd en gang en tåke som lå over rommet, da var ikke han mannen der.

Men jeg har ingen god grunn til hvorfor jeg får det samme hvergang.
det er en stor gru å legge seg til å sove hverdag.
siden det kan hende jeg våkner opp til dette igjenn.

Det var vell alt jeg kan si om min sak....
Antall ord: 314

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links