Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJeg tar sjansen...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Lilja skrev: Jeg har to. Ei på snart to, og ei på fem.
Men jeg ER ung, bare så det er sagt! (enda to år igjen til 30-tallet...) :D
Takk! Det gir meg tillatelse til å kunne kalle meg selv ung,
jeg som allerede føler meg gammel selv :D
Nå må jeg ærlig innrømme at jeg trodde du var cirka 8-9 år yngre,
men så er du jo ikke akkurat tippoldemor heller...
Min yngste "ser" mennesker rett som det er, snakker endel om "jenta" som er sammen med henne. Hun skremmer meg litt av og til... :mozilla_oops:
Jeg skjønner. Kunne nok blitt litt skremt jeg også.
Først og fremst siden jeg tror selv.
Jeg har aldri lagt noen demper på fantasien til ungene, og har prøvd så godt jeg kan å ta ting som helt naturlige når de gir uttrykk for noe "overnaturlig".
Jeg elsker å sitte og fable sammen med femåringen, det er utrolig hvor mange merkelige skapninger vi kan snakke om og beskrive ned til minste detalj. (også er det jo så gøy!)
Så jeg kan med hånda på hjertet si at fantasien har fritt spillerom her i huset.
Åh, det er jo bra! Dere høres så lykkelige ut! Blir nesten litt misunnelig jeg... :)
Du høres ut som en god mor da, som engasjerer deg sånn med barna dine!
Jeg blir så glad når jeg ser foreldre som er lekne med barna sine. Det er ikke ofte en gjør det. Ikke slik jeg har sett ihvertfall. Femåringer er jo i den alderen hvor de prater veldig mye og hvor de har begynt å snakke "skikkelige setninger" og slikt? Kanskje rundt 4 også det, for alt jeg vet...
Alikevel merker jeg at femåringen opplever mindre og mindre av disse "overnaturlige" tingene. (jeg bruker ordet overnaturlig i mangel på noe bedre...)
Hun er blitt større, og er opptatt av andre ting som venner, barnehagen, dans osv.

Så kanskje det er med unger som med oss voksne, at de rett og slett ikke tar seg tid til å føle på ting rundt seg? Man kan kanskje også undre seg på om man burde jobbet mer aktivt for at ungene skal beholde sine evner, men for meg blir det helt feil å skulle lede dem på den måten. Jeg vet at evnene ligger der, og de kan hentes fram igjen senere om man ønsker det :mozilla_wink:
Ja, det blir jo sånn med tiden. Andre ting dukker opp og fanger vår oppmerksomhet. Det er jo bare nødt for å bli sånn. Jeg tror det er veldig bra at de får "fritt spillerom" når de er små, for som du sier kan de nok hentes fram igjen seinere disse evnene, om det nå kan kalles det. Tror nemlig det er helt naturlige opplevelser en har som liten, ikke bare at man nødvendigvis ser "ting som ikke er der", men at opplevelsen i seg selv har med at man stadig forandrer seg hurtig når man er liten, og at alt dermed virker nytt.
Sier ikke at de innbiller seg ting, men også at gjerne fantasien spiller inn en like stor rolle som at de faktisk ser ting også :)
Antall ord: 543
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links