Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJeg tar sjansen...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Odina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2005 03:00
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold
Har takket: 1 gang

Jeg tar sjansen...

Innlegg av Odina »

Ok, tråden har sikkert vært her før, men jeg tar sjansen; Er det sånn at alle kan bli

klarsynt? Jeg har aldri opplevd noe overnaturlig og lurer på om jeg likevel kan lære å "se" og/eller komme i kontakt med ånder?

Skje dette via kurs eller kan jeg lære det "selv"? Håper dere skjønner hva jeg mener :mozilla_undecided:
Antall ord: 65
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Jeg tar sjansen...

Innlegg av Asbjørn »

Odina skrev:Ok, tråden har sikkert vært her før, men jeg tar sjansen; Er det sånn at alle kan bli

klarsynt? Jeg har aldri opplevd noe overnaturlig og lurer på om jeg likevel kan lære å "se" og/eller komme i kontakt med ånder?

Skje dette via kurs eller kan jeg lære det "selv"? Håper dere skjønner hva jeg mener :mozilla_undecided:
Det er ikke et enkelt spørsmål du kommer med der, og jeg tror ikke det finnes et egentlig fasitsvar heller....

Dersom du HAR musikalske evner, KAN du lære å spille piano.
Det kan du kansje også gjøre ( såkalt mekanisk ) å spille på piano, uten å være egentlig musikalsk, men da er det ikke evnen til musikk som leder deg, men ren teknisk trening.

Når det gjelder det å ha evner som vi sier, så må man såvidt jeg vet ha litt åpning å starte med.
Alle har tildelt visse evner, men mange av disse er lukket, av forskjellige grunner.
Noen kurs kan kansje få åpnet opp evner som ligger latent, men det er og et faktum at mange mennesker ikke har evnene til f.ex å spille piano, eller se ting andre ikke ser.

Men at du har interessen for dette temaet i det heletatt, kan tyde på at du har noe som i øyeblikket er i dvale , og DA kan kansje - KANSJE - ett kurs være med å åpne.
Men om det hjelper, det er umulig å si... mennesket spår - GUD rår heter det, og det er ikke uten grunn ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Odina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2005 03:00
19
Lokalisering: Østfold
Har takket: 1 gang

Innlegg av Odina »

Tusen takk for et godt svar Asbjørn. Skjønner hva du mener.

Det er mulig jeg har "noe", har vært sanndrømt et par ganger, får noen "følelser"noen ganger og ineressen er det ingenting i veien med :mozilla_smile:
Antall ord: 44
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
youlian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2006 22:12
18
Lokalisering: Bjerka

Innlegg av youlian »

Odina skrev:Ok, tråden har sikkert vært her før, men jeg tar sjansen; Er det sånn at alle kan bli

Svaret er selvfølgelig JA.
De fleste tror kanskje at klarsynte er spesielle mennesker med medfødte evner. Dette er bare vrøvl. Alle har evnen til å bli klarsynt, takket være menneskets venstre og høyre hjerne kan hvem som helst utvikle evnen.
Har selv gått på et veldig bra kurs der jeg lærte om allt dette. (se link nedenfor)

Du kan heller besøke denne siden. Der får du et mye grundigere svar.
http://silvaultramind.no/om.htm
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
minna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 20:20
18
Lokalisering: Ryfylke

Innlegg av minna »

Jeg tror at det ligger i oss som barn. Til eldre vi blir, til "dummere" blir det, og da forsvinner evnen. Men vi kan trene på å få evnen tilbake. det holder jeg på med. :)
Antall ord: 34
To day is the first day of the rest of my life
..::Live true it all and then you will see it::..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 21:03
18
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

Til det Minna skrev..

Det ligger i alle barn,alle barn er åpne for det som ikke er fullt så logisk. I voksen alder søker vi forklaringer og logikk når det kommer til det meste,og det ender dessverre med at mange voksne ikke tror på det "uforklarlige/ulogiske".Hadde dette vært en side drevet av barn hadde den ikke het "Paranormal.no" - men "spøkelserogslikt.no" Barne-hjernen kommer alltid til å være mer våken og åpen for fenomener enn en "logisk voksen-hjerne"
For barn er dette like naturlig som det er for en voksen med sertifikat å kjøre bil. Å slå hånden av et barn som tror på spøkelser (ånder) ,hekser (nå-tidens kalt Wicca etc) og trollmen (nå-tidens kalt Shamaner/healere) alver osv er synd. Om ikke barn får vokse opp med denne troen er jeg sikker på at livet deres vil bli mindre beriket av åndelighet og selv-innsikt samt livs-komfort enn vi som fatisk tror.

Det gunstige med å være overbevist om at det finnes mer etter døden i denne kroppen, er at frykten for å dø ikke eksisterer. Og jeg syns synd i de mennesker som går hele livet og gruer seg til kroppen velger å takke for seg. Hadde de bare visst at "dette er ikke slutten" hadde de aldri vært redd for å dø.

Blabla..kunne vel snakket i en evighet her :D
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
youlian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2006 22:12
18
Lokalisering: Bjerka

Innlegg av youlian »

Så sant så sant. Kunne ikke sagt det bedre selv. :mozilla_smile:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Asbjørn skrev:

Det er ikke et enkelt spørsmål du kommer med der, og jeg tror ikke det finnes et egentlig fasitsvar heller....

Det kan du kansje også gjøre ( såkalt mekanisk ) å spille på piano, uten å være egentlig musikalsk, men da er det ikke evnen til musikk som leder deg, men ren teknisk trening.

Når det gjelder det å ha evner som vi sier, så må man såvidt jeg vet ha litt åpning å starte med.
Alle har tildelt visse evner, men mange av disse er lukket, av forskjellige grunner.
Noen kurs kan kansje få åpnet opp evner som ligger latent, men det er og et faktum at mange mennesker ikke har evnene til f.ex å spille piano, eller se ting andre ikke ser.

Men at du har interessen for dette temaet i det heletatt, kan tyde på at du har noe som i øyeblikket er i dvale , og DA kan kansje - KANSJE - ett kurs være med å åpne.
Men om det hjelper, det er umulig å si... mennesket spår - GUD rår heter det, og det er ikke uten grunn ;-)

mvh Asbjørn
Viktige poeng, Asbjørn.

Tro kan flytte fjell - men er det igjen at man tror fjellet har blitt flyttet?
Det hjelper nok å aktivt gå inn for å nå sine mål, og jobbe med det,
og selv det som virker umulig ved første øyekast er bare en større utfordring.
Det finnes ikke umuligheter - alt er mulig.
Alle er født med evnen til å forandre livet sitt og forandre seg selv,
og alle er gitt den gave at vi kan gjøre alt. ALT.
Det er omgivelsene som preger oss, det er erfaringene og alt rundt oss og hvordan vi selv opplever det og ser på det som gjør oss til den vi er.
Enkelte har ikke fått noe "enklere" enn andre, de har bare hatt andre forutsetninger og vilkår. Derfor kan det igjen sies at det er enklere for dem.
Noen må bare jobbe hardere, men alle kan oppnå det samme.
Alle har de samme evnene i utgangspunktet,
man må bare finne dem.

Teknikk er nøkkelen,
øvelse gjør mester.
Finne seg selv.
Antall ord: 444
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

minna skrev:Jeg tror at det ligger i oss som barn. Til eldre vi blir, til "dummere" blir det, og da forsvinner evnen. Men vi kan trene på å få evnen tilbake. det holder jeg på med. :)
Det er omtrent samme tanke jeg er inne på.
Som barn er vi nærmest perfekte.
Så den dagen jeg selv er nybakt forelder med mine poder,
så vil jeg prøve å gi dem en god og trygg oppvekst, og la dem utvikle seg selv.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

ludoburgero skrev:
minna skrev:Jeg tror at det ligger i oss som barn. Til eldre vi blir, til "dummere" blir det, og da forsvinner evnen. Men vi kan trene på å få evnen tilbake. det holder jeg på med. :)
De aller fleste foreldre gjør jo det, men så forsvinner "evnen" likevel... :mozilla_frown:

Men det er ganske kult å følge med på ungene sine alikevel, alt de "ser", og ikke minst de vakre ordene de setter på det...
Men så var det det å skille mellom fantasi og det som faktisk er reellt for ungene, da... Det er ikke alltid like lett...

Uansett: Bare gled deg!! :D
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

hehe.. det med at unger er åpne.. det merka vi på 1 års dagen til onkel ungen... han lekte mye på gulvet. krabba mye frem og tilbake. så plutslig stoppa han opp. såg på eit vist punlt ved veggen og vinka og smilte.. så krabba han videre... hehe...
vi hadde ei veninna der som er litt klarsynt. å hu følte noe nærver akkuratt i det han gjore det.. :)
Antall ord: 70
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjelode
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Nov 2006 17:47
18
Lokalisering: Norges navle.

Innlegg av Sjelode »

Vel. kjæresten min var til en dame som var klarsynt, "for å å ut de onde åndene i han" for han har et tempramang. Hun kunne si hva som hadde skjedd med han siden han var liten. Og en ting hun sa, var at etterhvert kom han til å få "klarysnte krefter" eller noe sånt, men hun kunne ikke si noe mer om det sånn at han ikke kom for mye i det. Han var tydeligvis født med den "vanen" eller hva jeg skal kalle det. Går sikkert an å gå på kurs.
Antall ord: 94
ilusfm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 22:05
18
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

Asbjørn skrev:

mvh Asbjørn
Vel , tibetanerene kan tvinge opp "det tredje øyet" slik at envær kan få evnen til å se. Slik som jeg har forstått det etter en god del lesning og diskusjoner er etter at man har åpnet seg så utvikles disse "evnene" seg vidre, hvorav med trening og konsentrasjon/folkus blir man ettervært flinkere og mer bevist -
Når man leser litt finner man fort ut at de aller fleste religioner (om man kan kalle de det) sier alle mennesker har muligheten til å bruke sine "evner" og en del av de bruker vi inaktivt nesten vær dag - for eksempel intuisjon :)

Men det kommer jo an på hvorvidt du ønsker å tro det eller om du følger denne "norske" bølgen.. mange likheter, ja helt klart men det er deler som jeg føler mangler i den informasjonen vi har til rådighet her i norden-
Jeg føler at mange ØNSKER å føle seg spesiell og vil da ta til rådighet alt de har sett på film, serier, bøker, noveller, sanger osv.. Og jeg har snakket med en del "healere" /sjamaner o.l hvor det er utrolig få som vil dele sin viten.. Min tanke er at kanskje en del av de ikke engang selv vet svarene.
Men nå jabber jeg ivei her hehe :D

Det jeg skulle si er at jeg må si meg litt ening i Asbjørs innlegg, det finnes vel ingen fasitsvar - Men jeg tror alle er vi født med like "abilitys" men ikke i like aksepterende miljø :D
Ta et kurs eller to, men kanskje være litt tvilende til alt de sier? :mozilla_wink:
Antall ord: 539
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Lilja skrev:
ludoburgero skrev:
De aller fleste foreldre gjør jo det, men så forsvinner "evnen" likevel... :mozilla_frown:

Men det er ganske kult å følge med på ungene sine alikevel, alt de "ser", og ikke minst de vakre ordene de setter på det...
Men så var det det å skille mellom fantasi og det som faktisk er reellt for ungene, da... Det er ikke alltid like lett...

Uansett: Bare gled deg!! :D
Har du barn? :o
Det visste jeg ikke..
Jeg trodde du var relativt ung og sånt :)
(absolutt ikke noen fornærmelse det vel?)

Det å skille mellom fantasi og virkelighet:
sikker på at det ikke er denne "fy fy"-en som blir brakt over barna som hindrer for at visse evner får utvikle seg..? Altså, det jeg prøver å si - er det viktig å lære dem denne forskjellen? De blir kanskje for opptatt med å bare "tro på det de ser" fordi mamma og pappa sier så? Bare en liten tanke :)
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

ludoburgero skrev:
Har du barn? :o
Det visste jeg ikke..
Jeg trodde du var relativt ung og sånt :)
(absolutt ikke noen fornærmelse det vel?)

Det å skille mellom fantasi og virkelighet:
sikker på at det ikke er denne "fy fy"-en som blir brakt over barna som hindrer for at visse evner får utvikle seg..? Altså, det jeg prøver å si - er det viktig å lære dem denne forskjellen? De blir kanskje for opptatt med å bare "tro på det de ser" fordi mamma og pappa sier så? Bare en liten tanke :)
Jeg har to. Ei på snart to, og ei på fem.
Men jeg ER ung, bare så det er sagt! (enda to år igjen til 30-tallet...) :D

Min yngste "ser" mennesker rett som det er, snakker endel om "jenta" som er sammen med henne. Hun skremmer meg litt av og til... :mozilla_oops:

Jeg har aldri lagt noen demper på fantasien til ungene, og har prøvd så godt jeg kan å ta ting som helt naturlige når de gir uttrykk for noe "overnaturlig".
Jeg elsker å sitte og fable sammen med femåringen, det er utrolig hvor mange merkelige skapninger vi kan snakke om og beskrive ned til minste detalj. (også er det jo så gøy!)
Så jeg kan med hånda på hjertet si at fantasien har fritt spillerom her i huset.

Alikevel merker jeg at femåringen opplever mindre og mindre av disse "overnaturlige" tingene. (jeg bruker ordet overnaturlig i mangel på noe bedre...)
Hun er blitt større, og er opptatt av andre ting som venner, barnehagen, dans osv.

Så kanskje det er med unger som med oss voksne, at de rett og slett ikke tar seg tid til å føle på ting rundt seg? Man kan kanskje også undre seg på om man burde jobbet mer aktivt for at ungene skal beholde sine evner, men for meg blir det helt feil å skulle lede dem på den måten. Jeg vet at evnene ligger der, og de kan hentes fram igjen senere om man ønsker det :mozilla_wink:
Antall ord: 342

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links