Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHva er din oppfatning av hjelpere?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Hva er din oppfatning av hjelpere?

Innlegg av Hecate »

Er det noen som kunne tenke seg å dele sin oppfatning?
Jeg har mitt eget syn, men vil gjerne høre andres i håp om å forstå mer av hva som omgir oss i det daglige.
Antall ord: 35
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hjelpere kan jo delast inn i 2.

1. Mennesker som hjelper andre utan å kreve noko att for dette.

2. Tro på hjelpere i åndeskikkelse.

Hjelpere som kjem under kategori 1 er reelle og mange av oss kjenner eller vil betegne nokon som ein slik hjelper.

Hjelpere under kategori 2 er etter mit syn oppspinn og ein form for selvsuggesjon. Skjønt tror man sterkt nok på hjelpere, kan det faktisk få ein til å føle seg tryggere/sikrere.
Antall ord: 78
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Jeg har ikke tenkt over det egentlig, hjelpere er for meg bare noe mangen andre snakker om.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Hjelpere

Innlegg av kaja43 »

For meg er hjelpere energier som omgir oss for å hjelpe oss med ting vi behøver hjelp med i vår utvikling. De er omtrent på samme utviklingsnivå som oss selv og har hver sitt spesiale de hjelper med.

F.eks trenger du å utvikle en større forståelse for andre vil de hjelpe deg med dette ved å sørge for at engler jobber med dette i energiene dine, de lar deg møte personer og situasjoner hvor du får fokus på forståelse. Du møter kanskje mange syke en periode eller blir utsatt for en serie lignende situasjoner helt til du har lært det du skal om emnet.
Når du har lært det du skal trekker de seg litt tilbake og nye kommer frem med andre spesialer.
Antall ord: 133
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men hva er de?
Noen sier energi, andre ånder....hvor går skillelinjene her?
Antall ord: 14
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Diffusa skrev:Jeg har ikke tenkt over det egentlig, hjelpere er for meg bare noe mangen andre snakker om.. :mozilla_undecided:
Det var et ærlig og godt svar! Måtte smile litt da jeg leste det. Ikke negativt ment, altså. Det var så genuint og ærlig, lixom..
Du har ihvertfall erkjent at du ikke har noen formening, og det er jo en start.
Antall ord: 61
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

At de er noen overlegne og ubrukelige vesner.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Ånder/energier

Innlegg av kaja43 »

Hecate skrev:Men hva er de?
Noen sier energi, andre ånder....hvor går skillelinjene her?
Detg er sikkert forskjellige meninger om dette, men det de som undersøker dette clairvoyant sier at en ånd er en som ikke har kommet seg over av en eller annen grunn.

En hjelper er en energi, eller en sjel som har tatt på seg en oppgave med å hjelpe mennesker i deres utvikling.
Antall ord: 69
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er en allmenn oppfatning, ja.
Men er disse såkalte hjelperenergiene selvstendige energier eller er de en integrert del av vår egen. En kan jo skimte slike i auraen.

Jeg synes bare at det blir så komisk hvordan dette forklares, ikke det at jeg har noen bedre teorier, men jeg greier ikke å tro på den allmenne oppfatningen.
Antall ord: 59
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Exile skrev:At de er noen overlegne og ubrukelige vesner.
Er det fordi du er i eksil?

Er de det? Jeg aner ikke, for jeg bruker ikke min. Jeg pleier å gå utenom tjenstevei og rett til generalitetet. Meg selv,m.a.o.
Antall ord: 42
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Hjelpere

Innlegg av kaja43 »

Hecate skrev:Det er en allmenn oppfatning, ja.
Men er disse såkalte hjelperenergiene selvstendige energier eller er de en integrert del av vår egen. En kan jo skimte slike i auraen.

Jeg synes bare at det blir så komisk hvordan dette forklares, ikke det at jeg har noen bedre teorier, men jeg greier ikke å tro på den allmenne oppfatningen.
Jeg oppfatter de som selvstendige entiteter som kan være i auraen eller trekke seg ut om de vil eller det ikke er bruk for de så sterkt.

Spant litt rundt hva du synes er komisk ved det? At de er der? At de hjelper?
For meg er det like naturlig å få hjelp av de som å få hjelp til å holde døra når jeg bærer noe tungt.

Det som kan være litt "komisk" er at mange krediterer hjelpere for det meste, om det ikke er ånder da :mozilla_smile:
For vi har jo mange andre ting som kan spille inn også, intuisjon, vårt ubevisste, innlærte mønstre og for ikke å snakke om vår egen dømmekraft som mange kanskje ikk stoler så mye på. De er der for å hjelpe i vår åndelige utvikling, ikke for å gi oss penger eller lykke.
Noen ganger er det faktisk deres hensikt å hjelpe oss å ha det ille. Det er da vi lærer mest.
Antall ord: 227
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

hva med "fysiske hjelpere"....? like viktig... spør du meg.. men ikke så spennende virker det som... men vær våken he he.. så vil du begynne å kjenne de igjen og takke dem og for dem også :D
Antall ord: 38
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg synes det er komisk at det blir så personifisert.
Jeg klarer ikke å tro at disse er hele energier som er adskilt fra oss. Det kan godt være det er individuelt hvordan disse defineres.....
Antall ord: 35
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

snuppedilla skrev:hva med "fysiske hjelpere"....? like viktig... spør du meg.. men ikke så spennende virker det som... men vær våken he he.. så vil du begynne å kjenne de igjen og takke dem og for dem også :D
Det er et kjempeviktig poeng, det finnes flere slike for meg bare her inne. Særlig zind. Hun er min engle-stjerne-sjelevenn-etc. det er jeg sikker på. Hun har ihvertfall vunnet mine diskarnerte hjelperes tillit ;) (De digger deg, vennen)
Selv de som ikke vet at de bidrar, har en rolle i mitt liv. Tenk på det, folkens! :D
Antall ord: 99
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Hecate skrev:
Diffusa skrev:Jeg har ikke tenkt over det egentlig, hjelpere er for meg bare noe mangen andre snakker om.. :mozilla_undecided:
Det var et ærlig og godt svar! Måtte smile litt da jeg leste det. Ikke negativt ment, altså. Det var så genuint og ærlig, lixom..
Du har ihvertfall erkjent at du ikke har noen formening, og det er jo en start.

Ja man må alltid begynne et sted. :D
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links