Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bilder fra Lier Psykiatriske sykehus (Atter en gang, I know)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Nov 2006 22:01
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Svelvik
Bilder fra Lier Psykiatriske sykehus (Atter en gang, I know)
I helgen var vi oppe ved Lier å så oss runt, å kjente litt. Vi var 5 personer som var der og filmet/tok bilder. Mitt intrykk av stedet er at det har ganske mye aktivitet.
Derimot må jeg si at stedet i seg selv er nok til å fantasien til å rulle løpsk med deg. Det er gammelt, forfallent å utrolig slitt.
Istede for å fortelle hele hendelsesforløpet skal jeg holde meg til hva jeg kan vise dere her inne. Vi kom oss in i 2 av de 3 husene som er der. Det tredje var veldig godt spikret å låst, og vi ville tross alt ikke lage noe skade på stedet (selv om neste gang må jeg inrømme at skrutrekker er fristende å ta med...
Det ene huset så fotograferte vi litt utenfo, å når jeg studerte bildene idag, så fant jeg 3 relativt klare ansikter i dem. Jeg er 100% sikker på at disse bildene ikke er tuklet med (annet en å zoome in å forandre størelsen så dere kan se dem) men antar at sikkert noen kommer til å anklage meg for det. For dere som velger å tro meg, her er noen bilder jeg selv er noen av de klareste jeg har sett...
Om dere ikke ser det skal jeg "tegne" konturene av ansiktene på dem, så dere ser dem.. For meg er de solklare ihvertfal. Nåvel. Nok om dem.
Det er en "hendelse" jeg vil fortelle dere også. En venn av meg filmet runt i huset i håp om å fange noe på film, men dette gikk heller dårlig. Men når vi gikk in i en av rummene, så ble han helt stiv i noen sekunder før han utbrøt "Fy fan så ekkelt!". Jeg er i rummet bak han og hadde tatt bilde der han sto, jeg kjente at det var noe i nærheten men spurte alikevel hva han mente. "Nei, detta rummet var bare helt jævelig" svarte han å løp ut.Jeg gikk in å kjente at det var sinsykt kaldt der inne, å lukta... Merkelig. Kan ikke sette fingern på hva, men det var bare rart liksom.
Når vi kom hjem å så på bildene, så fikk begge sjokk når vi så det bildet tatt av han filmende det ene rummet. Jeg vet ikke HVA det er, men NOE er det. Først vil jeg bare fortelle at rummet foran han er helt tomt, bare helt vanlige betongvegger uten noe som kan gi gjennskin i kamera. Jeg har vært amatør fotograf i snart 5 år, men aldri sett noe som ligner dette... Noen som kan forklare?
http://www.zintek.ca/methras/roger.jpg
Dette stedet er spennende... Det har en historie som få andre steder jeg har hørt om, og aktivitetsnivået der er "breathtaking" uten å overdrive.
EDIT: forandra siste bildet til en link siden det er så stort.
Derimot må jeg si at stedet i seg selv er nok til å fantasien til å rulle løpsk med deg. Det er gammelt, forfallent å utrolig slitt.
Istede for å fortelle hele hendelsesforløpet skal jeg holde meg til hva jeg kan vise dere her inne. Vi kom oss in i 2 av de 3 husene som er der. Det tredje var veldig godt spikret å låst, og vi ville tross alt ikke lage noe skade på stedet (selv om neste gang må jeg inrømme at skrutrekker er fristende å ta med...
Det ene huset så fotograferte vi litt utenfo, å når jeg studerte bildene idag, så fant jeg 3 relativt klare ansikter i dem. Jeg er 100% sikker på at disse bildene ikke er tuklet med (annet en å zoome in å forandre størelsen så dere kan se dem) men antar at sikkert noen kommer til å anklage meg for det. For dere som velger å tro meg, her er noen bilder jeg selv er noen av de klareste jeg har sett...
Om dere ikke ser det skal jeg "tegne" konturene av ansiktene på dem, så dere ser dem.. For meg er de solklare ihvertfal. Nåvel. Nok om dem.
Det er en "hendelse" jeg vil fortelle dere også. En venn av meg filmet runt i huset i håp om å fange noe på film, men dette gikk heller dårlig. Men når vi gikk in i en av rummene, så ble han helt stiv i noen sekunder før han utbrøt "Fy fan så ekkelt!". Jeg er i rummet bak han og hadde tatt bilde der han sto, jeg kjente at det var noe i nærheten men spurte alikevel hva han mente. "Nei, detta rummet var bare helt jævelig" svarte han å løp ut.Jeg gikk in å kjente at det var sinsykt kaldt der inne, å lukta... Merkelig. Kan ikke sette fingern på hva, men det var bare rart liksom.
Når vi kom hjem å så på bildene, så fikk begge sjokk når vi så det bildet tatt av han filmende det ene rummet. Jeg vet ikke HVA det er, men NOE er det. Først vil jeg bare fortelle at rummet foran han er helt tomt, bare helt vanlige betongvegger uten noe som kan gi gjennskin i kamera. Jeg har vært amatør fotograf i snart 5 år, men aldri sett noe som ligner dette... Noen som kan forklare?
http://www.zintek.ca/methras/roger.jpg
Dette stedet er spennende... Det har en historie som få andre steder jeg har hørt om, og aktivitetsnivået der er "breathtaking" uten å overdrive.
EDIT: forandra siste bildet til en link siden det er så stort.
Sist redigert av Methras på 07 Nov 2006 00:08, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 479
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
I intend to live forever...
.. or atleast die trying!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2005 14:46
- 18
- Blitt takket: 1 gang
sikkert sola som fucker siden det rommet har et vindu
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Du tar nok feil i begge påstandene dine der.RiffSki skrev:sikkert sola som fucker siden det rommet har et vindu
Rummet har ikke et vindu, det er en ødelagt bokhylle på betongvegg.
Desuten så er dette bildet tatt sån rundt 22 tiden på kvelden, så da måtte det vært månen...
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2005 14:46
- 18
- Blitt takket: 1 gang
nuvel, lyset på veggen til høyre er ganske avslørende pluss at jeg var der for 4 uker sia
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Da anbefaler jeg deg å dra dit igjen, for hukommelsen din er feilRiffSki skrev:nuvel, lyset på veggen til høyre er ganske avslørende pluss at jeg var der for 4 uker sia
Hadde det vært sol ute å et vindu der hadde jeg ikke reagert på det liksom... Såpass kan jeg om fotografering.
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Uff da.. Håper jeg virkelig ikke!Sol@ngelica skrev:Får jeg mareritt i natt også....
Antall ord: 17
Hide post links |
Jo det betyr ulykke når jeg leser om Lier.
Men jeg må bare da så..
Får skylde meg selv..
Men jeg må bare da så..
Får skylde meg selv..
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Okt 2006 21:03
- 18
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Hovin i Telemark
- Blitt takket: 3 ganger
æsj.. de ansiktene var ekle... :mozilla_surprised:
Antall ord: 7
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Får håpe denne gangen er et untak!Sol@ngelica skrev:Jo det betyr ulykke når jeg leser om Lier.
Men jeg må bare da så..
Får skylde meg selv..
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Des 2004 21:29
- 19
- Lokalisering: Oslo
Du beveget nok litt på kameraet mens du tok bildet, og så har du fått gjenskinn fra lampen. Så når blitzen flashet og du beveget litt på deg, så har han fått et skinn på seg. Det kan også være han som beveget seg. Det kan skje selv om du ikke brukte lang lukkertid
Antall ord: 58
Ain't that the way it goes
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Som jeg skrev har jeg holdt på mye med foto de siste 5 årene...CandyMilla skrev:Du beveget nok litt på kameraet mens du tok bildet, og så har du fått gjenskinn fra lampen. Så når blitzen flashet og du beveget litt på deg, så har han fått et skinn på seg. Det kan også være han som beveget seg. Det kan skje selv om du ikke brukte lang lukkertid
hadde jeg flyttet på kamera, skulle hyllene osv også være uklare, men de er skarpe å fine... Å om han flytter på seg så hadde det sett helt annerledes ut, han hadde vært viskete å de orange "skyggene" man ser hadde også vært av samme farge som klærne.
Angående gjennskinn i lampen hadde det vært en bra teori om det hadde vært lysrør i lampen... men det er ikke noe lysrør der nå, den er tom.
Antall ord: 156
Hide post links |
Syns bildene er for uklare. Har du de i vanlig størrelse uten å ha klippet noe ut? Vil gjerne se hele bildet jeg.
Så jeg kan avgjøre selv. Og så, hvis jeg ikke finner noe kan jeg se på klippene og forstørrelsene.
Atmi
Så jeg kan avgjøre selv. Og så, hvis jeg ikke finner noe kan jeg se på klippene og forstørrelsene.
Atmi
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Sure thing.
Bildet av han som filmer er helt fullt bilde, bare forandret størelse (da orginalet er på 4 Mb)
Her er lenke til de andre to bildene 100% uredigerte og uforandret.
http://www.zintek.ca/methras/DSC03512.JPG
http://www.zintek.ca/methras/DSC03513.JPG
om du zoomer in på vinduene så ser du det.
EDIT: Ett ansikt i første bildet, to i det andre.
Bildet av han som filmer er helt fullt bilde, bare forandret størelse (da orginalet er på 4 Mb)
Her er lenke til de andre to bildene 100% uredigerte og uforandret.
http://www.zintek.ca/methras/DSC03512.JPG
http://www.zintek.ca/methras/DSC03513.JPG
om du zoomer in på vinduene så ser du det.
EDIT: Ett ansikt i første bildet, to i det andre.
Antall ord: 68
Hide post links |