Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøke-tider...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Spøke-tider...
I stort sett alle spøkelseshistorier man hører skjer det skumle ting rundt midnatt, og jeg har hørt flere si at på steder med åndelig aktivitet er det mellom klokka ett og fire om natten det er mest aktivitet.
Kan noen svare på om dette stemmer, og isåfall, hvorfor er det sånn?
Følger ånder klokka?
Eller er de avhengige av mørket??
Eller er dette bare påstander som ikke stemmer,
men som har fått grobunn i vår egen mørkeredsel???
Følger ånder klokka?
Antall ord: 88
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 22:39
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lørenskog
Re: Spøke-tider...
myter. Om det er morgen, ettermiddag, kveld eller natt spiller ingen rolle. vil en ånd vise seg så viser den ånden segLilja skrev:I stort sett alle spøkelseshistorier man hører skjer det skumle ting rundt midnatt, og jeg har hørt flere si at på steder med åndelig aktivitet er det mellom klokka ett og fire om natten det er mest aktivitet.
Følger ånder klokka?
Men hvis man dikter opp en spøkelseshistorie er det selvsagt mer spennende å fortelle om at det var mørkt og natt og gjerne litt lyn og torden på kjøpet. det er ikke dermed sagt at alle historiene med disse ingrediensene er oppspinn...ikke missforstå Men de virkemidlene blir brukt for å få historiene til å virke mer skremmende. derfor det med midnatt etc
Antall ord: 175
is there anybody out there...?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Sep 2005 19:16
- 19
- Kjønn (valgfri): Mainn
- Blitt takket: 7 ganger
Midnatt betyr opprinnelig(naturlig nok) midt på natten. Det betydde ikke nødvendigvis klokka tolv før i tiden. Midnatt er det tidspunktet på natten som er mørkest, og dette er det beste tidspunktet for menneskehjernen å naturlig falle inn i Alfabølgetilstand over litt lengre perioder enn bare noen sekunder, som er vanlig på dagen. Som med dagdrømming. Dette er tilstanden det er enklest å se, høre, kommunisere med, påkalle, eller ha annet samspill med ånder på. Inkludert deg selv.Vi er alle påvirket av sola på en eller annen måte, og forestill deg at sola flytter seg (fra vårt perspektiv) rundt på den andre siden av jorda midt på natta. Da treffer all energien i jorda oss på den andre siden, forsterket av solas gjennomtrengende kraft. Om dagen treffer solas kraft oss direkte, og har ingen kanal den går gjennom, bortsett fra når det er konjunksjoner med sola og planetene som ligger innenfor jordas bane i forhold til sola.
Tidspunktet som burde vært satt som "de onde" åndenes (demonenes) time, burde være tre om natta, for Jesus døde etter sigende klokka tre om dagen. Derfor blir det bare naturlig for de som setter seg opp mot ham, å håne timen hver natt på motsatt side av døgnet. Bortsett fra at jeg mener akkurat det er bullkræpp
Tidspunktet som burde vært satt som "de onde" åndenes (demonenes) time, burde være tre om natta, for Jesus døde etter sigende klokka tre om dagen. Derfor blir det bare naturlig for de som setter seg opp mot ham, å håne timen hver natt på motsatt side av døgnet. Bortsett fra at jeg mener akkurat det er bullkræpp
Antall ord: 230
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
På natten er det roligere rundt oss, å derfor blir vi mere følsomme på f.eks "spøkelser".
Jeg erfarer det selv, at jeg er mer følsom på kvelden/natten når roen har senket seg rundt meg..
Jeg erfarer det selv, at jeg er mer følsom på kvelden/natten når roen har senket seg rundt meg..
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Okt 2005 10:06
- 19
- Lokalisering: Skien
Signerer på den der jeg ToneG...
Åndene som er blitt igjen her, går ikke etter klokkeslett. De er der hele tiden, men det er ikke alltid at vi hører og merker de på dagtid da det er som regel veldig mye aktivitet og mange forskjellige lyder rundt oss.
Men derimot når kvelden, natten og stillheten og roen har senket seg, så er vi mye mer mottakelig for å merke åndene.
Selvfølgelig kan man både høre, føle og merke åndene på dagtid.
Det finnes ingen klokkeslett for ånder
:mozilla_smile:
Åndene som er blitt igjen her, går ikke etter klokkeslett. De er der hele tiden, men det er ikke alltid at vi hører og merker de på dagtid da det er som regel veldig mye aktivitet og mange forskjellige lyder rundt oss.
Men derimot når kvelden, natten og stillheten og roen har senket seg, så er vi mye mer mottakelig for å merke åndene.
Selvfølgelig kan man både høre, føle og merke åndene på dagtid.
Antall ord: 95
Lizza
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
Joda, åndene er aktive på dagtid også :mozilla_smile:
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2006 00:12
- 18
Når en ånd kan vise seg med hatt og klær hvorfor ikke klokke da ?Lizza skrev: Selvfølgelig kan man både høre, føle og merke åndene på dagtid.
En ånd har full kontroll på oss og er på et nivå som vi ikke evner, de viser seg ikke når det er kamera heler, jeg ville ikke at noen sku ta bilde av meg etter min død. Hva ville barna sagt, eller familien ellers ? Tror de hadde havna på galehus da. Men vise at jeg er der med lyd og litt flytting på ting det hadde vert morro.
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jan 2006 23:36
- 18
- Lokalisering: hamar
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Spøke-tider...
Eller..."Det var en mørk og stormfull aften"....som de sier i The julekalender
:mozilla_wink:
:mozilla_wink:
Antall ord: 17
Fortell meg, og jeg glemmer
Vis meg, og jeg husker
Involver meg, og jeg forstår!
(Kinesisk ordtak)
Vis meg, og jeg husker
Involver meg, og jeg forstår!
(Kinesisk ordtak)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
For meg er virker det som "åndeligheten" er mest aktiv ca 03. Og hvis jeg er ute hender det jeg møter på kvart over tre spøkelset og går på nachspiel
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2006 17:51
- 18
- Lokalisering: Drammen
Tror ikke klokkeslett har noen spesiell betydning, men heller hvilken "sinnsro" kroppen din befinner seg i - slik jeg ser det, bestemmer du selv klokkeslett for "opplevelsene" :mozilla_smile:
Antall ord: 28
Vær forandringen, og du vil se verden
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Min erfaring er mellom 0200 og 0500.
Personlig tror jeg det har med roen og freden som senker seg.
Personlig tror jeg det har med roen og freden som senker seg.
Antall ord: 19
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det er nettopp det jeg tror også, men det er alltid morsomt å få andres meningersivastar skrev:Tror ikke klokkeslett har noen spesiell betydning, men heller hvilken "sinnsro" kroppen din befinner seg i - slik jeg ser det, bestemmer du selv klokkeslett for "opplevelsene" :mozilla_smile:
Har dessuten sett ånder en eneste gang, og det var midt på dagen i strålende sol, så jeg vet jo forsåvidt at klokkeslett ikke spiller noen rolle... :mozilla_smile:
Tusen takk for alle svar, forresten, og kom gjerne med flere
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Ser ting hele dagen for min del, bare blir ekstra sterkt rundt 03, blir litt det motsatte tidspunktet for full dag. Et eller annet der, litt usikker. Føles av og til som å stå midt i en storm av og til, litt vanskelig for å sovne, og blokke det ut da.
Antall ord: 50
Hide post links |