Hva kan et gjennferd/spøkelse gjøre?
Kan ikke de klarsynte eller hva nå de heter bare bli enige i hva et spøkelse/gjennferd/energi kan gjøre.. Jeg lo så jeg pissa på meg da jeg så på åndenes makt sist søndag og hun hadde blitt antastet av et gjennferd- Jeg mener wtf da menneske, det var vel litt overdrevent .
Mine "studier" tilsier at man har energi, vi mennesker er alle energi vi og. Vårt fysiske jeg, kan løfte ting lukke dører, lage mat, gå på do etc. Men at en energi uansett hvor negativ/sur/seksuelt frustrert den en måtte være, måtte da i teorien ha kunnet krystalisere seg for å direkte bruke sin energimasse til å bli en hånd som den kan klipe noen i baken med-
Du kan heller ikke skylde på telekinese i denne tråden fordi du kan simpethen ikke "mane" en kald lang hånd som antaster en energi med egen puls og aura- en gjenstand er noe helt annet i min bok iallefall-
Hva mener du?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Question 2..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Okt 2006 22:05
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Halden
Question 2..
Antall ord: 182
"Friends help, a guinea pig tricked me"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jun 2006 10:47
- 18
- Lokalisering: Neverland
-
- Nybegynner
- 18
hehe er vel og litt vanskelig å svare på siden man ikke har en "fasit" når det kommer til paranormale ting
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Hmm... Hvis det er sånn at gjenferd/energier/poltergeister
(kall det hva du vil)
kan kaste gjenstander gjennom lufta, kan de vel fysisk ta på folk og?
Bare en tanke, har ikke opplevd noen av delene...
(kall det hva du vil)
kan kaste gjenstander gjennom lufta, kan de vel fysisk ta på folk og?
Bare en tanke, har ikke opplevd noen av delene...
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Des 2005 00:47
- 18
- Lokalisering: Nordland
hei
hmm mange gode spm hihihi
jeg kan tenke meg at om en avdød ånd blir nok sint å frustrert.(Følelser er energi)
så tror jeg energien kan bygge seg såpass opp at den kan bevege ting.Men jeg tror ikke det er lett for åndene å bevege ting,ville jo sikkert vært det samme som vi skulle klare telekinese.
jeg tror nok at di kan røre oss fysisk i visse tilfeller,men tror det er veldig sjeldent da det krever mye energi.
men så kommer det jo en annen ting å att noen mennesker er mere sensitive å åpne for det å di vil kanskje merke føle slike ting lettere,som feks att man kjenner noe stryke på en.
jeg kan tenke meg at om en avdød ånd blir nok sint å frustrert.(Følelser er energi)
så tror jeg energien kan bygge seg såpass opp at den kan bevege ting.Men jeg tror ikke det er lett for åndene å bevege ting,ville jo sikkert vært det samme som vi skulle klare telekinese.
jeg tror nok at di kan røre oss fysisk i visse tilfeller,men tror det er veldig sjeldent da det krever mye energi.
men så kommer det jo en annen ting å att noen mennesker er mere sensitive å åpne for det å di vil kanskje merke føle slike ting lettere,som feks att man kjenner noe stryke på en.
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Jeg reagerte også veldig på akkurat dette når jeg så denne episoden av åndenes makt TamTari! Jeg tenker også på disse to tingene Lilja og Rose nevner, med at noen er mer sensitive (og kan oppleve det som fysisk selv om det ikke er det?) ,og at hvis ånder kan kaste og bevege på ting så kan de vel muligens røre borti et menneske også?
For å kaste inn et spm til...: Kan det være slik at det er forskjell på ånder som har hatt menneskelige liv og ånder som fremstår som menneskelige skikkelser, men er av en litt annen karakter?
For å kaste inn et spm til...: Kan det være slik at det er forskjell på ånder som har hatt menneskelige liv og ånder som fremstår som menneskelige skikkelser, men er av en litt annen karakter?
Antall ord: 104
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Ånden det dreide seg om klarte sansynligvis å senke sin vibrasjonsfrekvens til et nivå som er lik vår fysiske frekvens.
Mennesker kan også kontakte ånder ved å heve sin frekvens.
Ånden brukte her sin energi i minnet om sin kropp den en gang hadde som menneske, å da er det ikke unaturlig at denne damen kjente denne hånden..
Energier styrt fra vår bevisthet/sjel danner vårt fysiske legeme,og sånn tror jeg det også er i åndeverden.
Mennesker kan også kontakte ånder ved å heve sin frekvens.
Ånden brukte her sin energi i minnet om sin kropp den en gang hadde som menneske, å da er det ikke unaturlig at denne damen kjente denne hånden..
Energier styrt fra vår bevisthet/sjel danner vårt fysiske legeme,og sånn tror jeg det også er i åndeverden.
Antall ord: 79
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
jammen get real da Antastingsånder?
Jo jeg tror "ånder" kan bevege på ting - TING.. Jeg så en gang et program på discovery om akkurat det der aka poltergaist fenomenet. Elektriske vibrasjoner eller støt beveger gjenstander på nyst samme måte som telekinese skal fungere- Men grunnen til at dette fårekommer, og dette særlig i hjem med tennåringer, er at den elektrisitet vi støter ut er mye kraftigere hos rebelske tennåringer og den "massen" koliderer med annen energi som utgjevner seg selv ved f.eks å skyve dører, smelle i vegger, kaste glass etc
Jo jeg tror at gjennferd kan "fokusere" sin energi til nettopp disse ting- smelle med dører etc. Men at de kan dette, and i quote;
"D va akkurat som ei lang kaill hain som tok ordentlig tak hær, og drog dein sakte opp"
det er vel å ta litt hard i?
Jo jeg tror "ånder" kan bevege på ting - TING.. Jeg så en gang et program på discovery om akkurat det der aka poltergaist fenomenet. Elektriske vibrasjoner eller støt beveger gjenstander på nyst samme måte som telekinese skal fungere- Men grunnen til at dette fårekommer, og dette særlig i hjem med tennåringer, er at den elektrisitet vi støter ut er mye kraftigere hos rebelske tennåringer og den "massen" koliderer med annen energi som utgjevner seg selv ved f.eks å skyve dører, smelle i vegger, kaste glass etc
Jo jeg tror at gjennferd kan "fokusere" sin energi til nettopp disse ting- smelle med dører etc. Men at de kan dette, and i quote;
"D va akkurat som ei lang kaill hain som tok ordentlig tak hær, og drog dein sakte opp"
det er vel å ta litt hard i?
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Aug 2006 00:58
- 18
- Lokalisering: trondheim
Enig med deg om at spøkelser og ånder ikke kan gjøre noen noe vondt, untatt at en kan bli redd. Men jeg undrer meg over om det er kulturforskjeller... ? Eller at ånder er så utrolig forskjellig? Såg et amerikansk "åndenes makt" program på discovery "HAUNTED" hvor åndene var rett og slett vonde og prøvde å drepe folk. Hvor det ble tilkalt prester for exorsisme... istedet for som på "våre" program hvor de klarsynte tenner løys og ber de døde gå i lyset... I de fleste andre program fra amerika fremstiller de ånder som "djevelens verk" på en måte. Handler dette om kultur? religion? grad av synskhet? Synes det er så merkelig at det drives så ulik praksis rundt om.. Det kan jo enlig min "religion ikke være forskjeller på land"
Antall ord: 138
tror fortsatt på det jeg tror på..
Hide post links |
Skremmende
Var på kirkegården for en stund siden, da jeg skulle gå derfra var det noen som huket tak i skulderen min, ble livredd og sprang..
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Ingen har noen forklaring på hva spøkelser kan gjøre eller ikke gjøre, det er vel sikkert mye forskjellig. Det paranormale er jo nettopp det, noe vi ikke får til å forklare med vår vitenskap og oppfatning av normalitet.
Antall ord: 42
MM
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Sep 2005 19:16
- 19
- Kjønn (valgfri): Mainn
- Blitt takket: 7 ganger
Jeg tror det handler om elektromagnetisk stråling, som mennesker har i og rundt kroppen. Det er dette som beveger seg gjennom hjernen og nervesystemet for å få det til å virke som det skal, og er ubalansert når det ikke fungerer som det skal. På samme måte kan man forklare tankeoverføring og psykokinese. Man må bare lære seg å kontrollere den typen energi også utover vårt umiddelbare nærhet. Alt er energi, også materien, som er "størknet" lys. (vibrerer sakte). Jeg tror at den andre siden har andre regler og begrensninger/ubegrensniger enn vår side, så det overrasker ikke at de kan ta på folk. Jeg har vært borti hus hvor åndene har manifestert seg synlig for folk som ikke er trent i å se dem, eller har evner til å se dem andre steder enn akkurat der, poltergeist, fysisk kontakt, lydmanifestasjoner, og varme/kuldemanifestasjoner. (dette har jeg erfaring med at i noen enkeltstående tilfeller har foregått i ett og samme hus).
Antall ord: 168
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.
Hide post links |