Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Har jeg vært død?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Mar 2005 17:33
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: et øde sted kalt Skedsmokorset
Har jeg vært død?
En gang i 2003 tre ble jeg sparket av en hest i korsryggen og sprakk milten min, den er fjerna nå da... Men etter smertene i magen kom jeg til tunnelen med lyset i enden, jeg ville absolutt, ikke under noen omstendigheter gå mot det, jeg hadde ekkel følelse av at jeg kom til å dø :mozilla_surprised: Så på en eller annen måte "svevde" jeg opp over tunnel og så meg selv ligge på bakken, jeg brydde meg overhodet ikke! Jeg snudde meg og der stod det en svarthåret jente som het Elisabeth, Else, Elisa, Ellen eller noe sånt (husker ikke ) Hun fortalte at hun hadde dødd i en bilulykke for elleve eller femten år siden, hun var tenåring og gikk kledd som en goth.
Jeg så solen rett fram for meg, men ble ikke blendet, det var mange mennesker som var samlet et sted langt borte, men klarte ikke gå dit - hverken bena eller munnen rikket seg!
Mannen som plutselig stod noen få meter unna meg begynte å snakke til jenta ved siden av meg, han sa noe om at hun måtte gi slipp på meg fordi det er mange som ennå er glade i henne osv. Jeg bestemte meg for å spørre fyren om det lyset som var rett foran meg er Gud? De hørte meg ikke, jeg spurte flere ganger, men fikk aldri noe svar, det var som om jeg måtte snakke på en annen måte, ikke et annet språk, men på en helt annen måte!
Plutselig så dem på meg og sa at det ikke var Gud. Der stod jeg da i stillheten, hverken kaldt, varmt eller vindfullt - helt perfekt!
Plutselig var det som om noen dro meg nedover den samme veien jeg kom opp, i en brå sving så jeg bestefar, en korselig mann jeg aldri før har møtt! Han ropte på meg at jeg måtte vente, men da var det for sent...
Senere så jeg på en episode av "fakta på lørdag", som gikk på nrk på lørdagene før. Det handlet om nær døden opplevelser og slike ting. Flere ti talls folk over hele verden har opplevd slik ting, spesielt på operasjonsbordet. Ekspertene har funnet ut at i ca. fem sekunder er du død, men det virker som om det varer i en time!
Har jeg vært død da...?
Jeg så solen rett fram for meg, men ble ikke blendet, det var mange mennesker som var samlet et sted langt borte, men klarte ikke gå dit - hverken bena eller munnen rikket seg!
Mannen som plutselig stod noen få meter unna meg begynte å snakke til jenta ved siden av meg, han sa noe om at hun måtte gi slipp på meg fordi det er mange som ennå er glade i henne osv. Jeg bestemte meg for å spørre fyren om det lyset som var rett foran meg er Gud? De hørte meg ikke, jeg spurte flere ganger, men fikk aldri noe svar, det var som om jeg måtte snakke på en annen måte, ikke et annet språk, men på en helt annen måte!
Plutselig så dem på meg og sa at det ikke var Gud. Der stod jeg da i stillheten, hverken kaldt, varmt eller vindfullt - helt perfekt!
Plutselig var det som om noen dro meg nedover den samme veien jeg kom opp, i en brå sving så jeg bestefar, en korselig mann jeg aldri før har møtt! Han ropte på meg at jeg måtte vente, men da var det for sent...
Senere så jeg på en episode av "fakta på lørdag", som gikk på nrk på lørdagene før. Det handlet om nær døden opplevelser og slike ting. Flere ti talls folk over hele verden har opplevd slik ting, spesielt på operasjonsbordet. Ekspertene har funnet ut at i ca. fem sekunder er du død, men det virker som om det varer i en time!
Har jeg vært død da...?
Antall ord: 407
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det må jo ha vært en fantastisk opplevelse, Jerker :mozilla_smile:
For all del, misunner deg ikke ulykken du ble utsatt for,
men så deilig da, å få et innblikk i hvordan der er på den andre siden,
og å vite at noen venter på deg den dagen det er din tur!!
Du var kanskje ikke død, men veldig veldig nære...
Regner med livet fikk en litt annen dimensjon etter dette :mozilla_wink:
For all del, misunner deg ikke ulykken du ble utsatt for,
men så deilig da, å få et innblikk i hvordan der er på den andre siden,
og å vite at noen venter på deg den dagen det er din tur!!
Du var kanskje ikke død, men veldig veldig nære...
Regner med livet fikk en litt annen dimensjon etter dette :mozilla_wink:
Antall ord: 74
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jul 2006 00:18
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Veldig vanskelig å svare på, Jerker.. Det er nok få med den typen erfaringer her. Men det er en fantastisk historie.
Hvis jeg hadde opplevd noe lignende, hadde jeg gjort en skikkelig innsats for å få tak i andre som hadde hadd slike opplevelser, og sammenligne.. For å finne ut hvor likt folk opplever slikt.
Hvis jeg hadde opplevd noe lignende, hadde jeg gjort en skikkelig innsats for å få tak i andre som hadde hadd slike opplevelser, og sammenligne.. For å finne ut hvor likt folk opplever slikt.
Antall ord: 52
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Har vært en liten tur over på andre siden selv, men ikke gjennom en ulykke eller noe slikt. Hadde en liten ute av kroppen opplevelse når jeg gikk ute i en park med hunden min her i Bergen. Forsvant ut av kroppen og ble sluppet inn på andre siden, slik det kommer til å bli når jeg dør igjen. Det så ut som det gjorde i virkeligheten, trærne beveget seg som om vinden blåste men ingen vind, det var natt men alt var lyst opp av nordlys som sveipet over bakken og himmelen. Var borte i noe som virket som en dag, bare gikk tur og snakket med gamle kjente som jeg møtte på veien. Hunden min, ble også med, han løp rundt og lekte seg med lyset som gled over terrenget.
Når jeg kom tilbake hadde det gått noen timer, telefonen hadde slått seg av. Kjæresten min hadde friket ut litt over den "lille" kveldsturen og ringte med en gang jeg slo på telefonen igjen. Den ble aldri helt bra igjen, måtte bytte like etterpå. Og før noen kommer med morsomme bemerkninger, nei, jeg bruker ikke dop. Røyker ekstremt sjelden Ole Brumm røyk og da aldri mer enn et trekk eller to, vanlig sigg er best. Ingen syre, Onkel H eller Smiley tabletter
Når jeg kom tilbake hadde det gått noen timer, telefonen hadde slått seg av. Kjæresten min hadde friket ut litt over den "lille" kveldsturen og ringte med en gang jeg slo på telefonen igjen. Den ble aldri helt bra igjen, måtte bytte like etterpå. Og før noen kommer med morsomme bemerkninger, nei, jeg bruker ikke dop. Røyker ekstremt sjelden Ole Brumm røyk og da aldri mer enn et trekk eller to, vanlig sigg er best. Ingen syre, Onkel H eller Smiley tabletter
Antall ord: 229
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Mennesker på andre siden bruker ikke verbal språk for øvrig, snakker via tankestrømmer, eller telepati. Sikkert derfor de ikke svarte deg når du snakket til dem.
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Du har nok ikke vært død.
Du har nok mistet bevisstheten, og din opplevelse stammer nok fra den perioden da bevisstheten var på vei bort, og/eller på vei tilbake.
Du har nok mistet bevisstheten, og din opplevelse stammer nok fra den perioden da bevisstheten var på vei bort, og/eller på vei tilbake.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Nov 2006 22:01
- 18
- Lokalisering: Svelvik
Død er nok feil ord å bruke, ja. Derimot så kunne du nok ha dødd om du hadde slippet taket å gitt opp. Den opplevelsen du hadde er noe svært få opplever.
Kan desverre ikke hjelpe deg da dette er noe jeg selv ikke er så insatt i enda.
Jeg ønsker deg lykke til videre!
Kan desverre ikke hjelpe deg da dette er noe jeg selv ikke er så insatt i enda.
Jeg ønsker deg lykke til videre!
Antall ord: 56
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
I intend to live forever...
.. or atleast die trying!
I intend to live forever...
.. or atleast die trying!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
nær døden
jeg driver ennå med hester, og har helt topp, men den hesten som sparket meg er en litt sånn "gal" hest! så var det slik at den dumme rytteren snudde hesten sin ved siden av meg og ei annen en så da kom bakparten altfor nær meg, hadde tenkt å løpe, men så stod det en sånn "sukkerbit" i veien, en sånn man trår på for å komme seg åppå store hester, hadde sikkert greid det... men...
Antall ord: 81
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
nær døden
nei nå ble jeg stolt
ikke bare meg liksom
ikke bare meg liksom
Antall ord: 9
Hide post links |
Hehe, det var veldig vondt å brekke den da jeg gikk i første. Var det vondt for deg eller?
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
nær døden
næh! jeg skrek jo en god del etter sparket, men jeg merka nesten ingenting...
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Tror nok du hadde en nær døden opplevelse ja, er en dokumentar om det her faktisk: http://video.google.com/videoplay?docid ... 9246890757
Og ser man den dokumentaren beskriver jo flere av de folkene akkurat det samme som du beskrev.
Og ser man den dokumentaren beskriver jo flere av de folkene akkurat det samme som du beskrev.
Antall ord: 42
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Des 2006 19:38
- 17
- Lokalisering: Trondheim
Re: Har jeg vært død?
Fy f*** for en frekk hest! xD Nei, da. Hester er bare best;)
Hva var det med den jenta, tro? Hmm... Det KAN være hjelperen din! Du sa at bestefaren din kom fram? Det kan også være hjelperen din..
Lykke til i fremtiden, og pass det for hester du ikke stoler på^^,
Hva var det med den jenta, tro? Hmm... Det KAN være hjelperen din! Du sa at bestefaren din kom fram? Det kan også være hjelperen din..
Lykke til i fremtiden, og pass det for hester du ikke stoler på^^,
Antall ord: 54
♥♥♥Lupus♥♥♥
♫♫Piano♫♫
♫♫Piano♫♫
Hide post links |