Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid dreaming? Hvordan?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kaput
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mar 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Namsos

Innlegg av Kaput »

En lucid drøm er som nevnt tidligere, å bli bevisst på at man faktisk drømmer.
Og man får muligheten til å kontrollere sin atferd i drømmen.

Jeg har opplevd å ha lucide drømmer i perioder med lite søvn..i forbindelse med eksamens stress osv.
Et annet tips for å finne ut om man er i den astrale verden/drømmeverden er å 'hoppe', så hvis man flyter opp mot taket, da vet man at man drømmer!
Og dra i fingern funker også..det er helt crazy, den strekkes jo laaaangt!

Det som er digg med lucide drømmer, er at man kan gjøre så uendelig mye rart som man ikke kan i den bevisste verden!

Jeg skal beskrive en lucid drøm jeg hadde i Juli engang..:

Jeg la meg til å sove, sånn uten å tenke på noe spesielt..jeg hadde vært på jobb i 10 timer, og helt utslitt som jeg var, la jeg meg ned på senga, på siden vel og merke.
Idet jeg sovnet, følte jeg en prikkende følelse i føttene/hodet, og så så jeg meg rundt, og fant megselv sittende på gulvet i underetasjen. Ingen lys var slått på, men alikevel var det opplyst.
Jeg reiste meg opp og prøvde å hoppe, og jeg fløt opp mot taket oppover veggen faktisk lol
Jeg sa til meg selv, at jeg ville åpne ytterdøra for å se hvordan det så ut, og jeg gikk langsomt mot døra, åpnet den, og snøstormen veltet inn!
Jeg satte meg ned på gulvet og observerte hvordan sneen fylte rommet og alt ble hvitt.
Etterhvert begynte jeg å 'føle' kulden, og mot all forventning, gikk jeg ut av ytterdøra.
Det var nærmest som en slags portal til en annen verden, for da jeg gikk ut av døra, kom jeg på toppen av et snøkledd fjell, med solskinn og fullt påkledd med snowboard klær.
Jeg 'fløy' over fjellet mot stupet hvor jeg kunne se skiheisene og masse folk. Jeg satte utfor med snowboardet uten å falle engang! det var hærlig!
Jeg husker fortsatt den drømmen om det skulle være i går natt!

Et tips til dere andre..I en lucid drøm, kan man oppleve at man blir ufokusert og at ting blir utydelig. Da er det viktig at man sier til seg selv "Fokus NÅ!" så blir alt skarpt igjen.
Jeg våkna med hodepine av å ha konsentrert meg mye lol
Men morsomt var det!
har hatt mange lucide drømmer etter den gangen :mozilla_cool:
Antall ord: 435
I won't be leaving here alive..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kaput skrev:En lucid drøm er som nevnt tidligere, å bli bevisst på at man faktisk drømmer.

Jeg har opplevd å ha lucide drømmer i perioder med lite søvn..i forbindelse med eksamens stress osv.
Et annet tips for å finne ut om man er i den astrale verden/drømmeverden er å 'hoppe', så hvis man flyter opp mot taket, da vet man at man drømmer!

Det som er digg med lucide drømmer, er at man kan gjøre så uendelig mye rart som man ikke kan i den bevisste verden!

Jeg la meg til å sove, sånn uten å tenke på noe spesielt..jeg hadde vært på jobb i 10 timer, og helt utslitt som jeg var, la jeg meg ned på senga, på siden vel og merke.
Idet jeg sovnet, følte jeg en prikkende følelse i føttene/hodet, og så så jeg meg rundt, og fant megselv sittende på gulvet i underetasjen. Ingen lys var slått på, men alikevel var det opplyst.
Jeg reiste meg opp og prøvde å hoppe, og jeg fløt opp mot taket oppover veggen faktisk lol
Jeg sa til meg selv, at jeg ville åpne ytterdøra for å se hvordan det så ut, og jeg gikk langsomt mot døra, åpnet den, og snøstormen veltet inn!
Jeg satte meg ned på gulvet og observerte hvordan sneen fylte rommet og alt ble hvitt.
Etterhvert begynte jeg å 'føle' kulden, og mot all forventning, gikk jeg ut av ytterdøra.
Det var nærmest som en slags portal til en annen verden, for da jeg gikk ut av døra, kom jeg på toppen av et snøkledd fjell, med solskinn og fullt påkledd med snowboard klær.
Jeg 'fløy' over fjellet mot stupet hvor jeg kunne se skiheisene og masse folk. Jeg satte utfor med snowboardet uten å falle engang! det var hærlig!

Et tips til dere andre..I en lucid drøm, kan man oppleve at man blir ufokusert og at ting blir utydelig. Da er det viktig at man sier til seg selv "Fokus NÅ!" så blir alt skarpt igjen.
Men morsomt var det!
Du er ei heldig jente! :)
Levde meg inn (har en slik tendens) når jeg leste om drømmen din her.
Håper jeg får lov å kopiere den? ;)
Antall ord: 466
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Så kult... Skal prøve det hvis jeg mistenker at jeg drømmer i en drøm neste gang! :lol:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaput
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaput »

ludoburgero skrev:
Kaput skrev:En lucid drøm er som nevnt tidligere, å bli bevisst på at man faktisk drømmer.

Men morsomt var det!
Du er ei heldig jente! :)
Levde meg inn (har en slik tendens) når jeg leste om drømmen din her.
Håper jeg får lov å kopiere den? ;)
hehe ja selvfølgelig får du det!
Jeg begynte å interessere meg for Lucid drømming og den Astrale verden via psykologi i fjor!
Hadde bl.a et hovedprosjekt arbeid om drømmer osv, hvilket var veldig spennende! Fikk 5'er faktisk *kry* :mozilla_cool:

Har prøvd å oppnå UKO, har klart det bare 2 ganger så langt, men trener fortsatt!
www.gnosticweb.com har masse nyttig info, med mulighet til å melde seg på online kurs (gratis!)

Engang hadde jeg en UKO, hvor jeg opplevde at jeg nærmest ble forflyttet til et annet rom i huset, jeg lå på sofaen og så utover rommet, og før jeg visste ordet av det, ble jeg dratt tilbake i all hast til min egen kropp!
Jeg kjente jeg ble varm i hele kroppen, og så sovnet jeg!
Det var crazy, og en helt sinnsyk kul opplevelse!

Det er mer mellom himmel og jord enn vi aner! :mozilla_cool:
Antall ord: 625

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SDR
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2005 00:12
19

Innlegg av SDR »

Har egentlig ikke tenkt noe særlig over det i det siste, men når jeg leste dette om lucide drømmer kom jeg på at i en periode når jeg var liten (vil tro ca 8-9 år) var jeg fullt bevisst på når jeg drømte, og kunne derfor styre drømmene til min fordel. Dette forgikk regelmessig i en periode på noen måneder, før det forsvant(har iallefall aldri opplevd å ha kontroll i så stor grad i en drøm i ettertid. Jeg kunne også velge å våkne fra drømmen når jeg følte behov for det. Jeg husker jeg følte meg litt som en gud i disse drømmene, og jeg gledet meg ofte til å legge meg i denne perioden, da jeg følte jeg hadde mer makt og kontroll i drømmeland enn i det virkelige liv. Så vel alt for mange skrekkfilmer når jeg var ung, noe som gjorde at jeg som regel hadde mareritt, som igjen plaget meg veldig (fra jeg var rundt 6år) Vet ikke om dette kan ha vært en utløsende årsak til at jeg begynte å ta kontroll over drømmene mine, men den første drømmen jeg opplevde dette (som jeg kan huske) var i utgangspunktet et mareritt.

Drømmen: Jeg husker jeg var bundet fast og lå på et slagsrullebånd som sakte men sikkert drev meg i retningen av en stor "kjøttkvern" (egentlig litt standar james bond situasjon, bare litt mer grotesk) Det var en psykotisk mann som styrte dette rullebåndet ved å dra i en spak, og i en situasjon der jeg i teorien burde følt meg hjelpesløs og livredd, var det akkurat som om jeg husket at jeg bare drømte, og jeg begynte å le. Mannen spurte da hvorfor jeg lo (jeg skulle jo tross alt langsomt bli kuttet i småbiter fra tærne og opp) Jeg svarte da at det bare var en drøm, og at jeg nå skulle våkne. Drømmen ble fort veldig uklar og jeg hørte at han ropte "Nei!" med en aggressiv og desperat stemme som ble fjernere og fjernere. Jeg husker jeg lå i sengen og lo når jeg våknet (brukte en slags teknikk som kan sammenlignes med når du kniper øynene hardt igjen og føler et press i hodet, for å våkne)

En annen drøm jeg husker (en ganske normal hyggelig drøm) utspant seg i et typisk amerikansk/meksikansk ørkenområde med høye "fjell" (alà Grand Canyon) I denne drømmen var jeg sammen med noen kamerater, når jeg rett og slett fikk lyst til å gjøre noe farlig som ville gi et kick, siden det tross alt bare var en drøm. Jeg bestemte meg derfor for å stjele en bil (en slags "jeep") og kjøre opp på en av de høyeste toppene. Jeg husker til og med at vennene i drømmen lurte på hva jeg drev, og jeg forklarte at det bare var en drøm (egentlig litt sært). Det endte iallefall med at jeg kjørte bilen så fort jeg kunne utenfor et bratt stup, og jublet i det jeg suste ned mot det som i virkeligheten ville vært en sikker død. Istedenfor for å dø, så våknet jeg med et bredt glis og sug i magen.
Bare disse drømmene jeg husker, men vet jeg hadde fler slike i den perioden. Savner det :mozilla_smile:
Antall ord: 592

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

SDR: Spennende lesestoff! :)
Og så kjenner jeg meg igjen i det du sier.

Var også en unge med svært livlig fantasi da jeg var liten, og hadde enkelte mareritt ("traume"-baserte) som gjentok seg fra jeg var 2 år til jeg var rundt 11 eller 12 siste gang). Lærte meg derfor også å mestre frykten på mange måter, og enkelte ganger hadde jeg lucide drømmer. Som regel hadde jeg bare kontrollen, for så å miste den seinere i marerittet igjen. Det var en øvelse uten like. Nå har jeg mistet "den tingen", for jeg har meget meget sjeldent mareritt i voksen alder. Jeg husker siste marerittet jeg hadde, men nå er det ofte psykedeliske situasjoner jeg er i.
Når jeg har mareritt nå for tiden er det mer kinestetisk det går i. Uutholdelige smerter i absurde situasjoner. Det siste jeg hadde våknet jeg av og nærmest kjente smertene henge igjen... det utspant seg bare slik, helt uten videre:
Jeg var i en heis-aktig ting og den gikk fort nedover, fortere og fortere, og jeg kjente dragsuget og trykket fylle meg sånn at jeg fikk hodepine, etterhvert begynte jeg å snurre rundt og rundt... spinne i en helt sinnsyk hastighet og jeg kjente lyder ble høyere og høyere inni hodet mitt, og det føltes ut som en boremaskin som gikk dypere og dypere inn i hodet mitt. Jeg kjente det vibrerte hardt og brutalt i hele hodet, og jeg kjente spesielt et press mot tinningene. Jeg klarte ikke å stoppe denne drømmen, og det ble til slutt så uutholdelig at jeg bråvåknet. Var veldig forvirret da jeg våkna.

Tidligere i barndommen min var marerittene mine preget av disse stikkordene:
En tøyape som kom flyvende etter meg (svevende rett over bakken), og lå alltid og "ventet" på at jeg skulle passere, slik at den kunne følge etter.
Dette var takket være søskenbarnet mitt som skremte meg da jeg var 2 år gammel med å kaste den samme apen i virkeligheten mot meg, og jeg ble visst hysterisk denne gang. Det satt igjen i ti år, og repeterte seg hver natt, av en eller annen grunn.
Hver gang tok den meg igjen, og foreldrene mine kjeftet på meg og ydmyket meg alltid... det var alltid en følelse av å mislykkes ved hele meg, for de sa bestandig de samme ordene i drømmen: "Nå har du gjort det igjen... *sukk*"

Psykisk ble jeg ganske ødelagt tror jeg av dette, men mestret også frykt på denne måten. En lignende drøm hadde jeg også angående den kjøttkvern-episoden du snakte om. Bare for meg var det en bil med to "søppeltømmere" som kom for å hente meg.
Hver gang jeg var med kompisene mine, kom den alltid. Noen ganger hjalp de meg med å si ifra at den kom, andre ganger så jeg den selv, og de lo og gjorde ingenting for å stoppe dem. Jeg hadde følelsen gjennom disse drømmene av svik fra kameratenes side. De var egoistiske. Brydde seg ikke, fordi de visste de var "immune" eller uinteressante for å bli kastet i den kverna de hadde på bilen selv. Jeg klarte som regel å "knipe øynene" i drømmen for å våkne. Etterhvert husket kompisene mine også teknikken min i drømmene, og ba meg om å gjøre det, siden jeg hadde "sagt at det funka".
Det nærmeste søppelmennene noengang kom var å hente meg på rommet. Det var sjeldent de fikk tak i meg, for jeg låste meg inne, noen ganger kom de også hjem. Da sa også alltid foreldrene mine noe som ga meg skyldfølelse... noe ala "har du gjort det igjen nå?" "Nå ser du hva som skjer..." etc. Den gangen de kom nærmest var når de hentet meg denne siste gangen, de har alltid forsvunnet sekundet før. Jeg tror dette var siste gang jeg hadde denne drømmen i det hele tatt, for jeg ble oppmerksom på at det var en drøm. Og istedenfor å knipe øynene, konfronterte jeg dem med at jeg ikke skjønte hvorfor de gadd, og at det ikke var noen mening med dette, for det var jo bare en drøm, og alt var bare tull, så de burde være flaue eller noe sånt som gadd å bruke energi på dette... :) Etter denne gangen har jeg ikke drømt om denne bilen og de to mennene, for alt jeg vet. Også denne drømmen hadde sin rot i virkeligheten.
Far min fortalte nemlig at mora mi sa til meg når jeg var liten en gang noe jeg ble skremt av da jeg kastet papir på gata... "Da kommer søppeltømmerne og tar deg" ;)

Alle drømmer har en rot i virkeligheten.
Og drømmer er en virkelighet i seg selv.
Er det noe som fascinerer meg, så er det drømmer.
Det underbevisste. Her er drømmene en fin link mellom det bevisste og det som ligger dypere nede i våre sinn. Gud, hvor jeg elsker å drømme.
Antall ord: 854

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kaput skrev: hehe ja selvfølgelig får du det!
Jeg begynte å interessere meg for Lucid drømming og den Astrale verden via psykologi i fjor!
Hadde bl.a et hovedprosjekt arbeid om drømmer osv, hvilket var veldig spennende! Fikk 5'er faktisk *kry* :mozilla_cool:

Har prøvd å oppnå UKO, har klart det bare 2 ganger så langt, men trener fortsatt!
www.gnosticweb.com har masse nyttig info, med mulighet til å melde seg på online kurs (gratis!)

Engang hadde jeg en UKO, hvor jeg opplevde at jeg nærmest ble forflyttet til et annet rom i huset, jeg lå på sofaen og så utover rommet, og før jeg visste ordet av det, ble jeg dratt tilbake i all hast til min egen kropp!
Jeg kjente jeg ble varm i hele kroppen, og så sovnet jeg!
Det var crazy, og en helt sinnsyk kul opplevelse!

Det er mer mellom himmel og jord enn vi aner! :mozilla_cool:
Hørtes spennende ut! :)
Har alltid vært opptatt av drømmer og psykologi. UKO har jeg hatt spontant én gang, men jeg likte det absolutt ikke. Ble raskt trukket tilbake til min egen kropp, da jeg fant meg selv liggende ved siden av meg selv en sommer. Jeg ble midlertidig lammet i kroppen etter denne opplevelsen, vet ikke om det er noe helt vanlig fenomen...
Beina mine var helt ubevegelige i noen minutter etter.

Mer mellom himmel og jord enn vi aner? Ja, jøss!
Det er nok derfor vi er her, alle sammen. Det er nok en ting de aller fleste av oss synes :)
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaput
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaput »

ludoburgero skrev:
Hørtes spennende ut! :)
Har alltid vært opptatt av drømmer og psykologi. UKO har jeg hatt spontant én gang, men jeg likte det absolutt ikke. Ble raskt trukket tilbake til min egen kropp, da jeg fant meg selv liggende ved siden av meg selv en sommer. Jeg ble midlertidig lammet i kroppen etter denne opplevelsen, vet ikke om det er noe helt vanlig fenomen...
Beina mine var helt ubevegelige i noen minutter etter.

Mer mellom himmel og jord enn vi aner? Ja, jøss!
Det er nok derfor vi er her, alle sammen. Det er nok en ting de aller fleste av oss synes :)

var vel en søvnparalyse du fikk der vil jeg tro :mozilla_wink:

ååå jeg skal kjøpe meg boka " Course in Astral Travel & Dreams"
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... 932&rom=MP
:mozilla_cool:

flere spennende bøker...
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/sok.do ... nsnevre=ja
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Hehe, har hatt en del lucide drømmer jeg husker svært godt, men de fleste egner seg ikke på trykk, så får la de være.. :mozilla_wink:

Har også hatt noen uko eller obe som jeg liker å kalle dem..

Jeg hadde som barn en veldig skremmende drøm som jeg ikke kunne glemme, den skilte seg liksom ut fra de andre skremmende drømmene.. Så når jeg mange år senere så "Det Ukjente" eller hva den nå het den serien som gikk på tv3 en gang for lenge siden med Inger Lise Rypdal som programleder, så begynte jeg å interresere meg for disse tingene, og begynte å hente informasjon fra nettet om temaet. Da fant jeg at denne "drømmen" stemte godt med beskrivelser av uko'er som jeg fant på nettet, og som også dette programmet tok for seg i en episode..

Laget en kjapp skisse i paint, som viser de aktuelle rommene i huset, da blir det lettere å forklare drømmen/uko'en..

Bilde

Rom A var mitt soverom, og B foreldrenes rom..
Da jeg var liten, pleide jeg å våkne fra ekle drømmer og løpe inn til foreldrene og sove med dem.. Så også denne natten, jeg våknet og var redd, og gikk ut i soveromsgangen, og listet meg så fort jeg kunne mot foreldrenes rom for ikke å vekke dem.. Men problemet er at jeg bare nesten kom bort til døren til rommet deres.. Da var det noe som holdt meg tilbake, og dro meg i retning den lange skumle gangen, eller var i allefall sånn det opplevdes. Denne gangen var sparsomt belyst og førte bort til stuen der det seff var bekkmørkt om natta, og døra der stod open, så dette var skummelt, hehe.. Jeg følte da at jeg ble dradd ned mot dette skumle gapende mørket i enden av gangen(stuedøra) og ble jo panisk, kavet og kravlet for å komme meg frem til døra til foreldrene, men forgjeves, jeg ble dradd bakover. Og plutselig befant jeg meg livredd i sengen min igjen, og prøvde å skrike. Men jeg fikk ikke frem et pip, jeg var fullstendig paralysert.. Gikk nok litt tid før jeg fikk ut et skrik og da kom foreldrene og fant meg kaldsvettende og vettskremt..

Som sagt, trodde jeg dette var en drøm, men det stemmer jo med en del elementer som ofte blir beskrevet i forbindelse med uko da..
Jeg hadde sannsynligvis en ekkel drøm som jeg ønsket å våkne fra, og ville dermed inn til foreldrene, da har vel underbevistheten prøvd på dette, men uten at kroppen ble med, derfor uko.. Det beskrives også i enkelte av disse opplevelsene at en sølvtråd forbinder det astrale legemet til den fysiske kroppen(denne tråden har jeg ikke sett), og at man ikke "slippes" så langt bort fra kroppen til å begynne med. Kan da tenkes at det var denne som holdt meg igjen, og dro meg tilbake mot den fysiske kroppen, som tilfeldigvis var i samme retning som den skumle gangen, hehe.. Og siden våknet jeg paralysert, noe som også er vanlig i skildringer av uko..
Så det var muligens en uko, og ikke en drøm..

Har senere bevvist fremkalt uko, men har da stort sett blitt så overasket at jeg har mistet evnen på en måte, og vips tilbake i kroppen igjen.. Bare liksom rukket og sitte opp i sengen og tenkt, oj tøft, og så shvuup tilbake igjen.

Har også hatt noen spontane uko'er, der jeg har våknet om natten. Har da våknet helt separert fra kroppen, og sett tilbake på meg selv. Men som regel våkner jeg bare delvis separert, og henger da ofte igjen etter hodet, flyter liksom på skrå opp fra sengen med føttene mot taket, og snurrer og vrir meg, men har som regel ikke kommet løs.. En gang derimot, bestemte jeg meg for å rulle baklengs ut for å prøve det, da rullet jeg rett gjennom veggen ved hodeenden av sengen og også gjennom tv'en som står like på andre sida av veggen, og befant meg dermed i stuen(et annet hus enn på tegningen da).. Men har desverre ikke kommet så langt av sted ute av kroppen enda..

Artig å eksperimentere med i allefall..

Når jeg har fremkalt uko'ene, har jeg gjort det ved å ligge komfortabelt i sengen og slappe av fullstendig ved å slappe av del for del, og så begynne på igjen til hele kroppen er avslappet. Og videre ved hjelp av forskjellige visualiseringer..
Er en stund siden jeg har hatt uko, så vanskelig å beskrive akkurat hva som skjer, og rekkefølgen. Men etterhvert som jeg blir mer og mer avslappet og visualiserer, så har jeg flere ganger følt veldige vibrasjoner i kroppen, før bevistheten blir flyttet over eller hva man skal si. Opplever også som regel mange fremmede/skremmende lyder/stemmer når dette pågår, og dette er veldig fort å bli skremt av, så man kommer ut av "trancen" . Må på en måte lære å kontrollere frykten..

De gangen jeg har hatt spontane uko'er, har jeg ikke hatt noen vibrasjoner eller lyder eller noe i forkant, da blir jeg liksom bare plutselig bevist på at jeg er utenfor kroppen..

The Edge
Antall ord: 895

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kaput skrev: var vel en søvnparalyse du fikk der vil jeg tro :mozilla_wink:

ååå jeg skal kjøpe meg boka " Course in Astral Travel & Dreams"
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... 932&rom=MP
:mozilla_cool:

flere spennende bøker...
Jeg har allerede ei engelsk bok:
"Plain & Simple: Astral Projection, the Out of Body Experience" av Osborne Phillips.
Står skrevet om det astrale plan. Synes dog mye av det er litt sånn "get bigger tits now"-spam-aktig, for det er skrevet om elskov på det astrale plan og sånt... øhm, tillat meg å kalle det vås, for det er ikke det første jeg tenker på når det gjelder det astrale plan... og det er skrevet ned så mange uttrykk og definisjoner på dill og dall, som om de har enerett på fenomenet UKO, som om de _virkelig_ vet hva de snakker om. Helt greit med erfaringer på slikt, jeg vet jo at det er mulig, men det er skrevet så ensidig egentlig... vanskelig å forklare, kort oppsummert: ikke akkurat verdens beste bok om emnet. Men grei nok.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

Prøvde meg på lucid dreaming nå.. prøvde å sovne i bevisst tilstand.. det var virkelig ekkelt! lå helt avslappet og telte nedover fra 10 til 0 , og startet på nytt igjen da jeg var kommet til null. Først kunne jeg ikke føle beina mine, og så begynte det å bli stille.. lyden fadet ut.. sover med datamaskinen på, så jeg hørte at vifta ble mindre og mindre bråkete.. fikk plutselig et skikkelig sug i magen og alt var helt svart og stille, men jeg fikk sånn veldig hjertebank som jeg aldri har hatt før så jeg måtte bare avbryte.. ble redd :(

Tror denne teknikken går under "wake-initiated lucid dream"..
skal prøve igjen nå før jeg legger meg--

en veldig god FAQ til dere som lurer på hva lucid dreaming er:

http://brain.web-us.com/lucid/luciddreamingFAQ.htm
Antall ord: 149
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Hadde en drøm igår som starta som lucid drøm, men etterhvert mistet jeg kontrollen. Det var på nippet hele tiden, og jeg måtte "klamre" meg og konsentrere meg fælt i drømmen for å få den til å holde seg lucid. Etterhvert som kontrollen min løsnet, fikk drømmen overtaket på meg, og det utviklet seg til en rekke ubehagelige hendelser som resulterte i at det heller ble et mareritt uten like. Alt ble galt.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stinebaben
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jun 2006 12:18
18
Lokalisering: der eg bor:P

Innlegg av stinebaben »

heei:) em...vet ikke om dette er blitt tat opp...men har noen av dere sett vanilla sky?? går det virkelig ann liksom?? hehe... det er litt tøft! hehe.. hilsen meg :mozilla_tongue:
Antall ord: 33
<3Du er ikke voksen før du innrømmer at du er barnselig<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
simsetta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2007 16:42
17

Lucid dreaming

Innlegg av simsetta »

www.dreamviews.com står det om hvordan du kan lære for skjellige teknikker for lucid dreaming! Bra sie, enkelt å forstå.
Antall ord: 23
Meningen med livet er et liv med mening.
(-Phenomena-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links