Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderQuestion 3..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 22:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Question 3..

Innlegg av TamTari »

Hvorfor blir gjenferd objektifisert - Merk deg dette;
SOM REGEL (for å ikke trampe noen på bena) Som regel i en "haunting" er det en mann eller ei lita jente - mannen er som regel ekkel, pervers, ond, truende, og hatsk.
Jenta er som regel creepy, trist, lekende farlig og med en latter/utseende som sender is nedover ryggraden til folk.

I nesten en vær "hauting", om det er en historie, sagn, opplevelse eller også bøker og filmer er det disse hovedkarakteristikkene man finner - og det er enten PROFILERING eller bare komersielt- Uansett er det utrolig slemt gjort mot de andre spøkelsene å bare legge grøssende detaljer i Jente/Mann historiene

Når dette er sakt kommer jeg til spørsmålet mitt - de "aktive" gjennferd (jente/mann) blir ofte annsett som en plage- Onde energier som sliter deg ut psyktiskt, skremmer deg ved å "flashe" deg med sitt ekkle vesen eller ganske enkelt fysiskt angripe deg.

Har en energi egentlig et kjønn?!
Kan det være slik at alle og en vær "ser" det som skremmer dem mest når de har med en energi å gjøre? Man har jo hørt regle "pass deg for fremmede menn" heletiden som barn-
Og når man leser tragiske historier som barn som dør med kriminalitet inn i bilde så er det jo som regel jentebarn.. SOM REGEL

Hvorav de "passive" gjennferd tusler sansynligvis rundt og gjør ikke noe stort av seg selv, ofte sett som gamle koner som passer på eller ganske enkelt ikke sett i det heletatt, bare følt.
Kan det være fordi man har en koblin oppimot en "bestemorskikkelse"? Noe man forbinner med trygghet og godhet?
Antall ord: 283
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Fælt så undrende du var idag, da... :mozilla_wink:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

hmm ja mange gode spørsmål.

Ang det med kjønn så er det vell slik at,det avspeiles det kjønnet som den personen hadde som levende på jorden,før personen døde.Når en er død så tror jeg ikke di har noe kjønn for da er di uten fysisk kropp.

Ang energier så kommer det jo ann på om det er ett såkalt gjenferd/spøkelse eller om det er en ånd.Ett gjenferd er jo bare en etterlatt energi som repiterer seg selv om å om igjen.

ellers har jeg ikke sett Haunting,men kanskje jeg skule fått med en av di episodene :D
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 22:05
18
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

say what - har reglene endret seg hehe :D

En ånd er en fri energi det da eller?
Ville ikke det tilsvare en "demon" eller "engel" ?

Nei nei, dette må finnes ut av, jeg mener - en død persjon sin energi er jo igrunn en ånd eller et gjennferd (kommer an på mennesker ordvalg) Jeg kan være med på at f.eks "energien" ikke helt greier å gli over, at den kanskje ikke helt fatter at den er dau og derfor vandrer som den gjorde da den døde.. Noe som da vil gjøre at ånden er en energi som er klar over at den er død men nekter å forlate denne formen av en eller annen grunn, men det er det samme fenomenet eller energien vi snakker som - -

Ja jeg spør en del, men føler at andre spør for lite :D Man lærer da ingenting om man ikke stiller spørsmål hehe :mozilla_cool:
Antall ord: 158
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

hihihihi :D ja man må jo spørr for å finne ut av ting.

Det er faktisk forskjell på ånd å det man kaller spøkelse.
En ånd er en sjel.
Mens ett såkalt spøkelse er en etterlatt energi,som det ikke er sjel i.En energi som repitere seg selv om å om igjenn.Gjør di samme tingene på samme tidspunkt osv.

Men en ånd eller sjel til en avdød repitere seg ikke sånn,men er mere som du sier en fri energi som man på en måte å kan kommunisere med om man er ett medium.

litt vanskelig å forklare
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links