I helgen hadde firmaet jeg jobber for høstmøte tur til Losby Gods.. En overnattings tur, med møter og moro!
Jeg hadde fått høre at det skulle spøke på Losby Gods, og jeg som er utrolig pysete av meg ble en smule skeptisk, samtidig synes jeg at dette var så kjempe spennende at jeg kunne tisse på meg. En kollega og god venninne av meg som var med på turen, har evnen til å se og føle "spøkelser".
Etter å ha snakket med noen som jobber der under lusjen vår, fikk vi vite at det skulle være 4 forskjellige "personer" som gikk igjen i den gamle byggningen. Den ene hvor vi visst nok kunne lukte... En dame som lukter vanilje.. Vi måtte bare undersøke dette..
Så vi gikk en tur og tittet i den gamle delen.. Veldig fint sted om noen har lyst til å ta en tur... Venninna mi som har "evnen" gikk foran, jeg etter og en tredje venninne bak meg igjen, da hun første plutselig sjanglet til siden... Vi hadde ikke drukket eller noe på dette tidspunktet... Jeg lo litt og spurte om gulvet hellet eller noe, jeg gikk da rett over det samme punktet hvor hun sjanglet.. Jeg merket ikke noe uvanlig med gulv eller noe annet... Så hun prøvde igjen å gå rett over det punktet.. Men igjen sjanglet henne til siden. "Jeg blir dytta", sier venninna mi. Hun klarte rett og slett ikke å gå rett! Flere ganger prøvde henne, samme skjedde hver gang. Hun sier at det skal være en gammel dame med en stor kjole. En plante som stod like ved begynte plutselig å bevege på seg, akkurat som de gjør når du går forbi og er nær.. Alle så på hverandre... Jeg måtte jo undersøke om det var noe trekk eller noe annet over planten, men fant ikke noe. "Neida, hun bare gikk forbi hun", sier venninna mi.
Ved en annen adlening, var det en som stod foran venninna mi, slik at hun klarte ikke å gå rett frem. Han blokkerte for henne... Dette var en mann... Han flyttet seg etterhvert da, men han stod foran henne ganske lenge.
Kjempe spennende folkens!
Om dere vil lete litt, så er det ved Losby Gods. Om dere ikke finner noen spøkelser så er det hvertfall utrolig fint der, og vi venninnene skal tilbake for å undersøke mer. Vi hadde desverre ikke så god tid til å sjekke skikkelig hele huset, for vi var jo der på seminar, men skal absolutt tilbake!
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Losby Gods....
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2006 20:18
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Jeg og jobben skal dit nå i november på seminar, og jeg gleder meg, hadde et innlegg om det her for litt siden, det skal også være en ung jente som tok sitt eget liv der, og hvis du står i østfløyen og ser ut av vinduet om natten, da ser du ikke "speilbilde" av deg selv men av henne.
Antall ord: 63
sosja
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2006 20:18
- 18
Jeg prøvde å lete litt på nettet før vi dro om jeg kunne finne noen historier om stedet, men fant ikke... står det mer om steder her? Under hva da? Jeg er veldig keen på å dra tilbake! Steder hvor dama dytta venninna mi er i overgangen fra rommet hvor trappa går opp til brudesuiten, over til rommet hvor toalettene er. Altså mot den nye byggningen.
Vil gjerne høre historier om det er flere som har opplevd noe.
Dessuten var det et bryllup der denne helgen, i den gamle delen, så vi kunne ikke bare komme og gå som vi ville. Men litt sært at brudesuiten ligger i den bygningen hvor det skal spøke mye. hehehe..
Dessuten var det et bryllup der denne helgen, i den gamle delen, så vi kunne ikke bare komme og gå som vi ville. Men litt sært at brudesuiten ligger i den bygningen hvor det skal spøke mye. hehehe..
Antall ord: 121
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Blitt takket: 1 gang
hvis du går på google og leter etter lørenskog bygdebok, så finner du litt om Losby gods.Taraxum skrev:Jeg prøvde å lete litt på nettet før vi dro om jeg kunne finne noen historier om stedet, men fant ikke... står det mer om steder her? Under hva da? Jeg er veldig keen på å dra tilbake! Steder hvor dama dytta venninna mi er i overgangen fra rommet hvor trappa går opp til brudesuiten, over til rommet hvor toalettene er. Altså mot den nye byggningen.
Antall ord: 142
sosja
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 22:39
- 18
- Lokalisering: Lørenskog
Jeg bor jo på Lørenskog, og derfor heller ikke så veldig langt unna Losby Gods. Kjenner ikke til så mye av historiene der, men jeg har hørt at muligens Fru Book går igjen. kjenner ikke til de andre gjenferdene det skrives om her.
Har stadig gått forbi Godset. det er et stilfult bygg, men har fortsatt til gode å gå inn der. men det må jeg nok gjøre en dag. ikke bare fordi det sansynligvis spøker der, men også fordi det visstnok skal være et svært fint hotel. tv-serien "det gode selskap" ble forøvrig spilt inn der. der tror jeg mange av scenene (om ikke alle) er spilt inn der inne
Har stadig gått forbi Godset. det er et stilfult bygg, men har fortsatt til gode å gå inn der. men det må jeg nok gjøre en dag. ikke bare fordi det sansynligvis spøker der, men også fordi det visstnok skal være et svært fint hotel. tv-serien "det gode selskap" ble forøvrig spilt inn der. der tror jeg mange av scenene (om ikke alle) er spilt inn der inne
Antall ord: 120
is there anybody out there...?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 22:39
- 18
- Lokalisering: Lørenskog
Jeg omtalte fruen på Godset som fru Book. vil beklage dette :mozilla_wink: Hun heter visst Boeck i følge www.losbygods.noRedfield skrev:Jeg bor jo på Lørenskog, og derfor heller ikke så veldig langt unna Losby Gods. Kjenner ikke til så mye av historiene der, men jeg har hørt at muligens Fru Book går igjen. kjenner ikke til de andre gjenferdene det skrives om her.
sitat fra Losbygods.no :
"Kathrine Boeck (pikenavn: Kathrine Brinch)
Født: 5.juli 1869 – 31.desember 1958 (89 år)
Foreldre: Hun var datter av skipsreder Christian Brinch "
Hvem vet? kanskje er hun en av de som vandrer hvileløst rundt om kring på Godset også den dag i dag? :mozilla_wink:
Antall ord: 196
is there anybody out there...?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Apr 2006 13:25
- 18
Hæhæ, gøyalt. Jeg bor i Lørenskog jeg oxo. Hørt at Losby Gods er hjemsøk er hjemsøk Det er ganske mange som føler åndelig kontakt der inne
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg liker meg ikke i trappen opp til annen etasje i den gamle delen. Men igrunnen er bare atmosfæren der nok til å gi ståpels. Det er sikkert ikke p.g.a. energiene der i det hele tatt, men fordi jeg synes det var så skummelt der da vi syklet ut dit da jeg var liten....
Antall ord: 57
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |