Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhjelp...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

hjelp...

Innlegg av livingdeaddoll »

moren min snakker ofte med en klarsynt. og denne klarsynte personen sa at selv om en person er reinkarnert kan denne personen også gå igjen. og da lurer vi fælt på hvordan dette går ann.. er det noen som kan hjelpe oss og forklare dette for oss?

Takk:)
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: hjelp...

Innlegg av Hecate »

livingdeaddoll skrev:moren min snakker ofte med en klarsynt. og denne klarsynte personen sa at selv om en person er reinkarnert kan denne personen også gå igjen. og da lurer vi fælt på hvordan dette går ann.. er det noen som kan hjelpe oss og forklare dette for oss?

Takk:)
Antar at det skyldes at sjelen består av mange ulike energier og frekvenser. Noen deler har satt igjen spor for lenge siden, men "hoveddelen" har gått videre.
Det er et veldig godt spørsmål du har, da jeg ikke begriper hvorfor ånder ikke går videre når de likevel er så sammensatte. Jeg heller vel til å tro at ånder som hjemsøker også er en form for energiavtrykk, mens mesteparten av energien har gått videre. Det høyere selvet og oversjelen har nok oversikt over dette, men av karmagrunner så er deler igjen for å oppfylle andres karma......tenkjer eg.
Men kortfattet svart på spørsmålet ditt; det er altså fordi vi er flere steder på én gang. Tror vi må ned på kvantenivå for å forstå, men det overlater jeg til ekte fysikere og ikke newagere ;)
Antall ord: 193
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Hei!

Jeg anbefaler boken "Sjelereiser, beretninger om livet mellom livene"
av Michael Newton.
Jeg leser den selv nå, og han skriver noe om
"sjelens evne til å dele opp sin essens slik at den kan være i mer enn en kropp om gangen mens den er på jorden"

Det går på dette med at viktige mennesker i livet vårt alltid vil møte oss på den andre siden, selv om de allerede lever ett nytt liv i en annen kropp.

Vet alikevel ikke helt om det underbygger påstanden om at en reinkarnert sjel kan gå igjen, fordi "gjengangere" er sjeler som av ulike grunner ikke kan eller vil gå over i den åndelige verden, og da kan de vel heller ikke reinkarneres...?

Hmm, fikk litt å gruble på jeg også nå...
Anbefaler deg uansett boken, kanskje blir vi litt klokere etter å ha lest den :mozilla_smile:
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Takk begge to:) lærer noe nytt hver dag her på forumet, det er så mange kloke mennesker her!:) det er betryggende å vite at folk venter på en, selv om de egentlig har blitt reinkarnert, og lever på jorden igjen.

men dette betyr jo at siden personen har gått over og blitt reinkarnert, kan ikke den delen som går igjen bli borte. siden deler av den allerede har gått over, og vi kan jo ikke sende noe over, som allerede er gått over.. forvirrende..??

jeg får snart ta meg en uke fri, så jeg får kommet igang med all bok lesinga, har mye å lære.. nettopp ferdig med en bok "det finnes ingen død", syntes den var bra..
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 19 Okt 2005 20:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

jeg tenker at det kan ha noe å gjøre med energier som henger igjenn, eller avtykk av noe. Når man snakker om gjenferd kan dette rett å slett være et avtrykk av en tidligere tid. feks. du ser noen mennesker går på en vei, dette gjentar seg med gjevne mellomrom, men menneskene ser ikke på deg eller registrerer at du er der. dette skyldes at de ikke er ånder,men et avtrykk fra tidligere tid. derfor kaller jeg ånder for spøkelser og gjenferd,ja som beskrevet. :mozilla_smile:
Antall ord: 91
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

kan et avtrykk skade noen eller ødelegge gjenstander?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det er en artig tanke. Man kan jo faktisk møte seg selv i døra, bokstavelig talt!
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links