Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTa med seg ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Ta med seg ånder?

Innlegg av karina »

Jada, vet jeg har det med å komme med snåle spørsmål, men her kommer det altså et til :)

Foreldrene mine tulla med å flytte ista, så tenkte jeg, at om det ble reelt da, så ville jeg syns det var trist å flytte fra de jeg mener oppholder seg i huset mitt, for de gjør meg ingenting, de gjør det tvert imot hjemmekosli og trygt, de passer på meg. MEN, det fins jo noe som heter klebeånder(har jeg hørt iallfall?). Hadde det vært mulig at jeg på en måte tok med meg åndene mine, f eks ba dem om å klebe på meg littegrann, så de også kunne være med flyttelasset? De er jo mine ''roomies'' så jeg er på en rar måte glad i dem. Ville vært veldig trist om jeg aldri fikk ''se'' dem igjen. Tviler på at det blir noe flytting da, men. Det bare slo meg.
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
*Lille*

Re: Ta med seg ånder?

Innlegg av *Lille* »

karina skrev:Jada, vet jeg har det med å komme med snåle spørsmål, men her kommer det altså et til :)

Foreldrene mine tulla med å flytte ista, så tenkte jeg, at om det ble reelt da, så ville jeg syns det var trist å flytte fra de jeg mener oppholder seg i huset mitt, for de gjør meg ingenting, de gjør det tvert imot hjemmekosli og trygt, de passer på meg. MEN, det fins jo noe som heter klebeånder(har jeg hørt iallfall?). Hadde det vært mulig at jeg på en måte tok med meg åndene mine, f eks ba dem om å klebe på meg littegrann, så de også kunne være med flyttelasset? De er jo mine ''roomies'' så jeg er på en rar måte glad i dem. Ville vært veldig trist om jeg aldri fikk ''se'' dem igjen. Tviler på at det blir noe flytting da, men. Det bare slo meg.
Søt tanke, men i følge det jeg vet er det ikke deg de kleber seg på, men på energibanen i huset ditt. Kanskje tomta eller huset. Vet ikke hvor lurt det hadde vært å fått de til å bli såkaldte klebeånder, at de skulle følge etter deg. Det er visst ikke behagelig å ha klebeånd på seg. Ei jeg kjenner har nettopp blitt kvitt sin, den har vært der lenge og sugd energi...

Også tror jeg kanskje åndene dine har det best på plassen sin. Det er jo hjemmet dems.

Men tanken var jo helnydelig vennen...
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Hehe, jeg måtte ihvertfall hatt en massiv ha det bra-seremoni for dem. Men huff, jeg syns faktisk det er drittrist å tenke på. Jeg kjenner dem jo liksom, og det er sikkert ikke bare lett å få seg nye åndevenner :mozilla_oops:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

*Lille*

Innlegg av *Lille* »

karina skrev:Hehe, jeg måtte ihvertfall hatt en massiv ha det bra-seremoni for dem. Men huff, jeg syns faktisk det er drittrist å tenke på. Jeg kjenner dem jo liksom, og det er sikkert ikke bare lett å få seg nye åndevenner :mozilla_oops:
Nei... Blir sikkert rart... Man blir jo vandt til å ha slike energier rundt seg. Som hjelpere osv. Man merker jo om de skulle bli borte. Spes om de gir en god følelse!
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Jepp. Mine er der liksom bare. Jeg merker dem veldig. Men det er mer sånn at jeg tenker at de vil at jeg skal merke dem, uten at de vil skremme meg. De vil bare at jeg skal være klar over det på en måte. Og det gjør meg egentlig ingenting. Tror det ville bli tomt uten dem.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Spørsmålet er jo HVA du merker, det er jo både snille og "slemme" ånder...

Dersom det er Hjelperene dine du merker, vil de være med uansett hvor du flytter, sålenge de har en oppgave når det gjelder deg.
Er det derimot stedsbundne ånder, blir de nok igjen...

Men det er umulig å si hva det er uten å sette seg inn i det, - som Olav f.ex kan gjøre...

mvh Asbjørn
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links