Drømmer, NDO & ut av kroppenBle nesten kvalt av "noe" i natt !

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Sidney - sluttet

Innlegg av Sidney - sluttet »

Har opplevd det samme selv. Tror ikke det er noe paranormalt.
Søkte litt på nettet om det og fant ut at det kunne være en fysisk greie,
så jeg slår meg til ro med at det sikkert bare var det.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322542

narkolepsi og søvnparalyse. Hørt om det ?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liluth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Sep 2006 14:59
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av liluth »

Det er nok søvnparalyse du hadde, jeg har selv opplevd mye rart og skremmende i den tilstanden. Hvis du googler på søvnparalyse så finner du mye om dette emnet. :mozilla_smile:
Antall ord: 33
Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Conan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 00:48
17

Re: Ble nesten kvalt av "noe" i natt !

Innlegg av Conan »

[quote="*Marielle*"]Dette høres kanskje veldig merkelig ut, men jeg hadde en veldig uhyggelig opplevelse med senga i natt. :mozilla_undecided:
Gjennom natten hadde jeg veldig mange rare drømmer uten mening, men det siste jeg hørte før denne "hendelsen" skjedde var navnet James Russel. I samme øyeblikk som jeg hørte navnet, våknet jeg og det var akkurat som om at noen, eller "noe" presset meg ned i sengen med et så hardt trykk at jeg ikke fikk puste ! Det varte bare i noen få sekunder, men jeg bare lå der og hev etter pusten. Jeg verken turte eller maktet å røre meg på flere minutter, før jeg sto opp. Klokka var da halv 6 på morningen.

Så nå sitter jeg her å gruer meg til natten.. Hva om det samme skjer igjen ?! Jeg er helt sikker på at dette ikke var en drøm, fordi jeg var lys våken!

Er det noen her som vet hva dette er, eller har opplevd det samme ?[/quote]
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Conan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 00:48
17

Re: Ble nesten kvalt av "noe" i natt !

Innlegg av Conan »

*Marielle* skrev:Dette høres kanskje veldig merkelig ut, men jeg hadde en veldig uhyggelig opplevelse med senga i natt. :mozilla_undecided:
Gjennom natten hadde jeg veldig mange rare drømmer uten mening, men det siste jeg hørte før denne "hendelsen" skjedde var navnet James Russel. I samme øyeblikk som jeg hørte navnet, våknet jeg og det var akkurat som om at noen, eller "noe" presset meg ned i sengen med et så hardt trykk at jeg ikke fikk puste ! Det varte bare i noen få sekunder, men jeg bare lå der og hev etter pusten. Jeg verken turte eller maktet å røre meg på flere minutter, før jeg sto opp. Klokka var da halv 6 på morningen.

Så nå sitter jeg her å gruer meg til natten.. Hva om det samme skjer igjen ?! Jeg er helt sikker på at dette ikke var en drøm, fordi jeg var lys våken!

Er det noen her som vet hva dette er, eller har opplevd det samme ?
Hei
Har hatt en opplevelse som nesten er identisk.
Det skjedde på et hotell i Skagen i Danmark forrige sommer.
Skal legge til at jeg hadde sovnet eller var i ferd med å gjøre det.
Og at jeg var alene i rommet.
"våknet"av at noe grep meg om håndleddene som lå i kors over brystet og presset meg voldsomt rett ned i sengen.
Jeg pøvde å røske til meg henda med all kraft men det nyttet ikke.Jeg opplevde ikke at grepet om håndledda var så stramt at det gjorde vondt men alikevel helt urokkelig.
Kjente at det var svært vanskelig å puste og hadde vondt i brystet av trykket som jeg ble påført.Det som grep meg om handledda kjentes ut som menneskehender og de var varme!
Dette varte kun i sekunder og opphørte raskt gradvis.
Kunne kjenne trykket avtok og at "hendene" slapp taket.
Det som skjer nå er at jeg ser konturene av en mann nesten helt opp i ansiktet.
Ser han som i en tåke som forsvinner over meg og ifra sengen.Mannen har jeg aldri sett før og vil beskrive han som en nordisk person i midten av 30 årene,skallet,kraftige ben konturer i panne over øynene og knallblå øyne.Han kunne sett ut som at han hadde vært mye i solen da han hadde en gylden farge i ansiktet.
Retsen av hans kropp var tåke.
Måtte stå opp etter dette for å summe meg.
Jeg følte ikke at det var noe ondt som var på meg.
Jeg sov etterpå den natta igjennom uten at noe mer skjedde.
Har i ettertid tolket det som et slags varsel/ tegn pga. mannens bekjymrende ansiktsutrykk.
Har opplevd mye gjennom årene som man kanskje kan si er nærmere søvnparalyse slik som de beskriver det i dette forumet men denne hendelsen er jeg usikker på om jeg vil sette i den kategorien.
Antall ord: 496

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BrokenAngel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Feb 2007 22:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av BrokenAngel »

*Huldra skrev:Jeg synes det navnet høres kjent ut, hvor har jeg hørt det før da?...

Har hørt det før jeg også!
Antall ord: 27
Tell your dreams to the moon!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vegar_m

Innlegg av vegar_m »

Dette høres helt klart ut som en søvnparalyse. Det er i stadiet mellom søvn og våken tilstand. Det kan inntreffe før du sovner eller før du våkner. Sannsynligvis skjedde dette i ferd med at du våknet. Det som kan skje er at du føler et voldsomt trykk i mot brystet eller at du ikke klarer å røre deg. Du tror at du er helt våken, men er akkurat i grenseland.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lightrunner
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2007 22:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vangsvik

Innlegg av Lightrunner »

uff ekkelt!! :S Stakars deg! http://en.wikipedia.org/wiki/James_Russell_Lowell ? :P

Neei, ånden eller gjenferdet må jo nesten hete James Russell siden du hørte det hele tiden.. hmpf.. merkelig.. var det bare halsen som ble kvalt? eller hele kroppen som bare ble trykket i senga?
Antall ord: 48
Har Paranormal tro, og kristen tro.
Msn -= Leatherface@cobrazarme.com =-
:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

hei! jeg har opplevd å bli "kvalt" i søvne selv... og det var en skikkelse... jeg vil ikke kalle det for søvnparalyse, noe jeg også har opplevd mange ganger i mitt liv..

Den skikkelsen kom også på besøk noen dager etterpå.. bare at denne gangen skulle min samboer oppleve akkurat det samme som meg... Jeg var forberedt denne gangen og fikk roa henne ned.. virka som den skikkelsen var å sugde til seg litt frykt om man kan si det sånn...

samme uke skjedde det samme med flere av mine venner... og om dere tror at dette bare er Random shit så tro igjen.. Mye skjer for tiden.. på alle "paranormale" fronter.. det er bare å skru på Tv, eller les en avis.. spør venner.. det ser ut til at alle opplever det på en eller annen måte...
Antall ord: 141
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Marielle*

Innlegg av *Marielle* »

Jeg har prøvd å roe meg med at det bare var søvnparalyse jeg opplevde, men greier likevel ikke å la vær å tenke på det hver kveld før jeg legger meg. Det navnet James Russel uroer meg litt også. Hva om noen prøvde å få "kontakt" med meg ?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links