Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMitt første syn.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Mitt første syn.

Innlegg av hmmfff »

Jeg trodde aldri jeg skulle få oppleve det.. De sier jo at alle kan se ånder, men ikke før de er klar for det.. Så nå er jeg tydligvis klar :mozilla_smile:

Var hos min kusine forrige torsdag. De har kjøpt et hus fra 1965. Hun fortalte at hun har sett en skygge en gang, og at noen har dratt av henne dynen en gang. Jeg prøvde så godt jeg kunne og kjenne på energiene i huset. Men jeg følte ingenting, og ble litt skuffet. :mozilla_cry:
Men så satt vi der da, og skravlet.. i maaange timer. Og på natten i fire tiden, så JEG det.. En skikkelse som kom opp fra gulvet, jeg kunne bare ane konturene, men inni mitt hodet kunne jeg se ansiktet hans klart og tydelig.. Rart.. Jeg ble så rar at min kusine reagerte, og lurte på hva det var. Og jeg sa; Den skyggen du har sett er det en mann. Hun svarte at ja det trodde hun. Og hun lurte på om han kom fra kjelleren og når jeg svarte ja, svarte hun, jeg viste det.
Han kom og satte seg vedsiden av meg, og alt jeg klarte og gjøre var og flire.. En liten skøyer denne mannen. Med han følte det en kulde. Så for og være sikker på at jeg ikke innbilte meg det sjekket jeg alle viduer. Men de var lukket. Min kusine følte også denne kulden. Når jeg skulle hjem, sto min kusine ute i gangen og når jeg gikk ut i gangen ble det iskaldt. Min kusine ble litt skremt, men jeg forsikret henne om at han ikke er farlig, bare en liten skøyer..For slik følte jeg det. Han ble igjen i huset når jeg reiste..
Så nå gleder jeg meg til og reise ditt igjen. Må tro om jeg får møte ham da. Eller om jeg nå er åpen for og se andre også.. :mozilla_laughing:
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

morro da:)
Antall ord: 2
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
olav moldestad

Innlegg av olav moldestad »

Hei så flott, der ser du.. det kommer oftes når man minst venter det. mye handler om å kunne sette hjernefrtekvinsen i rett nivå. dette gjøres oftes gjennom meditasjon. Ønsker deg lykketil videre.

Olav.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

God bedring! :)
Antall ord: 2
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

RasCzaK skrev:God bedring! :)
Regner med at du legger deg inn på mentalsykehus hvis du opplever noe du ikke kan bevise.
Antall ord: 21
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

john_ skrev:
Regner med at du legger deg inn på mentalsykehus hvis du opplever noe du ikke kan bevise.
helt enig med deg der john :mozilla_wink:
om det skjer noe med han....så havner han der..er jeg nesten sikker på :mozilla_smile:
Antall ord: 48
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

olav moldestad skrev:Hei så flott, der ser du.. det kommer oftes når man minst venter det. mye handler om å kunne sette hjernefrtekvinsen i rett nivå. dette gjøres oftes gjennom meditasjon. Ønsker deg lykketil videre.

Olav.

Kjære Olav tror du det er noe galt med meg, jeg får fader me aldri se en dritt... ser du hjelpere eller bare spøkelser Olav?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

olav moldestad

Innlegg av olav moldestad »

Hei, husk selvutvikling bygger på meditasjon i første omgang og kunne kontrolere hjerne frekvensene. Trist du ikke ser noe men det er jo en ærlig sak og noe du kan jobbe med å få til. Selvutvikling tar tid for noen og for noen skjer det på kort tid. Anbefaler deg å lese boken silvametoden i førsteomgang der lærer du mye grunnleggende utten å måtte punge ut med mange penger.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Liill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2006 18:37
18

Re: Mitt første syn.

Innlegg av Liill »

hmmfff skrev:Jeg trodde aldri jeg skulle få oppleve det.. De sier jo at alle kan se ånder, men ikke før de er klar for det.. Så nå er jeg tydligvis klar :mozilla_smile:

Var hos min kusine forrige torsdag. De har kjøpt et hus fra 1965. Hun fortalte at hun har sett en skygge en gang, og at noen har dratt av henne dynen en gang. Jeg prøvde så godt jeg kunne og kjenne på energiene i huset. Men jeg følte ingenting, og ble litt skuffet. :mozilla_cry:
Men så satt vi der da, og skravlet.. i maaange timer. Og på natten i fire tiden, så JEG det.. En skikkelse som kom opp fra gulvet, jeg kunne bare ane konturene, men inni mitt hodet kunne jeg se ansiktet hans klart og tydelig.. Rart.. Jeg ble så rar at min kusine reagerte, og lurte på hva det var. Og jeg sa; Den skyggen du har sett er det en mann. Hun svarte at ja det trodde hun. Og hun lurte på om han kom fra kjelleren og når jeg svarte ja, svarte hun, jeg viste det.
Han kom og satte seg vedsiden av meg, og alt jeg klarte og gjøre var og flire.. En liten skøyer denne mannen. Med han følte det en kulde. Så for og være sikker på at jeg ikke innbilte meg det sjekket jeg alle viduer. Men de var lukket. Min kusine følte også denne kulden. Når jeg skulle hjem, sto min kusine ute i gangen og når jeg gikk ut i gangen ble det iskaldt. Min kusine ble litt skremt, men jeg forsikret henne om at han ikke er farlig, bare en liten skøyer..For slik følte jeg det. Han ble igjen i huset når jeg reiste..
Så nå gleder jeg meg til og reise ditt igjen. Må tro om jeg får møte ham da. Eller om jeg nå er åpen for og se andre også.. :mozilla_laughing:
du skriver at alle kommer til å se ånder en dag, når de er klar for det? ikke alle har den even til å se noe! jeg veit ikke om noen som eg kjenner(gamle folk) som har sett et eneste gjenferd! Noen har kanskje sett det. men har de bevis på det?
Antall ord: 390
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

lizziee skrev:
john_ skrev:
helt enig med deg der john :mozilla_wink:
om det skjer noe med han....så havner han der..er jeg nesten sikker på :mozilla_smile:
Huff.. kristne holdninger :P
Det eneste som skulle skje med meg måtte, måtte være at jeg havnet på intensivavdelingen for akutte skader på håndledd og hender, for kraftige bruk av knyttede never :mozilla_tongue: (provokasjons følger)
Antall ord: 88
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Re: Mitt første syn.

Innlegg av hmmfff »

Liill skrev: du skriver at alle kommer til å se ånder en dag, når de er klar for det? ikke alle har den even til å se noe! jeg veit ikke om noen som eg kjenner(gamle folk) som har sett et eneste gjenferd! Noen har kanskje sett det. men har de bevis på det?
Ja jeg tror alle har evnen til og se de.. Men man må være klar. Det at du kjenner flere som ikke har sett betyr vel at de ikke har vært klare for det. Og kanskje de har sett men ikke vil prate om det. Netopp på grunn av skeptisen til folk rundt de. Det er mange mennesker jeg kjenner som jeg aldri vil fortelle min historie til, netopp fordi jeg hvet at de vil se på meg som gal. Jeg har ikke noe behov for og bevise noe jeg vet er sant.

Og hvordan i all verden skal man kunne skaffe bevis på at man har sett det?
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Sparrow skrev:
olav moldestad skrev:Hei så flott, der ser du.. det kommer oftes når man minst venter det. mye handler om å kunne sette hjernefrtekvinsen i rett nivå. dette gjøres oftes gjennom meditasjon. Ønsker deg lykketil videre.

Olav.

Kjære Olav tror du det er noe galt med meg, jeg får fader me aldri se en dritt... ser du hjelpere eller bare spøkelser Olav?
Det er nok ikke noe galt med deg, nei :D Jeg tror ikke det er alle som har "evnen" til å se. Noen er litt avstengte, hvis du skjønner hva jeg mener? Hvis det er meningen at du skal se, så kommer det nok. Og da kan det hende du heller skulle ønske at du ikke så ;)
Antall ord: 124
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Sparrow

olav moldestad skrev:Hei, husk selvutvikling bygger på meditasjon i første omgang og kunne kontrolere hjerne frekvensene. Trist du ikke ser noe men det er jo en ærlig sak og noe du kan jobbe med å få til. Selvutvikling tar tid for noen og for noen skjer det på kort tid. Anbefaler deg å lese boken silvametoden i førsteomgang der lærer du mye grunnleggende utten å måtte punge ut med mange penger.

Jeg mener det, Olav, at selvutvikling har NULL med åndesyn å gjøre. Jeg vet av folk med åndesyn som er rett og slett åndelig AVSTUMPET, de mest egoistiske , hensynsløse og selvsentrerte mennesker. Tyder ikke på at de har kommet særlig langt innen selvutvikling. De har heller aldri hatt interesse for meditasjon på noe nivå. Jeg kjenner også noen utrolige mennesker, kjærlighetsfulle healere, som bruker livet sitt på å vokse sjelelig gjennom å hjelpe andre. Uten at de ser noen spøkelser av den grunn! Så det virker for meg som åndesyn er en evne som kan oppstå helt uavhengig av sjelelig utviklingsnivå.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 21:03
18
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

Sparrow skrev:
olav moldestad skrev:Hei, husk selvutvikling bygger på meditasjon i første omgang og kunne kontrolere hjerne frekvensene. Trist du ikke ser noe men det er jo en ærlig sak og noe du kan jobbe med å få til. Selvutvikling tar tid for noen og for noen skjer det på kort tid. Anbefaler deg å lese boken silvametoden i førsteomgang der lærer du mye grunnleggende utten å måtte punge ut med mange penger.

Jeg mener det, Olav, at selvutvikling har NULL med åndesyn å gjøre. Jeg vet av folk med åndesyn som er rett og slett åndelig AVSTUMPET, de mest egoistiske , hensynsløse og selvsentrerte mennesker. Tyder ikke på at de har kommet særlig langt innen selvutvikling. De har heller aldri hatt interesse for meditasjon på noe nivå. Jeg kjenner også noen utrolige mennesker, kjærlighetsfulle healere, som bruker livet sitt på å vokse sjelelig gjennom å hjelpe andre. Uten at de ser noen spøkelser av den grunn! Så det virker for meg som åndesyn er en evne som kan oppstå helt uavhengig av sjelelig utviklingsnivå.

Sparrow: Tror du missforstår begrepet "Selvutvikling" i denne sammenheng. Jeg tror Olav mener selvutvikling innenfor dette spesifikke emnet,og ikke generell selvutvikling som jeg antar du mener. Selvutvikling / selvlæring .
Om ikke alle kan,så mener jeg at de fleste kan lære seg å være mer mottakelige for åndelig aktivitet, dette kan læres og begrepet brukes da som "selvutvikling / egenlæring"
Finnes tusenvis av mennesker der ute som har gått fra å være helt grønne på området,til å bli et annerkjent medium.
Det du skriver om hensynsløse mennesker som ser ånder,jeg skjønner ikke helt hva du mener med det. Fatter ikke hvorfor du mener bare "snille gode" mennesker skal kunne se ånder? Hensynsløse mennesker kan like godt se ånder som alle andre. Det er ikke en gave beriket til de gode.

Alt kan læres..
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Sparrow

Jaja, jeg fyrer meg lett opp ;)

Bare hengte meg opp i at åndesyn kan man ha om man aldri har meditert, og uten overhodet ha begrep om åndelig utvikling.

Nei jeg mener ikke at bare gode og snille mennesker skal kunne se ånder, men at man blir i stand til å se dem når man kommer lenger med sin åndelighet, er feil.

Men så var det sikkert ikke det Olav mente heller. :mozilla_wink:
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links