Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
hrun33 skrev:Overdrevet er en ting man kan si om programmet. Jeg klarer ikke helt å sette riktig ord på det, men jeg blir til tider skikkelig flau når jeg ser programmet. Det kan godt kan godt hende at det intreffer overnaturlige fenomener på de plassene hvor Åndenes Makt besøker, men det er så mange unødvendige uting. Blandt annet all den musikken som blir lagt på, for og sprite opp stemninga. Og hva er det med å dra inn alle disse klarsynte? Nå har jo aldri jeg hatt 100 prosent tiltro til klarsynte. Det skal sies. Hvertfall ikke når de heter Bibbi, Lilli eller Deborah.. Trua på det paranormale har jeg. Men i den nevnte serien er det alt for mange ting som "skrangler"..
Hva ville en skrekkfilm være uten lyden? Har du prøvd å holde for ørene?
Eller ta mitt eksempel, var på kino og så Crash, kinoen klikka og ble tatt pause midt i kræsj-inga deres. MEN når filmen startet opp så hadde de feil musikk, de hadde rolig pause musikk og det ødela hele den scenen for å si det sånn.
Hva ville serien vært tror du uten lyder og litt drama? en kjedelig dokumentar uten spenning. Nemlig..
Kjekt med litt lyd synes jeg.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
hrun33
Nybegynner
Startet: 24 Aug 2005 21:48
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork
Innleggav hrun33 »
anniren skrev:
hrun33 skrev:Overdrevet er en ting man kan si om programmet. Jeg klarer ikke helt å sette riktig ord på det, men jeg blir til tider skikkelig flau når jeg ser programmet. Det kan godt kan godt hende at det intreffer overnaturlige fenomener på de plassene hvor Åndenes Makt besøker, men det er så mange unødvendige uting. Blandt annet all den musikken som blir lagt på, for og sprite opp stemninga. Og hva er det med å dra inn alle disse klarsynte? Nå har jo aldri jeg hatt 100 prosent tiltro til klarsynte. Det skal sies. Hvertfall ikke når de heter Bibbi, Lilli eller Deborah.. Trua på det paranormale har jeg. Men i den nevnte serien er det alt for mange ting som "skrangler"..
Hva ville en skrekkfilm være uten lyden? Har du prøvd å holde for ørene?
Eller ta mitt eksempel, var på kino og så Crash, kinoen klikka og ble tatt pause midt i kræsj-inga deres. MEN når filmen startet opp så hadde de feil musikk, de hadde rolig pause musikk og det ødela hele den scenen for å si det sånn.
Hva ville serien vært tror du uten lyder og litt drama? en kjedelig dokumentar uten spenning. Nemlig..
Kjekt med litt lyd synes jeg.
Nå kan det jo hende jeg er kjempekjedelig, men jeg skiller veldig mellom film og dokumentar. Det er riktig at det behøves litt musikk en film, men en dokumentar er fakta, og da synes jeg det er greitt uten. Så lenge man får masse god info så er jeg storfornøyd..
Antall ord: 269
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."
"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia
Jeg blir litt oppgitt når jeg leser all kritikken her inne om "dingdanglerier" , "sminke" og ikke minst hva de klarsynte heter "Bibbi, Deborah, Lilli".Jeg synes det er mektig irrelevant hva folk har på seg eller heter. Det som burde være tema er hva de faktisk fornemmer, utretter og får til. Det er mer spennende (etter min mening) å diskutere våre meninger om disse temaene. Det var feks spørsmål om bruk av vann for å nøytralisere mørke krefter, slikt er vel spennende å få rede på - og det man faktisk får se i programmet. Personlig synes jeg disse klarsynte personene er utrolig flinke.
Jeg har stor respekt for arbeidet de gjør, ikke minst å eksponere seg på fjernsyn. Det er en ekstra påkjennelse. Jeg vet at de får flere hundre epost etter hver episode og det er utrolig spennende å se hva de klarer å utrette. Jeg må ydmykt innrømme at jeg selv er å regne som en amatør på området så jeg er fasinert av tv serien. Jeg har gledet meg lenge til denne sesongen av "Åndenes makt".
HVilken innpakning TV Norge velger av lyder og musikk er kosmetikk. Jeg synes uansett det er flott at klarsynthet kommer på dagsorden. Det har uten tvil fått mange til å interessere seg for emnet, også her i Norge.
Jeg synes det er glimrende at du har trua på klarsynte, eller såkalte clairvoyants. Men jeg synes hele greia blir liksom litt for vag. Nå kan jo enkelte si at jeg ikke trenger å se på Åndenes Makt, men jeg har jo opplevd en del paranormalt selv og er interessert i det.
Nå så jeg noen episoder forrige sesong, og kan erindre at det var en episode som som var ålreit. Så jeg er ikke BARE negativ. :mozilla_laughing: Jeg bare skeptisk av natur.
Og jeg synes det de klarsynte fornemmer, blir mye spekulasjoner og gjetting.
Antall ord: 96
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."
"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia
Hei, jeg kjenner lilli og hun er dyktig som bare det, men jeg synes det er trist at hun gjør så mye ut av ting, men det er vel derfor tv norge elsker henne, siden hun er så mystisk.
Slik føler jeg det og er litt lei meg for jeg vil så gjerne vise mere av hva jeg kan, uten å gjøre så mye hokus pokus ut av tinga. Men det er nok ikke god nok tv siden jeg ikke har hørt mere fra Åndenes makt. Men som sagt er det viktigeste at det blir stille og rolig i husene til menneskene som får hjelp.
Det som folk ofte glemmer er at "Åndenes Makt" er et konsept TV Norge har kjøpt av utvikleren. Derfor er de pålagt å følge visse retningslinjer for å få lov å sende det. En del av dette er effektene som lyd og lys, samt hvordan selve programmet skal bygges opp.
Så vidt jeg forsto kunne de endre det innenfor visse retningslinjer.
For å bruke logoen forplikter de seg til å holde seg innenfor de rammene som er satt av utvikler, blant annet fordi programmet skal kunne gjenkjennes, uavhengig av språk og lignende, men utelukkende på programmets form.
det stemmer, men mye kan gjøres bedre.. og mye har blitt gjort bedre håper jeg.. er spent på neste episode. Tone Nilsen og Knut sørli.. Knut kan sine ting det veit jeg men er skeptisk på hu andre.
Taraxum skrev:Ja, jeg er helt enig med det noen sier her...
Jeg er en stor **BANNEORD!?** av åndenes makt, sitter som støpt foran TV skjermen hver søndag kveld... Men jeg har en far som er veldig skeptisk til dette programmet. Og han sa noe veldig lurt en kveld når vi alle satt og så på dette... Om de opplever at dører går opp, ting beveger på seg, lys som går av og på.. Hvorfor setter de ikke opp noen kameraer??? som kanskje ville fanget opp dette eller se noe annet..?!?!???? det ville jo gjort alt mer troverdig!!
Er du sikker på at det ville gjort det mer troverdig? Skeptikere avviser jo også sånne videobevis med at "det er fake". og ja, i mange tilfeller er det også fake. (men kanskje ikke alltid?) Men joda, jeg liker tanken på å sette opp kameraer jeg, og synes det er en veldig god idè. men at det skal overbevise folk i større grad er jeg ikke så sikker på.
Jeg velger i utgangspunktet å tro på folks historier om gjenferd/spøkelser. men i tilfeller hvor jeg synes historiene er i overkant kryddret så trekker jeg fra det som ikke passer. video-opptak eller ikke.
Giiisle skrev:Jeg syns at ÅM kunne blitt mye mer troverdig (ikke det at jeg ikke syns det er troverdig) om stedene der det skjer merkelige saker og ting ble overvåket eller at det ble delt ut kameraer til de som bor der det skjer ting kunne ha fanget opp hendelsene på film , slik at vi som ser på kunne opplevd det som skjer og ble mer skremt!!
Eller er det slik at gjenferd "unngår" å komme frem hvis noen filmer det som skjer?
Ellers har jeg ennå ikke opplevd å bli hjemsøkt - tror jeg.....
At de unngår å komme frem når de kan bli caught on tape skal du ikke se bort i fra :mozilla_cool: For ånder bestemmer selv om de vil vise seg eller ikke. og hvem de eventuelt vil vise seg for, tror jeg. Men, egentlig så tror jeg ikke at overnaturlig aktivitet er så lett å fange opp på film heller. Jeg sier ikke at det ikke går, for det vet jeg ikke. men jeg tror nok ikke det er så lett.
Men jeg støtter forslaget ditt. ikke fordi at folk skal bli SKREMT akkurat hehe. men fordi det er intressant for oss som er opptatt av sånne ting. og kanskje også gjøre programmet mer spennende. For er det noe TvNorge tenker på så er det jo nettopp det: å gjøre programmet spennende. se bare på all den skumle musikken de bruker hehe.
PimpRonn skrev:hvorfor hu brukte vannet? hu sa jo det, for å fjerne negative energier =) vannet renser sa hu.. det er vel hennes måte å jobbe på Lilly er flink. liker hu godt men savner han som var me i de danske episodene, han Graham Bishop eller hva han hette.. HAN var genial og flink
Stemmer det.
han har forøvrig en nettside du kan sjekke ut (hvis du ikke allerede har gjort det) http://www.spirit-of-life.com/
olav moldestad skrev:det stemmer, men mye kan gjøres bedre.. og mye har blitt gjort bedre håper jeg.. er spent på neste episode. Tone Nilsen og Knut sørli.. Knut kan sine ting det veit jeg men er skeptisk på hu andre.
JEg syns ikke du skal være så skeptisk til noen av dine kollegaer Olav! Tror nok Tone Nilsen stiller sterkere enn du noen gang kommer til å gjøre.. Bare for å ha nevnt det..
Hovmot står for fall vet du.--
Slik føler jeg det og er litt lei meg for jeg vil så gjerne vise mere av hva jeg kan, uten å gjøre så mye hokus pokus ut av tinga. Men det er nok ikke god nok tv siden jeg ikke har hørt mere fra Åndenes makt. Men som sagt er det viktigeste at det blir stille og rolig i husene til menneskene som får hjelp.
Tror du er litt redd for å ikke strekke til selv.. Men det hjelper deg ikke å være negativ om andre aktører av den grunn.--. Ha tro på deg selv, men ikke vær negativ om andre som driver med det samme som deg..
olav moldestad skrev:det stemmer, men mye kan gjøres bedre.. og mye har blitt gjort bedre håper jeg.. er spent på neste episode. Tone Nilsen og Knut sørli.. Knut kan sine ting det veit jeg men er skeptisk på hu andre.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her