Universet & dets hemmeligheter ⇒ Teoretiske og vitenskapelige bevis på at Gud eksisterer
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 08:36
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 2 ganger
Teoretiske og vitenskapelige bevis på at Gud eksisterer
http://video.google.com/videoplay?docid ... ion+darwin
Det er en krav fra enhver skeptiker; "Bevis meg at Gud eksisterer". Denne dokumentaren gjør nettopp dette og fremlegger de teoretiske og vitenskapelige bevis på guds eksistens på en overbevisende måte.
Det er en krav fra enhver skeptiker; "Bevis meg at Gud eksisterer". Denne dokumentaren gjør nettopp dette og fremlegger de teoretiske og vitenskapelige bevis på guds eksistens på en overbevisende måte.
Antall ord: 41
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk
There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford
There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Jeg ble litt skuffet over denne filmen, syns ikke den beviste noe som helst.
Kan du fortelle meg det?
Kan du fortelle meg det?
Antall ord: 19
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Re: Teoretiske og vitenskapelige bevis på at Gud eksisterer
Denne filmen begynte jeg å kikke på, men den er så full av feil, at du får heller liste opp argumentene, så skal jeg heller debunke dem etterhvert. Hvis ikke andre rekker det før meg.mordecai skrev:http://video.google.com/videoplay?docid ... ion+darwin
Hvis det er noe vi må se i filmen, kan du heller vise til hvor (antall min/sek) i filmen dette beviset finnes.
Ellers venter jeg fortsatt på svar fra deg i en annen tråd, som også handler om kreasjonisme/evolusjon.
Antall ord: 121
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Jeg har problemer med plugin-spilleren min, får ikke lyd. Dessuten har jeg sånn ca 7136 andre opplysende timesdokumentarfilmer jeg bare må se, ifølge han og han. Kan du ikke heller legge ut litt sammendrag fra filmen? Ellers kan diskusjonen like godt opp slik:mordecai skrev:http://video.google.com/videoplay?docid ... ion+darwin
mordecai: Denne filmen beviser Gud: http://lang.video.url1
BA: Denne filmen motbeviser Gud: http://enda.lengre.video.2
mordecai: Denne motbeviser ditt motbevis: http://tretimer.film.god
BA: da har du ikke sett denne: http://theevidence.avi
osv
Jeg har svart for han, men sikkert ikke helt hva han ville ha svart...BA skrev: Ellers venter jeg fortsatt på svar fra deg i en annen tråd, som også handler om kreasjonisme/evolusjon.
Antall ord: 164
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
For det første så viser den de ufattelige tilfeldighetene som må til for at alt er kommet til eksistens av seg selv.
Den beviser at Bibielen er uforandret etter tusener av år, etter funnene av Jesaja-rullene og den stemmer eksakt med KJ versjon av Bibelen.
Den beviser oxo at Jesus er messias, og at han oppfylte alle profetiene i gammel testamentet.
Den viser oxo kompleksiteten til enecellede organismer, og oddsen for at det kunne ha forårsaket tilfeldig til et flercellet organisme.
Summa sumarium av filmen, så beviser den at det er nærmest helt umulig at det ikke eksisterer en intelligent designer.
Den beviser at Bibielen er uforandret etter tusener av år, etter funnene av Jesaja-rullene og den stemmer eksakt med KJ versjon av Bibelen.
Den beviser oxo at Jesus er messias, og at han oppfylte alle profetiene i gammel testamentet.
Den viser oxo kompleksiteten til enecellede organismer, og oddsen for at det kunne ha forårsaket tilfeldig til et flercellet organisme.
Summa sumarium av filmen, så beviser den at det er nærmest helt umulig at det ikke eksisterer en intelligent designer.
Antall ord: 105
-Henry Ford
-Henry Ford
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Dette var ikke noe av det noen her ba om.mordecai skrev:For det første så viser den de ufattelige tilfeldighetene som må til for at alt er kommet til eksistens av seg selv.
Det vi ba om var at du listet opp argumentene, ikke konklusjonene. Vi vet hvilken konklusjon du trekker.
Antall ord: 135
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
eeeem selv om den ikke er blitt forandret. så sier ikke det at det er sant.mordecai skrev:For det første så viser den de ufattelige tilfeldighetene som må til for at alt er kommet til eksistens av seg selv.
for det er fortsatt menesker som har skrevet den. å menesker skryter på seg info for å få høyere status. denne eventyr boka har gir evigliv til di som har skrevet den. trur du ikke di hadde dette i hode?
Antall ord: 162
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 12:37
- 20
- Lokalisering: Akershus
Så istedet for hodebryet ved å tenke ut alle tilfeldighetene, skylder du på gud?mordecai skrev:For det første så viser den de ufattelige tilfeldighetene som må til for at alt er kommet til eksistens av seg selv.
Klassisk. Er jo nettopp det dere har gjort i alle år
Det er ikke meningen at vi mennesker skal vite om prosessen i detalj - det har vi ikke kapasitet til. Men vi må være klar over de grove trekkene - som gjevnlig renoveres etter oppdateringerte studier gjort av viteskapsfolk.
Å skylde på gud er altfor enkelt..
Antall ord: 175
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Så istedet for hodebryet ved å tenke ut alle tilfeldighetene, skylder du på gud?
Klassisk. Er jo nettopp det dere har gjort i alle år
Det er ikke meningen at vi mennesker skal vite om prosessen i detalj - det har vi ikke kapasitet til. Men vi må være klar over de grove trekkene - som gjevnlig renoveres etter oppdateringerte studier gjort av viteskapsfolk.
Å skylde på gud er altfor enkelt..
Ja, det er det alle troende har påstått og fortsatt påstår, nettopp fordi vi tror på guds eksistens. :mozilla_laughing: Det at man tror på en intelligent designer betyr ikke at man ignorerer vitenskapelig fakta. Tvert imot, så søker kreasjonister like mye etter sannheten i vitenskapen som alle andre. Det er også mye mer fornuftig å tro på en intellgent designer enn bigbangteorien, der man overlater alt til tilfeldighetene.
Antall ord: 141
-Henry Ford
-Henry Ford
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jun 2006 21:42
- 18
- Lokalisering: Oslo
Veldig spennende film.Takkmordecai skrev:http://video.google.com/videoplay?docid ... ion+darwin
Antall ord: 47
The truth is out there
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Okt 2006 23:17
- 18
- Lokalisering: Notodden
jaja.. snakk om Gud.. men det er jo ingen som vet hvem Gud virkelig er.. jeg trur på Gud. ikke den Gud som er i alle verdens religioner... jeg trur det er en slags kraft "ut i der" som "styrer" og beskytter. jeg vet ikke hva det er, men liker å kalle det Gud.
Antall ord: 53
Det er ikke viktig hva du trur på. det viktigste er at du trur!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg synes ikke det er et bevis. Går du bakover i tid, er alle ting ekstremt lite sannsynlig at kunne ha skjedd, men det skjedde. At sandkornene på en sandstrand la seg akkurat slik, er ekstremt liten, men det skjedde.mordecai skrev:For det første så viser den de ufattelige tilfeldighetene som må til for at alt er kommet til eksistens av seg selv.
Det er heller ikke noe bevis. Det bare sier noe om hvor dum vi er som synes at det er komplekst.Den viser oxo kompleksiteten til enecellede organismer, og oddsen for at det kunne ha forårsaket tilfeldig til et flercellet organisme.
Jeg tror den bare forsvarer Gudetroen. Gud kan alltids bevises og samtidig motbevises.Summa sumarium av filmen, så beviser den at det er nærmest helt umulig at det ikke eksisterer en intelligent designer.
Antall ord: 142
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
JaDj_Devil skrev:eeeem selv om den ikke er blitt forandret. så sier ikke det at det er sant.for det er fortsatt menesker som har skrevet den.
Hva tenker du på da? En av de bibelske forfatterne? Og hvem og hvorfor isåfall?menesker skryter på seg info for å få høyere status.
Da er den jo en fin ting da om noen har fått evig liv ved den :mozilla_smile:denne eventyr boka har gir evigliv til di som har skrevet den.
trur du ikke di hadde dette i hode?
Jo det hadde de, men de skrev ned før de siste gjenlevende fra tiden det skjedde (NT-tid) skulle dø så ikke det skulle bli glemt. Det er også godt dokumentert når hendelsene kommer fra minst fire uavhengige forfattere. Det er til forskjell på dokumenter om feks Sokrates som sannsynligvis er en mann diktet opp av Platon, eller Julius Cæsar som det finnes et dokument om.
Antall ord: 163
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Se Postman Pat (sesong 3, episode 14, cirka 05:34)!mordecai skrev:http://video.google.com/videoplay?docid ... ion+darwin
Der har du hva jeg kaller bevis for at Gud eksisterer! :O
Behold!
Antall ord: 66
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Mai 2006 08:04
- 18
Hvis dette er bevis på at en gud har skapt universet, hvorfor av alle guder akkurat den kristne? Nei, holder meg nok til The Flying Spaghetti Monster.
Antall ord: 27
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic
Hide post links |